Zamknij
REKLAMA

Uśmiech przez telefon. Jak rozmawiać z klientem?

12:56, 31.07.2018 | materiał partnera
Skomentuj

Gdy podnosisz słuchawkę i witasz się z klientem uśmiechnij się. On to wyczuje i nastawi się do ciebie pozytywnie.

?Nie mów za szybko, bo nie będziesz rozumiany, ani za wolno, bo rozmówca odbierze cię jako ospałego lub leniwego. Przeciętny człowiek wypowiada 130-150 słów na minutę, więc staraj się mówić z taką właśnie prędkością.

Popracuj nad tonem i barwą głosu. Wysoki, młodzieńczy głos nie kojarzy się z doświadczeniem i kompetencją. Niski wydać się może oschły lub ostry. Znajdź ton pośredni, niech twój głos będzie naturalny i interesujący, byle nie monotonny, bo wyjdziesz na osobę nudną i pozbawioną entuzjazmu.

Stosuj proste słowa i zwroty. Nie używaj zbyt skomplikowanego słownictwa, przecież nie rozmawiasz z fachowcem.

Nie dopuść, żeby klient poczuł się zagubiony i stwierdził, że ma za małą wiedzę, by podjąć decyzję.
Przedstawiciel firmy z żaluzjami, posiadający stronę zaluzjedrewniane.net uważa, że zasypanie klienta zawodowym slangiem sprawia wrażenie profesjonalizmu, ale efektem może być u niego poczucie niepewności i chęć wycofania się.

Bądź szczery, jeśli czegoś nie wiesz nie zmyślaj, nie wykręcaj się od konkretnej odpowiedzi.

Lepiej, gdy oddasz słuchawkę komuś lepiej zorientowanemu lub obiecasz, że oddzwonisz z pełną informacją. Nie sprawisz wrażenia niekompetentnego. Dzwoniący odbierze to jako przejaw solidności i troski o jego potrzeby. Szczególnie wtedy, gdy po krótkim czasie naprawdę się do niego odezwiesz.
Do redakcji serwisu internetowego kobietapo60.pl często dzwonią panie z prośbą o porady w sprawach poruszanych na stronie. Najbardziej kompetentny jest w takim wypadku autor materiału i pracownicy redakcji aranżują z nim kontakt. Nigdy nie spotyka się to z krytyką, wprost przeciwnie – pojawiają się komentarze o dobrej pracy redakcji.
Doradca klienta z firmy zajmującej się tworzeniem filmów reklamowych (festekipa.pl) uważa, że szybka wycena usługi dokonana przez telefon robi raczej złe wrażenie na kliencie z branży i budzi jego nieufność. Praktyką jest wypytanie klienta o szczegóły i przesłanie oferty pocztą e-mail. Dzięki temu klient czuje się poważnie traktowany i ma świadomość, że ceny nie wzięły się „z sufitu”.

Nie obiecuj gruszek na wierzbie.

Wiarygodność jest podstawową cechą owocnej rozmowy z klientem. Firma Butterfly Bio Magnetic System prowadzi sprzedaż wyrobów medycznych do terapii biomagnetycznej. Najczęstsze pytania dotyczą skuteczności terapii w leczeniu bólu i dysfunkcji narządów ruchu – najczęstszej przyczyny niepełnosprawności. Dlatego na stronie butterfly-mag.com umieszczono materiały z opiniami medycznymi, wynikami badan i referencjami. Klient ma możliwość zapoznania się z nimi i wyrobienia własnego zdania. Taka rzetelność jest istotna, gdy wkracza się w obszar dotyczący zdrowia ludzkiego.
Właściciel serwisów komputerowych w Krakowie, działających pod szyldem itnaprawy.pl śmieje się, że czasami klienci przez telefon chcą dowiedzieć się co dolega ich laptopowi i ile kosztować będzie naprawa. Pracownicy w takich wypadkach zapraszają na bezpłatny przegląd i wycenę naprawy. Strata czasu opłaca się, gdyż serwis zyskuje klienta, który ma do firmy zaufanie, bo nie obiecywano mu gruszek na wierzbie.

Rozmowa telefoniczna bywa z reguły pierwszym kontaktem z nowym klientem. Warto prowadzić ją tak, by już na wstępie zrobić na nim dobre wrażenie.

(materiał partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
© ddwloclawek.pl | Prawa zastrzeżone