Przedszkole Publiczne nr 36 z oddziałami integracyjnymi im. Wandy Chotomskiej we Włocławku znalazło się wśród zwycięzców grantu, którego darczyńcą jest Fundacja ANWIL. Od Fundacji otrzymało grant w wysokości 10 610 zł na realizację projektu edukacyjnego „Myślę i czuję – góra uczuć”. Otrzymane środki finansowe pozwoliły na zakup pomocy dydaktycznych takich jak: Sensoryczne lustro odkrywcy, Piankowe poduszki do siedzenia – emocje, Eduterapeutica lux kompetencje emocjonalno-społeczne – program do pracy na tablicy multimedialnej, Współdziałam i czuję – program do pracy na tablicy multimedialnej, Zwierciadła emocji, Chusta animacyjna – emocje, Płynna sensoryczna mata - Koła - 5 szt. + karty pracy, Gigantyczna podświetlana tablica do integracji sensorycznej, Poduszki sensomotoryczne PRO, Stolik podświetlany, Stożek/Topek, Moje emocje zestaw ludzików i kart aktywności, Sensoryczne tabliczki, Zestaw pacynek emocje, Duża rzeka z kamieniami - ścieżka sensoryczna. Wszystkie pomoce umożliwiły prowadzenie atrakcyjnych i wartościowych zajęć. W ramach projektu odbywały się zajęcia: Zajęcia z elementami Treningu Umiejętności Społecznych, Zajęcia z psychologiem - praca z emocjami, Zajęcia z Integracji Sensorycznej, Bajkoterapia, Muzykoterapia, Zajęcia plastyczne z elementami Sensoplastyki, Zabawa z kolorami Chromoterapia, warsztaty prowadzone przez przedstawiciela Nadleśnictwa Włocławskiego, warsztat w muzeum - "Malujemy talerze w fajansowe kwieciste wzory", warsztat w muzeum "Nie święci garnki lepią", warsztaty w muzeum "Moda na ludowo", warsztaty w muzeum "Być jak Zagajewski", zwiedzanie Interaktywnego Centrum Fajansu – Skarbiec Fajansu, Wycieczka do Nadleśnictwa Włocławek, Zabawy ruchowe z wykorzystaniem Magicznego dywanu Zajęcia regulujące emocje z udziałem Kucyków. Projekt „Myślę i czuję – góra uczuć” powstał by nieść pomoc dzieciom bardzo energicznym, nadpobudliwym, z przejawami agresji w zachowaniu, niestabilnym emocjonalnie, sprawiającym kłopoty sobie i innym w domu, w przedszkolu i poza nim, ale także dla tych, którym, na co dzień brakuje odwagi, by pewnie kroczyć w trudnej rzeczywistości oraz dzieciom które dopiero uczą się relacji społecznych. Założeniem projektu było nabycie przez dzieci umiejętności społecznych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania. W trakcie jego realizacji dziecko było podmiotem zabiegów wychowawczych i brało w nich czynny udział. Projekt skierowany był do dzieci uczęszczających do przedszkola w roku szkolnym 2024 /2025 do grup: starszej integracyjnej 20 dzieci, młodszej integracyjnej 19 dzieci, 5-latki - 25 dzieci, 6-latki - 25 dzieci. Razem 89 - dzieci.
2025-01-27 10:28:22