Zamknij

Konwersja roweru na elektryczny, czyli zestaw elektryczny do klasycznego roweru

15:57, 19.03.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 15:59, 19.03.2019
Skomentuj

Planujesz zmienić swój stary rower w nowoczesny sprzęt wspomagany elektrycznie? To świetny pomysł – rowery elektryczne dają dodatkowe możliwości w poruszaniu się po trudnym terenie, są przyjazne rowerzystom miejskim, którzy potrzebują transportu niewielkim nakładem sił lub zdrowie nie pozwala im na konwencjonalną jazdę. W ZibiBike nabyliśmy gotowy zestaw przeznaczony do konwersji tradycyjnego roweru na rower elektryczny do jazdy miejskiej. Oto kilka przydatnych informacji, które udało nam się zebrać w trakcie montażu zestawu.

Mocowanie silnika elektrycznego do roweru w miejsce tylnej piasty

Już na etapie zakupu gotowego zestawu do przeróbki roweru na elektryczny powinniśmy sprawdzić, jak montowane jest tylne koło. Jeśli jego łączenie jest na hakach, problemu nie ma, jednak jeśli koło mocowane jest na sztywnej osi, montaż silnika elektrycznego do roweru będzie niemożliwy. W ofercie ZibiBike możemy znaleźć gotowe, zaeplecione przednie koła – koszt to 180 zł. Niewiele, a zaoszczędzi sporo czasu i zachodu.

Mocowanie baterii do roweru elektrycznego

Mamy dwa warianty i powinniśmy je przewidzieć jeszcze przed zakupami. W ofercie ZibiBike znajdziemy baterie typu bidon oraz baterie na bagażnik. Przed wyborem rodzaju baterii do roweru wspomaganego elektrycznie musimy sprawdzić, czy dany rodzaj akumulatora będzie możliwy do zamontowania. Niekiedy kształt ramy lub jej ułożenie nie pozwala na montaż baterii typu bidon, a brak bagażnika, np. w rowerach typu mtb, może uniemożliwić nam zamontowanie stelaża do baterii bagażnikowej.

Fot. Rower po konwersji na elektryczny. Gotowe zestawy na ZibiBike.pl

Dobór rodzaju baterii do roweru elektrycznego

Wielkość baterii musi odpowiadać rodzajowi silnika. Im większa pojemność baterii, mierzona w jednostce amperogodziny (Ah), tym większy dystans pokonamy na rowerze elektrycznym. Oczywiście wielkość baterii rośnie proporcjonalnie do jej pojemności, oznacza to, że jeśli chcemy osiągać zasięg roweru elektrycznego rzędu 100 km będziemy zmuszeni do zakupu baterii bagażnikowej, montowanej na specjalnym stelażu. Baterie typu bidon mają z reguły mniejsze pojemności, średnio około 5 Ah, co pozwala na przejechanie ze wspomaganiem, na pojedynczym ładowaniu, odległości do 60 km. Ile trwa ładowanie baterii do roweru elektrycznego? Zazwyczaj pełen cykl ładowania to 3h, a standardowa bateria wytrzymuje ponad 500 cykli. Niektóre dostępne na rynku baterie do rowerów elektrycznych posiadają dodatkowe wyjście USB i mogą pełnić rolę power banka, co bywa przydatne na dłuższych wycieczkach rowerowych.

Fot. Na ZibiBike.pl znajdziesz kreator konwersji roweru na elektryczny

Dodatkowy wyświetlacz LCD przy konwersji roweru na elektryczny – czy warto?

W ZibiBike zamiast wyświetlacza, zaoferowano nam dostęp do aplikacji na smartfony z systemem Android i iOS. To wygodna i uniwersalna opcja, w ten sposób możemy stale monitorować parametry jazdy w naszym telefonie. Przetestowaliśmy tę opcję i trzeba przyznać, że brak tradycyjnego wyświetlacza LCD w ogóle nie wadzi, a aplikacja chodzi płynnie i tylko zwiększa frajdę z jazdy rowerem elektrycznym.

Więcej na: ZibiBike.pl - szybka i sprawna konwersja roweru na elektryczny

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%