Zamknij

Kampania AdWords krok po kroku, czyli jak zwiększyć sprzedaż dzięki reklamie w internecie

00:00, 30.10.2017 artykuł sponsorowany
Skomentuj Fot. materiał partnera Fot. materiał partnera

Wśród wielu możliwości promocji firmy w internecie na uwagę zasługują bez wątpienia reklamy Google. System Google AdWords daje reklamodawcom narzędzia, które pomogą przebić się wśród konkurentów i zawalczyć o nowych klientów. Poznaj reguły jakimi rządzi się AdWords – przedstawiamy, jak działa kampania AdWords krok po kroku, gdyż to właśnie pierwsza kampania AdWords może stać się krokiem do dotarcia do klientów i zwiększenia sprzedaży. Czas zacząć działać!

Kampania AdWords krok po kroku, czyli reklama w pigułce

Obecność w internecie zdaje się być obecnie na wagę złota, problemem wielu przedsiębiorców jest jednak wybór ścieżki promocji odpowiedniej do danego biznesu. Faktycznie nie jest to łatwe, warto zatem przeanalizować w jaki sposób klienci poszukują danych produktów bądź usług. Nie da się ukryć, że to właśnie wyszukiwarka Google bije rekordy popularności, gdzie użytkownicy przeczesują strony w poszukiwaniu obranego celu. W walce o wysokie pozycje w wyszukiwarce z całą pewnością przyda się inwestycja w pozycjonowanie stron, zapewniająca kompleksową widoczność. Wyszukiwarka to jednak miejsce również dla innego rodzaju reklamy – Google Adwords. W systemie Google AdWords dostępne są:

  • linki sponsorowane – reklama tekstowa z linkiem do Twojej strony wyświetlająca się nad lub pod wynikami organicznymi,
  • remarketing – reklama podążająca za użytkownikiem, który miał już wcześniej styczność z daną stroną,
  • Google Shopping – reklama wraz ze zdjęciem, stroną sklepu, ceną, która pojawia się nad wynikami organicznymi lub po prawej stronie,
  • reklama display – różne rodzaje reklam wyświetlane na stronach należących do sieci reklamowej Google,
  • reklama w Gmail – pojawia się w skrzynce pocztowej Gmail,
  • reklama w YouTube – różne rodzaje reklam wyświetlające się na YouTube.

Jak widać wybór jest spory, a każda z reklam różni się zarówno miejscem występowania jak i dostępnymi opcjami. W wyszukiwarce można zauważyć przede wszystkim reklamę Google Shopping (jest to reklama graficzna, pokazująca się na górze lub z prawej strony wyników wyszukiwania) oraz linki sponsorowane obecne na górze oraz na dole wyników wyszukiwania. Pierwsza kampania AdWords to wyzwanie zarówno co do wyboru typu kampanii jak i późniejszego zarządzania kampanią, aby przyniosła oczekiwane rezultaty. Poszczególne typy reklam mogą być różnorodnie kierowane, cechują się one również dużą elastycznością jeśli chodzi o ustalenie budżetu jak i czas emisji.

Pierwsza kampania AdWords - czas na konfigurację

Co w takim razie proponujemy na start? Zacznijmy od najłatwiejszej, a zarazem podstawowej części, czyli założenia konta na stronie adwords.google.com. Bez tego ani rusz! Po szybkim utworzeniu konta należy przejść już do bardziej konkretnych ustawień, czyli m.in.:

  • wyboru typu kampanii,
  • budżetu dziennego,
  • lokalizacji
  • harmonogramu wyświetlenia kampanii.

Decyzja co do formy działania pierwszej kampanii AdWords powinna być uzależniona od charakterystyki biznesu, wyznaczonych celów oraz grupy docelowej. Biorąc pod uwagę wcześniej wspomniane kwestie, warto zastanowić się w jakiej lokalizacji Twoja reklama będzie najbardziej efektywna, a także o której godzinie najlepiej docierać do grupy docelowej z przekazem reklamowym.

Grupa reklam, czyli kolejny krok w kampanii AdWords

Już na samym początku prowadzenia AdWords warto wyrabiać dobre nawyki, w tym przypadku mowa o odpowiednim zarządzaniu kampanią. Uporządkowane konto i właściwe kierowanie reklam pomoże trafić do odbiorców, a co więcej przyczynić się do osiągnięcia zadowalających rezultatów z działań. Grupy reklam to wyjście idealne, gdyż służą one porządkowaniu reklam w danej kategorii według wspólnej tematyki. Przykładowo, jeśli sprzedajesz buty i ciuchy sportowe, możesz stworzyć osobne grupy reklam zarówno dla obuwia jak i koszulek. Proste? A jak skuteczne! Dana grupa to również odpowiedni przekaz reklamowy i miejsca docelowe, co może pozytywnie wpływać na konwersję wyświetlanej reklamy.

Tekst jednym z kluczowych elementów

Pierwsza kampania AdWords to nie tylko analizowanie wszelkich ustawień, ale również pewna doza kreatywności! Wchodzimy już na etap, gdzie pomysł ma bardzo duże znaczenie, sprawdzi się również umiejętność kreatywnego pisania i stworzenia reklamy, która zainteresuje odbiorcę. Tekst reklamy musi być chwytliwy, dobrze sprawdza się również wykorzystanie języka korzyści. Baw się słowem i testuj różne rozwiązania. Wyróżnij swoją ofertę i korzystaj z wezwania do działania, czyli CTA (call to action). Prawda jest taka, że nawet jeśli Twoja reklama wyświetli się potencjalnemu klientowi, może przegrać z innym komunikatem będącym obok, ale posiadającym bogatszy i bardziej atrakcyjny tekst reklamowy, pokazujący korzyść z nabycia produktu/ usługi.

Pierwsza kampania AdWords – czy poradzę sobie sam?

Wyżej wymieniliśmy tylko niektóre elementy, na które warto zwrócić uwagę przy tworzeniu kampanii AdWords. To oczywiście nie wszystko – wdrożenia wymaga również np. wykorzystanie słów kluczowych oraz ustalania stawek. Przedstawiliśmy zatem pokrótce jak działa kampania AdWords krok po kroku, jednak cały proces związany z zarządzaniem nią oraz maksymalnym wykorzystaniem jej możliwości wymaga już konkretnej wiedzy i zaangażowania, dlatego warto skorzystać z pomocy specjalistów AdWords. Zakładamy, że bez problemu poradzisz sobie z konfiguracją kampanii, jednak późniejsze dbanie o efektywność kampanii może przysporzyć kilku zagwozdek. Nie można zapominać o analizie danych, bez której nie będzie możliwa optymalizacja Twoich działań. 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

arniarni

0 0

Wszystko wygląda przejrzyście ? dzięki za artykuł. Mam już większe pojęcie o stworzeniu pierwszej reklamy adwords, obawiam się tylko, co będzie później i czy poradzę sobie w prowadzeniu całej kampanii reklamowej. 11:21, 02.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%