Zamknij

Wywiad z Prezesem Zarządu ANWIS, Panem Bartoszem Marczukiem

00:00, 10.06.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 12:16, 14.06.2019

Wywiad z Prezesem Zarządu ANWIS, Panem Bartoszem Marczukiem

P: Anwis to rozpoznawalna marka na rynku polskim i zagranicznym, co sprawia, że od 40 lat utrzymujecie wysoką pozycję w branży?

O: Anwis to duża, dobra i stabilna firma ze znacznym potencjałem, który wykorzystujemy. Nasza pozycja to przede wszystkim konsekwencja dobrze obranej strategii i jej sukcesywnej realizacji. Mamy doświadczony, młody i pełen energii Zespół, który jest głodny sukcesów w Polsce jak i rynku europejskim. Dzięki pomysłowi na firmę i konsekwencji działania firma rośnie w dwucyfrowym tempie, osiąga stabilne i coraz lepsze wyniki finansowe, daje pracę coraz większej liczbie mieszkańców Włocławka i okolic.  

Sukcesy osiągamy dzięki naszym ludziom. Inwestujemy w naszą kadrę oferując im szkolenia oraz coraz lepsze warunki pracy. Od lat mamy stabilną kadrę oddanych firmie pracowników.  Z uwagi na wzrost sprzedaży zatrudniamy już ponad 500 pracowników chwalących atmosferę panującą w firmie.

Dzięki temu iż jesteśmy polską firmą, wszystkie decyzje zapadają we Włocławku. Dzięki temu mamy wysoką elastyczność i szybkość podejmowania decyzji.

Od początków działalności postawiliśmy na wysoką jakość produktów i tej zasadzie wierni pozostajemy do dzisiaj. Nasze osłony przeciwsłoneczne produkujemy na bazie najlepszych komponentów pochodzących w większości od wiodących producentów europejskich i światowych oraz produkcji własnej. Wysoka jakość naszych osłon oraz dobry serwis sprawiają iż mamy tysiące zadowolonych klientów na świecie (w ponad 40-tu krajach), wracających do nas z kolejnymi zamówieniami.

Co roku wdrażamy szereg nowych produktów oraz ulepszeń do już istniejących osłon, co daje nam dodatkowe paliwo do wzrostu sprzedaży.

P: W 2014 roku firma została sprzedana przez jej założyciela, Pana Antoniego Wiśniewskiego, funduszowi inwestycyjnemu ARX Equity Partners. Co się zmieniło w firmie od tamtej pory?

O: W połowie 2014 roku, po 35-ciu latach prowadzenia firmy, jej założyciel podjął decyzję o wycofaniu się z biznesu i sprzedaży wszystkich udziałów w firmie. Nowym właścicielem został fundusz inwestycyjny zarządzany przez ARX Equity Partners. To co uległo podstawowej zmianie to oddzielenie właściciela od Zarządzających firmą. Dotychczas Właściciel firmy i jej Prezes był jedną osobą. Od transakcji firmą zarządza trzyosobowy zarząd powołany przez nowego właściciela, któremu mam przyjemność od trzech lat przewodniczyć. Po transakcji firma nakreśliła strategię działania, którą konsekwentnie wdraża wciągając w jej realizację coraz szersze grono pracowników (w szczególności kadrę kierowniczą wszystkich szczebli). Daje to naszym kierownikom duże pole do kreatywności i samodzielności – dzięki czemu mogą się w Anwisie realizować. Trzecią zmianą jest dobudowa do kultury firmy rodzinnej procesowego podejścia i standaryzacji procesów. Zapewnia to lepszą powtarzalność produkcji a pracownikom daje rosnący komfort poruszania się w jasno zdefiniowanych ramach.

P: Patrząc na to gdzie się znajduje Anwis w chwili obecnej, jakie przed Waszą firmą stoją obecnie wyzwania?

O: W ostatnich latach tempo zmian w świecie znacząco przyspieszyło. Sprawia to iż ciągle poszukujemy sposobów na bycie jeszcze zwinniejszą firmą. Szybciej adoptującą się do zmieniającego się otoczenia. Skuteczniej wdrażającą zmiany w procesach, ofercie, szybciej reagującą na zmiany preferencji klientów itd. Dużym wyzwaniem jest cyfryzacja świata, gdyż prawie każdy korzysta z jej dobrodziejstw a prawie nikt nie ma pojęcia jak ją wdrażać.  Znaczącym wyzwaniem jest zarządzanie pokoleniem z jakiego wchodzi na rynek pracy, z uwagi na wyznawane inne wartości niż te wyznawane przez pokolenia dłużej już pracujące. Rosnące wynagrodzenia cieszą pracowników, jednocześnie wytwarzają presję na ich wydajność. Podobnie jak i inne firmy poszukujemy sposobów na wzrost tej wydajności by móc coraz lepiej płacić naszym ludziom.

P: Tak dużo się mówi ostatnio o niedoborach rąk do pracy. W jaki sposób pozyskujecie nowych pracowników?

O: Jak już mówiłem sukces firmy zależy od zatrudnionych ludzi. Dlatego ciągle poszukujemy i przyciągamy do nas talenty. Aby do nich dotrzeć działamy wielotorowo:

Aktywnie działamy w pozyskiwaniu nowych pracowników współpracując z Urzędem Pracy, Uczelniami Wyższymi oraz biorąc udział w Targach Pracy, ogłoszenia w prasie,Internecie, na własnej stronie WWW Rok temu uruchomiliśmy program poleceń pracowniczych, dzięki któremu pozyskaliśmy cenne osoby do naszego zespołu.

Jesteśmy pracodawcą równych szans - zatrudniamy osoby niepełnosprawne, obcokrajowców,  organizujemy staże i praktyki studenckie. Zatrudnienie znajdą u nas zarówno osoby z doświadczeniem jak i młode osoby, dla których praca w naszej firmie byłaby pierwszym etapem wejścia na rynek pracy. Oferujemy zatrudnienia na umowę o pracę jak również jesteśmy otwarci na każdą inną formę zatrudnienia. Z racji na sezonowość produkcji współpracujemy także z agencjami pracy tymczasowej. Elastycznie dopasujemy czas pracy aby osoba, która studiuje zaocznie lub uczy się wieczorowo nie musiała rezygnować z nauki. Dla tych osób, które przyszły do nas do pracy tylko na sezon, też mamy propozycje, mogą z nami pozostać i przejść na bezpośrednie zatrudnienie z nami jeśli tylko obie strony będą zadowolone ze współpracy.

P: Jakich pracowników poszukujecie?

O: Szukamy osób ambitnych i odważnych, które mają w sobie chęć uczenia się i nie boją się wyzwań. W naszym zespole dobrze  będą czuły się osoby, które wykazują dużą koncentrację na Klienta i współpracownika, są rzetelne, kreatywne i potrafią być gospodarne. Do pracy przy produkcji sprawdzą się osoby z umiejętnościami manualnymi z racji na charakter produkcji. Do obsługi Klienta pozyskujemy osoby, które mają łatwość nawiązywania kontaktów, potrafią działać pod presją czasu, wykazują wysoką kulturę w kontakcie z Klientem. Dodatkowym atutem jest znajomość języków obcych, angielskiego i niemieckiego, ponieważ, tak jak wspomniałem, obsługujemy również rynki zagraniczne. Chętnie zapraszamy do  współpracy osoby, które mają doświadczenie w prowadzeniu projektów, we wdrażaniu nowych produktów i potrafią pracować wielozadaniowo.

P: Co daje praca w tak dużej firmie jak Anwis?

O: Praca w dużej firmie to przede wszystkim możliwość rozwoju. Mamy w zespole wiele osób, które rozpoczynały swoją ścieżkę kariery jako pracownik produkcji a dziś są wybitnymi specjalistami czy też piastują stanowiska kierownicze. Dbamy o rozwój pracowników organizując szkolenia specjalistyczne np. towarowe, w zakresie obsługi klienta, graficzne, informatyczne oraz podnoszące i uzupełniające kompetencje miękkie dla kadry zarządzającej. Cały czas pracujemy nad tym aby tworzyć coraz lepsze miejsce pracy, a nasi pracownicy mają realny wpływ na zmiany jakie wdrażamy w tym obszarze. Naszym pracownikom poza wynagrodzeniem oferujemy premię motywacyjną, pakiet prywatnej opieki medycznej, karty multisport, ubezpieczenia grupowe, szczepienia, bony świąteczne, bilety na imprezy  kulturalno-oświatowe.

P: Jakie macie Państwo plany na dalszy rozwój firmy?

O: Przede wszystkim będziemy skoncentrowani na stabilnym wzroście i zachowaniu pozycji lidera branży osłon przeciwsłonecznych w Polsce. Co roku inwestujemy kilka milionów złotych w park maszynowy, rozbudowę powierzchni oraz badania i rozwój. W tym roku oddajemy do użytku nową halę magazynową. W zeszłym roku pozyskaliśmy nową halę produkcyjną. Obecnie prowadzimy przygotowania do wejścia na nowy rynek. Od zeszłego roku oferujemy osłony przeciwsłoneczne wraz z usługą montażu przez platformę internetową www.modniewoknie.pl.  Bardzo dużo energii poświęcamy na opracowanie i wdrożenie nowatorskich rozwiązań w osłonach – nasze wyroby są wyróżniane za swoją funkcjonalność, design oraz jakość wykonania. Celem nadrzędnym jest zrównoważony rozwój zapewniający zadowolenie klientów, satysfakcję pracowników oraz wzrost wartości firmy dla właściciela.

Firma ANWIS jest wiodącym polskim producentem pełnej gamy osłon przeciwsłonecznych takich jak żaluzje aluminiowe i drewniane, rolety materiałowe, plisy, wertykale, rolet zewnętrznych, żaluzji fasadowych, moskitier oraz tzw. screenów. Wyroby ANWIS sprzedawane są do ponad 40 krajów świata. Firma mieści się we Włocławku. Zatrudnia ponad 500 osób. W 2019 roku firma obchodzi 40-to lecie swojego istnienia.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%