Ściana mchu, rośliny o rożnych właściwościach, suszone płatki kwiatów, owoce, a także sprzęty niezbędne do pielęgnacji roślin i prowadzenia hortiterapii. To wszystko znalazło się w nowej pracowni Zespołu Szkół nr 3. Obcowanie z roślinami pomoże w terapii osób niepełnosprawnych oraz m. in. cierpiących na zaburzenia ze spektrum autyzmu czy depresję.
Ogrodolecznictwo jest nową formą terapii prowadzoną w Zespole Szkół nr 3 już od jakiegoś czasu. Placówka stworzyła niedawno ogródek terapeutyczny, w którym odbywają się zajęcia hortiterapii polegające na wykonywaniu prac pielęgnacyjnych przy roślinach. Ogródek doskonale sprawdza się jako miejsce prac ogrodniczych w okresie wiosenno-letnim, jednak zimą, ze względu na pogodę, zajęcia muszą odbywać się w pomieszczeniu. Właśnie dlatego w szkole stworzono specjalną salę przeznaczoną do hortiterapii.
- Tak naprawdę hortiterapia to powrót do natury, wykorzystywanie właściwości roślin i prac w ogrodzie w leczeniu zaburzeń zachowania, leczeniu terapeutycznym niepełnosprawności czy terapii dzieci, młodzieży i dorosłych z zaburzeniami autyzmu, zaburzeniami depresyjnymi itp. - tłumaczy Maria Krasucka, nauczyciel Zespołu Szkół nr 3.
Powstanie pracowni hortiterapii, w której znajduje się również specjalne pomieszczenie do aromaterapii, sfinansowano z grantu fundacji Anwil dla Włocławka, wpłat uczestników biegu „Od nas – dla Was”, który odbył się w marcu nad jez. Łuba oraz dzięki wsparciu sponsorów.
Agata211:58, 15.04.2018
0 0
Coś co tak niedawno było normą ( praca w ogrodzie, bieganie na bosaka, zabawy w sklepy) najpierw zostało wyeliminowane przez rodziców po to by za chwilę dziecko powróciło do tych zabaw ale w gabinetach psychologicznych. 11:58, 15.04.2018