Zamknij

Połowa pracowników sądu rejonowego we Włocławku poszła na L4. Sprawdziliśmy, ile rozpraw odwołano

11:12, 11.12.2018 G.S. Aktualizacja: 11:13, 12.12.2018
Skomentuj Fot. Ł. Daniewski Fot. Ł. Daniewski

Ze 119 pracowników administracyjnych sądu rejonowego dziś (wtorek, 11 grudnia) blisko połowa jest na zwolnieniach chorobowych. Ile rozpraw odwołano?

Na L4 poszło 59 ze 119 zatrudnionych w sądzie rejonowym we Włocławku sekretarzy, asystentów sędziów i pracowników odpowiedzialnych za protokołowanie rozpraw.  

Podobna sytuacja jest w sądach w całej Polsce. W ten sposób pracownicy sądów chcą zmusić ministerstwo sprawiedliwości do podwyżek, bo wielu z nich, pomimo wyższego wykształcenia i wieloletniego stażu pracy, zarabia tzw. najniższą krajową. Wykorzystują ten sam sposób, z którego, z sukcesem, skorzystali już policjanci. Związki zawodowe podkreślają, że nie popierają tej formy protestu, a pracownicy sądów organizują się samodzielnie. 

Od prezesa włocławskiego sądu rejonowego Dariusza Bracisiewicza dowiedzieliśmy się, że mimo wysokiej absencji pracowników administracyjnych, praca sądu nie jest sparaliżowana. Dziś odwołano tylko jedną rozprawę.  

- Na 14 wokand zaplanowanych na dziś z uwagi na brak obsługi sekretarskiej spadła jedna - mówi sędzia Bracisiewicz. Przyznaje jednak: - Na obsadzenie wokand skierowaliśmy wszystkie siły i środki. Korzystamy z asystentów z innych wydziałów. 

- Mam nadzieję, że gorzej nie będzie. Wczoraj też spadła jedna wokanda. Myślę, że uda nam się utrzymać tę liczbę, choć sytuacja jest dynamiczna, a liczba wokand każdego dnia jest różna. Jesteśmy wszyscy za tym, żeby ci pracownicy zarabiali więcej - dodaje prezes sądu rejonowego. 

Wiceprezes włocławskiego sądu okręgowego, sędzia Dariusz Kudelski uspokaja, że sąd pracuje normalnie. Z powodu nieobecności pracowników administracyjnych nie odwołano żadnej rozprawy. 

(G.S.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(85)

polpol

69 12

dziadostwo 11:23, 11.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

......

14 2

Dziadostwo jak najbardziej pasuje do zaistniałej sytuacji ale jeszcze większe będzie jak jeszcze raz podniosą podatki bo ktoś na to musi zapracować.....A od kogo zabrac z najniższej krajowej jak nie od szaraczka który musi wiązać koniec z końcem.....
Przecież elita z urzędu nie sprzeda tych wypasionych bryk wozacych coraz bardziej rozpuszczone dupy.....
A po drugie nie po to sobie podnosił żeby teraz sobie zabierać.....
Pozdrawiam 13:47, 11.12.2018


reo

dajcie spokójdajcie spokój

95 30

Darmozjady z sądów to ostatnia grupa zawodowa, której należą się jakiekolwiek podwyżki. I nie mam na myśli sędziów. Zalegająca korespondencja, każda sprawa opóźniana o tydzień-dwa tylko przez zbędną zwłokę w sekretariatach. Wiecznie obrażone, zawsze nic nie wiedzące, nigdy nie pomogą. Jest ich o połowę za dużo, co sam przyznał prezes Braciszewicz i powinny zarabiać połowę mniej. 11:27, 11.12.2018

Odpowiedzi:9
Odpowiedz

przezornyprzezorny

17 28

no nie ma sie co dziwic bo za najnizsza krajowa to raczej nikt sie nie wysila...
brak motywacji do pracy niestety tak dziala... 11:50, 11.12.2018


XxxxxxxxXxxxxxxx

17 27

Wiesz tyle co nic. Nie masz pojęcia jak wygląda praca sekretarza i ile jest roboty. A widząc chwilę wolnego kiedy można usiąść i wypić kawę widzi się jakby to trwało cały dzień. Prostak 11:52, 11.12.2018


KrissKriss

33 5

Do Xxxxxxxx sam pracowałem na stażu w administracji więc wiem jak to wygląda... Pensje są jakie są, ale prawda jest taka że pracując tyle ile w administracji nikt inny nie dałby więcej zarobić... Najczęściej oblegane miejsce to te gdzie jest ekspress do kawy. A większość papierologii czyli przygotowywanych zawiadomień i innych dokumentów to zwykłe kopiuj-wklej ze starych spraw. Często zmienia się tylko datę, imię, nazwisko i adres do kogo ma być to wysłane. Jedyna rzecz którą się z reguły sprawdza to aby wydanie z Dziennika Ustaw było aktualne. Popracuj na produkcji z miesiąc to zobaczysz jak jest fajnie pracować za grosze... 12:10, 11.12.2018


sekretarz sądowysekretarz sądowy

19 15

Jak nie wiesz o czym piszesz to się nie odzywaj. Zarabiamy niewiele więcej niż najniższa krajowa!. Odwalamy robotę za siebie i za sędziów także a zarabiamy 1/6 tego co oni. Do sądu nawet nikt na staż już nie chce przychodzić bo jak widzą jaka to robota i za jakie śmieszne pieniądze to uciekają gdzie *%#)!& rośnie. 13:49, 11.12.2018


były sekretarz były sekretarz

7 2

Krzysiu to zwykły ignorant! Jak byłeś na stażu i wypowiadasz się w ten sposób to nikt z pewnością nie powierzał Ci odpowiedzialniejszej pracy, aniżeli wysyłanie wezwań na zasadzie kopiuj w klej - jak to ująłeś. Sekretarz jest prawą ręką sędziego m.in. przygotowuje akta na wokandę, protokołuje na sali, wykańcza sesje, wysyła korespondencje, wykonując zarządzenia sędziego, zleca do rachunkowości wypłaty zgodnie z przedstawionymi rachunkami dla biegłych, stron itd. O przerwie na kawę może pomoarzyć. A jeśli takową wypije to w tzw. "locie". Dlatego nie pracuje już jako sekretarz. 18:06, 11.12.2018


też były sekretarzteż były sekretarz

2 1

Do Krzysiu
Po Twoim wpisie widać, że na bank nie pracowałeś w sądzie. Nie masz pojęcia jak wygląda praca sekretarza sądowego. Praca w administracji (samorządowej czy innej) a praca w sądzie to dwie różne sprawy... 21:10, 12.12.2018


żenadażenada

3 2

Każdy biurokrata będzie wmawiał wszystkim, że jego zakres obowiązków jest najważniejszy i bez niego całość może tylko się zawalić. Prawda jest zgoła odmienna. Każdego z was można w każdej chwili zastąpić inną osoba po studiach administracyjnych - czyli kolejnym nikim. A gdyby was, drodzy sekretarze, rozliczać z rzeczywistych wyników, to albo byście pouciekali, albo okazałoby się, że połowa z was jest zbędna. 09:18, 13.12.2018


też były sekretarzteż były sekretarz

1 0

1. Tu nikt nikomu nie próbuje wmawiać, że jego praca jest najważniejsza, tylko osoby, które tutaj się wypowiadają przedstawiają ludziom, którzy nie wiedzą jak wygląda praca w sądzie jak ona wygląda z perspektywy osoby tam pracującej. Można polemizować czy ta forma strajku jest dobra, bo najbardziej cierpią na tym zwykli ludzie i rozumiem ich zdenerwowanie bo każdy chce szybkiego załatwienia swojej sprawy w sądzie. Ale wiem też że ludzie są już tak zmęczeni tą pracą i apelami do władz o zmianę sytuacji, że imają się już takich uciążliwych metod jak masowe l4. Znając poziom wypowiedzi co niektórych internautów jakby artykuł był o pracownikach innej branży np. ciężkiej pracy pracowników marketu też znalazłyby się wypowiedzi jacy to z nich lenie, którzy wiecznie narzekają na wysokość swoich pensji (było tak w przypadku artykułów o pracownikach Biedronek).
2. "Każdego z was można w każdej chwili zastąpić inną osoba po studiach administracyjnych" - oczywiście, że tak, po co stwierdzać takie oczywiste rzeczy. Można się nawet samemu zwolnić i często tak bywa, że nowe osoby, zwalniają się po kilku dniach pracy, a pracujący kilka lat w sądzie ludzie odczuwają ulgę jak stąd odchodzą. Tylko pokaż mi te rzesze chętnych do pracy, bo jeśli obecnie na wolne stanowiska sekretarza w sądzie zgłasza się kilka osób, a parę lat kilkadziesiąt to coś musi być nie tak.
3. "połowa z was jest zbędna"- Jeśli istnieją sądy rejonowe w których jeden sędzia ma kilkaset spraw na wokandzie o różnym ciężarze gatunkowym i jednego sekretarza, który pracuje w jego referacie (wykaz podstawowych czynności sekretarza znajdziesz w wcześniejszych wpisach) to jak sądy mają dobrze działać. Nikt nie jest alfą i omegą.
4. "Każdego z was można w każdej chwili zastąpić inną osobą po studiach administracyjnych
- czyli kolejnym nikim" - Myślisz że jesteś lepszy od innych, czy może obrażanie innych sprawia Ci przyjemność?Za kogo ty się uważasz żeby obrażać ludzi których nawet nie znasz? Widać że nie masz pojęcia o czym piszesz bo jak ktoś nie potrafi odnieść się merytorycznie do wypowiedzi to zaczyna innych obrażać. Twoja wypowiedz jest taka jak twój nick. Żenada. Mogłeś się nie rozpisywać.
23:36, 13.12.2018


dodidodi

0 0

W Sądach przerost biurokracji i nieróbstwa. Zblazowane panie w sekretariatach i biurach obsługi, NADĘTE jak opony w traktorach NIGDY NIC NIE WIEDZĄ i wszystkie grzechy zwalają na sędziów. 09:16, 12.04.2020


jakijaki

47 18

W 100 procentach zgadzam się z moim przedmówcą.
11:44, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pacmanpacman

53 9

L4 chicior strajkowy, siedzisz sobie w domku, nie musisz "wychodzić na ulicę", nie "głodujesz", nie "okupujesz" 11:48, 11.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

FtrFtr

21 0

Gdzie te czasy że do kaloryfera się przykuwali?głodzili? 13:29, 11.12.2018


KrisKris

83 13

Pracownicy administracyjni podlegają pod ZUS. Gdzie kontrole ZUS??? Zwykłego Kowalskiego to na drugi dzień od wystawienia zwolnienia lekarskiego lubią kontrolować... 11:58, 11.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tak juz jest tak juz jest

10 1

to jest wyższy szczebel ^^ 14:02, 11.12.2018


upartyuparty

53 7

musieli jezdzic autobusami do pracy i sie zarazili od kierowcow 12:09, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GośćGość

41 1

najpierw pielęgniarki, potem mpk, teraz sąd.. czuć podwyżki podatków.. 12:37, 11.12.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

polopolo

11 0

i w związku z tym wzrost inflacji
14:19, 11.12.2018


Gość do poloGość do polo

4 0

i po jakimś czasie się sytuacja wyrówna ;) i znów kolejne strajki... i koło się zamyka..
ech ten keynesizm.... 15:57, 11.12.2018


lollol

54 12

Patologia w sądach był i jak widać nic się nie zmieniło, i nie zmieni. 12:48, 11.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ateate

7 21

patologia w sądzie jest przeważnie na lawie oskarżonych!!! 13:08, 11.12.2018


kpina z ludzikpina z ludzi

52 15

Jeśli pracownicy sądów idą na fikcyjne L4, to co to świadczy o władzy sądowniczej w Polsce?
Te tzw. "WOLNE SĄDY" trzeba zaorać i to głęboko! 12:53, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

42 21

Tam ludzi mają gdzieś, tylko protestów im się zachciewa. Co ich obchodzi przedłużanie terminów wokand. Czekaj sobie tatka latka, a oni kawkę i ciasteczko konsumują.
Niech "chorujace" nygusy te wolne dni odpracują w soboty i niedziele. 12:57, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Konto usunięteKonto usunięte

24 6

Jelitówka teraz szaleje. 13:11, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BladyBlady

37 15

Pozwalniałbym tych którzy poszli na zwolnienia i spokój ostatnio na 5 wolnych etatów w sądzie rejonowym zgłosiło się po 6 osób na każde wolne miejsce, więc w czym problem, oprócz tego minister przeznaczył dla nich aż trzy nagrody na święta i to jakie. 13:45, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oświadczenieoświadczenie

21 2

Oczywiście ta nasza choroba nie jest polityczna i nie ma nic wspólnego z działaniami opozycji. 13:49, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

strajk robolistrajk roboli

40 2

to teraz pracownicy fizyczni co pracuja za niecała najnizsza krajowa kiedy strajkujemy?????? 14:03, 11.12.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

taki tamtaki tam

2 5

Najlepiej weźcie L4 w każdą niedzielę i na święta. Może w końcu ktoś zauważy was. 16:10, 11.12.2018


Też były sekretarzTeż były sekretarz

2 1

Jak będziecie psioczyć na ludzi którzy zarabiają niewiele więcej od Was nic się Wam nie polepszy. Więcej solidarności między pracownikami i stawianie większych wymagań pracodawcom bardziej poprawi sytuację. 23:06, 12.12.2018


brodabroda

23 3

Dobrze , że podwyżka ich pensji nie zależy od Marka , Krzysia , Domiceli i oddanego kioskarza z Kaliskiej , bo chyba by musieli o 1000 % podwyżki podnosić włocławianom ;) 14:42, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anatanat

41 12

Wywaliłabym wszystkich na zbity pysk i to dyscyplinarnie!!!!!!!!!!!!!!!!Od razu zaczęliby zdrowieć!!!!!!!!!!!! Gdzie jest ZUS,gdzie kontrole? Na ich miejsce są dziesiątki chętnych wykształconych ludzi,którzy nie mają szans dostać się do budżetówki.To nie kierowcy MPK,że trzeba mieć uprawnienia.Ogłaszają fikcyjne konkursy podczas gdy"wygrywa"osoba w 6 miesiącu ciąży bo mamusia pracuje w kadrach.I nie są to zmyślone historie! W *%#)!& się lewusom przelewa,a my wszyscy musimy zapierniczać na ich 13-ki,kolonie,bony i przysłowiowe wczasy pod gruszą.Tak samo jak te lewusy z policji. 15:28, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

robotnikrobotnik

33 12

Przestańcie *%#)!& że zarabiacie najniższą krajową bo jak to słyszę to nóż mi się w kieszeni otwiera.Tak samo jak te darmozjady z policji!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zawsze możecie iść na kasę do marketu.Kto was tam trzyma na siłę.Cwaniacy,nygusy i obłudnicy!!!!!!!!!!!!!! 15:34, 11.12.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

mixmix

8 15

Tylko robotnicy to darmozjady. Chodzą do pracy pijani, są leniwi, a poza tym przez 40 lat nie podnoszą nawet o 1 procent swoich kwalifikacji. 16:12, 11.12.2018


Też były sekretarzTeż były sekretarz

3 2

A po co zmieniać pracę jak płacą tyle samo? 21:12, 12.12.2018


do tez były.....do tez były.....

2 2

Widać,że nie jesteś zorientowany.W Biedronce płacą baaardzo dobrze.Ale i tak Lidl bije wszystkie markety na głowę.Spróbuj się dostać.Nie mniej trudno niż do sądu tyle,że praca nieporównywalnie cięższa.Uważam więc,że tzw.budżetówka i tak ma za dużo.A wszelkie dodatkowe profity(13-tki,kolonie,wczasy) powinny mieć odebrane wiele lat temu!!! 10:06, 13.12.2018


GośćGość

31 3

z drugiej strony zrobić mocną rewizję pracowników sądu... pod kątem "czemu to wszystko tak długo tam trwa", z 10-15% najmniej potrzebnych kierowników i szeregowców wywalić... i $ na podwyżki się znajdzie... 15:59, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pan XPan X

29 3

Zwolnienia L4 , chore społeczeństwo chory system. W USA za lewe L4 grozi utrate licencji. Lekarze opamiętajcie się i łapówek nie przyjmujcie. 16:15, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KUBUŚKUBUŚ

27 4

ZAORAĆ TEN SĄD KLIKA POCIOTKÓW ZERO SPRAWIEDLIWOŚCI UKŁADY I STRONNICTWO 16:20, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

edaeda

34 2

Byłam u lekarza chora z gorączką podziębiona i zwolnienia nie dostałam. Wyższa kasta zawsze wyżej 16:22, 11.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoloBolo

2 0

Zmień lekarza. 07:16, 12.12.2018


Sędzia Sędzia

26 6

Skoro połowa poszła na zwolnienie i nie odwołano żadnej rozprawy i sąd normalnie funkcjonuje to zwolnić darmozjadów po co im płacić to znaczy że jest tam ich za dużo 18:45, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do KrisDo Kris

6 16

Pytasz gdzie ZUS..? też powinien iść na L4, aby ktoś zauważył ich zarobki i ciężką pracę za śmieszne wynagrodzenia. 18:47, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxlxxl

9 21

bardzo dobrze, że pracownicy dopominają się podwyżek głodowego wynagrodzenia bo za otrzymywane w sędzie pensje rodziny nie utrzyma nawet w połowie policjantom i innym dali to kolej na sądy przynajmniej 1000 zł podwyżki się im należy jak policji odebrać 500 + bogatym a dać potrzebującym powinni 19:02, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

alojzyalojzy

18 4

jak poszli na zwolnienia L4 od lekarza psychiatry bo dostali depresji od widoku zdegenerowanej hipokryzji to wszystko w porządku, ewentualnie jak poszli na nogi bo na głowę już za późno to ich problem - kto im tak długo kazał tam pracować ?,a swoja drogą, kto teraz będzie pisał te wypociny sądowe? 19:50, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaściorkaścior

21 4

Jak obserwuję pracę nadzwyczajnej kasty - to mam wrażenie ze oni permanentnie są na zwolnieniu lekarskim . Sprawdźcie ile godzin pracują dziennie, o której przychodzą do pracy i o której wychodzą z sądu. 20:10, 11.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

asystent asystent

4 0

Szeregowi pracownicy to nie kasta sędziowska. 19:14, 12.12.2018


alojzyalojzy

7 6

gdzie są rodzice tych młodych asystentek bo normalny rodzic to by zakazał dziecku tam pracować, chyba że nic innego nie potrafią robić w życiu, 20:52, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ShetinoShetino

6 0

OTUA wódz plemienia POKO, uśmiałem się do łez z totalnej opozycji. 20:56, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lexonlexon

16 3

Wydaje mi się , że każdy zdrowo myślący widzi degenerację instytucji sądownictwa, która nie odpowiada przed nikim i przed niczym. Nazwali siebie nadzwyczajna kastą mają rażąco skandalicznie wysokie bajońskie wynagrodzenia, niczym nieuzasadnione rozbujane immunitety. Uważają, że są bezkarni i ponad prawem, oburzają się; że niektórzy ośmielają się ich krytykować i wyciągać na światło dzienne ich udział w aferach i malwersacjach, w złodziejstwach i pospolitych przestępstwach oraz podważać przypadki wyroków i orzeczeń, które budzą uzasadnione wątpliwości także w odniesieniu do kodeksów prawa. Odlot, buta i arogancja kasty jest potwierdzeniem nie tylko ich udziałem w ulicznych burdach organizowanych w celu obalenia wybranego w demokratycznych wyborach konstytucyjnych władz Kraju, ale i ich wystąpienia szkalujące do instytucji i organizacji międzynarodowych o pomoc w zatrzymaniu reformy zdegenerowanego sądownictwa w Polsce. Szczególnie skandaliczną działalnością wykazał się SN, który dla prywatnych fobii zawiesza ustawy, wnosi z premedytacją TS UE o wykładnie prostych norm prawa przez co podważa nie tylko wątły autorytet nadzwyczajnej kasty ale i naszego Kraju . Dzisiejsza instytucja sądownictwa zupełnie zapomniała że jest na służbie narodu i bez głębokich reform zagraża zarówno demokracji jak i bezpieczeństwu państwa i społeczności Kraju. 21:55, 11.12.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

xxlxxl

2 2

piszesz nie na temat 22:05, 11.12.2018


BoloBolo

2 1

Zapominasz o jednym. Reforma sądownictwa nie ma na celu zrobienia porządku jako takiego, a podporządkowanie sądów władzy partyjnej. Jeśli nie oglądasz TVP, to zajrzyj kiedyś do Wiadomości i zwróć uwagę, jak Holecka z kolegą niszczy sędziów, którzy odważyli się wydać niekorzystny dla PISu wyrok. Tu nie chodzi o sprawiedliwość, tylko o władzę. 07:40, 12.12.2018


DO BoloDO Bolo

1 2

Właśnie dlatego ze oglądam TV i przeglądam prasą ZE ZDZIWIENIEM przyjąłem informacje w mediach że prezes SN Małgorzata Gersdorf w BGH Karlsruhe w Niemczech, ogłosiła się oficjanie prezesem SN na uchodźctwie. Przy okazji okazło się, że tam donosiła Niemcom na Polskę co potwierdziła Prezes niemieckiego Federalnego Trybunału Sprawiedliwości (BGH) Bettina Limperg, która powiedziała na konferencji w Karlsruhe, że ?Gersdorf od dwóch lat sprawozdawała przedstawicielom sądów najwyższych w Europie o tym, co się dzieje w Polsce?. Uważam że nikt nie może być poza prawem. 13:54, 12.12.2018


mustafamustafa

17 7

Wszyscy psy wieszają na pracownikach administracji i referentach. Ci ludzie rzeczywiście zarabiają za małe pieniądze jak na wykonywaną pracę. Pracują po * godzin dziennie. Nikt nie zwrócił uwagi na Sędziów. Krótka jednego dnia było 14 wokand w sądzie rej. na Kilińskiego pracuje w 3 wydziałach IIKK, Cywilny i gosp. w sumie 27 (dwadzieścia siedem) sędziów !!! czyli połowa nie prowadziła wokand. Zapewne byli bardzo przepracowani pisaniem uzasadnień do wyroków na które mają 14 dni ale jak każdemu wiadomo we Włocławku sędziowie piszą uzasadnienia po 3 i więcej miesięcy. To właśnie sędziowie nie wyrywają sobie rąk do roboty. Przypomnijcie sobie Państwo jak chciano wprowadzić karty do odbicia dla sędziów żeby mierzyć ich faktyczny czas spędzany w pracy. Obwieszczono wtedy że o skandal i zamach na sędziów. Zapytajcie zwykłego pracownika sądu o której przychodzą sędziowie do pracy to wam szczęka opadnie. Podsumowując Tym ludziom władza odbiła do głowy. Oczywiście nie wszystkim. Dziękuję za uwagę. 22:13, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oczekiwaniaoczekiwania

9 3

OD SĘDZIÓW zwanych przez nich samych nadzwyczajną kastą, Polacy oczekują etyki moralnej i powrót do przyzwoitości t.j. żeby przestrzegali i nie łamali prawa, żeby pracowali po 8 godzin a nie jak dotychczas 2-3 godz. dziennie i piętrzyli przez to sprawy, żeby nie kradli w sklepach, żeby nie uczestniczyli w aferach mafijnych, żeby bandytom nie dawali setki tys. odszkodowań za to że przebywają w więzieniu, żeby nie byli dyspozycyjni na telefon, żeby nie uniewinniali łapówkarzy, żeby nie uniewinniali roztargnionych swoich kolesi złodziei z kasty, żeby wyroki odzwierciedlały zapisy kodeksów prawa, żeby nie uczestniczyli w spotkaniach politycznych z opozycją przeciw rządowi , żeby nie jeździli po pijaku, żeby immunitetu nie używali w marketach i podczas kontroli drogowej, żeby karnie i finansowo odpowiadali za pomyłki wyroków i wynikające z lekceważenia etyki obowiązków sędziego, żeby nie uczestniczyli w hucpach i burdach ulicznych na scenach w towarzystwie z KODerastami oprychami POmiotów UB i agenturalnymi fundacjami ?Otwartym dialogiem? i ?Działania dla demokracji? i żeby nie donosili i nie szkalowali Polski do organizacji międzynarodowych i obcych Polsce mediów w celu zatrzymania jakże koniecznych po 73 latach reform w nadzwyczajnej kaście dla likwidacji ogromnej degeneracji wymiaru sprawiedliwości która ciąży jako pozostałość i ciągłość zaimplementowanej z b. ZSRR przez Stalina strukturalnej i personalnej organizacji sądownictwa w Polsce. 22:45, 11.12.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ZainteresowanyZainteresowany

0 0

Tak z ciekawości sam to wszystko piszesz z głowy czy krążą wśród zwolenników "dobrej zmiany" jakieś gotowe teksty kopiuj-wklej? 22:44, 12.12.2018


oczekiwania 2oczekiwania 2

0 0

Nie ma takie zwrotu - "pisać z głowy'; z głowy to można rwać włosy, z głowy to można zdjąć czapkę itd. Uczmy się języka polskiego ! 23:03, 12.12.2018


ZainteresowanyZainteresowany

0 0

Dobrze więc zapytam się inaczej: Czy sam Pan/i jest autorem powyższego tekstu, czy też w gronie zwolenników "dobrej zmiany" krążą gotowe teksty, które Państwo kopiujecie i wklejacie gdy nie macie nic mądrego do powiedzenia? 23:19, 12.12.2018


genekgenek

4 1

żeby powyższe oczekiwania zostały spełnione to chyba musi dojść do takiego stanu kraju jaki orędownicy nowego porządku zafundowali narodowi tuż po wojnie, ale na razie szukają poparcia u Timmermansa w za ciasnej marynarce, 23:00, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

uspokojonyuspokojony

11 1

bardzo mnie uspokoiła informacja sędziego Kudelskiego bo byłem tak niespokojny, że aż chciałem sobie jajca obciąć 23:04, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TulipanTulipan

10 6

Popieram pracowników Sądów a zwłaszcza ciężka pracę Protokolantow którzy nie tylko chodzą na salę ale również prowadzą referat Sędziego, dźwignie ciężkich akt, i inne prace. A przede wszystkim maja takie same potrzeby i zoladki jak inni ludzie tylko naprawdę się napracujecie i jeszcze jesteście miłe. Bez Was ta praca nie byłaby możliwa. Popieram Was Szanowne Panie. ????
???????? 08:17, 12.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KK

9 6

Czyli ta połowa jest niepotrzebna. Zwolnić a pieniądze przeznaczyć na podwyżki dla tych co pracują. 09:01, 12.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

iurisiuris

9 3

Obniżyć horrendalne i niczym nieuzasadnione pensje nadzwyczajnej kaście i przeznaczyć tą kasę głównie dla asystentów i protokólantów na których spoczywa gro prac procesowych, notabene to na nich opiera się całe przygotowanie rozprawy. 09:41, 12.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KLIENT/KLEINT AKLIENT/KLEINT A

7 0

To pewnie są BARDZO BARDZ BARDZO chorzy 11:08, 12.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Byly pracownik saduByly pracownik sadu

5 3

Jak sąd może pracować normalnie przy połowie obecnych pracowników, skoro przy pełnej obecności jest bardzo ciężko z dotrzymaniem terminowości... Wszystkie siły i środki skierowane na prowadzenie rozpraw, a co z resztą ? Sekretarz chodzi na wokandę 1-2 razy w tygodniu, reszta to wykonywanie zarządzeń sędziego i inna robota administracyjna. Po powrocie ze zwolnień będą straszliwe zaległości, jednakże strajk zasadny, o swoje trzeba walczyć, zbyt długo to trwało zdecydowanie i tak... 12:35, 12.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZzzzZzzz

8 0

Dlaczego nikt nie wspomniał , że od nowego roku sędziowie dostaną podwyżki w granicach 650zł - 2.500zł do ręki , z naciskiem na 2.500zł ?? To jest pensja protokolanta z długoletnim stażem. Widzę, że dla niektórych pracownicy sądów niższego szczebla, to gorszy sort, im się po prostu nie należy ! 13:16, 12.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ja 112Ja 112

5 2

Jeżeli połowa odeszła na L4 a firma nadal normalnie funkcjonuje to znaczy , że mamy nadmiar pracowników. W mojej firmie na pewno zastanowiłbym się nad zmniejszenie ilości personelu a pozostałym podniósłbym uposażenie. 16:43, 12.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WeteranWeteran

4 0

A gdzie ZUS ? 16:45, 12.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Zzzzdo Zzzz

1 2

Jeżeli to miałaby być prawda z podwyżkami dla nadzwyczajnej kasty - to jakaś paranoja, gdyż wydaje mi się że kasta zarabia nie wiedzieć czemu ogromną kasę podobno ponad 10 tys. zł. co jest moralnie i etycznie naganne, tym bardziej że przeciąganie w czasie spraw nawet do kilku lat upatruję nie tylko w lenistwie czy wykonywanie obowiązku pracy po kilka godzin dziennie, ale i słabym przygotowaniu merytorycznym. Uważam zaś że znaczące podwyżki powinni dostać asystenci i protokólanci ? Wydaje mi się że z dużym uproszczeniem można powiedzieć że przecież to oni wykonują znacząca część przygotowania rozprawy a kasta zwykle zapoznaje się z aktami, poleca asystentowi przygotować materiał i firmuje prowadząc rozprawę i wydając orzeczenie. 18:57, 12.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

liseklisek

5 3

pis powinien zrobic przeswietlenia tych pracownikow znam dobrze temat tam pracuja pociotki komunistow milicjantow i inne postkomunistyczne osoby co maja w swoim zyciorysie jest okazja zeby ich przeswietlic i wygnac na lono historii 19:27, 12.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do mustafado mustafa

2 2

Wydaje mi się że nadzwyczajna kasta to nie tylko środowisko które nie lubi się przepracowywać ale często bywa nie douczone co zastępuje butą i arogancją. Nie potrafią ze zrozumieniem czytać i jednoznacznie interpretować wykładni norm prawnych zawartych w kodeksach, co potwierdzają diametralnie różne wyroki w tej samej sprawie oraz zapytania do TS UE. Zwykle nie pracują po 8 godzin dziennie jak wszyscy ? dwie, trzy sprawy i koniec dnia pracy, przez co piętrzą się sprawy i trwają latami. Niedouczone, bo słuchając czasem uzasadnienia orzeczenia porażają braki wiedzy nie tylko z dziedziny ogólnej ale i wiedzy prawniczej. I te ogromne wynagrodzenie absolutnie niczym nieuzasadnione, a do tego immunitety ? spadek bolszewicki, chyba dla bezkarności za przestępstwa, których dokonują jak podają media już notorycznie, - dodam że sędziowie w krajach starej Unii nie mają immunitetów. Wszystko to powoduje że niektórzy mocno odlecieli -, a przy ich ignorancji pozostała buta i tupet - W wyniku czego nazwali się: zupełnie nadzwyczajną kastą a suwerenem żeby było śmiesznej nazwali przepisy prawa. -A może jednak mają rację: nazywając się nadzwyczajna kastą ; niewiele wiedzy o prostą wykładnię zapisu normy prawnej zwracają się do TS UE co jest po prostu żenujące i uwłaczające nie tylko dla tych prawników ale i całemu wymiarowi sprawiedliwości , niewiele pracy, ogromne wynagrodzenie i bezkarność za przestępstwa 19:57, 12.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Też były sekretarzTeż były sekretarz

4 4

No nie wiem czy dobrze byś zrobił. Zwolnić doświadczonych pracowników i zatrudnić nowych których trzeba wdrożyć, przeszkolić. Pół biedy jak przychodzi ktoś z innego sądu albo prokuratury, gorzej jak to jest zupełny świeżak. W sądach nie ma czas na szkolenie nowych pracowników. Piszesz że na każde stanowisko zgłosiło się po 6 chętnych. Kilka lat temu na każdy wolny wakat w sądzie było średnio 20-30 chętnych. Wiem bo brałem udział w kilki takich konkursach. Jakby była to taka super praca to dlaczego liczba chętnych spadła? 21:36, 12.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MasywnyMasywny

4 3

W sądzie nie ma przerw,nie ma czegoś takiego jak chce do toalety,jest wyslugiwanie się dziewczynami,które skończyły studia,są bystre,robi a wszystko za sędziów,dzwigaja za nich pełno akt,bo nawet im się ruszyć nie chce,traktują ludzi z góry,nie liczą się z nikim a zarabiają 6 razy tyle,jaką płacą taką praca,wstyd,zostają na dyżurach aresztowych za darmo w święta i weekendy,więc podwyzki nam się naleza 22:16, 12.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

sekretarzka:)sekretarzka:)

2 3

Pracuję w rodzinnym i nie jestem na L4 bo uwielbiam swoją pracę(choć czasami jest jej naprawdę niemało) .Przestań wypisywać bzdury bo to żałosne co opowiadasz!!! Zawsze tęż możesz iść na kasę np.do Tesco.Nikt nie trzyma Cie na siłę i szczerze mówiąc wątpię,że jesteś pracownikiem sądu! 09:58, 13.12.2018


Do masywnyDo masywny

1 4

Wydaje mi się, że rozpasanie kasty nadzwyczajnej jest wynikiem braku od 75 lat rzeczywistych reform sądownictwa w Polsce. Tak 75 lat temu bo już w 1943 roku ZSRR zaczął implementacje strukturalną i personalną sądów w Polsce. W 1945 r. Stalin / oczywiście nie przysłał tutaj inteligencji /tylko pozbył się najgorszej kategorii ludzi t,j. meneli i oprychów NKWD i różnej maści przestępców głównie pochodzenia chazarskiego - obsadzając nimi sądy , prokuratury, wojsko, policję - dokończył w ten sposób bolszewickiej rusyfikacji sądownictwa. Przybysze ci zwykle byli po średnim wykształceniu stąd po wojnie te kursy prawnicze, dwuletnie studia, "Duraczówki" itp. Ludzie ci synekury traktują jako dziedziczne i głównie z tego kręgu dzieci i wnuczki przejmują schedę stanowisk. Dlatego mówi się że korporacja jest zamknięta i zrobić aplikacje sędziowską nawet zdolnemu prawnikowi jest niezmiernie trudno i stąd pozostają tylko asystentami albo protokulantami i latami robią aplikacje. 22:58, 12.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZainteresowanyZainteresowany

1 1

Dobrze więc zapytam się inaczej: Czy sam Pan/i jest autorem powyższego tekstu, czy też w gronie zwolenników "dobrej zmiany" krążą gotowe teksty, które Państwo kopiujecie i wklejacie gdy nie macie nic mądrego do powiedzenia? 23:17, 12.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CWCW

4 1

Ostatnio pojawiła się plaga L4... Chory naród... 09:47, 13.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YxxYxx

7 0

Chociaż żądania podniesienia płacy w administracji sądowej wydają się być bardzo zasadne a ucieczka w L-4 ma być protestem, to uważam że nie jest to najlepsza forma wystąpienia o poprawę warunków płacowych. Szkoda tylko że ministerstwo sprawiedliwości dotychczas nie zauważa konieczności dokonania podwyżek dla tej grupy pracowniczej. 11:02, 13.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Różyczka Różyczka

4 3

POPIERAMY pracowników Sądów -
Rejonowego i Sądu Okręgowego we Włocławku zwłaszcza wszystkich Protokolantow i innych pracowników. ŻYCZYMY powodzenia Włocławianie 11:04, 13.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ciekawyciekawy

4 0

A dlaczego to prezesi sądów nie występują od ministerstwa sprawiedliwości o podwyżki płac dla administracji swojego sądu. 11:28, 13.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

12 lat w sądzie12 lat w sądzie

6 1

Nie musimy chodzić na fikcyjne L4. Każdy z nas ma kłopoty ze zdrowiem. Teraz jest okazja zadbać o nie. Do pracy często chodzimy chorzy, na antybiotyku. Nieraz się zdarza,ze nasze dzieci chodzą do szkoły czy żłobka nie do końca zdrowe. Zwyczajnie nie stać nas na opiekunkę. Nie możemy sobie pozwolić na nieobecność w pracy. Po powrocie z wakacyjnego urlopu czekało na mnie 700 zarządzeń do wykonania, oprócz tego trzy razy a czasem cztery razy w tygodniu wokanda ( bo obsługiwałam referat dwóch sędziów). Nie zrozumie nikt kto tego nie dozna. Stażystki,które trafiają do mojego wydziału nie mogą uwierzyć,jakie ilości przerabiamy.Przerwy na śniadanie wlasciwie nie ma, bo zwyczajnie szkoda na to czasu, kawe robie sobie rano od razu jak przychodzę do pracy - wypijam trzy czasem 4 łyki ciepłej. Pozdrawiam. 20:17, 13.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SlonceSlonce

5 2

Popieram pracowników Sądów, czytam Państwa opinie i myślę, że każdy człowiek, który pracuje uczciwie powinien godziwe zarabiać. A opinia sekretarza jest naprawdę, nie na miejscu mówiąc, że powinni iść na kasę do Tesco a myślę, że osoba, która takie bzdury pisze jej miejsce jest na kasie w Lidlu. Zastanawiam się dlaczego ludzie mają tak mało lub wcale empatii. Bo ja lubię ludzi. ???????????? 21:40, 13.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ElaEla

0 2

Dlaczego lekarze wydaja zdrowym osobom zwolnienia?Gdzie przysiega Hipokratesa.
Nastepna niesolidna grupa zawodowa. 11:51, 14.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dodidodi

1 0

W Sądach przerost biurokracji i nieróbstwa. Zblazowane panie w sekretariatach i biurach obsługi, NADĘTE jak opony w traktorach NIGDY NIC NIE WIEDZĄ i wszystkie grzechy zwalają na sędziów. 09:17, 12.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%