Rynek tabletów to ciekawy i wciąż zmieniający się segment branży urządzeń mobilnych. Poniżej przedstawiamy kilka ciekawych faktów i statystyk, które mogą zainteresować fanów tego rodzaju elektronicznych nowinek.
Kto sprzedaje najwięcej tabletów? Który z systemów operacyjnych jest najbardziej popularnym rozwiązaniem, jeżeli chodzi o obsługę urządzeń mobilnych? Do czego najczęściej używamy tabletów? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w tym krótkim raporcie.
Walka na szczycie
W kwestii używanych systemów operacyjnych, pierwsze miejsce obecnie zajmuje Android oferowany przez specjalistów z Google. Ich największy konkurent – Apple – znajduje się dopiero na drugim miejscu, co oczywiście ma związek z obecnością IO-sa dedykowanego wyłącznie urządzeniom tej marki (o których sprzedaży napiszemy za chwilę). Z kolei Windows – produkt Microsoft – zajmuje dopiero trzecie miejsce, osiągając wynik zaledwie 13%. Sytuacja ma się trochę inaczej, jeżeli chodzi hardware – tu najwięcej sprzedaje Apple, który w 2016 r. zdołał sprzedać aż 40 milionów jednostek (źródło: https://www.statista.com/topics/3125/mobile-tablet-usage/). Największym konkurentem do tego swoistego „sprzedażowego tronu” jest Samsung, którego urządzenia składają się na 15% wartości całego rynku (w porównaniu z 25% udziału Apple).
Po co nam tablety?
Do czego wykorzystywane są miliony sprzedanych urządzeń? Badania wskazują na to, że najczęstszym zastosowaniem tabletów pozostaje przeglądanie mediów społecznościowych. Innym popularnym sposobem ich użycia jest oglądanie w sieci różnego rodzaju filmików. Przykładowo, w USA w 2016 r. było 107,4 mln regularnych widzów korzystających z tabletów, ale – jak się przewiduje – do 2020 r. ich liczba sięgnie 124 mln (źródło: https://www.statista.com/topics/3125/mobile-tablet-usage/). Rośnie również czas spędzany z tabletem w dłoni. W 2014 r. było to średnio 76 minut dziennie, ale trzy lata później – już około 91 minut dziennie.
Tablety wykorzystywane są coraz częściej i dłużej – szczególnie dotyczy to wyświetlania zamieszczonych w sieci materiałów wideo, których amatorów jest coraz więcej. Popularność tych urządzeń jest tak duża, że za granicą powstają takie inicjatywy jak Gadget Cover, czyli firmy umożliwiające ubezpieczenie tabletów za pomocą specjalnej polisy, znanej tam jako gadget insurance.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz