Jak informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, do siedziby jednostki wpływa wiele skarg i zapytań w sprawie Profi Credit Polska. Z informacji od konsumentów wynika, że pożyczkodawca pobierał opłaty przewyższające pożyczoną kwotę oraz bez wiedzy konsumentów wypłacał kolejne pożyczki.
W związku ze skargami od klientów UOKiK zawiadomił prokuraturę i Komisję Nadzoru Finansowego, która ma zbadać sprawę. Jeden z pożyczkobiorców zwrócił uwagę na zawieraną umowę kredytową.
- Kwota pożyczki 1000 zł, koszt ubezpieczenia – 1622 zł, opłata przygotowawcza – 250 zł i odsetki – tyle do zapłaty miał jeden z klientów Profi Credit Polska. Na tę firmę pożyczkową wpływa wiele skarg do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wątpliwości UOKiK budzi opłata za ubezpieczenie - wyższa niż kwota pożyczki. Tak duża stawka może być sprzeczna z dobrymi obyczajami. Urząd postawił zarzuty Profi Credit Polska. Prowadzi także postępowania wyjaśniające w sprawie ubezpieczycieli, którzy wyliczali składki: Compensa TU na Życie SA Vienna Insurance Group oraz Generali Życie TU - informuje Urząd Ochrony i Konkurencji.
Jak informuje UOKiK, Profi Credit Polska doliczał do pożyczki ubezpieczenie na wypadek śmierci, które przekraczało wartość pożyczonych pieniędzy. Zdecydowana większość składki pobieranej z tytułu ubezpieczenia była traktowana jako wynagrodzenie za obsługę polisy. W umowie zawierało się także postanowienie, z którego wynikało, że firma może wypłacać konsumentom kolejne pożyczki bez ich wiedzy. Od tych kwot także była pobierana kwota za ubezpieczenie.
- Konsumenci byli zaskoczeni swoimi długami i wezwaniami do zapłaty. Spółka poinformowała, że zaprzestała działań przewidujących kolejne wypłaty oraz opłacenie ubezpieczeń na życie. Mimo to, wiele umów nadal obowiązuje – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.
W związku z nieprawidłowościami, UOKiK prowadzi postępowanie przeciwko firmie pożyczkowej. Zarzuty dotyczą: zbyt wysokich opłat za ubezpieczenie, wypłaty kolejnych pożyczek bez oceny zdolności do jej spłaty, żądania zapłaty całości składki ubezpieczeniowej oraz odsetek i opłat windykacyjnych bez ustalenia zasad ich stosowania.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, że w przypadku problemów z pożyczkodawcą, zawsze warto złożyć reklamację. Jeżeli zostanie odrzucona, można skontaktować się jeszcze z Rzecznikiem Finansowym.
Buldog16:24, 16.06.2018
Ja jestem bogaty . Bida musi brać kredyty wstyd 16:24, 16.06.2018
omnik18:14, 16.06.2018
Lichwa, charakterystyczna dla żydostwa. 18:14, 16.06.2018
re omnik21:29, 16.06.2018
Masz rację , trzeba nazywać rzeczy po imieniu - to są pralnie brudnych pieniędzy ! 21:29, 16.06.2018
Lida19:57, 17.06.2018
Profi credit oszukuje nie tylko klientów ale też swoich pracowników!! 19:57, 17.06.2018
rek18:18, 16.06.2018
6 0
Jeżeli twoje bogactwo bierze się z biedy innych, to nie masz się czym chwalić. 18:18, 16.06.2018
leks08:42, 17.06.2018
3 0
Ilu żeś okradł bogaczu ?. 08:42, 17.06.2018
Magda23808:44, 17.06.2018
5 0
To się z tym nie obnoś. Teraz pełno jest aroganckich palantów, którzy nie szanują innych. O pozycji człowieka nie świadczy stan portfela, ale podejście do innych, mniej zamożnych ludzi. 08:44, 17.06.2018