Zamknij
REKLAMA

Czy warto pozycjonować stronę w Google?

12:08, 07.12.2018 | artykuł sponsorowany
Skomentuj

O pozycjonowaniu stron internetowych dużo się mówi i pisze. Wielu specjalistów poświęciło temu tematowi sporo swoich prac i wykładów. Wreszcie - pozycjonowanie stron WWW to temat, który nigdy nie schodzi z chyba każdego blogu o tematyce SEO i IT.

Tymczasem zasada rządząca tą branżą jest bardzo prosta i w niczym nie różni się np. od podstawowych prawd ekonomicznych i biznesowych. Pozycjonowanie stron internetowych ma nam w gruncie rzeczy przynieść większe dochody i dużą popularność w sieci. Pytanie brzmi co zrobić, żeby tak było.

Dla kogo pozycjonujemy?

Branża SEO (Search Engine Optimization) skupia się - przynajmniej w Polsce - na wyszukiwarce Google. Nic w tym dziwnego. Według danych przedstawionych przez http://gs.statcounter.com/, aż 97 procent wszystkich rodzimych zapytań w wyszukiwarkach, dotyczy właśnie Google. Owszem, pozycjonowanie stron internetowych np. pod Yahoo również jest możliwe, aczkolwiek raczej za oceanem, gdzie wyszukiwarka ta cieszy się o wiele większą popularnością, niż tutaj.

Już sam powyższy przykład tłumaczy nam nieco zasadność pozycjonowania stron w Google. Po prostu przemawia za tym czynnik ekonomiczny. Nikt nie skupia się (no może poza dużymi serwisami) na niszowych wyszukiwarkach, skoro efektywniejszą formą dostosowania się do potrzeb rynku, będzie zoptymalizowanie witryny pod Google.

Po co pozycjonujemy?

Pozycjonowanie stron internetowych odbywa się w ściśle określonym celu. I nie chodzi tu wyłącznie o samo "podniesienie pozycji". Termin ten jest po prostu zbyt ogólny, by mógł przedstawić istotę poprawy pozycji w największej, globalnej wyszukiwarce. Po co zatem pozycjonujemy?

1. W celu przyciągnięcia większej liczby użytkowników. Jeśli pozycjonowanie strony WWW pozwoli nam na uzyskanie pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwania, liczba odwiedzających może wzrosnąć o około 20 procent. Kolejne pozycje to odpowiednio 13 i 10 procent. Jeśli nasza strona znajdzie się np. na dziesiątym miejscu, mamy szansę "przyciągnąć" aż 7 procent osób więcej.

2. Poprawa odbioru marki - pozycjonowanie stron w Google przedkłada się również na wzrost zaufania wśród odbiorców. Znalezienie się w pierwszej "dziesiątce", buduje pozytywną opinię marki w myśl zasady "większa popularność, lepszy produkt".

3. Możliwość dotarcia do Klientów z określonej lokalizacji. Pozycjonowanie stron w Google może mieć formę globalną, bądź też lokalną. W tym drugim przypadku, chodzi przede wszystkim o podwyższenie pozycji z wykorzystaniem fraz dwuczłonowych. Pierwszy człon będzie w tym przypadku oznaczał branżę (bądź jej synonim) a drugi miasto.

4. Pozycjonowanie stron WWW przynosi - w dłuższej perspektywie - najszybszy zwrot środków zainwestowanych w reklamę. Dotarcie do Klienta nie wiąże się z jakimkolwiek wysiłkiem, ani też nie jest nachalną formą reklamy.

Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat pozycjonowania stron w Google, koniecznie zajrzyj do wpisu na blogu pod tytułem: "Czym jest pozycjonowanie stron?". Znajdziesz tam mnóstwo rzeczowych i profesjonalnie ujętych informacji, napisanych prostym i zrozumiałym językiem.

(artykuł sponsorowany)

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
© ddwloclawek.pl | Prawa zastrzeżone