Jakość i kolor miedzianej elewacji to, obok samej formy budynku, chyba najważniejsza kwestia dla włocławian kibicujących budowie nowego, głównego dworca PKP w swoim mieście. Wielka chwila nadeszła - wykonawca budynku zaczął właśnie montować na elewacji panele z miedzianej blachy oksydowanej. Tak jak obiecywano, mają one taki kolor, jak miedź na pokryciach zbudowanego w ubiegłym roku za pieniądze miasta węzła przesiadkowego. Miedź na elewacji będzie sąsiadowała ze szkłem i białą okładziną z płyt kompozytowych, której montaż rozpoczęto już kilka tygodni temu. Nowy dworzec we Włocławku - jak będzie wyglądał? Nowy obiekt będzie już trzecim w historii Włocławka głównym dworcem kolejowym (pierwszy działał w latach 1862 - 1969, drugi od 1974). Budynek będzie miał trzy kondygnacje. Na parterze pojawi się wydzielona strefa dla podróżnych z dwiema poczekalniami, toaletami i pomieszczeniem dla opiekuna z dzieckiem. Po dwóch stronach holu znajdą się pomieszczenia przeznaczone na kasy biletowe – w części południowej dla przewoźników kolejowych, a w części północnej dla operatorów komunikacji miejskiej oraz regionalnych połączeń autobusowych. Również na parterze zaplanowane zostały lokale komercyjne. Pomieszczenia na piętrze przeznaczone zostaną na potrzeby Wydziału Komunikacji Urzędu Miasta Włocławek. Komunikację wewnątrz obiektu ułatwią dwie windy, prowadzące z poziomu -1 na parter w części południowej oraz z parteru na piętro w części północnej. Budową nowego dworca PKP we Włocławku zajmuje się firma Budimex. Otrzyma za to 25,7 mln zł. Budowa nowego głównego dworca PKP we Włocławku rozpoczęła się rok temu. Potrwa co najmniej do połowy 2023 roku.
2022-11-09 13:28:17