Żeby skorzystać z pomocy poradni, nie potrzeba żadnego skierowania - ani od lekarza, ani ze szkoły. Co więcej, nie mamy obowiązku szkoły czy przedszkola informować, że idziemy z dzieckiem do poradni. (Jeden wyjątek stanowi Wczesne Wspomaganie Rozwoju, na które dziecko musi mieć opinię poradni państwowej.)
MALUCHOM
PRZEDSZKOLAKOM
UCZNIOM
DOROSŁYM
W salach Integracji Sensorycznej dzieci poddawane są terapii, która ma na celu wzbudzanie zaplanowanych wrażeń i uczuć. Zajęcia odbywają się w formie naukowej zabawy w specjalnie przygotowanej przestrzeni.
W terapii SI nie naucza się konkretnych umiejętności, ale oddziałuje na zmysły, wpływając na procesy nerwowe leżące u ich podstaw. Terapia nie jest stale powtarzanym schematem ćwiczeń, który dla każdego będzie taki sam, ale nieustanną analizą czynności i zachowania dziecka.
Na podstawie obserwacji dobiera się i modyfikuje plan pracy oraz stawiane zadania. Terapeuta nie mówi dziecku, co ma robić, jakie ćwiczenia wykonywać, ale tworzy takie sytuacje, w których reaguje ono coraz bardziej złożonymi reakcjami adaptacyjnymi. Ćwiczenia wywołują zainteresowanie, wyzwalają chęci do pracy i umożliwiają pokonywanie własnych blokad.
W tym celu konieczne jest odpowiednie przygotowanie i wyposażenie sali, w której będą odbywać się zajęcia Integracji Sensorycznej.
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna Centrum Diagnozy Terapii i Wspomagania Rozwoju dysponuje jedną z najlepiej wyposażonych sal Integracji Sensorycznej w naszym regionie.
Znajdują się w niej odpowiednie sprzęty dostarczające właściwą ilość wrażeń dotykowych, przedsionkowych i proprioceptywnych. Przede wszystkim najnowocześniejsza i huśtawka terapeutyczna "gniazdo".
W Poradni nie tylko zostanie postawiona diagnoza, ale również otrzymacie Państwo zalecenia i wskazówki do dalszej pracy z dzieckiem.
Możecie tez skorzystać z konsultacji wybranego specjalisty - pedagoga, psychologa, logopedy, neurologopedy, oligofrenopedagoga, suropedagoga czy tyflopedagoga.