Zamknij

Banner reklamowy to gra kolorów. Zobacz, których barw lepiej unikać

12:15, 03.06.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 12:16, 03.06.2020

Nie masz doświadczenia w reklamie i marketingu? Zaprojektowanie efektywnego baneru reklamowego może być o wiele łatwiejsze, niż Ci się wydaje. Teoretycznie należy trzymać się standardowych zaleceń i korzystać z dostępnych inspiracji. W praktyce wystarczy jednak źle dopasowana kolorystyka, by klienci nie byli zainteresowani Twoją ofertą – nawet jeśli jest ona stworzona z myślą o ich konkretnych potrzebach i oczekiwaniach.

Jak zatem wybrać kolorystykę, by banery reklamowe nie tylko przyciągały uwagę, ale zatrzymywały odbiorców na dłużej? Czy drukowanie banerów i jakość wykorzystywanych materiałów ma znaczenie?

Neonowe i jaskrawe kolory mogą kojarzyć się ze spamem, a czerń ze smutkiem

Nikt nie lubi reklam w sieci, agresywnych wiadomości e-mail z ofertami i wyskakujących okienek, które odwracają naszą uwagę od wykonywanych czynności. Często są one przejaskrawione, a wykorzystywany motyw to żółty napis na czerwonym tle. Czy to oznacza, że wydruk banerów reklamowych z takim motywem jest błędem? Wielokrotnie tak. Są oczywiście odstępstwa od tej reguły. Profesjonalna drukarnia banerów powinna pokierować Cię krok po kroku po świecie narzędzi reklamowych. Wytłumaczą, czemu jedne rozwiązania są dobre, a inne mogą odstraszać klientów.

Warto unikać również motywów z przeważającym kolorem czarnym. Oczywiście w teorii doskonale sprawdza się on jako tło i zazwyczaj zapewnia, że baner prezentuje się w sposób elegancki, lecz czarny kojarzy się raczej z żałobą, smutkiem lub złem. Kontrastowe elementy w kolorze złotym mogą złagodzić nieco odbiór grafiki, lecz warto zastanowić się nad innym rozwiązaniem problemu, wybierając, chociażby odcień granatowy lub bordowy.

Ostatnią grupą kolorów, których lepiej unikać na banerach reklamowych, są barwy neonowe (np. neonowa zieleń, żółć, róż lub pomarańcz). Dlaczego? Odpowiedzmy sobie szczerze. Kojarzone są one z kiepskiej jakości asortymentem produkcji chińskiej, który swego czasu zalał rynek. Ludzie natomiast utożsamiają reklamy i materiały promocyjne z Twoim biznesem, dlatego widząc elegancko przygotowany baner reklamowy, wiedzą, że są oni w dobrych rękach, takie banery można znaleźć na: https://www.openprint.pl/baner.

Jak stworzyć kontrast?

Wszystko zależy od profilu firmy i tego, gdzie chcesz wykorzystać zamówione banery reklamowe. Producent eleganckiej odzieży dla Panów nie powinien stosować rzucających się w oczy grafik przedstawiających modeli z banku zdjęć. O wiele lepiej sprawdzi się prosty wzór posiadający takie elementy jak logo, nazwa i oferta. O tym, co powinno znaleźć się na banerze, przeczytasz we wpisie opublikowanym na portalu Radiopik.pl.

Co w przypadku banerów wielkoformatowych lub oddalonych od głównego źródła odbiorców? Jeśli będą się one zlewać z otoczeniem ze względu na stonowane kolory, prawdopodobnie nie zdobędą dużego zainteresowania. W takich momentach najlepiej wykorzystać barwy kojarzone w pozytywny sposób np. zieleń i niebieski oraz białe tło.

Pamiętaj, że czerwony również może być elegancki – zwłaszcza jeśli motyw przewodni firmy jest w tym kolorze. Nie umieszczaj go jednak jako tło, gdyż automatycznie reklama będzie przypominać niechciane okienko pop-up na stronie internetowej.

Wiesz już, jakich błędów nie popełniać? Zastanawiasz się pewnie nad reklamami dużych marek, które często łamią ww. zasady, projektując jaskrawe i rzucające się w oczy banery. Pamiętaj o tym, że nie ma nic złego w szukanie alternatyw marketingowych, lecz żeby wiedzieć, kiedy można to zrobić, najpierw trzeba zdobyć doświadczenie i umiejętności. Odpowiednie łączenie grafiki, tekstu i “zakazanych” kolorów w sposób estetyczny może przynieść zadowalające efekty. Grafika musi być jednak estetyczna.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%