Zamknij

Jak odśnieżony jest Włocławek? Głos w tej sprawie zabrał nawet prezydent miasta

18:00, 17.01.2018 G.S.
Skomentuj

- Poziom odśnieżania we Włocławku stoi na zupełnie przyzwoitym poziomie. Nie odbiega od średniej, które są realizowane w innych miastach - mówi prezydent Włocławka, Marek Wojtkowski. 

Jak przejść po nieodśnieżonym chodniku, kiedy mokry śnieg sięga kostek? Z takim problemem od wczoraj ma do czynienia wielu  z nas.  

Prezydent Włocławka mówił na temat akcji odśnieżania w mieście w środę przy okazji spotkania z mediami.

-  My na akcję zima przeznaczamy bardzo konkretna kwotę - przypomniał Marek Wojtkowski. -  W dniu dzisiejszym nasze służby już od godz. 7.30 działają. W tej chwili liczba osób biorących udział w akcji wynosi 30. Liczba pojazdów to 11 - wyliczał prezydent. 

Włodarz miasta dodał, że przy oczyszczaniu ze śniegu ścieżek rowerowych pracuje 10 osób i  5 pojazdów, a 12 osób i 4 pojazdy odśnieża przystanki MPK.  

- W związku z tym, że mamy zadekretowane takie a nie inne kwoty, nie jesteśmy w stanie ośnieżyć całego miasta, bo to by nas kosztowało dwa razy więcej. Ja osobiście uważam, porównując także z innymi miastami, że poziom odśnieżania we Włocławku stoi na zupełnie przyzwoitym poziomie. Nie odbiega od średniej, które są realizowane w innych miastach.  Oczywiście reagujemy na zgłoszenia telefoniczne, kierujemy służby we wskazane miejsca, żeby problem wyeliminować - mówił prezydent Wojtkowski

Jak informuje straż miejska, zgłoszeń od mieszkańców, którzy nie mogli dostać się do domów z powodu zalegającego na jezdni śniegu we wtorek było było sporo. 

- Odebraliśmy ponad 20 tego typu zgłoszeń. Kilka dotyczyło tych samych ulic usytuowanych na wzgórzu na Zawiślu. Wiem, że wcześniej ci sami mieszkańcy dzwonili ze swoim problemem na policję - informuje Dariusz Rębiałkowski, rzecznik straży miejskiej.

Przypomnijmy, że za nieusunięcie śniegu z chodnika wzdłuż swojej posesji właścicielowi nieruchomości grozi 100 zł mandatu. Straż miejska nie ma zamiaru przeprowadzać specjalnej akcji przeciwko nierealizującym zimowych obowiązków, ale zapewnia, że reaguje na zgłoszenia od mieszkańców.  

[ALERT]1516203412891[/ALERT]

A Wy jak oceniacie stan odśnieżenia miasta? 

(G.S.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(110)

UwagaUwaga

4 17

Decyzją Głównego Inspektora Farmaceutycznego FEBRISAN - lek na przeziębienie i grypę został wycofany z obrotu na terenie całego kraju. 18:06, 17.01.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

linklink

1 8

https://tvs.pl/informacje/febrisan-wycofany-ze-sprzedazy-decyzja-glownego-inspektora-farmaceutycznego/ 18:09, 17.01.2018


zgredzgred

4 4

chyba prace stracisz. 18:12, 17.01.2018


reo

zgredzgred

86 7

Panie Prezydencie bez obrazy,o jakich kosztach Pan mówi?Mamy dzisiaj 17 stycznia,a to jest pierwsze odśnieżanie tej zimy! 18:11, 17.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HexeHexe

1 0

Kpina w biały dzień! Mieli nadzieję, że zimy nie będzie i kasa poszła na coś innego. Sytuacja na chodnikach i jezdniach to porażka. Pomyśleć, że popadało raptownie dwa dni! Nie wiem co by służby zrobiły gdyby zima była taka jak dawniej.
Wstyd! 11:51, 19.01.2018


rozpoznana rozpoznana

56 6

To co ja widzę jako mieszkaniec to odśnieżone chodniki przed budynkami firm i sklepów
( wiadomo , widmo płacenia kary mobilizuje przedsiębiorców ) .Ale tam gdzie odpowiada za to miasto już niekoniecznie - dzisiaj musiała korzystać z wydeptanej ścieżki na której mieściła się jedna osoba , żeby dojść do przejścia dla pieszych, choć sam chodnik jest szeroki na 3 metry.
Więc wszyscy szli gęsiego do tego przejścia, jak na jakiejś prowincji a to centrum miasta !!
18:14, 17.01.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

co za bzduraco za bzdura

14 6

Za wszystkie chodniki odpowiada Miasto!!! Jeżeli właściciel nieruchomości odśnieża to robi to z życzliwości i swej dobrej woli, a nie w wyniku honorowania prawa, którego NIE MA !!!!!!!!! 18:37, 17.01.2018


MartensMartens

3 2

A Włocławek to nie prowincja? 07:06, 18.01.2018


zawislankazawislanka

64 2

Dzis rano o godz. 5 z minutami droga P2 była zasnieżona i trudno przejezdna. Piszecie, ze o 7.30 odsniezali ludzie i maszyny a co z osobami ktoere prace rozpoczynają o godz 6 i jakos muszą do pracy dojechac 18:16, 17.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

55 2

Przejedz sie pan poza centrum i zobacz jak odsniezone po zatym 7.30 to ludzie w pracy sa moze od 6.00 by zaczeli odsniezac 18:18, 17.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

u sąsiadów tak u sąsiadów tak

4 0

to jest dobre :https://ddtorun.pl/pl/11_wiadomosci/13616_przyczaila_sie_w_srode_na_pracownikow_mpo_celowo_to_nagrala_by_pokazac_wideo.html 18:19, 17.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gość.Gość.

18 1

Witam. Staraż miejska nie poinformowała, że:
Kiedy chodnik odśnieża właściciel nieruchomości?

Za chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości. Jeżeli zatem chodnik przylega bezpośrednio do ogrodzenia domu, obowiązek odśnieżania spoczywa na właścicielu nieruchomości. Jeżeli między chodnikiem a granicą działki jest pas zieleni, odśnieżyć powinna już gmina. Śnieg, który uprzątnie z chodnika właściciel, powinien zostać usunięty przez zarządcę drogi. 18:25, 17.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

co za bzduraco za bzdura

5 18

Nie pisz bzdur! Właściciel nieruchomości nie ma żadnego obowiązku odśnieżania chodnika!
Poznaj prawo chłopie! Absolutnie mam rację! 18:35, 17.01.2018


Co za bzdura!Co za bzdura!

12 16

--------> Przypomnijmy, że za nieusunięcie śniegu z chodnika wzdłuż swojej posesji właścicielowi nieruchomości grozi 100 zł mandatu <-----

Kłamstwo, kłamstwo, kłamstwo, kłamstwo! NIEPRAWDA!
Kto tutaj jest niedoinformowany!

Pani Grażyno - napisała Pani nieprawdę! 18:30, 17.01.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Najpierw się doucz.Najpierw się doucz.

9 3

http://muratordom.pl/prawo/formalnosci-budowlane/kiedy-za-odsniezanie-chodnika-odpowiada-wlasciciel-nieruchomosci-kiedy-gmina,132_5701.html 18:50, 17.01.2018


alan 102alan 102

8 2

Art. 5 [Zakres obowiązków właścicieli] Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
ust.1. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez:
pkt.4) uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości; właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych;
Art. 117 kodeksu wykroczeń [Nieprzestrzeganie porządku w obrębie nieruchomości]
§ 1. Kto, mając obowiązek utrzymania czystości i porządku w obrębie nieruchomości, nie wykonuje swoich obowiązków lub nie stosuje się do wskazań i nakazów wydanych przez właściwe organy w celu zabezpieczenia należytego stanu sanitarnego i zwalczania chorób zakaźnych, 15:04, 18.01.2018


Co za bzduraCo za bzdura

2 5

alan 10215:04, 18.01.2018

Człowieku - nie ta hierarchia ważności prawa!
1. Konstytucja
2. Ustawy sejmowe
3. Umowy międzynarodowe ratyfikowane z racji członkostwa w Unii Europejskiej.
Masz klapki na oczach! 16:56, 18.01.2018


Co za indolencjaCo za indolencja

3 6

alan 102alan 10215:04, 18.01.2018

§ 1. Kto, mając obowiązek utrzymania czystości i porządku w obrębie nieruchomości,

Myśl! Myślenie nie boli! Chodnik jako część drogi publicznej nie jest w obrębie nieruchomości. I na tym powinno się replikę zakończyć...

17:00, 18.01.2018


? ?

59 3

Pierwszy śnieg !!! Czy ktoś jeszcze odnosi wrażenie że pan prezydent jest oderwany od rzeczywistości a mieszkańcy robieni są w zimowego bałwana ? 18:38, 17.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wkurzony uczestnik rWkurzony uczestnik r

53 7

Wczoraj wieczorem około godziny 22 każda droga w mieście byla nie odśnieżona. Żadnego pluga nie było widać na mieście, więc oceniam odśnieżanie za porażkę na całej linii, moim zdaniem w tamtym roku było lepiej, mniejsza o to że tamta firma sypala czym popadnie, ale chociażby reagowała odrazu, a nie na drugi dzień 18:40, 17.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wkurzony uczestnik rWkurzony uczestnik r

25 6

Wczoraj wieczorem około godziny 22 każda droga w mieście byla nie odśnieżona. Żadnego pluga nie było widać na mieście, więc oceniam odśnieżanie za porażkę na całej linii, moim zdaniem w tamtym roku było lepiej, mniejsza o to że tamta firma sypala czym popadnie, ale chociażby reagowała odrazu, a nie na drugi dzień. 18:43, 17.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

josif josif

4 4

Jeżdżąc sporo widziałem w różnych odległych miejscach miasta 3 pługopiaskarki. Nie trzeba się się tak wkurzać. Wystarczy rozejrzeć się dokładnie. Szybek w autku Pan Prezydent nie wyczyści, to robimy sami. 21:59, 17.01.2018


misiomisio

55 7

Żartowniś z prezydenta..."zupełnie przyzwoity poziom" , stu tysięczne "miasto" odśnieża 30 osób o 7.30 rano po całonocnych opadach śniegu ....mam nadzieję , że zdążyli wypić poranną kawę... 19:19, 17.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mmmmmmmm

61 3

Panie Prezydencie , jaja sobie Pan robi z ludzi, widać zmęczyła Pana ta prezydentura, żadnej przyzwoitej decyzji, a jakby śnieg spadł dużo wcześniej i to ponad metr, to co wtedy, ludzie musieliby brać urlopy, bo ni jak wyjść na ulicę, odśnieżanie to chyba nie jest zbyt skomplikowana sprawa, chyba , że i to Pana przerosło!!!!!!! 19:27, 17.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

co za bzduraco za bzdura

10 10

---> Najpierw się doucz.18:50, 17.01.2018

To ty się doucz! Zabawne, że niedouk każe douczać się komuś kto wie więcej i lepiej!
Człowieku murator to sobie może! Ważne są przepisy prawne, które są jednoznaczne, a ty ich nie znasz! 19:38, 17.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Alan102Alan102

6 3

Masz rację, murator "sobie może" ale stawę odśnieżania przepisów reguluje utawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Art. 5 [Zakres obowiązków właścicieli] Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
ust.1. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez:
pkt.4) uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości; właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych;
Art. 117 kodeksu wykroczeń [Nieprzestrzeganie porządku w obrębie nieruchomości]
§ 1. Kto, mając obowiązek utrzymania czystości i porządku w obrębie nieruchomości, nie wykonuje swoich obowiązków lub nie stosuje się do wskazań i nakazów wydanych przez właściwe organy w celu zabezpieczenia należytego stanu sanitarnego i zwalczania chorób zakaźnych, 15:14, 18.01.2018


Wł

38 2

Fatalne odśnieźenie...zgadzam się z przedmówcą...jakie koszty...toź dzięki wcześniejszej pogodzie same oszczędności. Osiedla jeszcze gorzej- Spółdzielnie teź powinny wziąć się solidniej do pracy. 19:48, 17.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

onon

27 2

Na osiedlu Kazimierza Wielkiego Dokładnie na ulicy Leśnej przy Ośrodku Wychowawczym sióstr zakonnych Leśna 3 nie można przejść przez przejście dla pieszych ponieważ pługi zgarnęły tak śnieg ze na przejściu zalega śnieg, występuje to na każdym przejściu na tej ulicy gdzie w tygodniu od rana i w godzinach popołudniowych jest duży ruch spowodowany duża ilości uczniów którzy zmierzają do Zespołu Szkół Samochodowych. A dodając jeszcze na ulicy Leśnej nie jest odśnieżana ścieżka rowerowa gdzie przez to rowerzyści poruszają się jezdnia gdzie w tych warunkach jest to nie bezpieczne. Od kadencji Pana Marka Wojtkowskiego owa ścieżka rowerowa w ulicy Leśnej została zaniedbana zima a ową ścieżka dużo pracowników dojeżdża do DGS, Salamander itd. Panie prezydencie oraz Mzukid weźcie to pod uwagę i poprawcie się 20:17, 17.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

josifjosif

3 10

A może uczniowie starszych klas pod opieką nauczyciela w-f wezmą szufle i w ramach ogólnorozwojowej zaprawy odśnieżą ważne miejsca w okolicy swojej szkoły. To znakomita nauka szacunku dla dobra wspólnego, o którym wszyscy jakoś zapominamy. Nawoływanie Prezydenta i MZUKiD nie brzmi szczerze !
Ja np. odśnieżyłem wejście do mojej klatki schodowej. 21:44, 17.01.2018


lucjanlucjan

44 3

" Nie odbiega od średniej, które są realizowane w innych miastach - mówi prezydent Włocławka, Marek Wojtkowski. "
A skąd Pan to wie Panie Prezydencie jak jest w innych miastach i jaka jest średnia odśnieżania.
Rozbawił mnie Pan trochę Panie Marku. 20:35, 17.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

josifjosif

3 19

A Ty drogi lucjanie, skąd to wiesz ... ? 21:31, 17.01.2018


mdmmdm

45 3

Jeszcze tak beznadziejnej władzy w tym mieście nie było. Nawet z odśnieżaniem nie dają sobie rady. W poprzednich kadencjach taki bajzel na ulicach by nie przeszedł, niejeden wyleciałby za taki stan ulic z roboty. 21:01, 17.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

STARIKSTARIK

5 11

Ty młody, nie wylewaj tak ochoczo ludzi z roboty, bo jeszcze Los wystawi ci kiedyś rachunek i cwańsi od ciebie przyłożą ci podeszwę do pewnej części ciała...
21:54, 17.01.2018


Wystarczy Wystarczy

6 16

Wystarczy poczytać siostrzana stronę ddtorun, żeby wiedzieć, ze u nas nie jest zle 21:35, 17.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AskulaAskula

27 2

Od 7.30 a na 8 dostac sie z małym dZieckiem do przedszkola przez tory w toruńskiej na promienna graniczy z cudem! Nawet koło galerii tragedia, nie wspomnę o przystankach gdzei o 14 dopiero dotarli ... a peron przy dworcu jak to mi Pani dZiś powiedziała , że nie wiadomo do kogo należy i całą zimę będzie nie odświeżony kładka nad torami nie dość, że w tragicznym stanie to nie odświeŻona żeby rano się dostac do przedszkola ... PODSUMOWUJĄC MASAKRA !!! 21:40, 17.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

piechurpiechur

1 6

Kładka należy prawdopodobnie do kolei.
Łzy należy wylewać u nich, a nie na Zielonym Rynku. 21:51, 17.01.2018


MieszkaniecMieszkaniec

40 2

Panie Wojtkowski, nie ośmieszaj się Pan, odejdź, wstydu oszczędź Lubrańcowi. 21:41, 17.01.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

kuklinowskikuklinowski

1 15

Te, Kmicic ! Daruj sobie ! 21:46, 17.01.2018


zagłoba zagłoba

3 0

te kuklinowski kaprala bym ci nie dał a co mówiąc o pułkowniku 20:02, 18.01.2018


josifjosif

0 1

Widać onufry rozdaje szarże jak inflanty. Pogratulować waszmości ! 20:53, 18.01.2018


MLML

37 1

Od 7.30 zaczeto odśnieżanie! Hehe śmieszne 21:44, 17.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OkszaOksza

36 0

Panie Wojtkowski połowa zimy za nami i dopiero raz trochę popadało.Jak by było gdyby zima sypała śniegiem od października jak to bywało drzewiej.Ale skoro przetarg wygrywa firma która oferuje najniższe ceny to nie dziwota że po jednym dniu koniec kasy.Ja mam propozycję niech Pan wyposaży swoje wojsko *%#)!& na co dzień w stołki w miotły i łopaty i hajda na ulice.Będzie to z korzyścią dla ich zdrowia a i miasto zaoszczędzi. 21:51, 17.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

biegacz1biegacz1

40 1

Człowieku jaki przyzwoity poziom. Jest połowa stycznia i pierwszy śnieg, a on mówi o kasie. Za rok wybory może trzeba panu o tym przypomnieć! 21:54, 17.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

śniegśnieg

20 1

"Koniec z błotem i śniegiem na chodnikach? Gmina posprząta przed twoim domem" Gazeta Prawna, maj 2017r. 22:03, 17.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

alan102 alan102

3 1

Problem w tym, że to tylko pomysł, a nie ustawa. 15:09, 18.01.2018


lollol

38 1

.....nie jesteśmy w stanie ośnieżyć całego miasta,
to znaczy na podstawie czego urzędnicy podejmują decyzję kto ma mieć odśnieżone a kto nie. Jeżeli jesteśmy mieszkańcami tego samego miasta, płacimy te same podatki to dlaczego jeden ma mieć odśnieżone a drugi nie. To jest typowe urzędnicze myślenie. A poza tym, tak jak ktoś już pisał, jest połowa stycznia a to dopiero pierwsze odśnieżanie.
Skandal, a arogancja straży miejskie i urzędników jest skandaliczna. 22:15, 17.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dziadostwodziadostwo

29 1

Się wysilili 11 pojazdów i 30 chłopa na całe miasto a żadnych pługów/odśnieżarek nie widać.......uruchomić bezrobotnych itp.żeby w parę dni miasto trochę z tego śniegu uporządkować.Bo wychodzi że służby mają gdzieś i ludzie sami niech się martwią.....to wygląda jak usprawiedliwianie się skoro prezydent się tłumaczy.
Na co służby porządkowe czekają????? o 5-6 rano śniegu od fulla i wtedy już powinni zacząć pracować. 22:22, 17.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lollol

42 0

Zapomniałem jeszcze dodać,
jeżeli nie ma pieniędzy na podstawowe działania jakimi jest odśnieżanie, to po co plany remontu dziedzińca urzędu miasta za 800 tysięcy. 22:22, 17.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

porzoporzo

16 0

A studzienki na stodólnej nadal jak było od paru lat wody nie zbierają a przejść przez ulicę się nie da przez przejście na pasach i prezydent może o tym nie wie w jakim stanie studzienki?!Gdzie ma swoje służby?? 22:26, 17.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Don VitoDon Vito

27 1

Panie Wojtkowski-jak Panu wiadomo statystyki obecnego rządu podają ,że też "średnie"bezrobocie w Polsce jest na poziomie 6,6%. A we Włocławku jakie?Co Pan na to?
Chyba też średnia zadowolenia z Pana prezydentury jest na niższym poziomie niż notowania burmistrza Kowala 22:42, 17.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZojaZoja

21 0

To chyba żarty p.Prezydencie- czy widział pan przejścia w centrum miasta> błoto pośniegowe zalega na przejściach-Szopena przy poczcie,Chmielna,przy Bojańczyka można pływać a jak są odśnieżone miejsca dla pieszych przy ul.Okrężnej- kawałek ścieżki rowerowej i co z pieszym? ano musi iść ścieżka rowerową bo nie odśniezona- cała Okrzei przy Lidlu to masakra-nikt tam nie odśnieżał. 22:42, 17.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ElżbietaElżbieta

9 26

Ludzie opamiętajcie się ,opady były długotrwałe,przecież żadna władza nie ma tylu ludzi żeby jednocześnie na każdej ulicy zacząć odśnieżanie ! Nie rozumiem bezrobotnych , korzystających z pomocy MOPSu którzy są zdrowi ,że z poczucia przyzwoitości nie zgłoszą się do urzędu iż są chętni przy takich pracach pomóc za darmo 22:53, 17.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MartensMartens

8 1

Szlachta przecież nie pracuje, a na poważnie, to w podobnych sytuacjach, w razie potrzeby powinien istnieć obowiązek odpracowania choć części pobieranych kwot. Nie rozumiem, po co zatrudnia się firmy do odśnieżania chodników. 07:09, 18.01.2018


xxlxxl

13 1

nie odśnieżać to będzie można jeździć na sankach 22:59, 17.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Aldo MoroAldo Moro

14 0

Od czasu prezydentury tzw. prezydenta Wojtkowskiego wszystko co z Lubrańca źle mi się kojarzy! Mieszkańców miasta i gminy Lubraniec przepraszam! 23:04, 17.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BobiBobi

18 0

Według mnie to nie kwoty tylko odopowiedni czas reakcji i organizacji 01:08, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Niech zaczynają pracNiech zaczynają prac

15 0

Wszyscy ludzie będą już w pracy i nikt im nie będzie przeszkadzać. A na poważnie to większość ludzi idzie do pracy na godz. 6.00 lub o tej godz. ją kończy. Jak oni mają dostać się do domu lub pracy?!? 05:12, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SniezynkaSniezynka

6 19

Czytam i trudno mi uwiezyc ludzie sie dziwia ze zima spadl snieg i trzeba jezdzic wolniej caly dzien z przerwami sypal snieg a wy sie czarnych drog spodziewaliscie troche wyobrazni. Sluzby pracuja wszedzie mozna przejechac i czego tu wiecej chciec jest zima to suuuper ze jest snieg a ze trzeba jezdzic wolniej to oczywiste. 07:35, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

miastomiasto

12 1

"Przypomnijmy, że za nieusunięcie śniegu z chodnika wzdłuż swojej posesji właścicielowi nieruchomości grozi 100 zł mandatu." Panie D. Rębiałkowski a Prezydent też zapłaci? 07:39, 18.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Nooo, nieeee...Nooo, nieeee...

2 3

Co za żenująca niewiedza!
Człowieku - przecież to jest nieprawda! Straży Miejskiej NIE WOLNO karać mandatem za nieodśnieżony chodnik. To jest naruszenie prawa! Ja piszę to poważnie! Obywatel nie ma obowiązku sprzątać drogi publicznej! 16:45, 18.01.2018


AllaniAllani

19 0

Panie Prezydencie zapraszamy na Zawiśle - boczne uliczki o średnim stopniu nachylenia drogi. Nie ma jak dojechać do domów. W ubiegłym roku moja ulica była odśnieżona a w tym chyba wypadła z listy priorytetowej. Szkoda gadać. 07:55, 18.01.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MiastoMiasto

1 8

Chciałeś mieszkać na wsi, bo działki budowlane były duuużo tańsze, to nie narzekaj, zwołać sąsiadów łopaty w rączki i odśnieżać wielkie państwo zaaa Wisły. 09:01, 18.01.2018


Wiesiek z TicoWiesiek z Tico

6 0

Te miastowy, a przed swoim blokiem już odśnieżyłeś? 09:32, 18.01.2018


Wiesiek z TicoWiesiek z Tico

3 0

Zawiśle to dzielnica zapomniana przez władze miasta. Albo władze bardzo nas nie lubią.
Może powinniśmy dążyć do przyłączenia do gminy Fabianki? 09:34, 18.01.2018


saabsaab

16 1

I co z tego, że przeznaczacie konkretną kwotę skoro służby nic nie robią. O ile śnieg na ulicach można w miarę rozjeździć to na chodnika niestety się nie udepcze. Granda 07:59, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

luisluis

6 4

ja sie pytam gdzie jest straz miejska mogli by tym bogaczom ze wzorcowni wlepic taki mandat zeby im starczylo na wyplaty nic nie odsniezone bardzo slisko mozna sobie nogi polamac wstyd dla strazy miejskiej ze od zagraniczniakow nie umieja kasy wyciagnac od polaczkow to tak 08:18, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WloclawianinekWloclawianinek

13 1

Taaa, odsniezaja chodniki, zapominajac o odsniezeniu dojcia do przejscia dla pieszych, zeby przejsc na druga strone, trzeba przedostac sie przez zaspy sniegu usypane wlasnie przez odsniezanie chodnikow ... 08:21, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qubekqubek

18 1

chodzi o bezpieczeństwo mieszkańców i na to nie ma kasy na podstawy???a na fontannę na starym rynku czy oświetlenie świąteczne setki tys. się znalazły.....takie traktowanie ludzi 08:45, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KateKate

19 3

Zazamcze w stanie tragicznym. Owszem po dllllllugim czasie odsniezono pętlę autobusowa ale w sposób taki ze wielka masa śniegu została rzucona na wjazd na osiedle i chyba będę musiała czołg kupić żeby wjechać i wyjechać spod bloku. Parking pod blokiem...brak słów. Pierwszy śnieg a już problemy. A Pan Panie prezydencie wózek do ręki i niech Pan sprawdzi jak muszą sobie radzić matki w tym gnoju. 08:45, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zygmunt z wąsemzygmunt z wąsem

16 0

liczba osób bioracych w akcji 30... człowiek wejdzie do urzędu i spokojnie znajdzie drugie tyle takich co nic nierobią albo mają akurat przerwe .... 09:15, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kalina12kalina12

4 17

Jest zima.Jest śnieg. Normalne, bez narzekań. Na drogach we Włocławku nie jest źle.Trochę wyrozumiałości . 09:44, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrezPrez

11 2

Jakim to trzeba być *%#)!& żeby zarządzić remont mostu w zimie ? 10:13, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A.S.A.S.

12 0

No więc wszystko jasne. Przetarg na utrzymanie zimowe miasta nadal nierozstrzygnięty i dlatego mamy taki cyrk. Wybór oferty dnia 22.12 (!!!). Trans-Masz będzie się teraz skarżył i odwoływał. Nie za późno to wszystko?
A nam pozostanie odśnieżanie na własną rękę lub płatne jak to wczoraj pan w mzukukid powiedział...
Czy ktoś za to personalnie odpowiada? Tak jak za rozgrzebanie zimą kluczowych remontów np. mostu?
Panie prezydencie, najwyższy czas na solidne decyzje personalne, bo pana "firma" kuleje!!!

Polecam lekturę:
https://mzukid.bipgov.net/przetarg,zimowe_utrzymanie_jezdni_na_terenie_miasta_wloclawek,36,1.html 10:47, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Paweł 7Paweł 7

7 0

Przecież meteo podało,że zawieje i zamiecie. Po co odśnieżać?
11:06, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

macmacmacmac

8 0

16, 5 tysiąca za dzień walki z zimą! 1 887 845,24 zł brutto tyle ryczałtem zapłaci miasto Włocławek za zimowe utrzymanie dróg. Usługi te świadczy konsorcjum PGK SANIKO oraz firmy DROGTOM. Mimo, iż umowa wiąże strony od 22 listopada do 30 kwietnia, to ryczałt wypłacony jest jedynie za okres 22 listopada - 15 marca co daje 114 dni. A to oznacza, że dzień zimowego utrzymania dróg w mieście kosztuje ponad 16,5 tysiąca złotych. Zimowym utrzymaniem objętych jest niecałe 140 kilometrów, co oznacza, że koszt jednego kilometra kosztuje w ciągu 114 dni prawie 13,5 tysiąca złotych. Co ciekawe w wyniku protestów innej firmy startującej w przetargu do ostatecznego ogłoszenia - wyłonienia wykonanwcy wyżej wymienionych prac doszło 22 grudnia! Po miesiącu "obowiązywania" umowy?

Polecam pisma odwoławcze firmy, która w ubiegłym sezonie odśnieżała Włocławek i która miała poważne zarzuty do przebiegu procedury przetargowej.

https://mzukid.bipgov.net/przetargi/1510317467odwolanie.pdf
https://mzukid.bipgov.net/przetargi/1511780635doc11662720171127120400.pdf 12:41, 18.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zgredzgred

7 0

A może Pan obliczyć,ile te firmy zarobiły od 22 listopada do 17 stycznia, nie robiąc nic,bo nie było śniegu. 13:01, 18.01.2018


dawny Włocławianindawny Włocławianin

8 6

Hahahahahahaha, ubaw nieziemski. Pamiętacie rok temu jak "wieszaliście psy" na firmie z zewnątrz, która odśnieżała Włocławek? Mówiliście, że miejscowe są lepsze, itd. A dziś czytam, że jest miejscowa i też źle, i to bardzo źle. Zdecydujcie się, jak to jest w tym Włocławku? Kto ma Wam odśnieżać ulice? Kosmici? :) 13:18, 18.01.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

zgredzgred

4 0

A ty jak bierzesz firmę np.do remontu domu,to rzetelną,czy z marsa! 13:31, 18.01.2018


doinfodoinfo

4 3

Przecież dalej obowiązuje ta umowa z firmą ze Stargardu , a miejscowi są tylko podwykonawcami za mniejsze pieniądze aniżeli by byli głównymi , przy okazji zarobi ktoś z zewnątrz - taka sztuczka ;/ 13:51, 18.01.2018


KazikKazik

1 0

do "doinfo" sprawdź dokładniej informacje https://mzukid.bipgov.net/przetargi/1510676448notice.pdf 17:59, 18.01.2018


lililili

11 0

U nas na kaliskiej28 i 24 pani porządkowa juz od 5rano odsnierzała chodniki aby ludzie spokojnie poszli do pracy . Brawo dla tej pani i gratulacje dla społdzielni za takiego sumiennego pracownika . 13:59, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

6 1

Na odśnieżanie jest "określona pula". A ile idzie na zasiłki i mieszkania dla nierobów? Niech oni łapią łopaty i zasuwają. Niech coś zrobią skoro biorą kasę od państwa. Ja też biorę kasę, tyle że od "prywatnego przedsiębiorcy" i muszę "zasuwać" 40h tygodniowo jak każdy normalny uczciwy człowiek. A jak tym śmieciom nie chce się robić to wywalić na ulicę i niech marzna. A najbardziej to śmiać mi się chce jak przy markecie lub na stacji podchodzi do mnie chłop "w sile wieku" i prosi żeby mu coś do jedzenia kupić. A pracy w tym kraju pełno. Honoru niektórzy nie mają. 14:06, 18.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

karolkarol

0 0

zgadzam sie pasożyty boja sie pracy po 12 godzin 19:28, 18.01.2018


re macmacre macmac

5 1

Co się dziwisz , fachowcy którzy ,,znajo'' się na wszystkim ,,majo'' odpowiedź na każdy temat i wyborców ,,traktujo'' jak stado bałwanów . Ciekawe czy ,,bałwany'' przypomną to im przy urnach jesienią ? 16:39, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

co za bzduraco za bzdura

4 5

Alan10215:14, 18.01.2018

Nie wygłupiaj się! Wykazujesz ewidentny brak wiedzy! Przepisy na które się powołujesz są niezgodne z prawem Unii i dawno powinny być zmienione! Ty myśl, a nie kopiuj i bezmyślnie wklejaj.
Popracuj głową!
Art. 5 pkt 4. jest niezgodny z judykaturą UE.
Art. 117 - w ogóle nie ma odniesienia.
-----
Po co komu oczy gdy rozum jest ślepy. :)
17:33, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rysrys

11 0

Moze prezydent PRZEJDZIE sie na kazika i zobaczy jak kobiety z wozkami prosza sie przechodniow o pomoc w przeniesieniu wozka przez zwaly sniegu na chodniku a szczegolnie na przejsciach dla pieszych.Panie i panowie radni ,bierzecie nasze pieniazki a reakcji z waszej strony zero.WSTYD.


17:41, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mario1mario1

4 0

Człowieku od 7.30 co Ty mówisz ................................ zastanów się 18:11, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MalinowaMalinowa

6 0

dziś śnieg już nie padał a po Malinowej na Zawiślu nadal można trenować tor przeszkód. Rozumiem, że i ta ulica została wyłączona z zimowego odśnieżania w ramach oszczędności..??? Gratuluję..Zasypani śniegiem obstawieni wahadełkami, wśród przewężeń dróg niedługo zostaniemy zakopani.. Przykro nam bardzo, że oszczędności są ciągle na nas 18:19, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

co za bzdura...co za bzdura...

2 6

alan102 15:09, 18.01.2018

Ty naprawdę jesteś zarozumiałym człekiem.
Redaktor Gazety Prawnej - MA ABSOLUTNĄ RACJĘ! To nie jest pomysł, ale obowiązujące już od 2007 roku przepisy człowieku! A ty jesteś w pełnej skali indolentem w zakresie wiedzy w tej materii! 18:37, 18.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ewarwsytewarwsyt

3 0

A możesz przytoczyć przepis na który się powołujesz? 10:29, 19.01.2018


jack r jack r

8 2

jaka władza takie odśnieżanie - mierne bardzo 19:35, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lilkalilka

13 0

wszyscy z ratusza idą odśnieżać jutro włocławek podobno taki nowy lans 19:56, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

fsfsfsfs

8 1

Na co idą nasze podatki????niech gospodarz miasta ruszy służby do odśnieżania! 20:12, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

meeeemeeee

10 0

Mnie nie interesuje czy odbiega czy nie odbiega stopień odśnieżenia naszego miasta od innych miast. To bardzo słaby argument jest.Tak nie godzi się prezydentowi wypowiadać!!! We Włocławku ma być super idealnie bo za to płacimy UM. A straż miejska to mogłaby przede wszystkim mandaty wlepiać za nieodśnieżone chodniki przy różnych instytucjach publicznych i na części dróg i chodników które należą do podmiotów nie będących podmiotami prywatnymi. Prywatni właściciele posesji widzę że raczej dbają o to żeby nie narobić sobie problemów np. odszkodowawczych gdy się ktoś połamie. 21:54, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Porażka prezydentaPorażka prezydenta

8 0

Chyba firma która miasto miała odśnieżac miasto, złapała jakąś fuche i w innym mieście odśnieżają, a nasze miasto olał i zaczną pewnie o 7:30 odśnieżac dnia :18.01/ zima zaskoczyła drogowców drugi raz 21:55, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

olafolaf

11 0

Nierobów i więźniów do odśnieżania zagnać żeby za darmochę nie siedzieli w ciepełku jak inni obywatele muszą w tych trudnych warunkach dostać się do pracy żeby na nich zapracować!!!!!! 21:59, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Hej!Hej!

11 0

Hej! Prezydencie Wojtkowski, po Włocławku teraz nie da się chodzić i jeździć!
Gdzie te służby? Kto odpowiada za odśnieżanie... a raczej jego brak??? 22:01, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wyborcawyborca

6 0

Za każdym razem jak odśnieżę chodnik przy swojej posesji to przejeżdżający pług wpier...la śnieg z ulicy na chodnik. Pytam się jeszcze kto w tym mieście odpowiada za odśnieżanie przystanków autobusowych??? 23:20, 18.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

co?co?

11 0

Panie prezydent...
Sluzby pracuja od 7:30?
Pan wyjdzie do Wloclawian i zacznie z nimi rozmawiac ok?
Bo widze ze szyby prezydenckiego gabinetu sa na tyle dźwiękoszczelne,ze zapomnial Pan o tym iz wielu WIELU mieszkancow naszego miasta prace od 5:00 zaczyna... Co wtedy z nimi?
Dla szlachty Pan miasto odsnieza,a robotnik niech tonie? 07:17, 19.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GoscGosc

9 0

"W związku z tym, że mamy zadekretowane takie a nie inne kwoty, nie jesteśmy w stanie ośnieżyć całego miasta ..." Rozumiem, że na podstawie tej wypowiedzi mogę przestać płacić podatki, które idą do kasy miejskiej. Moja ulica nieodśnieżona - czyli niepotrzebnie zdzieracie ze mnie pieniądze, skoro nie starcza żeby odśnieżyć całe miasto, a tylko WYBRANE ulice. 08:02, 19.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

re Goscre Gosc

5 0

Ulice sobie odśnież sam ....ale podatki oddaj nam '' - to taki współczesny samorządowy Adam Słodowy . 09:10, 19.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AlunAlun

4 0

Dziś ul. Sasankową przejechał pług - hura!!! Ale zostawił na skrzyżowaniu z Jagodową breje lodu, błota poslizgowego. Córka nie mogła samochodem przejechać skrzyżowania. A zapomniałam dodać że pług przejechał tylko częścią ulicy Sasankową - jakby tam dalej inni ludzie mieszkali 11:50, 19.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LoloLolo

2 2

"Ja osobiście uważam, porównując także z innymi miastami, że poziom odśnieżania we Włocławku stoi na zupełnie przyzwoitym poziomie." Na takim poziomie, że można się połamać, brawo "Panie Prezydencie". 13:21, 19.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PopatrzPopatrz

2 0

Zapraszam cię w takim razie na ulicę Żwirową między szeregiem garaży gdzie codziennie prawie setka kierowców posyła Władze Miasta w niebyt!
Spróbuj tam przejechać i nie kląć! Zostaniesz Świętym. 18:08, 19.01.2018


 do ewarwsyt10:29, 1 do ewarwsyt10:29, 1

4 1

Tak mogę przytoczyć interpretację prawa mówiącą o tym, że Straż Miejska nie ma prawa karać mandatem, a chodniki winny być odśnieżane przez Miasto! ~Jeżeli ktoś z właścicieli domków odśnieża chodnik to robi to z własnej ochoty, aby inni ludzie - przechodnie - nie odnieśli szkody.
Ale także zabezpieczenie dróg publicznych od skutków wypadków drogowych z przyczyny niewykonania należnych czynności należy do Zarządu Miasta!
--------------
Wprowadzenie:
Zgodnie z definicją znajdującą się w art. 1 Ust. z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jednolity. Dz.U. z 2016 r. poz. 1440 z późn. zm.), - drogą publiczną jest droga zaliczona na podst. niniejszej ustawy do jednej z kategorii dróg, z której może korzystać KAŻDY(!), zgodnie z jej przeznaczeniem, z ograniczeniami (znaki drogowe) i wyjątkami określonymi w tej ustawie lub wnnych przepisach szczególnych.-------
. . . . .
Rzeczą oczywistą jest, że chodnik uliczny jest bez wątpienia integralną częścią ulicy, czyli drogi! Chodnik bez jezdni ? też jest drogą publiczną dla pieszych. A skoro tak, to patrz niżej:--------------

---- W wyroku z dnia 6 listopada 2007 roku (sygn. 2253/05) Europejski Trybunał Praw Człowieka uznał, że budowa i utrzymanie (...a zatem zamiatanie liście też, lub np. odśnieżanie - przyp. mój) przez (UWAGA) podmioty prywatne (czyli obywatele, mieszkańcy - przypis mój) dróg, które są połączone z siecią dróg publicznych i służą mieszkańcom(sic!), ale również innym podmiotom, oraz są otwarte ---- dla transportu publicznego(!) ---- i prywatnego(!), jest nadmiernym ciężarem indywidualnym, zaburzającym równowagę między interesem powszechnym (społecznym) i indywidualnym.?
. . . . . . .
O ile wiem nasz kraj; Polska, jest członkiem Unii Europejskiej i obowiązkiem jej wszystkich Obywateli jest honorowanie, przestrzeganie przepisów (ustaleń) praw, obowiązujących w tej Unii, a także judykatury (orzeczeń) Europejskiego Trybunału Praw Człowieka. Więc z jakiej racji Straż Miejska chce dawać te mandaty np. za brak odśnieżenia lub nie zamiecionych liści?
===============
Hierarchii ważności przepisów prawa, obowiązujących w Polsce, chyba przytaczać nie muszę.
_____
18:06, 19.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OkOk

3 0

Bardzo śmieszne to jest Panie prezydencie ją muszę chodnik przy swojej posesji odśnieżać sam a jak jestem chory to zapłacić komuś kto to zrobi za mnie, by mnie nie pozwał jak złamie nogę albo rękę a może ją przestanę płacić podatek do UM i wtedy Pan za mnie odzieży ulice : Dąbrowskiego, Wspolna, Żwirki, Krucza, Wilcza i pozostałe na "Południu", bo od 4 dni ludzie ukrywają zderzaki i przyjdą do UM z fv za naprawe i wtedy znajdą się pieniądze na odśnieżanie... 11:00, 20.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dąbrowskiego dąbrowskiego

1 0

Zapraszam wlodarza miasta na ulice dąbrowskiego Nagórskiego wspólną.Wyjechanie samochodem ze swoich posesji jest bardzo trudne ,odkąd padal śnieg nie przejechala tymi ulicami ani jedna plugopiaskarka ,za co my podatki placimy ..... 08:49, 21.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

karolkarol

2 0

mopr niech nagna darmozjadów pobierajacych opieke społeczna na odsniezanie !chcesz zasiłeczek odśnież włocławek . 09:37, 21.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

karolkarol

1 0

zabrać nierobom zasiłki z mopru i od razu darmozajady sie wezma do pracy na odśnieżanie . 09:41, 21.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

yetiyeti

2 0

w strone lubrańca odśnieżył a reszta po co i tak już go nie wybiorą to pomału olewa 13:20, 27.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%