Zamknij

Jak pozyskać bazę adresów e-mail zgodną z RODO?

13:19, 26.10.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 13:19, 26.10.2020

Współczesne firmy, żeby mogły dobrze funkcjonować na rynku, potrzebują do tego klientów. Ich pozyskiwanie nie musi sprawiać trudności nawet w czasach RODO, kiedy to każde dane osobowe chronione jest prawnie. W budowaniu strategii marketingowej konieczne jest wiele kanałów, dzięki nim można szybciej, bez większego wysiłku pozyskać godne uwagi, potrzebne do pracy dane klienta. Jedną z opcji może być baza mailowa, daje ona większy zasięg pozwala na bezproblemowe dotarcie do dużego grona odbiorców.

Jak ją zdobyć?

Obecnie wiele osób korzysta z Internetu, szacuje się, że około 97 procent mieszkańców w Polsce ma dostęp do tego narzędzia. Jest to ogromna liczba potencjalnych klientów, żeby się do nich dostać, potrzebna jest właściwa baza mailowa. Trzeba dostać się do wyselekcjonowanej, aktywnej grupy odbiorców. Dane muszą być też aktualne, zgodne z prawdą, rzetelne. Zdobycie tych informacji daje kilka podstawowych atutów marketingowych. Do najpopularniejszych sposób zdobywania należą: media społecznościowe, newslettery czy akcje promocyjne. Za każdym razem należy takiego klienta poinformować o jego prawach oraz o tym, że jego dane osobowe będą chronione, wykorzystywane tylko do konkretnych, z góry określonych celów. Najważniejsze to być szczerym wobec potencjalnych klientów, wykorzystywanie danych niezgodnie z prawem, rozsyłanie do innych firm nie jest uczciwym działaniem.

Jak budować rzetelnie?

Zachowanie spójności i regularności w działaniach okaże się kluczowe. Najpopularniejszym narzędziem zdobywania maili wydaje się w dalszym ciągu newsletter. Żeby okazał się on przydatny, trzeba mieć przygotowany rzetelny plan rozsyłania materiałów, muszą one być też dobrej jakości. Klient powinien dowiedzieć się z nich wielu interesujących go kwestii, nie może być to tylko materiał sprzedażowy, w takim przypadku nierzadko klienci wypisują się z bazy i znikają z życia firmy. Kolejną kwestią są media społecznościowe, trudno bez nich funkcjonować w dzisiejszych czasach. Obecnie wiele osób korzysta z takich narzędzi jak Instagram czy Facebook, za ich pośrednictwem łatwo zebrać sporą ilość potencjalnych klientów, bez trudu można również budować tam swój pozytywny wizerunek i zaufanie. Akcje promocyjne, czyli wszystkie rabaty, pozwalają na zdobycie maili od zainteresowanych daną obniżką produktu osób, można je przeprowadzać tak często, jak przyjdzie taka potrzeba.

Jak pisać marketingowe maile?

Klient nie może czuć się osaczony, często w mailu nastawionym tylko na sprzedaż, można wyczuć, że dla firmy liczy się tylko zysk. Żeby marketing przynosił dobre rezultaty w Internecie, potrzebne jest odpowiednie wyważenie tonu wypowiedzi. W mailach również klienta można odstraszyć, żeby tak się nie stało, potrzebne jest nawiązanie bliskiej relacji, wzbudzenie zaufania. Skuteczność takiego marketingu internetowego ocenia się od jakości zamieszczonych w tekstach leadach. Istotne jest także, żeby pokusić się o szczerość wypowiedzi, klient doceni jasne relacje i granice przekazane w treści.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%