Zamknij

Wiceprezydent Barbara Moraczewska zdradza szczegóły tworzenia nowej sieci szkół

14:14, 17.02.2017 N.CH
Skomentuj Sieć szkół buzi wiele emocji. Władze miasta wskazują wypracowane rozwiązania. Fot. N. Chylińska-Żbikowska Sieć szkół buzi wiele emocji. Władze miasta wskazują wypracowane rozwiązania. Fot. N. Chylińska-Żbikowska

Opracowana została propozycja koncepcji dotyczącej sieci włocławskich szkół. Odpowiednie projekty uchwał zostaną przedłożone pod głosowanie radnych na najbliższej sesji Rady Miasta, czyli 27 lutego br. O szczegółach rozmawiamy z Barbarą Moraczewską, zastępcą prezydenta miasta ds. edukacji i spraw społecznych.

Najwięcej emocji od dłuższego czasu budzi pomysł włączenia Gimnazjum nr 14 do Szkoły Podstawowej nr 14. Jakie rozwiązania wypracowano w tym zakresie?

Barbara Moraczewska: Rodzice uczniów SP nr 14 bardzo zabiegają o to, żeby w budynku przy ul. Bukowej mieściły się wszystkie klasy ośmioletniej szkoły podstawowej. Naszym zdaniem połączenie z Gimnazjum nr 14 i przeniesienia tam części klas dałoby tej placówce dużo większe możliwości. Szkoła miałaby wtedy najlepszą bazę lokalową w mieście. Biorąc pod uwagę głos rodziców i nauczycieli, przychylamy się do pozostawienia w budynku przy ul. Bukowej kl. I-VIII. Jest to możliwe po zmniejszeniu obwodu SP nr 14 na rzecz SP nr 2. Trzeba podjąć takie kroki, gdyż już teraz zajęcia odbywają się w SP nr 14 na zasadzie zmianowości. To rozwiąże problem bazy lokalowej placówki przy ul. Bukowej. Oddziały gimnazjum do czasu wygaśnięcia będą włączone do SP nr 14, ale uczniowie obydwu szkół pozostaną w dotychczasowych budynkach. 

W SP 14 nazywają to systemem naprzemiennym a nie zmianowym, bo tylko wybrane grupy z młodszych roczników przychodzą na lekcje w późniejszych godzinach i to jedynie w wybrane dni.

Lekcje kończą się już teraz o 16:00. Z symulacji przeprowadzonej przez dyrektora szkoły wynika, że po wprowadzeniu reformy i dołożeniu klas VII i VIII zajęcia mogą trwać nawet do godziny ok. 18:00. Co więcej, jeżeli byśmy na to pozwolili, to byłaby jedyna szkoła w mieście, która pracowałaby w takim systemie. Ze względu na dobro dzieci nie możemy na to pozwolić, tym bardziej że może to skutkować niższą subwencją.

Rodzice SP 14 uważają, że decyzje są podejmowane za zamkniętymi drzwiami i nie informuje się ich o zamierzeniach. Czy rzeczywiście unika się tych rozmów?

Z przedstawicielami rodziców odbyło się spotkanie w grudniu ubiegłego roku, a ze wszystkimi rodzicami w styczniu bieżącego roku. Do tego rozmawialiśmy także w styczniu ze wszystkimi nauczycielami. Ponadto dyrektor placówki uczestniczyła w naradzie ze wszystkimi dyrektorami placówek oświatowo-wychowawczych 24 stycznia, gdzie była prezentowana propozycja sieci szkół w mieście i także był podjęty temat SP nr 14. Miała również udzielone prawo zabrania głosu w swojej sprawie. Nad pomysłami dotyczącymi sieci szkół pracował specjalnie powołany do tego zespół. Znaleźli się w nich przedstawiciele dyrekcji każdego poziomu edukacji. Ze szkoły podstawowej również był taki reprezentant.
Ci przedstawiciele właśnie mieli za zadanie przekazywać ustalenia innym dyrektorom. Nie jest przecież możliwe, żebyśmy do zespołu powołali wszystkich dyrektorów miejskich placówek. 

Rodzice i nauczyciele SP nr 14 boją się, że po takim połączeniu pracę stracą nauczyciele, którzy uczą ich dzieci, a ich miejsce zajmie kadra Gimnazjum nr 14. Czy istnieje takie ryzyko?

To dyrektor  8-letniej szkoły podstawowej będzie decydował o ewentualnych zwolnieniach nauczycieli. Przesądzą o tym m.in. kompetencje nauczycieli i ich wykształcenie zgodnie z potrzebami szkoły. Niezrozumiałym jest przypuszczenie rodziców, że połowa nauczycieli, którzy uczą ich dzieci zmieni się. Nawet bez włączenia Gimnazjum nr 14 wielce prawdopodobna będzie potrzeba zatrudnienia nauczycieli przedmiotów tj. fizyka, chemia czy biologia.

Pojawił się pomysł przeniesienia na Plac Staszica szkoły muzycznej. Czy to zostanie zrealizowane?

Dyrektor Zespołu Szkół Muzycznych wystosował do nas pismo, w którym informował, że po rozszerzeniu podstawówki o VII i VIII klasę nie zmieści się w dotychczasowym budynku. Prowadzimy już rozmowy z konserwatorem zabytków i wspólnie będziemy szukać rozwiązań dostosowania gmachu przy Pl. Staszica do potrzeb tej placówki. Przeniesienie możliwe będzie dopiero za dwa lata. 

SP nr 14 i G nr 14 to nie jedyne szkoły, które przejdą podobne zmiany. Które placówki będą łączone?

Zgodnie z naszym projektem do SP nr 23 mają być włączone oddziały Gimnazjum nr 4. Mimo trudnej sytuacji tutaj nauczyciele zachowują spokój i dystans do całej sprawy, pomimo obaw, wątpliwości i niepewnej sytuacji. Warto wspomnieć, że tam jest o wiele więcej nauczycieli niż w SP nr 14. W identycznej sytuacji jest też kadra SP nr 2 i Gimnazjum nr 2, które będą działać wspólnie. Godny podziwu jest spokój wśród kadry Gimnazjum nr 14. Nauczyciele tej szkoły wierzą, że wybierzemy najrozsądniejsze rozwiązanie, biorąc przede wszystkim pod uwagę dobro dzieci.

Rozmawiała Natalia Chylińska-Żbikowska

(N.CH)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(86)

ktosktos

24 4

Pani Moraczewskiej zdaniem, że godny podziwu jest spokoj nauczycieli g14 ponieważ po1 panuje tu układ towarzyski a po drugie to nauczyciele g14 pozostaną a tych z sp14 wyrzuca na bruk. Wicepreydentowo! czy Pani mysli, że my idiotami jestesmy? 14:22, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

innainna

21 4

tak! zmienią się naczyciele przedmiotowi ale tylko dlatego, że dochodzą nowe przedmioty typu chemia fizyka zgodnie z nowa reformą! czy Pani Prezydent to w ogóle czytała nową ustawę? ze zrozumieniem???????? 14:24, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ona 45Ona 45

23 3

Pani prezydentowa myśli że jest WŁADZA, ale jest przysłowie na władzę też poradzę ???? walczcie rodzice w was jest SIŁA 15:05, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rodzicrodzic

24 2

też mi prezydentowa.....
Powiem jedno określenie: wyższe wykształcenie, brak podstawowego!
i wszystko w tym temacie!

ps. ten kto ma zrozumieć, zrozumie........ 15:13, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PytaniePytanie

18 2

Skoro w budynku na Staszica ma docelowo być przeniesiona Szkoła Muzyczna to po co łączyć G 14 z SP 14? Nie rozumiem tego- a może chodzi o to że to wtedy dyrektor SP 14 będzie m usiał zwalniać nauczycieli swoich a zostawić tych z G 14 i takim sposobem scedować cały problem na Dyrekcję a samemu umyć rączki i śmiać się jak ... 15:14, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zainteresowanizainteresowani

16 4

krajowe media już w blokach startowych są, róbcie tak dalej.
nie odpuścimy 15:19, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


NickNick

11 1

"Godny podziwu jest spokój wśród kadry Gimnazjum nr 14. Nauczyciele tej szkoły wierzą, że wybierzemy najrozsądniejsze rozwiązanie, biorąc przede wszystkim pod uwagę dobro dzieci." Godny podziwu to jest wasz upór. Patrzeć i uczyć się jak trzeba walczyć o swoje- nie ważne czy dobre czy złe. 17:29, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NikitaNikita

18 3

Skoro pani prezydent tak bardzo przeszkadza fakt kończenia zajęć przez dzieci o 16 to czemu wcześniej nic nie zrobiła w tej sprawie? Leniwa kobieta. 17:37, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kitakikitaki

15 2

Zastanawia mnie ile tyg pani prezydent miała czasu na ułożenie dyplomatycznych odpowiedzi na pytania pani redaktor? ponieważ w zwyczaju jest nie odpowiadać rzeczowo na zadawane pytania i narzucać o czym che się rozmawiać i w jakiej formie, byle przeciwnik nie miał szansy na zadanie jakiegokolwiek pytania. 19:11, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do naszej Buni, jasndo naszej Buni, jasn

18 3

Pani ma problem ze zrozumieniem tekstu ustawy, aż dziwne że jakiekolwiek studia pani konczyla. Dziwne że Pani wykładała na jakiejś wyższej uczelni. No tak, w wyższej szkole humorystycznej, zwanej szkołką niedzielną. Gdzie morale pani? gdzie zasady? pani chce do 45 osobowej kadry dołaczyc kolejnych 26 pedagodów, pytamy się po co??????????? halo pani vice, jest tam pani? czy udaje że jej nie ma... 19:12, 17.02.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Rodzic 2Rodzic 2

7 0

Ta pani teraz bawi się w strusia- głowa w piasek. 19:25, 17.02.2017


bognabogna

3 1

Po tym komentarzu zastanawiam się kto te dzieci uczy bo czytając ten go nie mogę się pozbyć wrażenia że jest to wypowiedź nauczyciela z tytułem :przynajmniej profesora nie tylko doktora jak pani prezydent- i właśnie gdzie są te morale i zasady wspomniane wcześniej.
21:31, 17.02.2017


Rodzic 2Rodzic 2

15 2

Spotkania z rodzicami zostały przez rodziców niemal wymuszone na pani prezydent- a i tak dowiedzieliśmy się że NIKT NIE MA OBOWIĄZKU Z NAMI SIĘ SPOTYKAĆ I ROZMAWIAĆ. Taka jest władza dla wyborców. Tak działa samorząd dla mieszkańców. 19:21, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DamaDama

17 2

SP 14 ma wspanialych rodzicow ktorzy sprzeciwili sie systemowi w miescie i udalo im sie wywalczyc klasy 7i 8 u siebie to sa ludzie dla ktorych dobro dzieci jest priorytetem a nie subwencje Dobra robota! 19:56, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaximusMaximus

11 1

Pani Prezydent wreszcie zrozumiała na czym polegają założenia nowej reforma oświatowej - chodzi o dobro dziecka 20:05, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyborcaWyborca

12 1

Co ja to widze przecież to sama Pani Prezydent wreszcie przemówiła, czy to zbliżają się święta, czy tez Pan Prezydent wydał polecenie - Basia przemów wstydu oszczędź 20:09, 17.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

o Bunio Buni

7 1

Basia zwana Bunią to tyle nagadała, że inteligencja jej wypowiedzi to bije po oczach z tego wywiadu! 20:25, 17.02.2017


innainna

9 1

Rodzice z SP 14 są świetni bardzo walczą o swoje dzieci i to się chwali! Tylko zastanawia mnie gdzie w tym wszystkim są nauczyciele z SP 14 czy oni też tak mocno walczą o swoich uczniów? 20:12, 17.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nikodemnikodem

2 1

Walczą też i nauczyciele, to tez ich zasługa ,brawo 13:42, 18.02.2017


do Maximusdo Maximus

11 0

Trudno mi uwierzyć że zrozumiała raczej musiała się ugiąć pod taką ilością głosów sprzeciwu. 20:14, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaximusMaximus

10 0

Jakoś dziwnie pani prezydent tylko martwi się o sp 14, a przecież tak jak powiedziała możliwości zwolnienia są też w innych połączonych szkoła czy to tak ma wyglądać nowa reforma oświaty. 20:14, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anonimowyanonimowy

9 1

Chodza sluchy ze po polaczeniu sp23i gimnazjum4 moze stracic prace nawet 8 Nauczycieli. 20:31, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

osobaosoba

12 2

Pani prezydent mowi ze nauczyciele z gimnazjum 14 sa spokojni , przeciez to jedno z najgorszych gimnazjow w miescie , dla nich kazde rozwiazanie bedzie dobre ktore nie doprowadzi do ich zwolnienia . 20:45, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Maximusdo Maximus

13 0

Przecież w budżecie miasta przyjętym przez tą koalicję są ujęte zwolnienia nauczycieli w mieście w ilości chyba 34 etatów. O tym jakoś nikt nie chce mówić tylko później będzie wielki szum że to szkoły zwalniają nauczycieli. 20:48, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gratulacje !!!Gratulacje !!!

10 0

Gratulacje dla tych rodziców i nauczycieli którzy myślą o swoich dzieciach i walczą o to by wprowadzana ustawa nie była łamana w naszym mieście. Trzymam kciuki za Was !!! 20:53, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BravoBravo

8 1

W mieście Łodzi pomocną dłoń do zwalnianych nauczycieli wyciągnęła.. Straż Miejska. Myślę , że nasi podcwycą pomysł wszak robią tak wiele , by społeczeństwo ich polubiło jeszcze bardziej. Podczas interwencji umiejętności pedagogiczne są przydatne. P.S. Pan Radny Hupało jako SM z pewnością zrobił by porządek z tym tałatajstwem na ul. Długiej i bocznych. 20:59, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nauczyciel z G 14nauczyciel z G 14

12 1

Nauczyciele to nie są tacy spokojni jak ta pani mówi. My wiemy że nami nikt się nie interesuje. Boimy się o pracę jak każdy ale z nami nikt nie rozmawia, nic nie informuje. Ciche szepty w szkole, dziwne spojrzenia.
Nawet na spotkaniu w SP 14 wszyscy siedzieliśmy potulni jak baranki i przytakiwaliśmy jak na zawołanie.
Wstyd mi za Nas. 21:01, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WiesławaWiesława

8 1

Witam
Moim skromnym zdaniem zawsze jest tak gdy wprowadzanie są nie do końca przemyślane reformy, zawsze są spory i zawsze koś się boi ktoś niezadowolony wszystkim nie dogodzi.
Może nauczyciele (a zwłaszcza sp14) zgłoszą się do tych co sprawili tyle zamieszania w edukacji np do pani poseł ....... 21:04, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HahaHaha

13 1

A teraz ku przestrodze drukować wszystkie komentarze póki jeszcze są !!!
Rano nastąpi cenzura pod dyktando - wszyscy wiemy kogo ... 21:07, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ktosiowaktosiowa

14 1

chodzą słuchy po mieście, że po to włączenie grona pedag. bo już wiadomo co stanie się z budynkiem na staszica za 1,5 roku. Bunia wie co robi igdzie wykładac....będzie, zabezpiecza tyłybo już wiadomo ze wybory przegraja 21:10, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kitiketkitiket

9 7

sprawcie kto pracuje w sp 14,jako nauczyciele a wszystko będzie jasne dlaczego są tak przeciwni,projektowi- może zwyczajnie boją się lepiej przygotowanych i bardziej kompetentnych
nauczycieli z gimnazjum 21:13, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

guciodguciod

15 0

i po co komentować jak socjalistyczna władza (PO) we Włocławku i tak usuwa nie wygodne a prawdziwe komentarze. Władze komunistyczne podawały tylko te fakty, które były wygodne resztę chowało się przed światłem dziennym.
PREZYDENT I JEGO LUDZIE SĄ PIERWSZY I OSTATNI RAZ U WŁADZY WE WŁOCŁAWKU POZDRAWIAM panią WICEprezydent 21:19, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dawny uczendawny uczen

12 2

Tez konczylem lata temu osiem klas i byla i fizyka i wos i j. Obce i wiele innych przedmiotow i jakosc najdluzej siedzielismy do szesnastej i to tylko raz w tyg. A tak to do czternastej , pietnastej a straszenie jakos osiemnasta to pijarowskie posuniecie 21:20, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mirażmiraż

7 6

W Sp 14 pracuje żona jednego z radnych włocławskich dlatego jest ta wielka przepychanka!!!!! 21:24, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do mirażdo miraż

11 2

A dyrektorem G 14 jest bardzo dobra koleżanka pani Wice dlatego nauczyciele i rodzice nie mogą się odzywać i stąd brak zainteresowania ich opinią na ten temat. 21:29, 17.02.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

rodzicerodzice

6 1

a tam koleżanka! PRZYJACIÓŁKA, co tu gadać 21:33, 17.02.2017


rodzicrodzic

4 1

gratuluje -super wywiad- tylko pozazdrościć tak bliskiej znajomości z panią vice i jej znajomymi 21:46, 17.02.2017


rodzicerodzice

16 0

są dwie żony dwóch radnych. tylko jedna pani żona radnego szczególnie niekorzystnie działa na rzecz szkoły i społeczności. myślę, że czas powiedzieć, że my o tym wiemy i obserwujemy a w końcu zareagujemy. wtedy będzie za pozno! wstyd zono radnego! 21:30, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mirażmiraż

9 1

Szkole tworza dzieci ich rodzice nauczyciele itd Rodzice maja prawo wymagac od wladz i nie tylko co bedzie z ich dziecmi . 21:36, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mixermixer

9 2

I znowu widac ze gdyby nie rodzice to nauczyciele nic tylko strach o wlasne etaty i podjudzanie sie nawzajem .Rodzice s? wzorem dla innych! 21:43, 17.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nauczycielnauczyciel

0 0

Fajnie, że rodzice walczą o swoje dzieci i ich szkołę. Niestety nie zgodzę się, że nauczyciele nic nie robią bo to nie prawda. Nauczyciele każdej szkoły robią wiele dla swoich uczniów tylko nikt tego nie widzi. Niestety nasze władze są głuche na wszelkie argumenty nauczycieli i dyrektorów szkół. Jeśli coś nie jest zgodne z wizją władzy to jest złe i nic tego nie zmieni. Jedynie rodzice mogą jeszcze coś wywalczyć, a nauczyciele chętnie ich w tym będą wspierać. 21:52, 18.02.2017


do mirażdo miraż

12 1

A w radzie i wśród władz miasta jest całe mnóstwo pedagogów-nauczycieli i by się wydawało że potrafią zrozumieć obawy rodziców i swoich kolegów po fachu- nauczycieli- a tu taki ZONK. 21:45, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mama miMama mi

12 0

Dziwny ten tytuł artykułu. Pani wiceprezydent wcale nic wielkiego nie powiedziała o tym pisaliście już kilka artykułów wcześniej. Domniemam że artykuł jest na zlecenie urzędu ajko darmowa propaganda. 21:57, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

singielsingiel

5 7

A może jedna pani- rodzic,chce zostać radną i wylansować się na nieświadomych tego zamiaru rodzicach- stąd takie wprowadza zamieszanie 22:05, 17.02.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

rodzicerodzice

6 1

na szczęście rodzice szczególnie ci z rady rodziców sp14 należa do ludzi normalnych i rozumnych. Zapewniamy Państwa, że nikt z nas w to bagienko jakim jest rada miasta wejść nie chce....zdziwieni? nas na listach do rady miasta Państwo nie zobaczycie. I prosimy nie wplątywać nas w tę brudną politykę tylko zająć się merytorycznie problemem naszej szkoły sp14. 22:20, 17.02.2017


HelaHela

6 0

odnoszę wrażenie że ktoś się boi że dłużej nie porządzi w mieście. Spokojnie mieszkańcy skupiający się przy Sp 14 nie będą na Was już głosować a z naszych kręgów nie ma takich "niskich" osób które by chciały dorwać się do ko.... 22:25, 17.02.2017


do singieldo singiel

8 1

Nie mierz wszystkich swoją miarą, uwłacza to tym do których to piszesz. 22:34, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rodzicerodzice

10 1

do singiel:
rozumiem, że nie dociera do tej małej tępej główki z przetłuszczonymi włosami, że inni mają priorytety z wyższymi moralami niż tylko myśleć, o szerokim dupsko przyklejonym do koryta? 22:40, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

guciodguciod

6 0

singiel
żeby być radną, trzeba być bez radną. 22:49, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do gucioddo guciod

10 1

Strzał w dziesiątkę- radni- bezradni jak cały urząd. 22:55, 17.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

złotaIIzłotaII

4 11

Niech teraz wszyscy niezadowoleni, idą do ustawodawcy, że uchwalił w pośpiechu tak nieprzemyślaną ustawę, która budzi tyle emocji i niezadowolenia społecznego, a nie obwiniają Władze Miasta które wykonują tylko zapisy ustawy. I to samorządy padają ofiarą niezadowolenia nauczycieli i rodziców a nie ustawodawca. 23:14, 17.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BetikBetik

1 2

Dokladnie,oni wykonuja tylko to co zostalo narzucone! 12:54, 18.02.2017


zlzl

5 12

Pani Prezydent realizuje tylko ustawę ludzie dajcie kobiecie spokój !!!!!! 07:35, 18.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HahaHaha

4 0

To nie pani prezydent realizuje ustawę tylko szkoły będą ją wprowadzać, a miasto ma tylko zaplanować sieć szkół zgodną z ustawą i tu powstał problem. 08:30, 18.02.2017


do złotaIIdo złotaII

13 2

Kochana pani to nie ustawodawca nie potrafi czytać ze zrozumieniem. Proszę nie zrzucać swojej nieudolności i niewiedzy i braku chęci na zrozumienie ustawy na ustawodawcę. Ustawa jasno określa wiele spraw i wiele rzeczy jest tłumaczone przez panią minister i przez kuratorów- tylko trzeba słuchać i ROZUMIEĆ a z tym chyba jest największy problem.
Poza tym to Wy powodujecie tak wielkie zamieszanie i niezadowolenie mieszkańców, to Wy chcecie wszystkich skłócić i spowodować ogólne niezadowolenie. 08:28, 18.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BravoBravo

5 0

A o czym jak wielokrotnie pisałem ???, że ta ekipa skłóca włocławian czyniąc życie w tym mieście nieznośnym. Skłóconymi i podzielonymi łatwiEj rzadzić w myśl rzymskiej maksymy: "Dziel i rządź" Sam prezydent Wojtkowski ukończył w Sopocie kurs z technik manipulacji ludźmi. 08:42, 18.02.2017


RERE

12 2

Pani dr Barbara Moraczewska to w rzeczywistości mało kompetentna pozerka to tego mlaskająca przy jedzeniu, także nie mam więcej pytań. 08:35, 18.02.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

zainteresowanazainteresowana

0 8

Jak czytam taki komentarz to ą mi wnętrzności się wywracają czy to ważne czy mlaska czy *%#)!& ważne że pracuję na rzecz miasta a jeżeli mówimy o kompetencjach to żal ....... ściska co 12:07, 18.02.2017


rodzic zainteresowanrodzic zainteresowan

3 1

Miałem okazje rozmawiać z panią Barbarą i absolutnie nie odniosłem takiego wrażenia wręcz przeciwnie co prawda kolacji z nią nie jadłem. A jeżeli by mlaskała to moja kultura i inteligencja nakazywała zachować to dla siebie.Przy takim poziomie nie można mięć więcej mądrych pytań. A jeżeli już to jakie nosi majtki ( stringi czy pantalony).
Bardzo serdecznie pozdrawiam i gratuluje.............

12:24, 18.02.2017


Rodzic dziecka z SPRodzic dziecka z SP

15 3

Ja się cieszę że jest wprowadzana nowa ustawa. W końcu będzie porządek w szkołach i będą takie szkoły w których dziecko będzie się uczyć a nie wyścig szczurów i byle to testu, egzaminu. Będą w końcu uczyć się normalnych przedmiotów. Kiedyś tak było i wyrośliśmy na porządnych ludzi. Ja popieram nową ustawę. Dziękuję Pani Minister. 08:37, 18.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

skwer skwer

2 5

Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół Katolickich będzie funkcjonować w dwóch budynkach i nikt nie protestuje nikt nie oskarża nikogo o brak czytania ustawy ze zrozumieniam.Wszyscy przyjęli takie rozwiązanie i nauczyciele i rodzice. Nawet Pani Minister je popiera bo będzie w poniedziałek gościem w ZSK. 10:13, 18.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Rodzic 2Rodzic 2

4 1

Tylko podział SP 14 ma wyglądać tak że tylko klasy 7 i 8 mają być w budynku na Staszica razem z gimnazjalistami albo klasy 0-3 mają być na Staszica z gimnazjalistami. W ZSK to jest jedna społeczność wyselekcjonowanej młodzieży a w G 14 tez jest wyselekcjonowana młodzież tylko wybitnie w innym sensie. Nawet nauczyciele z tego gimnazjum mówią że uczą patologię. 10:49, 18.02.2017


leńleń

1 2

jestem ciekaw czy nikita jest tak leniwa jak vivce to gratulejszyn jesteś jedną z najbardzej pracowitych osób jakie znam
pozdrowionka pracusiu




jestem ciekawy czy nikita jest taka leniwa jak kobieta o której wspomina - to gratulejszyn jest jedną z najbardziej pracowitych osób jakie znam
pozdrowionka pracusi


11:52, 18.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NikitaNikita

7 1

Ja pracuję za najniższą krajową i mnie szef rozlicza z zadań, które dostaję i tego jak wszytko działa. Musiałam starać się o pracę a nie dostałam pracy z klucza partyjnego. A skoro twierdzisz że pani vice taka jest zapracowana to planowanie sieci szkół powinno być dopracowane w każdym calu inie powinno być żadnych zgrzytów wśród mieszkańców. 12:34, 18.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaszczur jaszczur

0 4

Czegos tu nie rozumiem najpierw ludzie glosuja na dobra zmiana gdzie przed wyborami bylo wiadomo, ze jak wygraja to bedzie taka reforma edukacji a potem sa pretensje do samorzadow ze nie maja odpowiedznich budynkow. Trzeba pomyslec ze przez osttanie bodjaze 16 lat bylo wsztstko robione pod gimnazja wiec trudno zeby nagle w ciagu pol roku wszystko odwrocic o 180 stopni i dostosowac pod 8 letnie podstawowki. JA na miejscu wladz skoro chca miec w 1 budynku prosze bardzo tylko na pismie prosze uprzedzic ze np zajecia bede do godziny 21 bo nie bedzie wolnych sal. I naprawde ludzie wasze obrazanie w komentarzach jest zenujace. Idzcie do urzedu i powiedzcie to lokalnej wladzy w twarz bo w internecie to kazdy jest "kozak". Pozdrawiam 12:44, 18.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do jaszczurdo jaszczur

3 0

Kozak się odezwał. Idź do urzędu i im to powiedz w twarz że taka jest ustawa i niech nie wymyślają na siłę problemów tylko wypełniają swoje obowiązki. 12:52, 18.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jaszczur jaszczur

0 0

nie jestem kozakiem bo nie krytykuje w internecie i ty to idz do urzedu i powiedz niech wypelniaja swoje obowiazki skoro tak kozaczysz w inernecie i potrafisz pisac tylko w komentach 13:13, 18.02.2017


zbikzbik

7 0

W skrócie:
1. Łączy się gimnazja i sp nie po to, żeby uczniowie mieli lepiej, tylko nauczyciele z gimnazjum.
2. Po połączeniu szkół powstanie zespół szkół, nauczyciele z sp i gimnazjum będą mieć takie same prawa przy zwolnieniach. Gdyby nie było połaczenia to wraz z zamknięciem gimnazjum dostaliby wypowiedzenia.
3. Prawdopodobnie jest kolezenski układ pomiędzy panią v-ce prezydent a nauczycielami z gim.
4. Grozi to zwolnieniem doświadczonej kadry pedagogów, a na stanowiskach utrzymają się młodzi, którzy dostali etat po znajomości.
5. Mało prawdopodobne żeby dyrektorzy szkół sami decydiwali których nauczycieli zwolnić. Raz ze dytektorzy są powolywani przez prezydenta miasta, który może ich zwolnić jak mu "podpadna" a dwa, że wpływają na opinie kuratorium oswiaty.
6. Podsumowując rodzice: zastanówcie się kto ma uczyć wasze dzieci. Po połączeniu szkół utrzymają się znajomi znajomych polityków, którzy mają małe doświadczenie i... tumiwisizm w stosunku do dzieci.
Od was zależy kto będzie je uczył, czy wolicie żeby za was wybrała pan prezydnet i jego zastępcy. 13:17, 18.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyborcaWyborca

8 0

Pani prezydent uważa że najlepsza będzie połączenie dwóch szkół jakie jest jej zdanie ale dlaczego nie skonsultowała tego zdania z rodzicami i nauczycielami obydwóch szkół. Znowu decyzje zapadają przy udziale tylko i wyłącznie małej grupki osób. Takie decyzje jakie teraz zapadają bedą dotyczą wielu ludzi młody jak i nauczycieli, bedą miały swoje konsekwencje w późniejszym czasasie. 13:42, 18.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaximusMaximus

5 1

Dla rodziców nie powinno być ważne to czy ci sami nauczyciele uczą ich dzieci, tylko ważne powinno być, jaki poziom wiedzy przekazuja ich dziecia (w jaki sposób Ich uczą). Wyniki poszczególnych nauczycieli powinny świadczyć o tym czy dana osoba może dalej uczyć pełnić role nauczyciela a nie układy albo zasłanianie się Karta Nauczyciela. 13:46, 18.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaximusMaximus

5 0

Widzę że temat jest bardzo kontrowersyjne (jest bardzo dużo komentarzy), czyżby osoba pani prezydent wywoływała tyle emocjo, czy też bezradność w podejmowaniu decyzji? 14:33, 18.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

józefekjózefek

2 10

Ludzie dajcie kobiecie spokój i dajcie robić swoje- żale przenieść do ustawodawcy jak już ktoś mądrze wspomniał-głosując na tą obcje wiadomo było że nic mądrego nie wymyślą, trzeba było myśleć wcześniej o konsekwencjach, skoro piszą zarzucając niekompetencje a co z waszą inteligencją i mądrością; jak strach przy ...........to tylko stać na chamskie zachowanie
Rada Pedologiczna- zastanów się 15:42, 18.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pedagogpedagog

9 1

Odesłanie nauczycieli z wieloletnim stażem na emeryturę chociaż częściowo rozwiąże problem z etatami. Jako młody nauczyciel od kilku lat pracuję na części etatu - a o takich samych kwalifikacjach są osoby które mają zapewnioną emeryturę,i nadal pracują- ja jestem do zwolnienia. 16:18, 18.02.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

mon mon

1 7

i dobrze dla dzieci bo im większe doświadczenie tym lepiej, możesz udzielać korepetycji albo zmień zawód, do łopaty zawsze przyjmą 18:06, 18.02.2017


YetiYeti

1 2

No pewnie bo tak to nauczyciel pracuje w szkole nawet jak nie trzyma kredy i moczu 12:15, 19.02.2017


EdekEdek

12 1

Prezydent i jego zastępczynie to profesjonalizm inaczej. To rozwiązywanie problemów poprzez namnażanie nowych i dzielenie ludzi. Ale to prezydent zaporzyczył od koleżanki z partii, którą brylowała w tej konkurencji. 08:01, 19.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyborcaWyborca

6 0

W poniedziałek będzie spotkanie z panią minister Anną Zalewską, mam nadzieje ze ktoś wyrazi opinie na to co się dzieje z reformą we Włocławku. 09:09, 19.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

uwaznyuwazny

4 4

Pani Prezydent doc. dr Barbara Moraczewska, e-mial: [email protected] jest pracownikiem nadal!! uczelni i łaczy prace na dwóch etatach.
Doskonale zna reformę bo przecież wykłada na kierunku Pedagogika". Jak można jej zarzucać, że nie zna założeń reformy??? Gdyby nie była kompetentna w tym zakresie to by nie była Wiceprezydentem i wykładowcą na uczelni, która jest wspierana przez Urząd Miasta Włocławek. 09:48, 19.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXLXXL

10 1

A z czego ona ten doktorat zrobiła? a może tak zrobiła jak nasz prezydent i jeszcze kilku w tym mieście ha ha ha 09:57, 19.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyborcaWyborca

6 0

Pani Prezydent trzeba wziasc się wreszcie do pracy, czas nastał na spotkania z nauczycielami 23:06, 19.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NauczycielNauczyciel

5 0

Byłam w dniu dzisiejszym na spotkaniu z Panią Minister i sytuacja wygląda całkiem inaczej jak to przedstawia Pani wiceprezydent, jest mowa o kolejnych etatach i nie jak Pani Prezydent mówi, iż będą zwolnienia. O co w tym wszystkim chodzi? 13:25, 20.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XiXXiX

4 0

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę i to nie taką małą i o to by chronić tyłki swojego kolesiostwa. 14:34, 20.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mariolka5mariolka5

0 4

Przekazując syna do szkoły SP 14 nikt mnie nie informował, ze tylko niektóre klasy( również mojego dziecka) dostąpi zaszczytu chodzenia na lekcje po południu - do godz 15.00 lub 16.00. Dlaczego nie wszystkie klasy chodzą w tej szkole tak późno na zajęcia. Bardzo proszę panią Wiceprezydent o interwencję. To było zatajane przez Dyrekcję i pedagogów szkoły. 22:27, 20.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariolkaMariolka

0 5

A ja jestem ciekawa gdzie będą się przebierać kolejne klasy w szkole SP 14. Przecież po remoncie szatni jest już bardzo ciasno, chyba się zlikwiduje kuchnie i tam powstaną nowe boksy. Pani Wiceprezydent zapraszam na godz 15.00 i proszę zobaczyć jak tłoczno jest w szatniach i w jakich warunkach rodzice oczekują na swoje dzieci - w małym ciasnym przedsionku, a część rodziców musi musi czekać na dworzu, nawet w mrozie przed szkołą 22:42, 20.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kryśkakryśka

0 5

A ja nie wiem gdzie będą odbywały się lekcje nowo przyjętych klas. Chyba na dachu tej szkoły 22:46, 20.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%