ZSK im. ks. Jana Długosza we Włocławku, podobnie jak inne szkoły katolickie w kraju nie przystąpił do strajku nauczycieli. Do strajku nie przyłączył się również Zespół Szkół Akademickich działający przy Kujawskiej Szkole wyższej. Obie placówki solidaryzują się jednak ze strajkującymi, a jednocześnie wspierają organizację egzaminów w innych szkołach.
Rada Szkół Katolickich już na początku marca wystosowała komunikat, w którym poinformowała, że szkoły katolickie w całym kraju w czasie strajków będą pracować normalnie. W związku z tą decyzją, mimo rozpoczętego w poniedziałek strajku, we włocławskim „Długoszu” lekcje odbywają się tak, jak zawsze.
Dyrektor Zespołu Szkół Katolickich przyznaje, że pensje nauczycieli (niezależnie od tego, która partia rządziła krajem) i nadal są zbyt niskie. Zaznacza jednak, że to sprawa polityczna, która musi zostać rozstrzygnięta między nauczycielami a rządem i nie należy mieszać w to uczniów. Właśnie dlatego „Długosz” pracuje normalnie, a w czasie egzaminów ma wspierać komisje egzaminacyjne w miejskich szkołach.
- Nauczyciele relatywnie mało zarabiają, ale uważam, że to nie jest powód, żeby uczniowie nie mogli zdawać egzaminów gimnazjalnych. Nauczyciele u nas tak to rozumieją, dlatego zajęcia odbywają się normalnie i tak samo będzie z egzaminami – tłumaczy ks. Jacek Kędzierski, dyrektor ZSK im. ks. Jana Długosza we Włocławku. – Moi nauczyciele, kierując się dobrem dzieci i nie burząc porządku bieżącej pracy w szkole, mogą - na prośbę Urzędu Miasta - pomóc przy przeprowadzeniu egzaminów w innych placówkach.
Podobna sytuacja jest w Zespole Szkół Akademickich.
- My oczywiście popieramy strajk i żądania nauczycieli, wisi u nas flaga związkowa, ale pracujemy normalnie - mówi Zbigniew Suszyński, dyrektor ZSA.
Zespół Szkół Akademickich również "wypożycza" nauczycieli do szkół pozostałych włocławskich szkół na czas egzaminów.
Stały czytelnik18:37, 09.04.2019
Jednak można strajkować, popierać strajk ale nauczanie dzieci i przygotowanie nauczycieli jest ważniejsze dla nich. 18:37, 09.04.2019
tobi19:00, 09.04.2019
nauczyciele są łagodni dla łamistrajków, wyobrażacie sobie łamistrajków np. w kopalni przy strajków górników ? 19:00, 09.04.2019
Zenon M.09:27, 10.04.2019
A czy zauważył szanowny tobi, że to są szkoły prywatne?
Żaden z pracujących tam nauczycieli nie należy do ZNP, część na pewno należy do Solidarności, ale w prywatnych szkołach NIE OBOWIĄZUJE karta nauczyciela.
Podwyżka, którą ewentualnie wypracują nauczyciele ze szkół państwowych NIE OBEJMIE nauczycieli Długosza i ZSA.
Pracujący w prywatnych szkołach, na wakacje i ferie biorą urlop, bo tak jak wszyscy mają go 26 dni w roku.
Jakie łamistrajki? W prywatnych szkołach mogą sobie postrajkować tak jak w każdej prywatnej firmie, potem dostaną wypowiedzenie i wypad na bruk.
Zatem, zastanów się tobi co piszesz. 09:27, 10.04.2019
MEA 19:21, 09.04.2019
W DOBRYCH SZKOŁACH SIĘ NIE STRAJKUJE 19:21, 09.04.2019
Spekulant20:09, 09.04.2019
Na szczęście moje dzieci chodzą do tych złych szkół. Jakoś wszystko z przymiotnikiem "dobre, dobra" źle mi się ostatnio kojarzy.
A pomimo strajku dzieciaki piszą prace i wysyłają mailami do nauczycieli. Strajk na zewnątrz, a wewnątrz praca. 20:09, 09.04.2019
Jakub20:42, 09.04.2019
No faktycznie "dobra zmiana" już zadbała o nauczycieli, tak samo jak wcześniej o niepełnosprawnych.
Banda oszołomów o braku kompetencji, za którą trzeba się wstydzić przed całym światem! 20:42, 09.04.2019
NICK10:43, 10.04.2019
TE SZKOŁY SĄ DOBRE? RACZEJ NIE - PROSZĘ POSŁUCHAĆ RELACJI DZIECI I RODZICÓW Z MIASTA
10:43, 10.04.2019
seta21:07, 11.04.2019
Długosz jest dobrą szkoła ale nie najlepszą.
Czyli Twoje stwierdzenie mija się z prawdą.
Bardzo dobre szkoły właśnie strajkują.
21:07, 11.04.2019
No niestety.19:45, 09.04.2019
Zawsze się tacy znajdą... 19:45, 09.04.2019
Użytkownik19:54, 09.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
uczen20:42, 09.04.2019
Długosz to nie jest żaden klasztor, tylko szkoła jak każda inna. Przynajmniej z punktu widzenia ucznia, pomijam sprawy finansowania, itp. A że jest tam kaplica i codzienna modlitwa, to nie oznacza, że żyje się jak w zakonie albo seminarium. Chodziłem i wiem, tam nawet ateiści się trafiali, a wiele osób wcale nie było takich wzorowych, bo sprawiali problemy wychowawcze jak wszędzie. 20:42, 09.04.2019
Hmmm22:04, 09.04.2019
Tylko że ten ,, klasztor" zaczyna bić wszystkie szkoły włocławskie w nauczaniu 22:04, 09.04.2019
Słowianka01:25, 10.04.2019
do Hmmm: Pierwszy raz spotykam się z taką oceną i ciekawa jestem, czym jest poparta (przy czym nie piszę tego złośliwie). Ale chcę powiedzieć, że znam trzy rodziny, z których dzieci uczą się w tej szkole. I moim zdaniem to nie szkoła jest lepsza, tylko rodzice dzieci uczących się w niej uważają siebie a przede wszystkim swoje dzieci za 'lepsze'. Oczywiście ABSOLUTNIE nie twierdzę, że ta szkoła jest zła, ale troszkę chyba jest tam samouwielbienia:) 01:25, 10.04.2019
qw_05:21, 10.04.2019
Również znam parę osób po "Długoszu", niczym szczególnym się nie wyróżniają. Póki co ZSEl w moim mniemaniu jest najlepszą szkołą w mieście. 05:21, 10.04.2019
magda745811:54, 10.04.2019
Ptzynajmniej myślą o dobru uczniów i szkoła funkcjonuje. Nie jak ci pseudo-nauczyciele, którzy nie przejmują się losem uczniów. 11:54, 10.04.2019
!20:01, 09.04.2019
No i katecheci też nie strajkują. 20:01, 09.04.2019
Jędrek20:37, 09.04.2019
Choć dla przyzwoitości i solidarności z innymi mogliby iść na L4!!!
Ale kasy szkoda! 20:37, 09.04.2019
Użytkownik20:06, 09.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
filipek20:33, 09.04.2019
Zastanawiam się jak mogą patrzeć w oczy strajkującym kolegom i koleżankom. Są skupieni w małych społecznościach a nawet w tak małych grupach brakuje solidarności. Walczą przecież we wspólnej sprawie. Widać nie mają kręgosłupa moralnego. Strajkujący nauczyciele trzymajcie się! 20:33, 09.04.2019
Taki tam20:08, 09.04.2019
Lamistrajki zawsze się znajda
TW Lucjan wezwał i zagroził tym i owym
Jak wam nie wstyd? Co to znaczy że popieracie ale występujecie przeciwko? 20:08, 09.04.2019
Rexus03:22, 11.04.2019
Choćby sam papież zareagował to nie ma żadnego znaczenia jest jakiś porządek i komfort psychiczny dla dzieciaków i ich rodziców, a nie burdel jak w innych szkołach. Ps. Masz jakieś dowody czyjeś ingerencji to je przedstaw. 03:22, 11.04.2019
ŻE NA DA !20:17, 09.04.2019
"My oczywiście popieramy strajk, ale pracujemy normalnie" - cóż za inteligentne, godne szacunku i niezłomne stanowisko. Czapki z głów przed "szacownym" dyrektorem. WSTYD ! 20:17, 09.04.2019
Nick20:25, 09.04.2019
Co w tym zdaniu jest takiego złego? Masakra co do niektórych ludzi 20:25, 09.04.2019
re. NICK20:38, 09.04.2019
Ty zapewne ukończyłeś tę zacną szkołę, więc nie jesteś w stanie dostrzec sprzeczności w tym zdaniu. 20:38, 09.04.2019
Zorientowana20:20, 09.04.2019
W Długoszu nie ma karty nauczyciela. To w imię czego mają strajkować? 20:20, 09.04.2019
Tak 20:35, 09.04.2019
Podobnie w zsa 20:35, 09.04.2019
???20:48, 09.04.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
kot kacperek20:30, 09.04.2019
Słowo na niedzielę to w kościele a nie tutaj, 20:30, 09.04.2019
uczy młodzież !20:33, 09.04.2019
To ten co popiera strajk, ale pracuje !? Pewnie też pali ale się nie zaciąga...
https://pomorska.pl/minister-obrony-narodowej-antoni-macierewicz-w-zespole-szkol-akademickich-we-wloclawku-zdjecia/ga/11493957/zd/21653153 20:33, 09.04.2019
Andrzej Pi.09:35, 10.04.2019
Ale bzdety piszecie...
Oczywiście, że dyrektor popiera bo sam wie ile zarabiają nauczyciele i też by chciał 1000 podwyżki, której i tak nie dostanie.
Nie strajkuje, bo i tak nie obejmą go żadne podwyżki, bo pracuje w prywatnej szkole.
W prywatnej firmie za strajki wylatuje się z roboty, po dwutygodniowym wypowiedzeniu.
Sposób zawsze się znajdzie na wywalenie pracownika który protestuje.
Strajkują tylko nauczyciele na karcie nauczyciela i w państwowych szkołach. 09:35, 10.04.2019
Użytkownik20:46, 09.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
lucjan20:49, 09.04.2019
Szanowny Panie Broniarz, dlaczego nie nawoływał Pan do strajku jak zawód nauczyciela się degradował, jak nauczyciel boi się ucznia, dlaczego nie brał Pan w obronę zwalnianych nauczycieli którzy krzyknęli na niesfornego ucznia, dlaczego Pan nie strajkuje jak nauczyciele mając wychowywać młodzież mają zabrane wszelkie instrumenty do tego itd., itp.
Pan protestował jak wprowadzano gimnazja i protestował jak likwidowano gimnazja. I na koniec - proszę powiedzieć nauczycielom ile Pan miesięcznie zarabia???? 20:49, 09.04.2019
TEN Lucjan ???21:05, 09.04.2019
Do pana Proksy z Solidarności/PIS jak rozumiem nie masz zastrzeżeń... A wiesz może ile zarabia szef "Solidarności" Piotr Duda i kiedy ostatnio był w jakiejkolwiek pracy ? 21:05, 09.04.2019
lucjanku :20:56, 09.04.2019
Bo dopiero teraz nastała "dobra zmiana" (już 3 lata zmienia)!!!! Doskonale zreformowali np stadniny koni oraz edukację. Mnie ciekawi ile zarabia minister Zalewska i ile nagrody jej się NALEŻY zanim ewakuuje się do Brukseli. 20:56, 09.04.2019
Emili 20307:46, 10.04.2019
Ci co nie strajkują, to są wredni ludzie i trzymają z PIS 07:46, 10.04.2019
don Emil20308:53, 10.04.2019
a ci co strajkują to wredni bo trzymają z Kodziarzami 08:53, 10.04.2019
ZSA21:02, 09.04.2019
ZSA nie strajkuje bo są kodeksie pracy. Podwyżki ich nie dotyczą bo nie obejmuje ich karta nauczyciela. Więc nie walczą... 21:02, 09.04.2019
myślący15:18, 10.04.2019
Podobnie Długosz.. tu nie ma karty nauczyciela.. 15:18, 10.04.2019
... 21:04, 09.04.2019
ZSA nie strajkuje bo są na kodeksie pracy. Podwyżki ich nie dotyczą bo nie obejmuje ich karta nauczyciela. Więc nie walczą... 21:04, 09.04.2019
Użytkownik21:24, 09.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Barney pizza21:29, 09.04.2019
https://kobieta.onet.pl/strajkujacy-nauczyciele-zamowili-pizze-restauracja-zrobila-im-niespodzianke/e45dpty 21:29, 09.04.2019
Użytkownik21:31, 09.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik21:33, 09.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik21:37, 09.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
.09:38, 10.04.2019
przecież nikt na siłę ich nie zmusza, mają tyle innych szkół 09:38, 10.04.2019
Użytkownik21:41, 09.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Wędkarz. 21:57, 09.04.2019
Strajk, niezgodny jest z konstytucją tak samo to że dzieci będą musiały w soboty i wakacje do szkoły i nadrobić zaległość. 21:57, 09.04.2019
Taki tam22:18, 09.04.2019
Idź na ryby i nie gadaj głupot żadnego odrabiania lekcji w sobotę nie będzie a po drugie gdzie masz zapis w konstytucji ze strajk jest nielegalny? Chyba ze jesteś z pisu i czytasz tak jak ich guru, długopis, którzy czytają tak aby wyczytać to co chcą 22:18, 09.04.2019
Wędkarz.23:12, 09.04.2019
No nie mogę bo jest syf nad Wisłą, a też jest polecenie P. Nauczyciel aby jeżeli jest możliwość nie posyłać dzieci do szkoły ;)
Dla POKO/SLD każdy kto ma inne zdanie jest za PIS-em nie jestem za tym, ale fajnie się broniło konstytucji we Warszawie. Fanie by było jak byś się zapoznał z tym ;) Art.70 ust.1 mówi, że każdy ma prawo do nauki. Nauka do 18 roku życia jest obowiązkowa, a sposób wykonywania obowiązku szkolnego określa ustawa. Jak nasze dzieci mają się uczyć, skoro uniemożliwiają im to ... nauczyciele. Przez to właśnie możemy z art.79 ust.1 pozwać ZNP do sądu. Oczywiście, zgodnie z art.59 ust.3 związkom zawodowym przysługuje prawo do organizowania strajków pracowniczych i innych form protestu w granicach określonych ustawą, ale ZE WZGLĘDU NA DOBRO PUBLICZNE, ustawa może ograniczyć prowadzenie strajku lub zakończyć go w odniesieniu do określonych pracowników lub w określonych godzinach. Jeżeli można udowodnić, że ZNP łamie strajkiem Konstytucję, to zgodnie z art.58 ust.2 można rozwiązać tę ORGANIZACJĘ 23:12, 09.04.2019
Klara3222:29, 09.04.2019
co to za nauczyciel który nie jest ze swoim uczniem przed i w trakcie egzaminu. Nauczyciele na łańcuchu zBro d niarza zapomnieli o swoim zawodzie pedagoga.
kodziarki ze szkoły strajkują nie pod szkołą a w domowych, parkach, działkach opalając się zwłaszcza wczoraj na łonie natury - to co to jest za strajk powinien trwać panie i panowie 24 godziny na dobę jak żądacie powyżki w wysokości ok. 2 tys zł
22:29, 09.04.2019
Xd07:01, 10.04.2019
Sama też zainteresuj się swoimi dziećmi. Teraz to już za późno na przygotowanie do jakiegokolwiek egzaminu. 07:01, 10.04.2019
do Xd08:42, 10.04.2019
to my rodzice dbamy o to żeby dziecko nadrabiało to, czego niedouczony belfer nie potrafi przekazać, lub robi to z błędami, więcej samokrytyki, bo poziom co niektórych nauczycieli jest tak żenujący, że szkoda słów 08:42, 10.04.2019
NICK10:49, 10.04.2019
SKĄD PANI WZIĘŁA KWOTĘ 2 TYS? NIECH SIĘ PANI ZASTANOWI NAD TYM CO PISZE I SIĘ NIE po PIS uje. 10:49, 10.04.2019
kora22:31, 09.04.2019
kiedyś to byli nauczyciele 22:31, 09.04.2019
o polskosci 12:57, 10.04.2019
najlepsi byli ci co bili drewnianymi linijkami po kostkach u dłoni z zewnetrznej strony ale jeszcze gorsi byli tuz po wojnie ..........długo by pisac 12:57, 10.04.2019
Użytkownik23:27, 09.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Burnett (Wichrowska)05:25, 10.04.2019
https://www.youtube.com/watch?v=QoHeGTNT--0&fbclid=IwAR1e-5YehKOaStnyj49CmmwCkA_tYdgfOr_1eqaQQOFN79RBuP9vp9dLta0
TomciQ & Hofek - TOG 05:25, 10.04.2019
L/P05:27, 10.04.2019
https://q4.pl/galeria/2019/03/25//mezczyzna-z-kijowym-peselem?fbclid=IwAR3tDoNyPcoE03inznmmVGRt9Z6eML_mNcglCLTm0N33lFcD0aQhexeuLAE
Mężczyzna z kijowym PESELem 05:27, 10.04.2019
????08:43, 10.04.2019
kominiarze ? 08:43, 10.04.2019
Burnett (Wichrowska)11:44, 10.04.2019
https://www.youtube.com/watch?v=IMH2WasnZGU&list=PLd1uGYNvQ7_wrFzoDbjn839djJCRGXvlD&fbclid=IwAR1VKOs4qdImYguOqEJTrcRfzHidj8eGZjaQjiwOG4so5trUpe_oC3kiAjk
Enrico Macias Zingarella Gina Lollobrigida 11:44, 10.04.2019
Kriminal11:58, 10.04.2019
https://twitter.com/IwonaMichalek/status/1115869596559577088/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1115869596559577088&ref_url=https%3A%2F%2Ffakty.interia.pl%2Fraporty%2Fraport-egzamin-gimnazjalny-2019%2Faktualnosci%2Fnews-trzeci-dzien-strajku-nauczycieli-i-pierwszy-dzien-egzaminu-g%2CnId%2C2929920
11:58, 10.04.2019
Do 23:50, 09.04.2019
Roboty 23:50, 09.04.2019
doklkk05:39, 10.04.2019
ZDRADA ZDRADA po trzykroć ZDRADA 05:39, 10.04.2019
pkp07:48, 10.04.2019
Skoro nie chodzi o pieniądze to z czego Ojciec dyrektor kupił dom w Ciechocinku i codziennie uprawia sport na basenie ?
Jak żyć Ojcze nasz ????? 07:48, 10.04.2019
Szony07:48, 10.04.2019
Zdrajcy 07:48, 10.04.2019
........07:53, 10.04.2019
1 tys podwyzki to przesada , strajk upolityczniony 07:53, 10.04.2019
ZIELONA WYSPA 07:55, 10.04.2019
artykuł sponsorowany prosto od rotszfildów u sorosa...... 07:55, 10.04.2019
troche prawdy z tvn208:04, 10.04.2019
pamiętam spot PO i słowa tuska BĘDĄ DOBRZE ZARABIAJĄCY LEKARZE I NAUCZYCIELE 8 lat i nic a teraz podpinają się pod strajk buhahaa hipokryzja obłuda i żenada , rok 2014 luty Jastrzębie Policja tuska strzela z gumowych do górników bo tez chcieli podwyżek no i oczywiście w tvn24 cisza , DW antypisowskie standard zresztą a artykuł celowy żeby dalej obrzydzać bo to dalej działa a to zrobić ma w głowach myślenie u lemingów " jak już księża strajkują to staje w obronie nauczycieli chociaż PO-PSL nic nie zrobiło dla nauczycieli" socjotechnika pełną gębą :D 08:04, 10.04.2019
ucho08:30, 10.04.2019
masz racje to hipokryci, Broniarz robi politykę przecież on cały czas popierał KOD, dostał zadanie żeby przed wyborami mieszać 08:30, 10.04.2019
rodzic08:06, 10.04.2019
Pożądana szkoła, wspaniali nauczyciele no i najlepszy dyrektor szkoły we Włocławku. Brawo Dlugosz! Dzieci są najważniejsze to nasza przyszłość! !! 08:06, 10.04.2019
stary pryk09:18, 10.04.2019
Nauczyciele nie strajkują bo byliby zwolnieni. Pieczę nad tą szkołą ma nie państwo tylko kler, który jest z rządem i dostaje kupę kasy, naszej kasy. Ciekaw jestem czy wolno nauczycielom tam pracującym należeć do ZNP czy mogą tylko do "Solidarności" niesolidarnej ??? 09:18, 10.04.2019
pkp08:06, 10.04.2019
Skoro nie chodzi o pieniądze to z czego Ojciec dyrektor kupił dom w Ciechocinku i codziennie uprawia sport na basenie ?
Jak żyć Ojcze nasz ????? 08:06, 10.04.2019
do trolla pkp08:32, 10.04.2019
weź się do pracy leniu, też będziesz miał 08:32, 10.04.2019
BRONIARZ08:41, 10.04.2019
BRONIARZ prowadzi rozmowy z rządem ten co popierał KOD buhaha w ogóle nie ustawka opozycji bo po co buahahaha :):):):):):) 08:41, 10.04.2019
tosiek09:12, 10.04.2019
Jednak Polacy to dziwny naród, nie dogodzi 09:12, 10.04.2019
stary pryk09:15, 10.04.2019
Co to za strajk. Za moich czasów jak się strajkowało to łamistrajków wywoziło się pokazowo na taczkach. Niekiedy były też napisy na drzwiach mieszkania lub na budynku kto tutaj jest łamistrajkiem. Taka osoba nie miała życia w społeczeństwie. A teraz kościółek nie strajkuje bo jest z rządem. wtedy kościół popierał strajkujących. Jakby w latach osiemdziesiątych tak wszyscy byli zgrani jak dzisiaj to nadal bylibyśmy w czarnej d---e. 09:15, 10.04.2019
myślący13:39, 11.04.2019
Człowieku ogarnij się! TO nie są lata 80-te! te 2 szkoły to jak prywatne korporacje. Tam nie wolno strajkować. 13:39, 11.04.2019
Użytkownik09:42, 10.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Jarosław Ka10:31, 10.04.2019
Snoby to chyba do Liceum Zdolnych Korepetytorów? 10:31, 10.04.2019
.............11:19, 10.04.2019
kto wie jak wejsc to wejdzie 11:19, 10.04.2019
stach 11:41, 10.04.2019
chciałbyś żeby do tek szkoły twoje dzieciaki chodziły tylko ty za *%#)!& jesteś
Zal mi ciebie i twoich dzieciaków. 11:41, 10.04.2019
Andrzej Pi.09:43, 10.04.2019
Ale bzdety piszecie...
Oczywiście, że dyrektor popiera bo sam wie ile zarabiają nauczyciele i też by chciał 1000 podwyżki, której i tak nie dostanie.
Nie strajkuje, bo i tak nie obejmą go żadne podwyżki, bo pracuje w prywatnej szkole.
W prywatnej firmie za strajki wylatuje się z roboty, po dwutygodniowym wypowiedzeniu.
Sposób zawsze się znajdzie na wywalenie pracownika który protestuje.
Strajkują tylko nauczyciele na karcie nauczyciela i w państwowych szkołach. 09:43, 10.04.2019
serter10:06, 10.04.2019
W Długoszu, to związku zawodowego Ksiądz Dyrektor nie pozwoli założyć., a warto byłoby przypomnieć działalność Prymasa Tysiąclecia w związkach zawodowych we Włocławku przed II Wojną Światową. 10:06, 10.04.2019
donka10:51, 10.04.2019
@Weronika112 a jak się dwa roczniki nałozyły jak "posłano" 6-latki do szkół to było ok, nie było lamentu ?? 10:51, 10.04.2019
inigo11:02, 10.04.2019
łamistrajki i kropka !!! 11:02, 10.04.2019
kopia 11:24, 10.04.2019
Szanowny Panie Broniarz, dlaczego nie nawoływał Pan do strajku jak zawód nauczyciela się degradował, jak nauczyciel boi się ucznia, dlaczego nie brał Pan w obronę zwalnianych nauczycieli którzy krzyknęli na niesfornego ucznia, dlaczego Pan nie strajkuje jak nauczyciele mając wychowywać młodzież mają zabrane wszelkie instrumenty do tego itd., itp.
Pan protestował jak wprowadzano gimnazja i protestował jak likwidowano gimnazja. I na koniec - proszę powiedzieć nauczycielom ile Pan miesięcznie zarabia???? 11:24, 10.04.2019
tesa12:01, 11.04.2019
prawda 12:01, 11.04.2019
o polskosci 11:25, 10.04.2019
https://www.youtube.com/watch?v=yqMLir5BuFU 11:25, 10.04.2019
stach11:37, 10.04.2019
te szkoły są na wzór i wspaniali nauczyciele oni nigdy swoich dzieciaków nie zostawia zawsze służą im pomocą. Z całym szacunkiem wielki ukłon dla Was. 11:37, 10.04.2019
Rodzic13:20, 10.04.2019
Do Długosza chodzi ponad tysiąc dzieci. Żeby się dostać poza naborem trzeba zdać dodatkowe sprawdziany. Jest to najlepsza szkoła we Włocławku. Księże dyrektorze wspaniały kapelanie proszę podać numer konta to chętnie wpłacę na premię dla wspaniałych nauczycieli tej katolickiej szkoły. 13:20, 10.04.2019
Mustafa21:29, 10.04.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Gość14:06, 10.04.2019
Jak katechci nie strajkują to znaczy że też nie przyjmują nowych stawek wynagrodzeń. PRAWDA. Katecheci to nie nauczyciele. 14:06, 10.04.2019
Mini ster14:20, 10.04.2019
Gdyby wprowadzić bon oswiatowy i dać go rodzicom to do Długosza i innych szkół prywatnych i spolecznych chodziło by więcej dzieciaków. Przypominam że dzisiaj jest tzw. kapitacyjne na każde dziecko to znaczy ze subwencja oświatowa, rządowa jest na każde dziecko. Z tego są pensje dla nauczycieli i resztę pracowników w tym na utrzymanie biurokracji. Większość pieniędzy jest zjadana przez pośredników /urzędników stąd do nauczycieli trafiają ochlapy. Za taką sytuację odpowiada samorząd a nie rząd. Od rządu można żądać zwiększenia kapitacyjnego , wysokość pensji jest w gestii samorządu i jego urzędników. 14:20, 10.04.2019
???13:19, 11.04.2019
Przecież katecheci strajkują. 13:19, 11.04.2019
Prawda14:36, 10.04.2019
Kościół doi Państwo i ma się całkiem dobrze. 14:36, 10.04.2019
myślący15:19, 10.04.2019
Sorry, ale bzdury piszesz jeśli uważasz że Długosz ma kasę od Kościoła... Jeśli się nie orientujesz to lepiej milcz.. 15:19, 10.04.2019
Burnett (Wichrowska)15:26, 10.04.2019
https://www.youtube.com/watch?v=Q6omsDyFNlk
Alizee - J'en Ai Marre (Tubes D'un Jour) HD 15:26, 10.04.2019
Kaza15:51, 10.04.2019
https://www.youtube.com/watch?v=QoHeGTNT--0&fbclid=IwAR1e-5YehKOaStnyj49CmmwCkA_tYdgfOr_1eqaQQOFN79RBuP9vp9dLta0
TomciQ & Hofek - TOG 15:51, 10.04.2019
patrzę i obserwuję16:37, 10.04.2019
do wypowiedzi " My oczywiście popieramy strajk i żądania nauczycieli, wisi u nas flaga związkowa, ale pracujemy normalnie - mówi Zbigniew Suszyński, dyrektor ZSA " - i kto to mówi człowiek podobnie jak i cała solidarność nauczycielska pełen fałszu obłudy i zakłamania. Takie określenia to bardzo delikatne określenie w odniesieniu do tej osoby. Powiem bardziej ostro wyjątkowy karzeł moralny. 16:37, 10.04.2019
Czytam glupka 18:04, 10.04.2019
Panu Suszynskiemu to ty nawet do pięt nie dorastasz patalachu. Spójrz w lustro to dopiero zaobserwujesz. 18:04, 10.04.2019
Tex18:25, 10.04.2019
Przecież 500 plus, darmowe leki dla seniorów itd. miały zrujnować nasz budżet to jak teraz ci co tak twierdzili czyli środowisko POwskie chce bardziej go rujnować. PIS powinno powiedzieć cytując klasyka "pinindzy pop prostu nie ma i nie będzie". 18:25, 10.04.2019
.00:58, 11.04.2019
Cytując
Ale bzdety piszecie...
Oczywiście, że dyrektor popiera bo sam wie ile zarabiają nauczyciele i też by chciał 1000 podwyżki, której i tak nie dostanie.
Nie strajkuje, bo i tak nie obejmą go żadne podwyżki, bo pracuje w prywatnej szkole.
W prywatnej firmie za strajki wylatuje się z roboty, po dwutygodniowym wypowiedzeniu.
Sposób zawsze się znajdzie na wywalenie pracownika który protestuje.
Strajkują tylko nauczyciele na karcie nauczyciela i w państwowych szkołach
?????????????-
Dokładnie tak jest
00:58, 11.04.2019
myślący13:43, 11.04.2019
Dokładnie tak jest!
W Długoszu i ZSA nie obowiązuje karta nauczyciela... a wszyscy psy na nich wieszacie... Strajk w tych szkołach? Jak się nie podoba to z Bogiem! 13:43, 11.04.2019
ZSK09:01, 11.04.2019
Zespół Szkól Katolickich to lokalny biznes diecezjalny, u nas Mering nie wybuduje wieżowców biurowo - hotelowych, tak jak Nycz w Warszawie, a więc kosi kasę na szkołach, bo przecież miasto musi dać dotację. Nie sądzę, żeby z otrzymywanej dotacji nie szło jeszcze na utrzymanie kurii, a sposób transferu, to na przykład zatrudnienie księdza dyrektora i innych "mundurowych" na różnych etatach. Jestem ciekawa jaka jest różnica w wynagrodzeniu księdza dyrektora i nauczycieli? No ale nauczyciele pracują na kodeksie pracy i o to chodzi. Jak ktoś pisał przed II wojna działały chrześcijańskie związki zawodowe we Włocławku, to jest pytanie, czy jakiś związek jest w tych szkołach? A może nauczyciel, który wstąpiłby do związku zawodowego od razu poszedłby ba zieloną trawkę? 09:01, 11.04.2019
Zenek M.10:14, 11.04.2019
Nie wiem jak jest w Długoszu, ale w prywatnych szkołach zazwyczaj jest Solidarność, dyrekcja teoretycznie nie ma tu nic do gadania, taka jest istota związku zawodowego.
Ale w tym sporze Solidarność nie zajęła się prywatnymi szkołami, w nich nauczyciele sami sobie muszą radzić. 10:14, 11.04.2019
nick13:41, 11.04.2019
Może zdrowiej dla psychiki nie wiedzieć jaka jest różnica w wynagrodzeniach dyrektora i pozostałych pracowników szkoły... ;) 13:41, 11.04.2019
katecheta13:21, 11.04.2019
Rozejrzyjcie się dobrze, zanim coś napiszecie. Katecheci też strajkują w wielu szkołach. Mofgli sami zdecydować. 13:21, 11.04.2019
Włocławek13:29, 11.04.2019
Nie można solidaryzować się z nauczycielami i nie strajkować. Brak ducha walki o godność. 13:29, 11.04.2019
Ciztizen14:38, 11.04.2019
NA POLSKI KOŚCIÓŁ ZAWSZE MOŻNA LICZYĆ! 14:38, 11.04.2019
racja18:02, 11.04.2019
Oczywiście. dzięki katechetom dzieci zdawały egzaminy, a nie były zakładnikami nauczycieli 18:02, 11.04.2019
delta16:49, 11.04.2019
mają strajkować bo inni strajkują? w imię solidarności ze strajkującymi? absurd 16:49, 11.04.2019
katecheta18:01, 11.04.2019
Obecny strajk stał się ?typowo polityczny?. Mało tego, w dniach egzaminów jest nieetyczny i niemoralny. Nie tylko katecheta, ale przyzwoity nauczyciel, nie powinien strajkować, bo cierpi na tym dobro ucznia. Można dochodzić swoich słusznych roszczeń, ale na innej drodze, a nie w sposób tak drastyczny. 18:01, 11.04.2019
Rav19:20, 14.04.2019
Nie będę bezczynny, gdy oszuści szkalują i opluwają tych, którzy chcą dobrze, da nas.
Kościół od wieków robił wszystko, by społeczeństwo było tępe, *%#)!& by ludzie nie potrafili samodzielnie myśleć a przede wszystkim czytać. Tylko w taki sposób zawsze mógł wywierać wpływ na masy, mówić co dobre a co złe, jak dobrze a jak źle.
Edukacja to jedyna rzecz, która może rozwiązać nasze wszystkie te największe i najmniejsze problemy. Dzięki edukacji mogą zakończyć się waśnie, spory, wojny i całe to społeczne zepsucie z jakim się borykamy. Kościół o tym wie. Kościół zdaje sobie też sprawę z tego, że dzięki "właściwej edukacji", ludzie byliby w końcu szczęśliwi. Mam tutaj na myśli tę edukację, której boją się duchowni i kościoły na całym świecie. Dlatego, wspólnie z politykami zrobią wszystko, by buntować społeczeństwo. ? Duchowni mają je gdzieś i wciąż chcieliby mieć wpływ na nasze życie i na nas.
Dlatego kilka słów o tym, jakie problemy można rozwiązać dzięki edukacji i nauczycielom, którymi tak bardzo wielu z nas gardzi a kościoły i politycy najbardziej.
Konflikty, wojny i spory - ludzie nie potrafią się dogadać ze sobą, bo są *%#)!& i dlatego, zamiast rozmawiać, wolą porwać się do szabel. A oczywiście politykom i klerowi zależy na społeczeństwie, które ma problemy.
Wybory parlamentarne - ludzie w wyborach nie kierują się rozumem, jedynie słuchają tego, co politycy obiecują. Politycy wiedzą, co i jak mają mówić, by nakłonić wyborców do właściwej decyzji. Właściwa edukacja spowodowałaby mądre wybory.
Oszustwa - ludzie oszukiwani są dlatego, że brakuje im odpowiedniej edukacji. Oszuści często wykorzystują wiedzę wpływania na decyzje człowieka i oczywiście brak ogólnej wiedzy w społeczeństwie.
Przemoc - przemoc bierze się z tego, że jedni drugich nie rozumieją. Nie szukają mądrze rozwiązań, wolą tłumaczyć siłą.
Wykorzystanie seksualne - spowodowane jest brakiem właściwej edukacji wśród mężczyzn. Te ataki muzułmańskich uchodźców spowodowane są tylko i wyłącznie brakiem właściwej edukacji.
Rasizm - brak właściwej wiedzy i edukacji.
Gwałty - gdyby mężczyźni wiedzieli, co czuje kobieta gwałcona, gdyby zdawali sobie sprawę z konsekwencji tego czynu i tego, co ona będzie czuła, wielu gwałtów można byłoby uniknąć.
Rozwody - często powoduje niedopasowanie w związkach, nierozumienie się, brakiem komunikowania, brakiem chęci, by walczyć o związek. Edukacja seksualna, której tak bardzo boją się duchowni, rozwiązałaby ten problem. Rozwody powodowane są zdradami, zdrady szukaniem chwilowej przyjemności, chęcią spróbowania czegoś innego lub kobiety czują się po prostu oszukane, bo facet przestał o nią dbać i odwrotnie.
Gdyby edukacja była na właściwym poziomie pieniądze nie liczyłyby się ponad wszystko a tak, to wiele kobiet zostawia swoje rodziny dla lepszego życia, zamiast próbować. To samo tyczy się mężczyzn. Problemy społeczne takie jak alkoholizm, narkomania, stres, agresja i inne to choroby, które można wyleczyć jedynie za pomocą edukacji.
Gdyby mężczyzn edukować jak dbać o kobietę na każdej płaszczyźnie, wiedzieliby jak zatroszczyć się o żonę i odwrotnie. Gdyby mężczyzn edukowano, jak sprawić kobiecie przyjemność, potrafiliby je zaspakajać a tak, wiele kobiet szuka zaspokojenia w ramionach innego, mimo że ma kochającego i troskliwego męża i odwrotnie.
Gdyby uczono nas szacunku do samych siebie, byłoby piękniej. Wiedza i edukacja to jedyna droga, jaką musimy kroczyć.
Są tylko dwie grupy, które doskonale zdają sobie sprawę z faktu, co się stanie, gdy ludzie zmądrzeją, więc muszą robić wszystko, by nie dopuścić do lepszej, dostępnej dla wszystkich edukacji.
Kościół jak widać na załączonym obrazku albo pali książki, albo negatywnie się wypowiada, bo jest przeciw, bo tak naprawdę zależy im na pieniądzach swoich owieczek, *%#)!& owieczek.
To jest zaledwie niewielki procent tego, co dałaby nam właściwa edukacja. Niestety do tego potrzebni są dobrze opłacani nauczyciele, ale czy na to znajdą się pieniądze?
Politycy, wolą zadbać o samych siebie. Kształcą siebie i swoje dzieci na najlepszych uczelniach, bo wiedzą jak ważna jest edukacja, ale nie dbają o edukację społeczeństwa, bo skończyłoby się eldorado. Wolą przedstawić nauczycieli jako zgraję pazernych leni, którym nie chce się pracować, bo doskonale zdają sobie sprawę z tego, że przeciętny obywatel nie zastanowi się nad przyczynami. Przeciętny obywatel jest przecież *%#)!& bo do tego doprowadzili właśnie politycy na spółkę z duchownymi swoim celowym działaniem ogłupiania ludzi.
Wiem, że nie wszyscy się nadają do tego, by być nauczycielami, ale więcej jest nauczycieli z pasją niż polityków i duchownych z misją, bo tym drugim i trzecim chodzi tylko o jedno. 19:20, 14.04.2019
Bolo11:07, 15.04.2019
Nie strajkują, bo nie są "świętymi krowami" (bez aluzji do szkoły katolickiej) i nie mają karty nauczyciela. 11:07, 15.04.2019
okopawia16:34, 16.04.2019
wiadomo dlaczego nie strajkuja... jedna wielka kościelna mafia..gdyby ktoś zaczoł od nich strajkowac juz by przestał tam pracować 16:34, 16.04.2019
przemo3318:25, 16.04.2019
ci co piszą artykuły tego typu że dobre szkoły nie strajkują hehe to są imbecylami, w katolickiej szkole strajk??? proszę się zastanowić i powiedzieć co by księża powiedzieli, kościelna szkoła nie miesza się do ziemskich spraw wg,myślenia tych dorosłych facetów chodzących w czarnych sukniach heheh... 18:25, 16.04.2019
Weronika11221:51, 09.04.2019
28 17
Niech Pan/i zapozna się z terminem "strajk" :) Egzaminy i tak się odbędą, nie jutro to kiedyś indziej od tego sie nie ucieknie. A dzieci będą w gorszej sytuacji we wrześniu, gdzie zmieszają się dwa roczniki. 21:51, 09.04.2019
XD21:57, 09.04.2019
26 12
Jak jest się na normalnej umowie,a nie jak każdy inny nauczyciel to nie mają wyjścia tylko muszą robić co pan dyrektor sobie zażyczy. 21:57, 09.04.2019
Stały czytelnik08:18, 10.04.2019
11 16
@ Weronika112 Właśnie że egzaminów nie można przełożyć tak samo jak matur, matury też się odbędą, tak czy tak, rozgrywka z dziećmi nic nie zda, co do gimnazjum to co zrobił PIS zrobił coś najlepszego aby je zlikwidować je, a z tego względu że jeszcze gorzej wypadały dzieci od tych, co kończyły 8 klas. Szkoły trzeba reformować, a nie robić tak że braknie uczniów, to trzeba zabrać dziecią dzieciństwo. Nauczyciel pracuję około 40 godzin tygodniowo, a w ciągu roku odpada 2 miesiące nauki, przerwy świtąteczne 180 h. rocznie. Teraz ile muszę ja muszę pracować w pełnym wymiarze godzin aby nawet tego nie osiągnąć koło bo nie całe 2860 zł Brutto muszę przepracować 251 tygodni co 10040 godzin. Nie mogę sobie pozwolić na takie strajki jak Wy, a też że rząd daje to jest bardzo złe bo się odbije na mojej kieszeni jak pójdę so sklepu. 08:18, 10.04.2019
Weronika11200:54, 11.04.2019
4 1
A właśnie, że można. Jeżeli nie odbyłyby się w tym terminie, to napisaliby w innym. Chyba ma Pan za mało do czynienia z tym zawodem skoro uważa, że ta praca nie jest męcząca. Mówienie tego samego przez cały dzień, bo akurat załóżmy, że cały dzień są zajęcia z tym samym rocznikiem, znoszenie hałasu. To nie jest narzekanie, ale takie czynniki potrafią wykończyć człowieka. Osoba po latach studiów, z wyższym wykształceniem i na tak odpowiedzialnym stanowisku zarabia takie pieniądze, kpina. Edukacja jest podstawą wszystkiego, bez niej nie byłoby lekarzy, którzy ratują życie i tak dalej. Nauczyciel musi być kreatywny, przygotowywać się do zajęć tak samo jak uczeń, dobrze tłumaczyć, zwracać uwagę, WYCHOWYWAĆ i no tak jeszcze niech dostaje niską pensję, przecież z pasji się wyżyje. Praca z człowiekiem jest trudną pracą. Odbija się Panu na kieszeni również całe 500+ i inne świetne pomysły rządu (bo niedługo dojdzie tego jeszcze więcej!). Chce Pan aby Pana dzieci były uczone przez nauczycieli z pasją, którzy wiedzą co mówią? Którzy uwielbiają to co robią? Czy ludzi zmęczonych życiem? To wszystko zmierza do zarobków. Gdy nauczyciel będzie więcej zarabiał będzie większa selekcja, na te studia będą przychodziły lepsze jednostki, które teraz omijają pedagogikę właśnie ze względu na dużą odpowiedzialność oraz małe zarobki. Popieram strajk pielęgniarek, popieram strajk osób niepełnosprawnych oraz popieram nauczycieli. Ludzie chcą coś robić, godnie żyć, zarabiać, a nie biernie czekać na kolejne 500, co w tym złego? EMPATIA- postawienie się na czyimś miejscu, przypominam sobie tę definicję za każdym razem jak chcę się wypowiedzieć na jakiś temat. Pozdrawiam. 00:54, 11.04.2019