Zamknij

Unijni urzędnicy wzięli się za facebooka. Będą musieli zmienić zasady funkcjonowania!

17:21, 11.04.2019 artykuł sponsorowany
Skomentuj Niedawno UOKiK dołączył do międzynarodowego apelu skierowanego do władz Apple i Google. Zdjęcie ilustracyjne. Fot. Daniel Wiśniewski Niedawno UOKiK dołączył do międzynarodowego apelu skierowanego do władz Apple i Google. Zdjęcie ilustracyjne. Fot. Daniel Wiśniewski

Zgodnie z decyzją podjętą przez Komisję Europejską i państwa członkowskie facebook będzie musiał czytelniej informować o zasadach, na jakich świadczy usługi na rzecz konsumentów. W negocjacjach udział brał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zmianę warunków świadczenia usług przez portal społecznościowy facebook wynegocjowała Komisja Europejska. Wątpliwości komisji i państw członkowskich wzbudzał między innymi sposób, w jaki portal wykorzystuje dane osobowe użytkowników serwisu. Uwagi związane były również z zasadami ponoszenia odpowiedzialności przez spółkę. 

- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów aktywnie brał udział w negocjacjach. Nie były one łatwe. Zgłosiliśmy uwagi. W efekcie warunki świadczenia usług będą bardziej przejrzyste i zrozumiałe. To naszym zdaniem dobry krok, ponieważ Facebook zadeklarował, że zmieni większość analizowanych przez UOKiK klauzul. Będziemy monitorować, czy rzeczywiście tak się stanie – ale to nie rozwiewa wszystkich wątpliwości – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Już niedługo, facebook będzie musiał informować, że portal jest co prawda darmowy, ale "ceną" za jego użytkowanie są dane osobowe i reklamy, które internauci muszą widzieć. Każdy użytkownik będzie mógł też zgłosić facebookowi swój sprzeciw, gdy treść, którą zamieścił, zostanie przez portal usunięta. Zmiany muszą zostać wprowadzone do końca czerwca bieżącego roku.

[ZT]33400[/ZT]

Niedawno UOKiK dołączył do międzynarodowego apelu skierowanego do władz Apple i Google. Urzędnicy chcą, aby firmy stosowały bardziej klarowne zasady, dotyczące między innymi zasad uzyskiwania danych od klientów. Apel wystosowało wspólnie 27 instytucji zrzeszonych w Międzynarodowej Sieci Ochrony Konsumentów, które zwróciły się do amerykańskich korporacji z żądaniem aby Apple i Google umożliwiły dostawcom aplikacji przejrzyste informowanie klientów o zasadach uzyskiwania i wykorzystywania ich danych.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

Asia .Asia .

8 2

Co to ma wspólnego z Włocławkiem? Nie nazywacie się ddfacebook chyba?
Jeszcze za zimno na sezon ogórkowy a tu takie kwiatki.

17:54, 11.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

??

1 0

a co to jest facebook ? 15:13, 13.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

inwigilacja inwigilacja

1 0

nic nie jest darmowe :) facebook kontroluje i śledzi użytkowników kto czytał regulamin ? czasami jest tak że podłsuchuja rozmowy wszystko jest inwigilowane ... 15:16, 13.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%