Zamknij

Czy kolory w marketingu wpływają na odbiorców reklamy?

10:03, 21.06.2018 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 10:04, 21.06.2018
Skomentuj

Kto z nas nie ma swojego ulubionego koloru? Czerwony, niebieski, zielony, czarny – każdy preferuje odmienne motywy. Jednak kolory mają moc, którą można wykorzystać w marketingu.

Kolory są wszędzie dookoła nas

Jeżeli jesteśmy zdrowi, mamy w pełni sprawny narząd wzroku, dostrzegamy wokół siebie mnóstwo kolorów. Już nawet małe dziecko wie, że ziemia(trawa) jest zielona, niebo niebieskie, zaś słońce żółte. Z wiekiem rozróżniamy coraz więcej barw i coraz świadomiej do nich podchodzimy. Jednak ewolucja sprawiła, że to kobiety lepiej potrafią odróżnić kolory. Dla mężczyzny każdy zielony jest taki sam. Ewentualnie powie on o jasnym i ciemnym odcieniu. Tymczasem kobiety potrafią określić, jak wygląda seledynowy, pistacjowy, szmaragdowy, morski (tak, to odmiana zielonego) i pozostałe odcienie. Dowiedli tego naukowcy z Uniwersytetu Stanowego Arizony w USA.

Powszechne znaczenie kolorów

Większości kolorom przypisuje się szczególne znaczenie. Chociażby kolor biały to symbol czystości, niewinności i szlachetności. Biel jest również wiązana ze szczęściem, mądrością oraz dobrem. Po drugiej stronie stoi zaś kolor czarny, który jest utożsamiany z nieczystymi siłami, diabłem, grzechem, złem i śmiercią. Pomiędzy nimi są oczywiście pozostałe kolory, które również mają swoje znaczenie. Kolor czerwony oznacza namiętność, rządzę, miłość, ale również krew, ogień oraz wojnę. Za przeciwieństwo czerwonego z pewnością można uznać kolor niebieski, czyli symbol spokoju, nieba, ale obecnie również niewierności. Wszystkie wyżej wymienione kolory, jak i inne powszechnie znane barwy, można również wykorzystać w marketingu. Dowiedz się, jak działają kolory w marketingu i jaki mają wpływ na odbiorców reklam.

Jak działają kolory w marketingu?

Zapewne doskonale zdajesz sobie sprawę, że kolory mają na nas oddziaływać w konkretny sposób. Przebywanie w pomieszczeniu z niebieskimi ścianami ma nas uspokoić, zaś kolor czerwony pobudzić do działania. Od kolorów może zależeć nasze samopoczucie i ogólne nastawienie do świata. Nic więc dziwnego, że w słoneczny letni dzień jesteśmy bardziej skłonni co działania niż w trakcie deszczowego i ciemnego listopadowego popołudnia. Doskonale wiedzą o tym pracownicy działów marketingu, którzy wykorzystują kolory w marketingu. Według badań, aż 65% klientów za najważniejszą cechę danego produktu uważa kolor. Szczególnie widać to po kobietach, które bardzo często, gdy decydują się na kupno samochodu, baczną uwagę zwracają na kolor. Kolory w marketingu mają niebagatelną rolę, ponieważ od nich często zależy sukces lub porażka danego towaru. Dlaczego chcemy kupić czerwone Ferrari a nie niebieskie? Czemu tak rzadko kupujemy garnitury inne niż czarne, granatowe lub niebieskie? O to dbają ludzie, którzy wykorzystują kolory w marketingu do celów sprzedażowych.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%