Etykiety pomagają konsumentom dokonywać przemyślanych i odpowiadających ich oczekiwaniom wyborów podczas zakupów. Producenci mają obowiązek zadbać o to, aby rzeczywiście tak było. Co powinno znaleźć się na etykiecie? Jak powinna ona wyglądać? Na te i inne pytania odpowiadamy w poniższym artykule.
Nie ulega wątpliwościom, że głównym celem etykiet jest przekazywanie rzetelnych informacji potencjalnym konsumentom. Mają one informować między innymi o składzie i przeznaczeniu produktów, dzięki czemu możemy dokonać świadomego i odpowiadającego naszym oczekiwaniom wyboru. Zachęcić do zakupu produktu może także estetyczny projekt etykiety. Ciekawe logo, kolorystyka lub grafiki z całą pewnością budują identyfikację i zwiększają rozpoznawalność marki. Idealna etykieta wypełnia więc zarówno funkcję informacyjną, jak i reklamową. I właśnie do tego każdy producent powinien dążyć.
Zgodnie z rozporządzeniem Unii Europejskiej na opakowaniu każdego produktu powinny widnieć następujące informacje:
Oczywiście wszystkie dane powinny być napisane po polsku, w sposób czytelny i zrozumiały dla wszystkich. Nie mogą sugerować konsumentowi nieprawdziwych informacji bądź wprowadzać go w błąd. Wszelkie zalety i zastosowanie produktu powinny być wyrażone rzetelnie i obiektywnie.
Poza wszystkimi opisanymi powyżej etykiety powinny spełniać także wymagania czysto techniczne. Mowa tu przede wszystkim o wysokiej jakości papieru, z którego się je wykonuje, co będzie gwarancją ich trwałości. Niezwykle ważne jest także to, aby etykiety się nie rozrywały, nie zaginały oraz nie odklejały – w przeciwnym wypadku na pewno nie zachęcą one konsumentów do zakupu. Istotną rolę odgrywają również walory estetyczne – kolory na etykietach powinny pozostać żywe, a grafiki i napisy czytelne. Osiągnąć taki efekt pomoże użycie do ich wydruku profesjonalnych urządzeń drukujących. Sprawdź drukarki etykiet Memprint i postaw na wysoką jakość!
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz