Zamknij

Dlaczego praca na etacie jest lepsza niż własny biznes?

12:37, 05.09.2019 artykuł sponsorowany
Skomentuj

Wiele osób deklaruje, że zamiast pracować na etacie, wolałoby prowadzić działalność gospodarczą, choćby jednoosobową. Często twierdzą tak wyłącznie dlatego, że praca nie przynosi im satysfakcji, są znudzeni bądź zdenerwowali się na szefa. Przedstawiamy jakimi zaletami wyróżnia się stałe zatrudnienie w porównaniu do prowadzenia własnej firmy.

Unormowany czas pracy

Jeśli jesteś zatrudniony na etacie masz przeważnie stałe godziny pracy. W wyjątkowych sytuacjach mogą zdarzyć się godziny nadliczbowe, jednak najczęściej o tych samych godzinach rozpoczynasz i kończysz pracę. Prowadząc własną firmę jesteś w pracy tak naprawdę przez cały czas. Bardzo trudno oddzielić w związku z tym życie zawodowe od prywatnego.

Pewność wynagrodzenia

Za swoją pracę otrzymujesz wynagrodzenie zgodnie z umową. Na ogół pensja wpływa na konto co miesiąc tego samego dnia. Wprawdzie jeśli jesteś zatrudniony na etacie możesz dostawać dodatkowe nagrody i premie, lecz podstawa Twojego wynagrodzenia jest zazwyczaj stała. Dzięki pewności wysokości wynagrodzenia znacznie łatwiej planować Ci domowy budżet. Będąc właścicielem firmy musisz liczyć się z bardzo zmiennymi miesięcznymi dochodami. Mogą zdarzyć się miesiące, w których zarobisz bardzo dobrze. Musisz jednak liczyć się z tym, że przyjdą i takie chwile, kiedy będziesz „pod kreską”.

Urlop

Zgodnie z prawem pracy przysługuje Ci określona liczba dni urlopu. W razie choroby możesz pójść na płatne L4, a gdy potrzebujesz zająć się młodszą pociechą – korzystasz z należnego Ci wolnego na opiekę nad dzieckiem. Będąc właścicielem firmy nie przysługuje Ci żadna z powyższych możliwości. Wprawdzie sam decydujesz, kiedy pracujesz, jednak musisz liczyć się z tym, że gdy nie pracujesz, Twoja firma nie zarabia.

Szkolenia i rozwój

Wiele firm inwestuje w rozwój swoich pracowników. Będąc zatrudnionym na etat możesz skorzystać z ciekawych szkoleń, które podnoszą Twoje kwalifikacje zawodowe. Wiele z nich byłoby bardzo kosztownych, gdyby trzeba było samodzielnie je sfinansować. Jako przedsiębiorca bardzo często również potrzebujesz się doszkolić. Jednak w tym przypadku sam musisz pokryć wydatki związane z rozwojem.

ZUS i Urząd Skarbowy

Rozliczenia składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne oraz podatku prowadzi Twój pracodawca. Nie musisz samodzielnie zajmować się tym problemem, jeśli jesteś pracownikiem. Osoba prowadząca działalność gospodarczą musi samodzielnie odpowiadać za rozliczenia lub zatrudnić w tym celu biuro rachunkowe.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%