Porozumienie z trzema gminami - to od tego zależy, czy pociągi osobowe wrócą na trasę relacji Aleksandrów Kujawski - Ciechocinek. Ostatni skład kolejowy przewiózł tą drogą pasażerów w 2011 roku. To, czy linia zostanie ponownie uruchomiona zależy teraz przede wszystkim od włodarzy Aleksandrowa Kujawskiego i Ciechocinka.
Jak informuje portal rynek-kolejowy.pl, z finansowania trasy w 2011 roku wycofał się urząd marszałkowski w Toruniu. Powodem takiej decyzji było wtedy zwrócenie uwagi na fakt, że finansowaniem takiego przedsięwzięcia powinny zajmować się poszczególne miasta. Po cichu mówiło się także, że linia była całkowicie nierentowna. Teraz, przejazdy ma zapewnić prywatna firma.
- Władze regionu argumentowały, że linia łączy miejscowości leżące na terenie jednego powiatu, a więc ciężar utrzymywania komunikacji powinien spoczywać na jednostkach samorządu niższego szczebla. Relatywnie dobrą ofertę dziesięciu par połączeń na dobę zapewnić miałby prywatny przewoźnik SKPL Cargo ze Zbierska. Ten wyrażał zainteresowanie uruchomieniem tam pociągów już przed kilkoma miesiącami - informuje na swojej stronie internetowej Rynek Kolejowy.
Powiat aleksandrowski rozpoczął rozmowy z prywatnym przewoźnikiem SKPL Cargo, który miałby podjąć się prowadzenia działalności przewozowej. Starosta aleksandrowski poinformował, że na trasie kolejowej Aleksandrów-Ciechocinek jeździłoby 10 par połączeń dziennie, co daje liczbę 20 kursów. Mówi się także o zwiększeniu liczby przystanków. Pociągi poza, Aleksandrowem, Odolionem i Ciechocinkiem miałyby powstać jeszcze dwa przystanki. Nie wiadomo jednak, w których miejscach miałyby one się znaleźć.
[ZT]25976[/ZT]
Jak informuje RK, formalnym organizatorem przewozów miałby zostać powiat aleksandrowski. Gminy byłyby natomiast sygnotariuszami porozumienia samorządów. Zgodnie z założeniem, powiat proponuje udział finansowy w przedsięwzięciu gminie Aleksandrów Kujawski oraz miastom Aleksandrów i Ciechocinek. Musiałyby wyłożyć po 150 tys. zł, co daje łączną kwotę 600 tys. zł. Te pieniądze trafiłyby do SKPL Cargo.
Przewiduje się, że możliwym terminem uruchomienia połączenia jest czerwiec przyszłego roku.
bOb19:36, 29.12.2017
Czas najwyższy przywrócić tu pociągi!!! Wstyd żeby tory się marnowały i odłogiem leżały. 19:36, 29.12.2017
eljot20:08, 29.12.2017
Pomiędzy Ciechocinkiem a Aleksandrowem Kujawskim jest stacja Odolion a nie Otłoczyn 20:08, 29.12.2017
qw_20:23, 29.12.2017
To teraz pytanie, w jakim stanie jest ta LK. 20:23, 29.12.2017
Popażona21:41, 29.12.2017
Najlepsze jest to , że państwowym nic się nie opłaca , a prywatny zarabia. 21:41, 29.12.2017
Roland Kwiatkowski22:36, 29.12.2017
Bu ha ha ha znowu spotkania i szczyty Panów polityków w garniturach, oto prawdziwy obraz kolonii polskiej. Przecież państwo w ogóle nie istnieje, albowiem każdy h... na swój strój... Trzech Panów się spotyka i ustala, czy pociąg pojedzie czy też nie. Mnie już w tym syfie nie zdziwi na prawdę nic. A jak uruchomią ten pociąg to się okaże, że maszynista i obsługa pociągu to Ukraińcy, którzy legalnie pobierają 500 plus a później dostaną w kolonii polskiej emeryturę, bo tak zdecydowali nasi "polityczni komandosi w garniturach" na polecenie cioci Merkel, która od dłuższego już czasu objęła nas swoją matyczno-niemiecką opieką i co jakiś czas nęka... 22:36, 29.12.2017
A08:25, 30.12.2017
Jeździłam ta trasa będąc dzieckiem. Teraz chętnie przewiozlabym swoje dzieci. 08:25, 30.12.2017
lol09:40, 30.12.2017
Na tej trasie powinien kursować jakiś pociąg RETRO. Taki aby był atrakcją turystyczną. 09:40, 30.12.2017
krzywy żonkil14:21, 30.12.2017
Dziwne, że prywaciarzom się opłaca ale PKP, PKS czy MPK nie. Mało tego na niektórych trasach jeździ kilu prywaciarzy i każdy potrafi się utrzymać. Odnośnie lini Aleksandrów - Ciechocinek to świetnie sprawdziłby się jakiś skład zabytkowy, czy nawet ładna zadbana wąskotorówka. 14:21, 30.12.2017
Wuj23:26, 30.12.2017
Tyle lat czekania i wreszcie nastanie ten czas z włocławka dostanę się KolejĄ do cudownego Ciechocinka Pogratulować 23:26, 30.12.2017
lusia123408:19, 31.12.2017
Tory odlogiem i to zelektryfikowane powrocmy za dawnych czasow troche kupic nowe wagony z newagu impulsy sa dostosowane dla nie pelnosprawnych tymbardziej do uzdrowiska ciecnocinek to normalne a nie te stare sklady za komuny perony i torowisko z czasem tez odnowic na nowe jak na glownej trasie pszebudowa peronow na wyzsze mowiac o infrastrukurze kolei w calej polsce 08:19, 31.12.2017
????18:05, 31.12.2017
A może chodzi o to że zbliżają się chyba najważniejsze od lat wybory i ,,włodarze-koryciarze-kanciarze'' boją się że wkurzony elektorat zasadzi im kopa w d...ę , tak jak zasadził przy wyborach prezydenckich i parlamentarnych koalicji Politycznych Oszustów ? 18:05, 31.12.2017
lusia123408:01, 01.01.2018
Z sld i po nalezalo by im dac pszyslowiowego kopniaka i wybrac odpowiednich ludzi do zadu obecny prezydent wloclawma to zegnaj nalezalo mu powiedziec tylko to jeszcze caly rok bedzie nasz region wloclawek nieudolny .a co do skladow to nalezy sie upomniec o najnowsze elfy lubimpulsy z newagu one maja platforme inwalidzka no i te pszystanki kolwjowe nowe zrobic jak jest nieszawa lubanie czerniewice i tory odmlodzic jak juz nowe to wszedzie domonca porobic z czasem .to ma byc kolej na miare naszych mozliwosci super jak juz mamy gonic teJaponie jak to Bolek mowil to robmy chociaz w tym narazie 08:01, 01.01.2018
Ewa Borys09:49, 02.01.2018
Pociąg retro byłby bardzo miłą atrakcją dla turystów, ale też można byłoby się wydostać z Ciechocinka bo teraz to raczej nie możliwe po 17 ni hu hu. Obcięty rozkład jazdy bez względu na przewoźnika. 09:49, 02.01.2018
linek17:15, 02.01.2018
tamci wszystko niszczyli nic sie nie opłacało co za łobuzy 8 lat zmarnowane 17:15, 02.01.2018
pasażer 20:31, 29.12.2017
13 0
Wybudowali tę linię w r. 1869 ale od tamtego czasu była remontowana i zelektryfikowana w 1985 roku. Myślę ,że nadal spełnia wymogi dla lokalnego ruchu pasażerskiego. 20:31, 29.12.2017