Zamknij
REKLAMA

Znana sieć komórkowa musi przeprosić i oddać pieniądze! Ich reklamy mogły wprowadzać w błąd

19:00, 17.04.2018 | .
REKLAMA
Skomentuj
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zdecydował, że emitowane reklamy mogły wprowadzać klientów w błąd narażając ich przy okazji na dodatkowe koszty. Zdjęcia ilustracyjne. Fot. depositphotos.com

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o tym, że reklamy stosowane przez T-Mobile, które były emitowane w telewizji, radiu i internecie mogły wprowadzać w błąd klientów.  Znana sieć komórkowa uniknęła kary, ale zobowiązała się do zaprzestania złych praktyk i wypłacenia rekompensat.

Kampania reklamowa prowadzona pod hasłem "Pierwszy prawdziwy no limit" była emitowana w 2015 roku, od 21 lipca do 30 września. W tym czasie sieć komórkowa zachęcała klientów do korzystania z nielimitowanych rozmów telefonicznych na terenie kraju, smsów, mmsów i internetu w pakiecie SMART XL przeznaczonym dla abonentów sieci Heyah. W wersji radiowej i internetowej operator nie zawarł jednak informacji, że promocja obowiązuje zaledwie przed 3 miesiące, a po tym czasie do rachunku zostanie doliczona kwota blisko 20 złotych więcej tytułem opłaty za usługę nielimitowanego internetu. Informacja pojawiła się jednak w spocie telewizyjnym, ale jasna czcionka na białym tle była niewidoczna. W ten sam sposób ukryte zostały informacje o dodatkowych opłatach - za wyrażenie zgód marketingowych (4,99 zł) i za fakturę elektroniczną (4,99 zł). 

- Te reklamy mogły wprowadzać w błąd co do rzeczywistej, łącznej opłaty za wszystkie usługi. Jeśli cena podlega jakimś ograniczeniom, np. czasowym, to konsument musi o tym wiedzieć. Inaczej może odnieść błędne wrażenie, że podana w reklamie kwota jest szczególnie atrakcyjna, a tymczasem otrzymał niepełną informację – mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zdecydował, że emitowane reklamy mogły wprowadzać klientów w błąd narażając ich przy okazji na dodatkowe koszty. Jak informuje urząd, po zapoznaniu się z reklamą użytkownicy mogli nie mieć świadomości, że jeśli ich nie udzielą, będą płacić drożej – 59,96 zł przez pierwsze 3 miesiące i blisko 80 zł po tym okresie.

Na T-Mobile Polska nie została jednak nałożona żadna kara finansowa. Sieć komórkowa zobowiązała się do zaprzestania złych praktyk i wypłacenia rekompensat finansowych. Ci, którzy są związani umową do końca jej obowiązywania klienci będą płacić obiecaną w reklamie cenę 49,98 zł. Klientom, w przypadku których umowa już nie obowiązuje będzie przysługiwać rekompensata: 19,99 zł miesięcznie za usługę nielimitowanego internetu, 4,99 zł miesięcznie, jeśli się została udzielona zgoda na otrzymywanie faktur tylko w wersji elektronicznej i 4,99 zł miesięcznie, jeśli zgoda marketingowa nie została udzielona.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (4)

POLAK1POLAK1

12 3

A jak politycy wprowadzaja w błąd wyborców to co ? będą rekompensaty? Tusk mówił, że nie podniosą podatków a każdego kto spróbuje to wyrzuci i co ? podniósł ! Kaczyński mówił, że obniży ceny paliw i co ? nadal prawie 5 zł. Szydło mówiła żadnych nagród i co ? 19:13, 17.04.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NOSACZNOSACZ

4 1

POLAK żyj tak żeby powiedzieć KIEDYŚ TO BYŁO!!! 21:42, 17.04.2018


POLAK2POLAK2

3 1

POLAKU1 jak to powiedziala kolezanka Tuska :,,Sorry taki mamy klimat'' ;-) 10:20, 18.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

info info

1 0

Najgorsi upiedliwcy to są ci z ORANGE , nie rozumieja jak człowiek grzecznie mówi ,że nie jest zaintresowany ich ofertą telewizji i internetu , dzwonią , przysyłają reklamy, także przestrzegam nie ma co z litości nic podpisywać na 2 lata 20:46, 21.04.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie firma VMEDIA Marcin Nowak 87-800 Włocławek ul.Długa 10 D, oraz nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie internetowej do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z naszej strony internetowej wraz z funkcjonalnościami na niej udostępnianych ,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby: dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań,zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym, aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem dane mogą zostać przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. dostawcą usług IT, agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług, Zaufanym Partnerom oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Informujemy, że na naszej stronie internetowej dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych Partnerów.

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak to zrobić.

Zaznacz przycisk „Zgadzam się” jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w formularzu przez VMEDIA Marcin Nowak 87-800 Włocławek ul.Długa 10 D i naszych Zaufanych Partnerów jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, które obejmują także niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie aktywności na stronie internetowej zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa. Wyrażenie zgody jest dobrowolne , masz prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, a także wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, a także o pozostałych kwestiach wynikających z art. 13 RODO, dostępnych w Polityce prywatności..

Zgadzam sięNie teraz
© ddwloclawek.pl | Prawa zastrzeżone