Zamknij

Jak zadbać o szczelność bramy garażowej?

12:07, 29.10.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 12:08, 29.10.2019

Wybudowaliśmy garaż, po czym kupiliśmy i zamontowaliśmy wybrany model bramy? To już pierwszy krok do tego, by cieszyć się i bezpieczeństwem, i estetyką. Należy jednak pamiętać, że dobre drzwi garażowe to takie, które są w zupełności szczelne, w związku z tym latem odbijają promienie słoneczne, a zimą zapobiegają utracie ciepła. Szczelność jest ważna także z punktu widzenia czystości, ponieważ kurz, piasek i inne zabrudzenia mogą przedostawać się przez te części bramy, których nie dopilnowaliśmy. Co zatem zrobić, żeby się upewnić, że nasze drzwi do garażu są całkowicie szczelne i dobrze pełnią swoją funkcję?

Brama garażowa musi być dopasowana

Chociaż garaż stawiamy zwykle w tym samym czasie, kiedy budujemy dom, w związku z czym wydajemy dużo pieniędzy, to jednak nie warto oszczędzać na zakupie bramy. To od niej zależy, czy we wnętrzu będzie panowała odpowiednia temperatura i czy będziemy mogli spać spokojnie, nie obawiając się o kradzież auta. Powinniśmy także korzystać z usług uznanych producentów, takich jak Hormann.pl. Wówczas zyskamy pewność, że kupujemy produkt wykonany z najwyższej jakości materiałów.

Nie bez znaczenia jest także dokonanie stosownych pomiarów. W tym przypadku liczy się nie tylko szerokość i wysokość otworu garażowego, ale też szerokość bocznych filarów oraz wysokość nadproża. Jeśli nie jesteśmy przekonani, że sami zdołamy zdjąć wszystkie konieczne wymiary, zlećmy to jakiemuś fachowcowi. Dzięki temu nie będzie mowy o pomyłce.

Równie istotny jest poprawny montaż. W tym celu również lepiej jest powierzyć tę pracę sprawdzonej ekipie. Robotnicy upewnią się, że cały mechanizm działa bez zarzutu, w związku z czym brama będzie otwierała się gładko i nie będzie się tak niszczyć pod wpływem czasu.

Termoizolacja bramy garażowej

Jeśli chcemy, żeby nasz garaż był w pełni szczelny, to zdecydowanie powinniśmy zadbać o ocieplenie bramy. Możemy albo kupić gotowy model, albo później sami wykonać warstwę termoizolacyjną. Najważniejsze, by korzystać z lekkich, a jednocześnie dobrych materiałów, które nie tylko zmniejszą utratę ciepła poprzez garaż, ale także nie utrudnią korzystania z drzwi. 

Zdecydowanie nie należy polegać na ociepleniu, które zostało zrobione wyłącznie ze styropianu. Wbrew pozorom nawet grube warstwy płyt styropianowych nie sprawią, że brama stanie się w pełni termoizolacyjna. Styropian nie posiada wystarczających właściwości, które zapobiegną wychładzaniu się garażu podczas zimy czy jego nagrzewaniu latem. 

Najlepszy będzie zakup drzwi garażowych, w których rolę warstwy izolacyjnej pełni pianka poliuretanowa. Zdarza się, że producenci przekładają taką pianką styropianem, dzięki czemu brama rzeczywiście pozostaje szczelna. Jeśli jednak zamontowaliśmy nieocieploną bramę, to samodzielnie możemy ją docieplić poprzez przyklejenie maty czy folii termoizolacyjnej.

Uszczelki do bramy garażowej

Wiele modeli bram wyposażonych jest w uszczelki, zarówno na łączeniach poszczególnych segmentów w skrzydle, jak i na obwodzie oraz przy mechanizmie otwierającym. W związku z tym, kiedy będziemy myć drzwi, warto pamiętać o tym, by oczyścić również te elementy. W szpary może przedostawać się piasek i kurz, a ten może z czasem doprowadzić do pękania uszczelki. Bywa, że wystarczy dmuchnąć lub wykorzystać sprężone powietrze, by pozbyć się zanieczyszczeń, choć możliwe, że od czasu do czasu wyniknie potrzeba bardziej kompleksowego umycia.

Warto też regulować uszczelki, by zawsze spełniały swoje zadanie. Szczególnie ważne są te znajdujące się na obwodzie skrzydła oraz przy podłodze. Koniecznie trzeba sprawdzać, czy skrzydło dobrze przylega do ziemi, w przeciwnym wypadku zimne powietrze oraz zanieczyszczenia będą przedostawały się do środka. Dobrym pomysłem jest zamontowanie gumowego progu garażowego, który w żadnym wypadku nie utrudni poruszania się pojazdem, a jednocześnie zapewni niezbędną szczelność.

Regulacja systemu automatycznego otwierania

Nie tylko w przypadku bramy otwieranej i zamykanej ręcznie musimy troszczyć się o to, by wszystko działało płynnie. Właściwie w przypadku zamontowanego napędu trzeba jeszcze bardziej zwracać na to uwagę. Awarie elektryki to jedno, mechanizm może również zawieść z prostych, technicznych przyczyn. Jeśli obawiamy się, że nie potrafimy samodzielnie ocenić stanu automatyki, to warto w tym celu umówić się z fachowcem. Ten dokładnie sprawdzi, czy system działa poprawnie, a jeśli nie – będzie mógł odpowiednio go wyregulować, tak by wrócił do sprawności.

Co jest tutaj ważne? Rolki biegnące po prowadnicach powinny działać bez zarzutu, a samo skrzydło musi być dobrze do prowadnic dociśnięte. Warto także sprawdzić, czy sprężyny są odpowiednio naciągnięte. W razie potrzeby automatyczny system można też łatwo przeprogramować. 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%