Podczas gdy kierowcy tankujący benzynę w okresie zimowym nie powinni mieć większych problemów, to posiadacze aut z silnikami diesla muszą zatroszczyć się o odpowiednie paliwo – przekonują eksperci. Co najlepiej tankować podczas mrozów?
Kierowcy często nie zdają sobie sprawy z tego, jaki wpływ na silnik samochodu ma wysokiej jakości paliwo, zwłaszcza, gdy temperatury spadają poniżej zera. Według badań przeprowadzonych na zlecenie Circle K w ubiegłym roku 73% kierowców samochodów z silnikiem diesla tankowało standardowy olej napędowy. Olej napędowy premium wybierało 28% badanych.
- Znacząca większość polskich kierowców wybiera standardowe paliwo podczas zimy. Gdy chcemy mieć pewność, że zawsze ruszymy w drogę nawet przy najbardziej wymagających warunkach atmosferycznych, to warto spojrzeć na paliwa o podwyższonych parametrach. Ponad 40% kierowców uważa, że paliwo premium to przede wszystkim zwiększone osiągi, moc i wydajność silnika. W okresie zimowym optymalnym rozwiązaniem w tej kategorii paliw jest diesel arktyczny, który dodatkowo ułatwia zimny start silnika i jego rozruch nawet przy ekstremalnie niskich temperaturach – tłumaczy Rafał Droździak, Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji w Circle K Polska.
W poprzednim sezonie ponad połowa właścicieli aut z silnikiem diesla miała problemy z odpaleniem pojazdu. Tylko 13% kierowców przyczyny tego powszechnego kłopotu upatrywała w niskiej jakości paliwa.
Tymczasem, jak wyjaśniają specjaliści, gdy temperatura na zewnątrz spada nawet kilka stopni poniżej zera, w oleju napędowym pojawiają się kryształy parafiny, które mogą blokować przepływ paliwa przez filtr, zakłócając pracę silnika. Wytrącanie się parafiny może prowadzić do zablokowania filtra, a w konsekwencji do problemów z uruchomieniem silnika.
- Odpowiednie paliwo nie wystarczy, aby samochód pracował w zimie bez zarzutu. Ważne jest także, w jaki sposób tankowane jest auto. Należy pamiętać, żeby tankować zawsze do pełna i utrzymywać wysoki stan paliwa w zbiorniku. Dzięki temu, przy obniżaniu temperatury nie skrapla się woda, która spływając po ściankach zbiornika gromadzi się na jego dnie – wyjaśnia Droździak.
Podczas okresu zimowego warto tankować olej o wyższych, niż standardowe paliwa zimowe, parametrach. Najbardziej innowacyjnym rozwiązaniem na rynku jest tzw. diesel arktyczny. Paliwo to posiada gwarantowaną temperaturę mętnienia do maks. -22 ºC i temperaturę zablokowania zimnego filtra wynoszącą maks. -32 ºC.
mam pytanie 19:57, 16.01.2018
Czy to uczciwe biznesowo, że Straż Miejska pomaga odpalić samochód na koszt podatnika podczas gdy niektóre korporacje taxi oraz serwisy mechaników też to robią tyle ,że na koszt konkretnego zainteresowanego 19:57, 16.01.2018
on21:59, 16.01.2018
a ja miałem dostęp do wyników badan.Paliwo zwykłe i premium na tej samej stacji mar.s toruńska.Różnica w cenie +10%.Różnice jakościowe...żadne. 21:59, 16.01.2018
re 22:20, 16.01.2018
Postkomuna oszukiwała i nadal oszukuje ! 22:20, 16.01.2018
AndyB10:33, 17.01.2018
rozumiem, że przy obydwu paliwach byłeś na hamowni, a przed zalaniem 98 zmieniłeś w oprogramowaniu silnika wszelkie parametry niezbędne do wydajnego stosowania 98? bo dla silników przystosowanych do Pb 92/95... zalanie 98 nie zmieni nic bez modyfikacji w sofcie silnika... czasy wtrysków, wyprzedzenie zapłonu i parę innych rzeczy... 10:33, 17.01.2018
reAndyB13:54, 17.01.2018
reAndyB : O czym Ty mówisz ? Udajesz że znasz się na motoryzacji i wymieniasz nieznane dla Ciebie terminy a nie rozróżniasz paliwa standardowego od premium. Nie chodzi o różnice oktanową w benzynie 95 i 98 :) Artykuł tyczy się również ON - ale rozumiem że słowo PALIWO uznajesz jako benzynę do swojego seicento. Mam nadzieje , że nie odpowiesz na ten komentarz bo dyskusją z Tobą będzie dla mnie stratą czasu. 13:54, 17.01.2018
on18:06, 19.01.2018
dla wyjaśnienia były to badania laboratoryjne,skład surowcowy ten sam.A więć to samo paliwo dystrybuowane pod różną nazwą i ceną,na tej samej stacji w tym samym czasie.
Badanie miało na celu sprawdzenie sensowności tankowania floty aut paliwem tzw.premium.Tak chodzi o paliwo ON. 18:06, 19.01.2018
do on09:21, 17.01.2018
Że jeszcze cie to dziwi , tankuje często w dużych miastach i jedno mamy wspólne w górę ceny idą w tym samym czasie ale tam jak spadają to u nas długo się jeszcze utrzymują 09:21, 17.01.2018
on18:11, 19.01.2018
Nie dziwi mnie to bo wiem że większość stacji paliw w naszym regionie należy do raptem 4 osób,
Smoliń.ki,Kandar.an,Mańkow.ki,Jawor.ki.I ceny ustalają przy porannej kawce aby tylko sobie nie zaszkodzić.Nie ma konkurencji we Wocławku. 18:11, 19.01.2018
szarik09:28, 17.01.2018
Ja za to zauważyłem że jak jadę z Włocławka do punktu B spalam 8 l a jak wracam z tego punktu B do Włocławka spalam 6 l . Noga ta sama , prędkość też , 95 % to autostrada i tak zawsze mam różnice chyba że lepiej pali w drodze z południa na północ ;)) 09:28, 17.01.2018
Gegrafia09:35, 17.01.2018
Uwzględnij ukształtowanie terenu, na północ jest niezauważalnie ale jednak pod górkę 09:35, 17.01.2018
wiesław wojnar10:18, 17.01.2018
@Gegrafia - od kiedy to w PL jadąc na północ jest pod górkę? xD 10:18, 17.01.2018
on18:13, 19.01.2018
Nie dziwi mnie to bo wiem że większość stacji paliw w naszym regionie należy do raptem 4 osób,
Smoliń.ki,Kandar.an,Mańkow.ki,Jawor.ki.I ceny ustalają przy porannej kawce aby tylko sobie nie zaszkodzić.Nie ma konkurencji we Włocławku. 18:13, 19.01.2018
normalny09:18, 17.01.2018
4 0
I to bardzo uczciwe, no i czy uczciwym jest branie kasy z powodu tylko mrozu to według Ciebie jest uczciwe , a to że ktoś się przewróci i pomogę mu za darmo wstać też nie jest uczciwe za coś zus płacą 09:18, 17.01.2018