Zamknij

Jak powinna wyglądać etykieta?

13:56, 02.07.2018 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 14:00, 02.07.2018
Skomentuj

Etykiety pomagają konsumentom dokonywać przemyślanych i odpowiadających ich oczekiwaniom wyborów podczas zakupów. Producenci mają obowiązek zadbać o to, aby rzeczywiście tak było. Co powinno znaleźć się na etykiecie? Jak powinna ona wyglądać? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym artykule.

Etykieta – informacja czy reklama?

Nie ulega wątpliwościom, że głównym celem etykiet jest przekazywanie rzetelnych informacji potencjalnym konsumentom. Mają one informować między innymi o składzie i przeznaczeniu produktów, dzięki czemu możemy dokonać świadomego i odpowiadającego naszym oczekiwaniom wyboru. Zachęcić do zakupu produktu może także estetyczny projekt etykiety. Ciekawe logo, kolorystyka lub grafiki z całą pewnością budują identyfikację i zwiększają rozpoznawalność marki. Idealna etykieta wypełnia więc zarówno funkcję informacyjną, jak i reklamową. I właśnie do tego każdy producent powinien dążyć.

Co należy umieścić na etykiecie produktu spożywczego?

Zgodnie z rozporządzeniem Unii Europejskiej na opakowaniu każdego produktu powinny widnieć następujące informacje:

  • Nazwa produktu,
  • Dane producenta lub importera (w tym kraj pochodzenia produktu),
  • Skład z uwzględnieniem składników alergizujących,
  • Termin przydatności do spożycia,
  • Zawartość netto (waga produktu) lub liczba sztuk,
  • Partia produkcyjna,
  • Kod kreskowy,
  • Sposób przygotowania lub zastosowanie,
  • Informacja o warunkach przechowywania,
  • Informacja o wartości odżywczej (opcjonalnie GDA, czyli wskazane dzienne spożycie),
  • Informacja żywieniowa lub zdrowotna.

Oczywiście wszystkie dane powinny być napisane po polsku, w sposób czytelny i zrozumiały dla wszystkich. Nie mogą sugerować konsumentowi nieprawdziwych informacji bądź wprowadzać go w błąd. Wszelkie zalety i zastosowanie produktu powinny być wyrażone rzetelnie i obiektywnie.

Wysoka jakość kluczem do sukcesu

Poza wszystkimi opisanymi powyżej etykiety powinny spełniać także wymagania czysto techniczne. Mowa tu przede wszystkim o wysokiej jakości papieru, z którego się je wykonuje, co będzie gwarancją ich trwałości. Niezwykle ważne jest także to, aby etykiety się nie rozrywały, nie zaginały oraz nie odklejały – w przeciwnym wypadku na pewno nie zachęcą one konsumentów do zakupu. Istotną rolę odgrywają również walory estetyczne – kolory na etykietach powinny pozostać żywe, a grafiki i napisy czytelne. Osiągnąć taki efekt pomoże użycie do ich wydruku profesjonalnych urządzeń drukujących. Sprawdź drukarki etykiet Memprint i postaw na wysoką jakość!

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%