Zamknij

Współczynnik konwersji - w jaki sposób można go zwiększyć?

00:00, 06.07.2019 artykuł sponsorowany
Skomentuj

Utrzymywanie sprzedaży na dobrym poziomie to podstawa funkcjonowania e-commerce. Żeby kliknięcia przyłożyły się na przyrost klientów, trzeba stale analizować wyniki i prowadzić zainteresowanych po ścieżce zakupowej. W jaki sposób robić to efektywnie? Tego dowiecie się z poniższego artykułu.

Co przyciągnie klientów?

Wielu właścicieli sklepów internetowych zastanawia się, w jaki sposób przyciągnąć klienta i sprawić, by jego wizyta na stronie zakończyła się zakupem. Kluczem do sukcesu jest przede wszystkim dobrze stargetowana oferta. Jeśli osoba przeglądająca stronę natknie się na treść, która ją zainteresuje, z pewnością kliknie w kolejny link, by poznać szczegóły oferty.

Jak przygotować feed produktowy?  

Pierwszym krokiem na drodze do osiągnięcia celu powinno być przygotowanie feedu produktowego stargetowanego pod konkretnych użytkowników. W tym celu warto wybrać kilka platform sprzedaży i serwisów tematycznych, które przyciągną zainteresowanych. Plik produktowy powinien być przygotowany w taki sposób, by można było go zintegrować z kilkoma platformami jednocześnie. Jeśli zależy nam, by oferta naszego e-commerce pojawiła się w takich porównywarkach jak Ceneo czy Nokaut, warto skorzystać z narzędzia o nazwie Feedink. Dzięki niemu można szybko sformatować feed pod konkretną witrynę.

Skuteczna reklama e-commerce

Ważnym elementem jest przygotowanie odpowiedniej reklamy produktowej. Tu także nie należy się ograniczać, a żeby informacja dotarła do jak największej rzeszy odbiorców, kampanię najlepiej prowadzić przy pomocy kilku kanałów. Prowadząc różne działania jednocześnie, można po pewnym czasie porównać wszystkie wyniki i sprawdzić, które rozwiązanie przyciągnęło najwięcej zainteresowanych. Po analizie rezultatów można zainwestować więcej w reklamę, która odniosła korzystny efekt.  

Uproszczona ścieżka zakupowa

Im prostsza droga do nabycia produktu, tym lepiej. Niepotrzebne komplikowanie ścieżki zakupowej tylko odstraszy potencjalnych klientów. Nie chodzi to jednak o ilość kliknięć wymaganych do dokonania transakcji. Podstawa to przejrzysta strona i jasne informacje. Jeśli klient dowie się o dodatkowych kosztach zakupu dopiero pod koniec, jest duża szansa, że opuści stronę przedwcześnie. Niemile widziane są także dodatkowe oferty pokazujące się w trakcie finalizacji zakupów. Nie są potrzebne, a jedynie przeszkadzają.  

Analiza to podstawa

Bez wnikliwej analizy wyników trudno dopasować feed oraz reklamę produktową do wymagań klienta. W tym celu także warto skorzystać z narzędzi analitycznych oferowanych przez Feedink. System umożliwia integrację z Google Analytics i systemami porównywarek. Dzięki temu można szybko wyciągnąć wnioski i dokonać efektywnych zmian w ofercie i na stronie. 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%