Zamknij
REKLAMA

5 szkół z Włocławka dostało super sprzęt do nauki matematyki i informatyki

09:29, 06.12.2018 | .
REKLAMA
Skomentuj
Do jednej z włocławskich szkół trafiła m. in. drukarka 3D. Fot. depositphotos

Tablice, projektory, komputery, wizualizery cyfrowe, a nawet roboty. To wszystko i wiele więcej trafiło do pięciu włocławskich szkół w ramach programu „Region nauk ścisłych”. W całym kujawsko-pomorskim w programie bierze udział blisko 1200 uczniów i 36 nauczycieli.

Młodzież i nauczyciele z 12 szkół w województwie, w tym pięciu z Włocławka od września uczestniczy w przygotowanym przez Urząd Marszałkowski projekcie edukacyjnym „Region Nauk Ścisłych II – edukacja przyszłości”.

- Uczniowie liceów i techników, do których skierowany jest program, otrzymają wsparcie w zakresie rozwijania kompetencji wspierających ich rozwój, umożliwiających znalezienie zatrudnienia na rynku pracy; skorzystają m. in. z fachowego doradztwa edukacyjno-zawodowego, warsztatów naukowych oraz zajęć kół naukowo-technicznych. Szkolenia przejdą również nauczyciele i pedagodzy – mówi marszałek Piotr Całbecki.

We Włocławku projekt jest realizowany w LZK, „Koperniku”, LMK, „Baczyńskim” oraz „Budowlance”. Szkoły otrzymały już meble i wyposażenie do pracowni matematycznych oraz informatycznych. T trafiły do nich już m. in. plansze naukowe, tablice, wykresy, kalkulatory, przybory szkolne oraz meble. Niebawem szkoły otrzymają także sprzęt komputerowy. Pierwsze zajęcia w salach wyposażonych m. in. w projektory, wizualizery cyfrowe, a w przypadku Technikum w Zespole Szkół Budowlanych również w roboty i drukarkę 3D rozpoczną się w lutym.

Projekt „Region Nauk Ścisłych II – edukacja przyszłości” jest realizowany ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Przeznaczono na niego prawie 3 mln zł, z czego blisko 2,5 mln stanowi dofinansowanie z RPO. Działania w ramach projektu będą realizowane do końca lutego 2021 roku.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (5)

KordytKordyt

3 8

Ale fajnie, tylko nauczycielom trzeba teraz zasponsorować szkolenie, żeby nie popsuli, a mogli dyplom do kolekcji dołożyć :) 10:18, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObiektywnieObiektywnie

2 2

Materia asortymentu tylko pozornie właściwa "Tablice, projektory, komputery, wizualizery cyfrowe, a nawet roboty." odtworzą zadaną treść a nie dadzą nowych osiągnięć. Warto rozwinąć warsztaty i laboratoria o chociażby podstawowy sprzęt do wykonywania prac oraz doświadczeń naukowych.
Przykrym zjawiskiem w szkołach jest zwiększanie godzin nauk humanistycznych, choć one nie pchają cywilizacji do przodu, a jeśli już to o pomijalnej wartości. Choć i tu oczywiście są wyjątki.
Zwiększenie nakładu na nauki ścisłe to jedyny kierunek dla ludzkości. 12:39, 06.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Marcin2Marcin2

0 0

Trzeba kłaść nacisk na humanistykę ale innej postaci. 10:54, 07.12.2018


UczUcz

4 1

A w Ekonomiku ciągle "sprzętowa" bieda, brak wlasciwej ilości komputerow, oprogramowania, tablic multimedialnych, brak internetu itp....problem nawet z kserowaniem...tragedia...dobrze, ze chociaż nauczyciele dobrze przygotowani i dają z siebie wszystko na lekcjach... ta szkoła działa TYLKO dzięki nauczycielom... 14:48, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Marcin2Marcin2

0 2

Do nauki matematyki i informatyki nie trzeba więcej dóbr materialnych nad tablice kredowe i stare komputery nie podłączone do internetu z linuksem a w ogóle najlepiej w trybie tekstowym(informatyka to nie obsługa excela ani żadnego innego programu). Czego zaś trzeba to dobrych nauczycieli i pasji w dzieciakach. Dóbr kulturowych. 10:47, 07.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
© ddwloclawek.pl | Prawa zastrzeżone