Zamknij

W jaki sposób rozpocząć swoją przygodę z fotografią reklamową i jak zacząć tworzyć zdjęcia packshot?

13:23, 24.05.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 13:23, 24.05.2019
Skomentuj

Fotografia reklamowa to prężnie rozwijająca się dziedzina. Stąd też wiele osób zaczyna poważnie myśleć o wyspecjalizowaniu się w tej branży. Nie wystarczy jednak umiejętność robienia ładnych zdjęć. Fotografie wykorzystywane do celów komercyjnych rządzą się bowiem własnymi prawami i wymagają zaopatrzenia się w odpowiedni sprzęt, a także nabycia konkretnych umiejętności.

Oddać sens zdjęć
Podstawą przy robieniu zdjęć typu packshot jest zrozumienie, jakiemu celowi mają one służyć. Muszą być one bowiem nie tylko schludne, ale przede wszystkim zrobione w taki sposób, by sprzedać produkt. Z jednej strony ich zadaniem jest przyciąganie uwagi, skupianie zainteresowania i skłanianie do zakupu, z drugiej liczy się jednak autentyczność. Zdjęcia typu packshot powinny wiernie oddawać kolor, strukturę czy materiał danego produktu. Klient widzący fotografię powinien bowiem poczuć się tak, jakby produkt znajdował się na wyciągnięcie ręki, wiedzieć, czego spodziewać się po danym zakupie i mieć pewność, że to, co widzi na zdjęciu, wiernie oddaje realny wygląd.

Wyposażenie studia
Ważnym aspektem rozpoczęcia swojej przygody z fotografią reklamową jest odpowiednie wyposażenie studia. Oprócz aparatu fotograficznego niezbędny jest dodatkowy sprzęt. Najważniejszym elementem będzie białe tło. Często można jednak z niego zrezygnować na rzecz białej ściany, która równie dobrze sprawdzi się przy wykonywaniu zdjęć. Samo tło w przypadku wielu produktów jest jednak niewystarczające – aby właściwie zaprezentować dany obiekt konieczne są wszelkie podpórki czy podstawki, które potem przy pomocy programu usunie się ze zdjęcia. Niezwykle ważnym aspektem jest też światło, od którego w głównej mierze zależy, jak będzie prezentował się dany produkt. Tutaj nie ma więc co oszczędzać. Podstawą są lampy i statywy oświetleniowe, ale warto też zaopatrzyć się w parasolki pozwalające na rozproszenie światła i tworzenie łagodnych cieni.

Umiejętności fotografa
Wyposażone studio i wiedza na temat fotografii reklamowej to jednak wciąż nie wszystko. Konieczne jest jeszcze posiadanie odpowiednich umiejętności. Swoją przygodę z robieniem zdjęć typu packshot warto więc zacząć od nauki, jak dobrze naświetlić produkt. Będzie to bowiem podstawa każdego zdjęcia produktowego. Inną istotną umiejętnością jest szparowanie, czyli wspomniane już wycinanie ze zdjęcia wszelkich podpórek, uchwytów czy innych gadżetów wykorzystywanych przy robieniu zdjęcia. Przygodę z fotografią reklamową warto też rozpocząć od nauki uzyskania idealnej ostrości. Najlepsze zdjęcia typu packshot to takie, których ostrość rozciąga się na całą długość, szerokość i wysokość produktu. Dla uzyskania takiego efektu trzeba wykonać kilka zdjęć i potem połączyć je ze sobą w odpowiedni sposób.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%