Zamknij

Czemu ddwloclawek pozwala na publikację zdjęć osób zrobionych z ukrycia w rubryce Spotted? Przecież to jest jawne naruszenie prywatności tych ludzi, do tego dochodzą opisy miejsc, gdzie je widziano.11-07-2018 11:38:23

2438

komentarz(15)

OlaaaaOlaaaa

18 20

Zgadzam się. Moim zdaniem to naruszanie prawa, powinny Was te osoby pozwać o grubą kasę. 12:50, 11.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

PopieramPopieram

13 21

Popieram w szczegolnosci jak widze sa to nieraz zdjecia mlodych dziewczyn z ukrycia 14:14, 11.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Monia1Monia1

11 18

Czyżby ddw nie obowiązywało RODO? 14:30, 11.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RODORODO

8 15

RODO to mają w d***?.tylko czekam aż pojawi się moje zdjęcie na dd z jakiejś imprezy - i będą przetwarzać mój wizerunek bez mojej zgody..... 15:01, 11.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rodo srodorodo srodo

13 2

Art. 81. Ochrona wizerunku
Dz.U.2018.0.1191 t.j. - Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych
1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.
2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych, społecznych, zawodowych;
2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza. 19:13, 11.07.2018


Marianc23Marianc23

12 2

Zachęcam do zapoznania się z prawem.
Art. 81. Ochrona wizerunku
Dz.U.2018.0.1191 t.j. - Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych
1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.
2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych, społecznych, zawodowych;
2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza.

A więc spotted działa legalnie. 20:43, 11.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


fghfgh

3 1

No to macie młotki - w nawiązaniu do wyroku SA:
"Rozpowszechnianie wizerunku nie będzie wymagało zezwolenia osoby przedstawionej na zdjęciu w sytuacji, gdy wizerunek stanowi jedynie element ?akcydentalny lub akcesoryjny? przedstawionej całości wydarzenia (np. konferencji naukowej czy koncertu plenerowego z okazji rocznicy ważnego wydarzenia historycznego). Chodzi tutaj o takie przypadki, gdy wizerunek osoby sportretowanej na zdjęciu stanowi rzeczywiście jedynie przypadkowy element.
Fotograf, którego spotkasz podczas imprezy publicznej, ma prawo swobodnie (bez uzyskania zezwolenia osób uwiecznionych na zdjęciu) rozpowszechniać wizerunek uczestników konferencji naukowej lub imprezie kulturalnej ale tylko w sytuacji, gdy wizerunek tych osób stanowi jedynie ?elementem tła?, szczegół większej całości." 21:26, 11.07.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

coloradocolorado

2 1

no to jak się wyraziłeś młotki ,młotku uwidocznię tobie różnice pomiędzy elementem akcydentalnym ,akcesoryjnym przedstawionego zdarzenia a publikakcją konkretnej osoby ,obiektyw wycelowany w konkretną osobe w celu publikacji jęj wizerunku w jakims konkretnym celu a nie przedstawienia wydarzenia ,gdzie celem nie jest zdarzenie a konkretna osoba mlotku 08:38, 12.07.2018


fghfgh

0 0

Naucz się miśku czytać ze zrozumieniem. Mój poprzedni wpis wyraził opinię
na temat bezprawnej publikacji wizerunku. Ale z niewiadomych przyczyn został usunięty. 18:31, 12.07.2018


kyselakkyselak

4 3

Do pseudoprawników: Zdjęcie konkretnej osoby zrobione z ukrycia, a także wskazanie jej i opisanie szczegółów jej ubrania, miejsca, to nie jest szczegół całości.

I kolejna dziwna rzecz. Przez cały dzień ani jednego minusa, a potem nagle bach, ponad 30. Inni mnie popierający na dzień dobry liczba minusów = liczba plusów x 3. 06:35, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kyselakkyselak

2 1

Swoją drogą, czemu tablice rejestracyjne zamazujecie, skoro prawo wymaga, żeby były czytelne? 06:37, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

The Fat BoyThe Fat Boy

4 0

A czy nie jest tak, że wchodząc na imprezę zawierasz umowę z usługodawcą (klub, bar) kupując bilet (akceptujesz regulamin, zasady itd.)? Tam jest zgoda. 09:24, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OlaaaOlaaa

0 2

Dobry prawnik i kasa z odszkodowania jest. Tyle w temacie. 10:10, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kyselakkyselak

1 1

@The Fat Boy Co innego impreza, a co innego jak idzie sobie człowiek ulicą i robią mu zdjęcia z ukrycia, a potem udostępniają publicznie na portalu i mówią, że go szukają. 10:50, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz