Zamknij
REKLAMA

Opis produktu w sklepie internetowym

14:57, 01.10.2018 | materiał partnera
Skomentuj

Wchodząc na stronę sklepu oceniasz jego szatę graficzną oraz funkcjonalność. Ten pierwszy rzut oka decyduje zwykle o tym, czy postanawiasz pójść dalej, aby zapoznać się z asortymentem artykułów i wyszukać ten, który chciałbyś kupić. Czytając jego opis podejmujesz decyzję, albo rezygnujesz i twój koszyk pozostaje pusty.

Pomińmy sprawę pierwszego wrażenia – wiadomo, że sklep musi prezentować się przejrzyście, a jego obsługa powinna odbywać się intuicyjnie. Skoncentrujmy się na samej karcie artykułu, która jest dla zdalnego klienta jedynym źródłem wiedzy o produkcie.

- Nie trzeba chyba wspominać o tym, że bardzo ważna jest wizualizacja, gdyż pierwsza ocena ma miejsce w trakcie oglądania produktu – zauważa przedstawiciel APM Morkom, dystrybutora systemów sterowania CNC, mocowań do obrabiarek i aparatury pomiarowej, prowadzącego specjalistyczny sklep internetowy na stronie m-technologia.pl

Fotografie powinna więc cechować dobra jakość, mile widziana jest funkcja zoomu i duża ilość ujęć z różnych stron. Jeżeli ten test został pozytywnie zaliczony, następuje zapoznanie się z opisem. To część prezentacji, której warto przyjrzeć się bliżej.

OPIS PRODUKTU A POZYCJONOWANIE SKLEPU

Pracownicy sklepu internetowego z suplementami i kosmetykami opartymi na naturalnych składnikach zdrowie.rodziceprzyszlosci.pl zwracają uwagę na fakt, że treść opisu to nie tylko informacja dla klienta - to również ważny element SEO, oceniany przez narzędzia Google. Pisząc tekst nie można o tym zapominać, więc dobrze jest umieszczać w treści frazy kluczowe, które będą indeksowane przez wyszukiwarki oraz starać się, by publikacja była klarowna i oryginalna. Ocenie strony przez Google nie służy kopiowanie, więc warto postarać się o niepowtarzalność opisów.

- To praca niezwykle ciężka i czasochłonna dla obsługi sklepu, posiadającego kilkutysięczny asortyment – zaznacza właściciel firmy Bojar z Gryfic, dystrybutor produktów firm Herlitz i Pelikan, prowadzący sklep extrabiuro.eu z artykułami szkolnymi i biurowymi. - Warto ją jednak wykonać, przynajmniej w odniesieniu do najważniejszych produktów.

OPISYWANIE KORZYŚCI

Twoje zapewnienia, że artykuł jest czymś wyjątkowym, na nic się zdadzą, gdyż klient doskonale wie, iż zależy ci na sprzedaży. Skup się więc raczej na dwóch elementach: ukazaniu korzyści, jakie odniesie nabywca, wchodząc w posiadanie produktu oraz na podkreśleniu jego istotnych, merytorycznych cech. Co nie znaczy, że masz całkowicie zrezygnować z entuzjazmu i lekkiego podkolorowywania opisu. Trzeba tu znaleźć złoty środek między rzetelną, obiektywną informacją a kupieckim zapałem.

- Przesadne uwypuklanie zalet produktu zwykle przynosi odwrotny efekt: budzi sceptycyzm i nieufność klienta – ostrzega handlowiec z firmy Elmak makaron-domowy.pl, producenta makaronów wysokiej jakości, opartych na tradycyjnych recepturach z regionu wiśnickiego.

POPRAWNOŚĆ JĘZYKOWA I WIZUALNA

Pisz poprawnie po polsku, stosuj zasady ortografii i gramatyki. Nie konstruuj zbyt długich, zawiłych zdań, w których czytający zaplącze się i przestanie rozumieć, o czym czyta. Nie stosuj języka specjalistycznego czy branżowego. Na pierwszym miejscu dbaj o to, by zostać jednoznacznie zrozumianym.

Oprócz poprawności językowej zwróć uwagę na skład tekstu. Stosuj wyróżnienia nagłówków i fragmentów, które uważasz za ważne, używaj w całym tekście tego samego kroju czcionek, nie przesadzaj z ich kolorami.

Większość ludzi „kupuje oczami”, więc estetyka opisu produktu jest bardzo ważna dla jego odbioru.

DAJ MÓWIĆ INNYM

- Nic tak nie przekonuje, jak zdanie osoby trzeciej, nie zainteresowanej wynikiem transakcji. Dlatego w karcie produktu umieszczaj opinie ludzi, którzy produkt wcześniej kupili i dzielą się swoimi opiniami – radzi przedstawiciel sklepu internetowego Fibersky, który na swojej stronie e-swiatlo.pl oferuje elementy oświetlenia światłowodowego.

Dodaj też fragmenty recenzji fachowców. Takie cytaty to doskonałe uzupełnienie opisu produktu i – jeżeli są pozytywne – w znaczący sposób przekonują do zawarcia transakcji.

Podsumowując: opis produktu jest bardzo ważny w procesie zakupu, decyduje też o pozycji sklepu w rankingu stron w wyszukiwarce Google. Warto więc poświęcić mu swoją twórczą inwencję i czas.

(materiał partnera)

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
© ddwloclawek.pl | Prawa zastrzeżone