Długofalowe i przyjazne relacje z klientami to w dzisiejszych czasach klucz do zwiększenia zysków firmy. Wie o tym każde przedsiębiorstwo cieszące się dobrą renomą. Dlatego coraz większą popularnością cieszą się systemy wspierające obsługę klienta. O tym, czym dokładnie są systemy CRM i jakie zalety ze sobą niesie ich wprowadzenie, piszemy w poniższym artykule.
CRM, czyli z angielskiego Customer Relationship Management to termin oznaczający strategię biznesową, której celem jest nawiązywanie i utrzymywanie jak najlepszych relacji z klientami. System CRM z kolei jest to technologia wspomagająca zarządzanie tymi relacjami. Innymi słowy – to miejsce, w którym zebrane są wszystkie istotne informacje na temat klientów danej firmy.
Wdrożenie takiego program jest szczególnie opłacalne i zasadne w działach marketingu, obsługi klienta oraz sprzedaży. System CRM nie tylko usprawnia pracę z klientami, ale także pozwala ocenić opłacalność współpracy z danym podmiotem i zmaksymalizować zyski.
Wdrożenie systemu klasy CRM Baseline to świetne rozwiązanie zarówno dla dopiero rozwijających się firm, jak i tych o ugruntowanej pozycji na rynku. Jego głównym zadaniem jest usprawnienie zarządzania projektami. Dzięki systemowi CRM z łatwością sfinalizujemy sprzedaż, wystawimy faktury i otrzymamy potrzebne raporty. Pomaga on również w organizacji kalendarza i zaplanowaniu prac z każdym z klientów.
Systemy te są zazwyczaj powiązane z elektronicznym obiegiem dokumentów, co zapewnia kompleksową obsługę i tworzy prawdziwe centrum zarządzania relacjami biznesowymi. Praca w systemie CRM jest bardzo prosta i wygodna. Ogromną zaletą programów do obsługi klienta jest fakt, że aby z nich korzystać wystarczy komputer i dostęp do Internetu.
Wyjazdy służbowe czy praca zdalna nie stwarzają więc najmniejszych przeszkód do tego, aby mieć dostęp do wszystkich informacji. Należy również wspomnieć o tym, że dane o klientach są wprowadzane do systemu na stałe. Nawet po odejściu pracownika, który współpracował z konkretnym klientem, może mieć do nich dostęp każdy zatrudniony w firmie.
System CRM usprawnia współpracę biznesową na wielu płaszczyznach. Pozwala na lepsze poznanie potrzeb klientów, a co za tym idzie spersonalizowaną obsługę. Dzięki niemu możemy na bieżąco monitorować zyski i nakłady pracy przeznaczane na konkretnego klienta, a co za tym idzie – zwiększać efektywność naszych działań.
utras07:19, 05.06.2019
0 0
Berberis robi ogromną różnicę i wiele ułatwia. Ogólnie trudno mi sobie wyobrazić działanie przy tej skali bez wsparcia oprogramowania. Każdy element musi być zaplanowany, dopasowany, dobrze zorganizowany. Wtedy będziecie zadowoleni. Podstawą jest też po prostu odpowiednie podejście do tego wszystkiego. 07:19, 05.06.2019
pempis07:20, 29.10.2019
0 0
Berberis na pewno tak, bo ma wszystko, co istotne, tylko tutaj każdy element powinien być właściwie dopasowany. Macie listę funkcji przy każdej wersji. Postawcie na takie rozwiązania, które robią różnicę i z których faktycznie wynika pewna zmiana. To kluczowe. 07:20, 29.10.2019
RafałN14:34, 10.04.2020
0 0
My w firmie używamy CRM Firmao i jesteśmy zadowoleni 14:34, 10.04.2020