Zamknij

Czym są i dlaczego warto wybrać biznesowe bazy firm?

15:26, 26.02.2018 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 15:28, 26.02.2018
Skomentuj Fot. materiał partnera Fot. materiał partnera

Informacja, element wpływający na funkcjonowanie praktycznie wszystkiego i determinujący obecnie kształt świata, jaki jest znany. Determinacja rzeczywistości przez rodzaj i ilość informacji jest dostrzegalna zwłaszcza na tle przekazów medialnych oraz wszech-dostępności do danych, jakiej jeszcze nie było. Od zawsze biznes i jego rozwój opierał się na informacji: aktualna sytuacja gospodarcza, zapotrzebowania na produkty, trendy etc. – to wszystko determinowało kierunek rozwoju gospodarki. Również budowanie aliansów wymagało swoistego wywiadu gospodarczego, aby podjąć współpracę z godnym zaufania i wartościowym partnerem.

Skąd brać informacje biznesowe?

Samodzielne przeszukiwanie internetu, rejestrów i stron internetowych zrujnowałoby większość agencji kreatywnych oraz znaczą część działów ds. współpracy dużej grupy firm. Informatyzacja i możliwość przeszukiwania milionów rekordów w czasie kilku sekund sprawia, że ten potencjał wykorzystany może być również przez nawet najmniejszą firmę.

Doskonale wiadomo, jak istotni dla prowadzenia działalności gospodarczej są klienci biznesowi. Klienci z segmentu B2B są przede wszystkim o wiele bardziej poważnymi kontrahentami, zamawiają więcej i oferują perspektywę długofalowej i szeroko zakrojonej współpracy. Dla każdego przedsiębiorstwa współpraca z silnym partnerem jest swoistym gwarantem bezpieczeństwa i stabilnego rozwoju.

Okej, ale skąd wziąć te informacje?

Dla potrzeb rozwoju przedsiębiorstw i nawiązywania świadomych relacji biznesowych stworzone zostały specjalne biznesowe bazy firm. Baza firm różni się ona znacząco od klasycznej Panoramy Firm, która była niezwykle popularnym papierowym katalogiem przedsiębiorstw. W tej chwili klienci biznesowi mogą mieć dostęp również do olbrzymiego archiwum, w którym to informacje są stale aktualizowane, a dane zawarte mogą mieć kolosalne znaczenie dla wyboru partnera i nawiązania relacji biznesowej.

Bazy zawierają następujące informację:
- dane na temat obrotów,
- dane na temat zysków,
- lokalizację i obszar działania,
- liczbę zatrudnionych,
- rodzaj odosobowości prawnej,
- aktualne dane kontaktowe; w tym do osób decyzyjnych w firmie,
- rodzaj świadczonych usług,
- klasyfikację według PKD,

Są to jedynie niektóre informacje dostępne w ramach tych baz.

Jakie to daje korzyści?

Dzięki bazom danych możliwe jest wybranie idealnego kontrahenta lub klienta, który potencjalnie zainteresować się może nawiązaniem współpracy. Celowanie w określony segment gospodarki nie było jeszcze nigdy tak proste – wszystkie informacje są od razu dostępne i można nawet pogrupować podmioty wedle zdefiniowanych parametrów. Gdy się dysponuje bazą, wystarczy jedynie przygotować zoptymalizowaną ofertę i spróbować zainteresować współpracą potencjalnego kontrahenta. Marketing, planowanie strategiczne, przejmowanie spółek – to wszystko jest łatwiejsze dzięki rzetelnym źródłom informacji.

Dane pozyskiwane są z ogólnodostępnych rejestrów (KRS, CEiDG, BIK, KRD, GUS, CEPiK,) oraz informatorów jednostek ministerialnych i raportów GPPW. Inteligentne wyszukiwanie z wykorzystaniem programu sprawia, że biznesowe bazy firm zawsze zawierają aktualne dane, w tym z witryn przedsiębiorstw. Często informacje pozyskiwane są również za pośrednictwem telefonicznego wywiadu.

Potencjał, jaki mają biznesowe bazy firm jest ogromny. Warto zainteresować się poszukiwaniem kontrahentów, niezależnie od rozmiarów przedsiębiorstwa!

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%