Na głównej stacji kolejowej we Włocławku trwa przebudowa peronu pierwszego. Peron nr 1 i przejście pod dworcem mają być gotowe w kwietniu 2023 roku. Inwestycja, którą we wrześniu ubiegłego roku zapowiedział podczas wizyty we Włocławku prezes spółki Polskie Linie Kolejowe Ireneusz Merchel, trwa już trzeci miesiąc. W styczniu tor nr 1 zniknął, a wszystkie pociągi odjeżdżające z dworca we Włocławku w kierunku Torunia zaczęły korzystać z toru nr 2. Zakres prac na razie obejmuje przebudowę i podwyższenie peronu nr 1 oraz remont tunelu pod dworcem. Koszt prac to 9 mln zł. Inwestycja jest finansowana z budżetu PLK. - Planuje się montaż wiaty, tablic informacyjnych oraz czytelnego oznakowania, które ułatwi orientację na stacji. Będzie nowe, jaśniejsze oświetlenie. Wyremontowane zostanie przejście podziemne, w którym nowe okładziny ścian i sufitu zostaną dostosowane wizualnie do estetyki budowanego dworca kolejowego. W przejściu zamontowane zostanie nowe oświetlenie, przygotowana zostanie nowa izolacja oraz odwodnienie - informują PLK. Peron nr 1 i przejście pod dworcem mają być gotowe w kwietniu 2023 roku. Do końca tego roku ma zostać przebudowany i podwyższony peron nr 2, a peron nr 1 wydłużony o 300 metrów. W planach jest też budowa windy z przejścia podziemnego na peron nr 2. Budowa nowego dworca. Prace koncentrują się wewnątrz obiektu Równocześnie na głównej stacji kolejowej we Włocławku trwa budowa nowego, trzeciego w historii miasta, dworca. Prace koncentrują się wewnątrz obiektu. Mają zakończyć się w tym półroczu. Więcej o tej inwestycji przeczytacie tutaj: Nowy dworzec we Włocławku. Budowa potrwa dłużej i będzie droższa
2023-03-08 13:00:00