Zamknij

Jak zbudować zaufanie do sklepu internetowego?

14:37, 08.10.2018 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 14:39, 08.10.2018
Skomentuj

Właściciel sklepu internetowego ma trudniej niż jego „tradycyjny” kolega. Zaufanie klienta może wzbudzić już na wstępie wygląd i sposób bycia sprzedawcy, jego kompetencje, sposób bycia i profesjonalizm. W jaki sposób wyrównać szanse, co zrobić, by wywołać pozytywne emocje u klienta sklepu internetowego?

DAJ SIĘ POZNAĆ

Nikt nie zaufa sklepowi od razu po wejściu na jego stronę. Wiarygodność wzbudza zwykle przede wszystkim osoba sprzedawcy, w tym wypadku ukryta po drugiej stronie ekranu komputera. Pokaż się odwiedzającemu, opisz swoją firmę i tworzący ją zespół, umieść w zakładce „O nas” fotografie tych ludzi, napisz kilka słów o waszej pracy i ideach, które realizujecie. Im bardziej spersonalizowany będzie to przekaz, tym chętniej zaakceptuje was potencjalny klient. Przecież lepiej robi się interesy z kimś, kogo znasz, niż z anonimową, zautomatyzowaną maszynką do prezentowania towaru i inkasowania należności.

Przedstawiciel firmy Pako z Goczałkowic Zdroju pakowyroba.pl, specjalizującej się w produkcji foliowych, termoformowanych opakowań dla ogrodnictwa, zachęca:

- Działaj z podniesioną przyłbicą, pokaż wszelkie formalne informacje o firmie, w tym również teleadresowe. Ukrywanie się stwarza w kliencie przypuszczenie, że wstydzisz się tego, co sprzedajesz. A więc masz coś do zatajenia. –

To prawda, takie sugestie już na wstępie są wysoce niepożądane dla właściwego przebiegu transakcji.

POKAŻ OPINIE INNYCH KLIENTÓW

Rekomendacje to mocna broń marketingowa. Handlowiec z firmy Stern Service, zajmującej się skupem i sprzedażą rusztowań m.in. Plettac, Layher, Rux oraz prowadzącej na stronie sternservice.pl sklep z rusztowaniami Aluberg twierdzi, że sprzedawca jest mocno zainteresowany tym, by sprzedać produkt, więc jego argumentacja nie musi być w naszych oczach w pełni rzetelna. Co innego z opiniami innych klientów, którzy kiedyś stali, jak my teraz, w obliczu podjęcia decyzji o zakupie. Oni to doświadczenie mają już za sobą, nie są biznesowo związani ze sklepem, więc ich zdanie jest dla nas wiarygodne i cenne. Nawet wtedy, gdy spotkało ich rozczarowanie i musieli reklamować swój zakup. Relacja z przebiegu tego zdarzenia, z postawy i reakcji sklepu to – jeżeli wszystko przebiegło pomyślnie – doskonała rekomendacja, wzbudzająca zaufanie do sprzedającego i nasze poczucie bezpieczeństwa.

- Takie społeczne dowody rzetelności sklepu należy umieścić w dedykowanej zakładce lub nawet na pierwszej stronie i traktować jako certyfikat jakości, którym możesz się przed wszystkimi pochwalić – radzi doradca klienta z firmy Walewski, oferującej swoim klientom meble miejskie i parkowe w swoim sklepie lawkisklep.pl.

WSPIERAJ CZYNNIE KLIENTA

Klient sklepu internetowego pozbawiony jest bezpośredniej pomocy ze strony sprzedawcy, nie może zdać mu pytania lub poradzić się.

- Jako właściciele sklepu internetowego sprawcie, by fizyczna nieobecność sprzedawcy nie była przeszkodą w tworzeniu dobrego samopoczucia kupującego – sugeruje specjalista SEO/SEM z firmy netiseo.pl, która zajmuje się pozycjonowaniem stron, a korzystający z jej usług klient płaci tylko za efekt uzyskany w wyszukiwarce Google. - Zapełnienie tej luki odbywa się przez stworzenie dobrej sekcji FAQ i zapewnienie możliwości nawiązania szybkiego kontaktu z doradcą. -

Umieszczenie numeru telefonu, adresu e-mail lub okienka czatu na żywo wydaje się być niezbędne, by klient nie poczuł się bezradny w waszym sklepie i nie zapragnął go opuścić.

BEZPIECZEŃSTWO TRANSAKCJI

Przedstawiciel firmy będącej dystrybutorem diamentów i prowadzącej sklep na stronie sklep.sundiamore.pl z wyrobami jubilerskimi własnego projektu przykłada dużą wagę do wykupienia certyfikatu SSL:

- Komunikat, że strona nie jest bezpieczna nie wpływa na dobre samopoczucie człowieka, który chciałby skorzystać z usług waszego sklepu. Ikonka zielonej kłódki zapewnia, że podczas wizyty na stronie sklepu wszystkie wymieniane dane są szyfrowane. –

To kolejny ważny element budowania zaufania do waszego sklepu.

Poruszanym wyżej podstawowym zagadnieniom związanym z poczuciem bezpieczeństwa klienta i budowania jego zaufania należy poświecić maksymalnie dużo uwagi, by móc myśleć o finansowych sukcesach w sprzedaży internetowej.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%