Zamknij

"Ludzie mają dość!" Anwil stanie z powodu protestu kilkuset pracowników serwisu?

14:00, 15.02.2019 G.S. Aktualizacja: 11:37, 16.02.2019
Skomentuj Fot. materiały promocyjne Anwil S.A. Fot. materiały promocyjne Anwil S.A.

- W Orlen super się zarabia? Na pewno nie w Orlen Serwis! Wielu z nas ma niewiele więcej niż najniższa krajowa. Ludzie muszą dorabiać, żeby utrzymać rodzinę. Wstyd - słyszymy od pracownika Orlen Serwis we Włocławku. To automatycy, elektrycy, mechanicy z tej orlenowskiej spółki czuwają nad utrzymaniem produkcji w Anwil oraz Orlen i interweniują w przypadku awarii. 

- Orlen i Anwil co chwila chwalą się zyskami i wzrostem produkcji, umowami sponsorskimi, my mamy z tego praktycznie nic, chociaż na te zyski pracujemy. Dzięki nam te spółki się rozwijają. Dlatego gorycz wśród załogi rośnie. Nie wiem, czym to się skończy, pikietą, strajkiem? - mówi włocławianin zatrudniony w Orlen Serwis (nie chce, żeby upubliczniać jego dane).

[ZT]32068[/ZT]

Orlen Serwis to największa spółka w grupie kapitałowej Orlen. Zatrudnia około 1800 osób w Płocku, Włocławku i Trzebini, a także w Czechach i na Litwie. Około 800 we Włocławku. To ci ludzie odpowiadają za utrzymanie ruchu instalacji przemysłowych, obsługę urządzeń i instalacji, realizację remontów oraz usług diagnostyczno-pomiarowych w Rafinerii i Petrochemii w Płocku oraz w Anwilu i Orlenie we Włocławku. Sam Orlen Serwis chwali się, że jego pracownicy to doświadczeni inżynierowie automatycy, elektrycy, mechanicy, elektromonterzy, inżynierowie wsparcia produkcji, operatorzy dźwigów i maszyn wirujących, a także informatycy, kupcy oraz specjaliści działów wsparcia.

- Mają nas za niewolników - słyszymy od włocławianina zatrudnionego w Orlen Serwis. - Nasze zarobki od lat stoją w miejscu, chociaż w spółkach mamy kluczową rolę - jako serwis i służby utrzymania ruchu bierzemy czynny udział w produkcji. Bez nas Orlen i Anwil stoją. Pracujemy w stresie, w warunkach dużego ryzyka, dużej odpowiedzialności, musimy podejmować szybkie decyzje, świetnie znać proces technologiczny, na każdym kroku mamy do czynienia z niebezpieczeństwem. Płaca powinna być adekwatna do odpowiedzialności i ryzyka.  

[ZT]30780[/ZT]

Od kilku miesięcy władze Orlen i związki zawodowe Orlen Serwis prowadzą negocjacje dotyczące wzrostu płac i rozpisania Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy. Nie idzie to łatwo. Portal gospodarczy wnp.pl  na początku stycznia napisał, że propozycje pracodawcy są "znacznie poniżej oczekiwań pracowników spółki".  Cytowano przewodniczącego Międzyzakładowego Związku Zawodowego Grupy Kapitałowej PKN Orlen Bogusława Pietrzaka, według którego propozycje pracodawcy "nie stanowią realizacji zapowiadanej polityki zwierania nożyc między koncernem a spółkami, ale jeszcze te różnice pogłębiają".

O co chodzi z nożycami? To nawiązanie do słów prezesa Orlenu Daniela Obajtka, który kiedyś obiecywał "stopniowe niwelowanie różnic między spółkami grupy kapitałowej a Orlenem" , co nazwał "zwieraniem nożyc". 

- W Orlenie w Płocku zarabiają średnio powyżej 10 tysięcy, u nas nawet połowy tego. Kiedyś usłyszeliśmy, że we Włocławku możemy zarabiać mniej, bo tu  życie jest tańsze niż w Płocku - komentuje słowa o "zwieraniu nożyc" pracownik Orlen Serwis z Włocławka. 

Wnp.pl. w artykule o sytuacji w Orlen Serwis cytuje przewodniczącego międzyzakładowego związku zawodowego: - Nastroje wśród pracowników dalekie są nawet od umiarkowanego optymizmu, a zaufanie do zarządu spółki jest minimalne. Najwięcej emocji wśród pracowników budzą: tabela wynagrodzeń, taryfikator stanowisk pracy, nagroda roczna.  

- Pilnie potrzebujemy Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy, którego nigdy nie mieliśmy, w odróżnieniu na przykład od Anwilu - słyszymy od pracownika Orlen Serwis. - Chodzi o regulację kwestii pracy w szczególnych warunkach - obecnie z tego powodu nie mamy żadnych korzyści, czy określenie warunków przejścia na wcześniejszą emeryturę. Aktualnie mamy pracować do 65 roku życia. Jaka jest sprawność psycho-motoryczna automatyka w tym wieku?

[ZT]32656[/ZT]

Na prośbę Dzień Dobry Włocławek o komentarz do sytuacji w Orlen Serwis Biuro Prasowe PKN Orlen odpowiedziało, że obecnie trwają rozmowy dotyczące Zakładowego Układu Zborowego Pracy ze związkami zawodowymi w tej spółce. Rozpoczęły się również negocjacje dotyczące wzrostu wynagrodzeń pracowników Serwisu w 2019 roku (ostatnie wczoraj). 

- Negocjacje prowadzone są w poszanowaniu obu stron i nie było do tej pory żadnych sytuacji konfliktowych. Dlatego informacja o rozważanym proteście załogi ORLEN Serwis jest nieprawdziwa - przekonuje Biuro Prasowe PKN Orlen. 

W 2018 roku PKN ORLEN osiągnął przychody na poziomie 110 mld zł, o 15% wyższe w stosunku do roku poprzedniego, przy rekordowym poziomie przerobu ropy oraz sprzedaży. Zysk netto wyniósł 5,5 mld zł.

 

KILKA GODZIN PO PUBLIKACJI TEKSTU NA DDWLOCLAWEK.PL OTRZYMALIŚMY OD RZECZNIKA PRASOWEGO PKN ORLEN JOANNY ZAKRZEWSKIEJ PILNĄ WIADOMOŚĆ O TREŚCI:

"Nawiązując do artykułu pt. „Ludzie mają dość! Anwil stanie przez protest pracowników?”, opublikowanego na portalu wwwloclawek.pl , uprzejmie informuję, że zawarte informacje pochodzące z anonimowego źródła są nieprawdziwe, a tytuł sugerujący  zatrzymanie w pracy jednego z najważniejszych zakładów w regionie, jakim jest spółka Anwil może wprowadzać Czytelników w błąd, a także kontrahentów spółki. Dlatego uprzejmie prosimy o zmianę  tytułu i sprostowanie artykułu.

Nawiązując do sytuacji w ORLEN Serwis informujemy, że

Zakładowy Układ Zbiorowy Pracy (ZUZP)-określający zasady pracy i wynagradzania pracowników zatrudnionych w spółce ORLEN Serwis jest negocjowany. Zarząd ORLEN Serwisu, mając świadomość tego, że ZUZP doprowadzi do poprawy warunków płacowych swoich pracowników, wyraża wolę bardzo szybkiego podpisania porozumienia – jeszcze w pierwszym kwartale 2019 roku. Sytuacja w Spółce zdecydowanie różni się od tego co przedstawił anonimowy rozmówca.

- Pomimo tego, że w spółce ZUZP nie został jeszcze wprowadzony, Zarząd ORLEN Serwis podjął wiele decyzji korzystnych dla pracowników. W 2018 roku wraz ze związkami zawodowymi podpisaliśmy porozumienie płacowe obejmujące nagrody dla wszystkich pracowników wypłacane dwukrotnie oraz podwyżki obligatoryjne, których wysokość uzależniona była od poziomu wynagrodzenia i podwyżki uznaniowe. W ciągu roku dokonaliśmy także szeregu zmian warunków pracy i płacy poprzez wewnętrzne awanse i przeszeregowania. Pierwszy raz w historii spółki pracownicy otrzymali też karty przedpłacone na zakup towarów i usług na stacjach paliw ORLEN. Dodatkowo 936 pracowników otrzymało nagrodę za aktywny udział w remontach w roku 2018 na instalacjach GK ORLEN. Wypłaciliśmy również 80 pracownikom nagrody m.in. w ramach programów bezpieczeństwa pracy, programu sugestii pracowniczych oraz za szczególne osiągnięcia i zaangażowanie zawodowe – mówi Albert Kołodziejski, prezes ORLEN Serwis.

Zgodnie z deklaracjami stron porozumienie powinno zostać zawarte pierwszym  kw. 2019 roku.”

(G.S.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(145)

bossboss

88 9

Tam chyba jest niejaki Chmielewski...może pomoże...buhahaha 14:09, 15.02.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

cyccyc

9 6

niepomorze kujawy 17:57, 15.02.2019


Jarosław Ch.Jarosław Ch.

5 3

Będzie oświadczenie na https://www.jaroslawchmielewski.pl/
00:31, 16.02.2019


reo

JokerJoker

33 98

Niech się za robotę w konicu wezmą nygusy w Płocku pracują prawdziwi specjaliści a w Anwilu do wymiany żarówki jest ściągamy serwis bo panowie z Orlen serwis nie ogarniają prawo lewo ... 14:25, 15.02.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

pracownik pracownik

46 10

Tee, Joker ! A kto obsługuje aparaturę AKP w Płocku ? Właśnie Orlen Serwis zabezpiecza elektryków , automatyków i mechaników bo typowy pracownik z obsługi procesu tylko " włancza i wyłancza " pompy a żarówki sam nie porafi wymienić bo ma telefon do dyżurnego z Orlen Serwisu. Ty albo jesteś zwykłym dyletantem w tych specjalnościach albo potrafisz tylko " włanczać " więc nie rób sobie wstydu i zamilknij malkontencie. 14:52, 15.02.2019


Krakus małopolska Krakus małopolska

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


InżynierInżynier

30 1

Hmm... Nie rozumiem jednej rzeczy, jeśli w Płocku pracują sami "specjaliści", a w we Włocławku "nygusy" to, dlaczego pracownicy z Włocławka jeżdżą w delegacje do Płocka, żeby wspierać owych "specjalistów". O delegacjach z Płocka do Włocławka nie słyszałem, i owe nygusy jakoś nie potrzebują wsparcia z Płocka, a instalacje we Włocławku hulają. Więc kto jest kto i gdzie to niech się każdy sam zastanowi. 14:58, 16.02.2019


ja1ja1

43 22

W treści jest wzmianka tylko o Orlen Serwisie a w tytule ANWIL Ktoś kto to pisał chyba nie bardzo ma wiedzę o czym pisze o Anwil to Nie Orlen Serwis 14:29, 15.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pracownikpracownik

37 9

To TY nie zrozumiałeś ! Anwil stanie bo bez obsługi aparatury przez Orlen Serwis nie da rady istnieć .Orlen Serwis od początku istnienia jest ignorowany i trzeba w końcu takim dyletantom jak Ty uzmysłowiś ,że bez automatyków, elektryków, mechaników nie da się prowadzić procesów ani remontów. Dotało ? To może i do innych też dotrze. 14:59, 15.02.2019


pracownik pracownik

106 7

Wszystko to prawda znana od lat. Dawno mówiłem ,że z obecną "władzą " Orlenu ( Anwilu ) grzecznymi rozmowami nie osiągniemy nic . Tylko twarde warunki ( protest, strajk ) mogą ocucić obecny Zarząd i zmusić do realizacji obietnic z przed lat. Trzymam kciuki za Związki żeby w końcu skończyły z wersalem i twardo egzekwowały nasze prawa . Obecnie kasa leje się na płoty z drutem kolczastym , na kamery co 50 metrów , na bramki z wykrywaczami metalu a na płacę ( podwyżki ) mimo wielkich zysków kasy nie ma . Ludzie są wk...ni więc Związki róbcie swoje a jak zajdzie potrzeba to też swoje zrobimy. 14:40, 15.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

to ja to ja

29 21

chcieliście Państwo mieć w Koncernie tzw kompetencje to wciągnęliście spółki w jeden organizm , stworzyliście molocha, który i tak nie ogarnia, warto było?, teraz ten moloch ma 1800 głosów przeciw (minus 5 osób Zarząd ) i jest większym problemem niż kiedykolwiek. Pracownicy z genotypem "korporacyjnym" - mają niestety więcej minusów niż ... a przede wszystkim roszczeniowość popartą siłą związków, są oderwani od realiów, bo o rynek nie musza się martwić, cokolwiek nie zrobią i tak będzie koszt plus i klienta za to zapłaci. 15:12, 15.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

damadama

55 9

W Polsce pieniądze na podwyżki są natychmiast dla budżetówek, przemysł mało ważny. 15:43, 15.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ktos-z-budzetowkiktos-z-budzetowki

2 1

Ku ścisłości media robią Wam kisiel z mózgu. Dla budżetówek nie ma żadnych podwyżek a jak są to góra 100 zł/netto. Więc najpierw proszę się zorientować zanim się coś napisze. 13:51, 20.02.2019


JohnJohn

21 58

Może i rację mają ale jak się nie podoba to jest wiele innych firm, bezrobocie na rekorowo niskim poziomie eletrycy i mechanicy na gwałt poszukiwani, ale może tu chodzi o to żeby pracować tam, w tamtym stylu i za większe pieniądze...żeby robić ale się nie na robić, podejście jak w całej budżetówce 15:48, 15.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

chmielchmiel

27 93

jak mało to się zwolnić ... do łopaty na budowę 15:54, 15.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

STRAJK STRAJK

68 21

płoty kamery rewizje alkomaty co wy macie tu nas za jakis murzynow kużwa czy co uszczesliwiacie nas ale nie w ta strone podwyzki tyle co kot napłakał skończcie z tymi lewackimi nawykami kubicy tem młodemu szczurowi piepszonemu dajecie setki tysiaCE ZEBY REKLAMOWAŁ LUDZIE BÓJ CIE SIE BOGA MY TU CZEKAMY ZEBYM PSZYNAJMNIEJ PO 5 TYS ZL ATU 250 ZŁ MY CZEKAMY NA PODWYŻKE PSZYNAJMNIEJ 400 ZL ALE NIE BRUTTO .WSTYD ZAPIEPSZAMY PO 12 GODZIN LUDZI NIERAZ BRAK PSZYNAJMNIEJ NA BRYGADZIE POWINNO BYC PSZYNAJMNIEJ 4 PRACOWNIKOW BO JAK JEDEN ZACHORUJE CZY DWUCH TO MAKABRA .WROCIC 5 BRYGADOWKE NATYCHMIAST I BEZ EREK JAK TO JEST W LOTOSIOE ZA DUZO JESZCZE LEWAKOW W ORLENIE NA GÓRZE PRACUJE I KACZOR TEGO NIE WIDZI .I NIESTETY ALE CZEBA BEDZIE ISC NA TAKIE ŚRODKI DRASTYCZNE WZYWAM DO STRAJKU OSTRZEGAWCZEGO A POTEM DO GENERALNEGO Z OCZEKIWANIEM NA PSZEDSTAWICIELI RZADU I MEDIUW TVP CZY INNYCH NAAATYCHMIAST DO BOJU NIE LĘKAJHCIE SIE 16:05, 15.02.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

sorrysorry

30 12

ale nie dziwię się, że zarabiasz tyle ile zarabiasz :P wróć do podstawówki i gramatyki się naucz. 18:32, 15.02.2019


dddddd

3 1

Z taką pisownią to instrukcji obsługi łopaty nie ogarniesz więc za co chcesz kasę. 19:25, 19.02.2019


BENBEN

2 1

Dramat kolego dramat...tą podwyżkę (jeśli dostaniesz) przeznacz na słownik. Uprzedzam, dyslektykiem nie jesteś tylko nygusem. W dobie internetu żeby walić takie byki. Jeśli napisałeś o podwyżkę tak jak tutaj to wydaje mi się że tym pismem podtarli sobie...nos. "Pszynajmniej tak myślę aha i pewnie w dwuch się śmiali". 22:05, 20.02.2019


Pyton12caliPyton12cali

0 0

Strategia Orlenu: Do zakładu wchodzisz jako potencjalny pijak, wychodzisz po pracy jako potencjalny złodziej. W kiblach poproszę kamery zainstalować . Będzie weselej 23:36, 04.05.2019


elektronikelektronik

40 51

jacy automatycy? cukiernik .. kucharz .. rolnik ..ekonom po zawodówce same głąbiska...
zakład stanie.... śmiech mnie ogarnia pracownik z 10 letnim wam to mówi
głąbów przyjeli po znajomości ..a dzisiaj kasę wołają ... strach na instalacji z nimi przebywać żeby czegoś nie odkręcili...... 16:10, 15.02.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

pracownikpracownik

26 8

Co Ty bredzisz ? Masz pojęcie jak pracuje automatyk na instalacji podczas ruchu ? To obsługa zgłasza konkretny punkt do sprawdzenia i musi mu go przygotować , sam nigdy bez zgłoszenia nic nie odkręci a Ty się skup na "włanczaniu " bo te 10 lat zmarnowałeś . Przy moich 38 latach jako automatyk tacy jak Ty nadają się tylko do podania węża z parą a nie do myślenia. Automatyk na zmianie jest sam i obsługuje kilka instalacji ( ja 5 ) a ty kim tam jesteś ? Od "włanczania i wyłanczania " pomp i machania f - ką ? 17:59, 15.02.2019


do  pracownika  co wdo pracownika co w

11 24

ja ty masz 38 lat pracy to na emerycie powinieneś dawno być pacanie a nie zabierać miejsca pracy młodym ...po znajomości kierownictwa się dorabia? a co do sedna sprawy .. mogą czy odkręcają .. słuchaj uchem anie brzuchem 19:51, 15.02.2019


pracownik pracownik

27 5

Do tego "do pracownika co w" :
Geniuszu !? 38 lat pracy od 20 roku życia ( po technikum ) to jest ? Tak , zgadłeś , to 58 lat a na emeryture mogę iść od 65 . Nie umiesz liczyć na poziomie 3 klasy podstawówki a do mnie piszesz "pacanie " ? Buta takich głąbów zawsze mnie fascynowała - tym więcej mądrości w wypowiedziach im większy deficyt intelektualny ! Ale Ty chyba z tych mądrych bo jak słowo " sedno " znasz to pewnie IQ powyżej 70 - ki. 20:31, 15.02.2019


do  pracownikado pracownika

4 20

boli co ..... a szkodliwe to co ..jeszcze powiedz że za 4tys robisz te związki to już w
łbach poprzewracały..... to takie lewackie śmieci jak całe kierownictwo anwilu,,,,
resortowe dzieci ... jak masz mało to se dosraj.amen 21:53, 15.02.2019


pracownik pracownik

15 3

To do " do pracownika "
Czemu Ty masz taki groch z kapustą w tym swoim saganie ,że tak bez ładu i składu piszesz ? Miałeś tam za mało i ci do tego sagana ktoś nasrał tych populistycznych bredni ? Ty następny z deficytem który dumny że słowa "lewackie" albo " resortowe " zna ? To szczyt Twoich możliwości więc odpuść sobie bo do tego sagana już nic nie wlezie.Ale rentę w tym stanie to powinieneś dostać. 23:14, 15.02.2019


pracownicy anwilupracownicy anwilu

36 16

MYSMY DAWNO POWINISMY NIE TYLKO ORLEN SERWIS JAK I OBSŁUGA PRAWIE DOROWNAC PŁOCKOWI MAMY RODZINY DZIECI NAM JUZ TEZ STUDIUJA Z CZEGO MAMY TO BRAC A NIE TYLKO 500+ DAJECIE TYM NIEROBOM NIESTETY BO W SROD 500+ JEST NIERÓBSTWO NIE RUBCIE Z NAS ROSJI CZY MEKSYKU ZADAMY SOLIDNEJ PODWYZKI PSZYNAJMNIEJ RAZ NAM POPDWYZKE DAJCIE PO 800 ZL MYSMY POWINNI TU ZARABIAC PRZY 12 STU GODZINACH PO 6000 ZL MIES A NIE 3223 ZL CO TO JEST ZARTYU SOBIE ROBICIE SAME AFERY TYLKO ROBICIE JAK WIDZE .TAK DBACIE O NAS I WY CHCECIE ZEBY POLACY WRACALI DO KRAJU NP Z ANGLI A TU UKRANCY NIE DŁUGO SIE MOZE WYNIOSA Z POLSKI BO WIELMOZNY SZANOWNY PAN HELMUD Z NIEMIEC DAJE DRUGIE TYLE OPAMIETAJCIE SIE BO ZNOWU MOZECIE MIEC TUSKA Z POWROTEM ALE TO NIE BEDZIE ORLEN TRAFICIE POD BAT PORZADNY GAZPROMU I TYLE A NTO BEDZIOE KONIEC Z WAMI A PUTIN TO WIELKI MISTRZ I DOBRY GRACZ A NIE JAK WY CIENIASY WIEC SZANUJCIE WOLNOŚC NASZEGO KRAJU 16:16, 15.02.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

benekbenek

10 3

nie pajacuj ..w czyim imieniu piszesz ... bo nie w moim.. ja jestem na zmianie .. a ty
w politykę wchodzisz 16:37, 15.02.2019


babkababka

6 4

widać do pracy w tym miejscu nie potrzeba umiejętności czytania i pisania a wymagania z kosmosu, a najgorzej, że się wódy nie można napić w robocie "pszynajmniej" 20:11, 15.02.2019


EhhhEhhh

95 7

Włocławek jest dojony na potege. Płock zarabia na tych samych stanowiskach 2 razy tyle. To poprostu kpina. Niewolnicy 17:10, 15.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ewek123Ewek123

14 58

Kpiny orlenserwis ma elektryków wysokich npięć mierzących napięcie wyłączonym miernikiem i oni wołają podwyżki za co za nygusowanie w pracy śmiech 17:17, 15.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Sławek1Sławek1

27 5

Mundrol , gdzie pracownicy Orlen Serwis pracuję przy wysokich napięciach ? Podstacje , GPZ - ty, itp obsługują Anwilowcy. Gdzie ty możesz mieć styczność z WN bo po poziomie wpisu to ledwo sobie z włączeniem światła pewnie radzisz. 18:07, 15.02.2019


$$$$

65 9

Mają rację ,aparatowy w Niemczech -2500Euro + pełn socjal
Aparatowy w Polsce -2500zł + kasa zapomogowo pożyczkowa . 17:25, 15.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

aparapar

8 18

jechać do niemiec.....zobaczysz ile ci zostanie a rodzina pacanie to co? 17:47, 15.02.2019


manipulancimanipulanci

27 40

Niestety część pracowników Serwisu dało się zmanipulować dwóm odrzutom z płockich związków. Jeden został wywalony z innego związku za swoją "skuteczność", a drugi dołączył dla własnych korzyści, które osiągnął i które są nieadekwatne do jego umiejętności. Od dwóch lat obiecują cuda na kiju powołując się na swoje wpływy u rządzących, a tak naprawdę nie łatwiąc nic, a nawet torpedując zmiany polepszające byt pracowników firmy. Może czas zapytać panów co osiągnęli przez ostatnie dwa lata i co zrealizowali z obietnic dla załogi. Odpowiedź jest jedna - NIC. Pajace i populiści. Szkoda tylko, że pracownicy dali się zmanipulować i nawet nie mają odwagi zadać pytanie dwóm panom - sprawdzam. Oni mają się coraz lepiej i nic nie robią dla ludzi. Każdy kto twierdzi, że wyrówna w ciągu jednego roku wieloletnie zaległości jest po prostu kłamcą. Może czas posłać tych dwóch Panów na czereśnie. 17:37, 15.02.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

rudy lisrudy lis

36 8

Związkowiec który został odwołany ze stanowiska za to, że chciał dla pracowników Orlenu wyższych podwyżek przy miliardowych zyskach Firmy- nazywacie odrzutem?? Odrzuty to były inne związki które nie poparły wyższych podwyżek a godziły się tylko na propozycję pracodawcy, odrzuty faktyczne zostały w tym związku, a tego co najwięcej zrobił-odwołano!! , nawet orlenowcy byli zaskoczeni taką decyzją.
ty głąbie-nawet nie wiesz co piszesz albo inaczej dobrze wiesz tylko ci gula skacze że ten związkowiec dalej walczy o pracowników, zapomniałeś kolesiu napisać ile ten człowiek wywalczył przez tyle lat dla załogi - może cwaniaczku o tym napiszesz??? milczysz?? wyciągnij dane ostatnich lat i przedstaw zyski wywalczone przez związki dla orlenowców. Jakie głąbie masz na myśli wpływy u rządzących ??? podaj szczegóły?? a ty jaki masz cel że nie chcesz polepszenia bytu pracowników Serwisu ?? jak dostaną spółki to orlenowcy mniej ?? tym się martwisz !! od razu nie będzie poprawy to wiadomo, ale trzeba od czegoś zacząć, a to co chcą pracownicy serwisu to minimum, może cwaniaczku przedstawisz ile w tym roku dostali orlenowcy??? co załatwili od dwóch lat ?? podwyżki, kartę paliwową . na pewno więcej by osiągnęli gdyby było poparcie innych związków, a tak pracownicy serwisu poznali się na tych co chcą walczyć o pracownika i tych co przeszkadzają. widać populisto że masz kompleks niższości wobec tego związkowca, a niech cię skręca aż żółcią będziesz Pajacu pluć. I dobra rada dla ciebie pajacu -- lepiej jeść dobre, polskie czereśnie niż czytać populistycznego trolla-SPRAWDZAM. 18:43, 15.02.2019


włochatywłochaty

5 11

Widze że promujesz dobry polski produkt czereśnie
Tez jestem za promocją takiej małpy jak ty
Co na smyczy u swego pana od rana do rana 18:32, 17.02.2019


Do włochategoDo włochatego

12 1

Odczep się od polskich czereśni, powinieneś wiedzieć, że nawet polskie włochate małpy wpieprzają banany od rana do wieczora. 20:58, 17.02.2019


Tomasz K.Tomasz K.

11 0

Od dwóch lat to oni dopiero istnieją czemu kolega nie czepia sie zwiazków ktore w naszej społce są od lat ,co oni dla nas zrobili teraz są plotki że dogadali sie z pracodawcą na wysokośc podwyżek zbliżoną do pracodawcy ,czyli jak zwykle w tej naszej spolce,ludzie przejrzyjcie na oczy. Pracownicy są zmanipulowani dlatego że chcą godnych podwyżek !! nie będą zmanipulowani jak będą siedzieć cicho i następna lata dostawać grosze!! Facet Manipulant puknij się w ten pusty sagan bo nie wiesz co mówisz, czepiasz się związkowców a nie piszesz konkretnie jakie mają być podwyżki dla nas , to chyba jest dla pracowników najważniejsze, a dla ciebie najważniejsze są jakieś porachunki osobiste ! bo tak wynika z tego co nabazgrałeś, a gdzie troska o nas, gdzie twoje poparcie dla podwyżek godnych dla nas, takiś mądry to walcz o te podwyżki zamiast bazgrać i ważniaka zgrywać . takich populistów jak ty to Serwis ma na pęczki.najlepiej milcz. 20:32, 18.02.2019


Xyz75Xyz75

64 8

Tak naprawdę to cały Anwil powinien strajkowac. Bo dobrze nie jest!! 17:54, 15.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OzzyOzzy

93 11

Pracuje na terenie Anwilu już 20lat jako spawacz łatam te dziury gdzie się da i zarabiam marne 3tys nie wyjadę z Polski bo jestem patriotą i tu jest moj dom i moja ojczyzana ale chciałbym zarabiać godnie nie tylko na rachunki i jedzenie ale coś więcej ... 18:12, 15.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Były pracownik OSyByły pracownik OSy

2 0

Ozzy *%#)!& te robotę. W OS zmieniają się prezesi, kilku co roku. Biorą odprawę i nawet nie pomyślą, że taki spawacz jak Ty na ich odprawy zarabia. Znajdź pracodawcę, który zapłaci Ci więcej bo w tym molochu nie zarobisz. 22:00, 19.02.2019


bObbOb

65 7

W Kutnie zarabia się średnio 4-4,5 tys a tu? Bez strajku się nie obejdzie!
Taka firma a płacą grosze
Wstyd panie Chmielewski, bo pan chyba włocławiank. 18:15, 15.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ElektrykElektryk

63 5

Pracownicy muszą sami zadziałać,bo związkowcy to sprzedawczyki,liczy się własna kariera
i rodziny.Oczywiście , że podwyżka płacy powinna być powżej pięćset netto,bo przecież Ci na
których pracujemy(budrzetówka) tylko rzyknie i otrzymuje 800zł. Bądzmy Razem 18:49, 15.02.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TakTak

7 0

Dokładnie jak mówisz. I tu leży problem. Związki układają się z zarządem za awanse. Mam wymieniać...??? 16:31, 18.02.2019


Tak IITak II

4 0

Tak wymień.Czy na pewno wszyscy? 20:11, 19.02.2019


AnwilkowiecAnwilkowiec

60 3

Anwil to tylko krowa dojna. Instalacje się sypia strach tu pracować. O ludzi nie dbają masakra. Mają w wszystko gdzieś aby tylko kase robic. 19:36, 15.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Marek72Marek72

61 3

Brakuje prawdziwych związków. Nic nie robią A dobrze wiedza co się dzieje. 19:59, 15.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TAK IITAK II

3 0

Popieram, masz rację. Jeżeli pracujesz w tej firmie,to posłuchaj co się tam dzieje o czym jest tak głośno. 20:42, 21.02.2019


GOLECGOLEC

33 3

duzo gadata bierzta flagi i pod biurowiec lub do plocka to moze kogos obudzita i cos wam skapnie lub idzta i zapiszta sie do rady nadzorczej anwil i nie bedzieta narzekac za jedno posiedzenie dostanieta tyle ze na caly rok wam starczy 20:27, 15.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrakusKrakus

7 19

A ctrn plock ma uboczu z dala od glownycghtras nedza wolabym do trzebini isc Malopolska sila nawet na festynnie jezdze na dzien chemika zlodzieje garna do siebire nasze zyski apeluje azoty wolne orlen do gazpromu pod szpony putina preczzlodzieje 20:32, 15.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

infiniteness84infiniteness84

15 2

A teraz po polsku proszę. 21:08, 15.02.2019


janek 2janek 2

59 4

Pracuje w tej firmie długo pond 30 lat i powiem tak źle się dzieje w tej okrzykniętej firmie ORLEN SERWIS bo napuszczanie jednych na drugich, donosicielstwo i płaca za 3 tys w stresie.... jest teraz wyścig szczurów bo kto wyżej podskoczy ten będzie lepiej oceniony przy premiowaniu, a o podwyżkach lepiej nie marzyć tylko łeb zwiesić i dalej zapier... na darmozjadów 20:42, 15.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

infiniteness84infiniteness84

52 6

Jakie kur... de nagrody? Dać porządną stawkę podstawową i po problemie.
Najlepiej, żeby niewolnik robił, a zarząd pławił się w luksusach. Wyższe sfery zdaje się zapominają, dzięki komu są w wyższych sferach. I nie mówię tu wyłącznie o Orlenie Serwisie. 21:07, 15.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Paranormal Paranormal

40 3

Czekamy na podwyżki 500 zł netto i tak co roku zgoda tylko tego oczekujemy a nie nagrody i z podatkiem wybraliśmy was z pod szponów lewactwa wiec oczekujemy godnych zarobków albo będziemy prowadzić absencje chorobowa jak
MPK robiło nie dawno 21:40, 15.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Albert Albert

59 2

Ten Zbiorowy układ pracy jest negocjowane od momentu powstania spółki czyli 2014r . Wiec jak im na tym zależy. Im zależy żeby to nie nastąpiło to co powiedział anonimowy rozmówca to szczera prawda. Niestety Orlen ma do siebie to , ze wiecznie wciska te swoje brednie i propagandę. Maja od tego mnostwo specjalistów. To co sie działo kilka lat w tej firmie, a to co teraz to masakra. Zero szacunku do pracowników. A płacą to śmiech ma sali . 2000zl na rękę. 21:46, 15.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZiomalZiomal

40 3

Porobili sto spółek żeby obniżyć koszty i ludzie pracują jak pracują i mają nic do gadania ,bo prezesi biorą gro tych pieniędzy ,tak było i tak będzie kto by nie dostał się do koryta 22:16, 15.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MichMich

47 4

Kto skorzysta na nowym układzie zbiorowym ??? Od mistrzów w górę po same kierownictwo. Nikt z dołu nie dostanie. A miało być lepiej, nikt za psie grosze tu nie przyjdzie. Stażyści przychodzą i odchodzą .. w syfie robić nie zamierzają... 22:21, 15.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxxxXxxx

58 4

Wszyscy pracownicy Orlenu zarabiają krocie w porównaniu do Płocka. Orlen ochrona, Orlen serwis zarabiają takie pieniądze ze starcza ledwo do kolejnej wypłaty. Podwyżki chcą dać po 250zl śmiech na sali a w płocku 2 lub 3 razy więcej. Jak utrzymać dom rodzinę, jak młodzi ludzie maja zaplanować sobie dziecko jak stać ledwo na opłaty i żywność a gdzie na resztę? Orlen powinien się wstydzić dając takie śmieszne pieniądze dla pracowników z Włocławka... 22:28, 15.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DominDomin

50 3

Dobrze ktoś ich opisał po 4 latach pracy przychodzi nowy pracownik i ma więcej od cb kończąc studia nie masz możliwości awansu a idąc do kierownika po podwyżkę że zwiększyłeś swoje kwalifikacje kierownik czy majster cię spławi. To jest firmą dla zasiedziałych starych ludzi bez perspektyw i dających się na każdym kroku. Pozdro Orlen Serwisie z takim podejściem wasza spółka wymrze wraz z pracownikami którzy odejdą na emeryturę lub się sami pozwalniają. 22:38, 15.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Karolinaa1Karolinaa1

44 3

Zapytajcie pracowników jak jest na prawdę. Papier przyjmuje wszystko. 1 firma a tych z Włocławka traktujecie gorzej jak Płock. Dużo młodych szuka innej pracy. A dużo też niebawem odejdzie na zasłużona emeryturę. 23:02, 15.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ja to jaJa to ja

46 7

Śmiech mnie ogarnia, jak jeden z drugim co w życiu nie pracował na terenie Anwilu wszystko wie, wszystko widział i w ogóle jest najlepszy. A na "Azotach" to pracują sami leserzy. Przyjdź kolego jeden z drugim i popracuj a nie ciągniesz 500+ bo za grosze nie będziesz przecież pracować. Ludzie wy sobie nie zdajecie sprawy z tego że to jest zakład chemiczny a nie *%#)!& fabryka cukierków. 23:31, 15.02.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

januszjanusz

4 30

W *%#)!& się wam poprzewracało!!!!!bardzo dobrze chcieli by nie wiem ile może w euro!!! 00:03, 16.02.2019


KubsterekKubsterek

4 11

Chlopie w leb sie palnij albo od tej chemi ci odwala. Stary my tu mieszkamy I tak samo jak wy to wdychamy. Ludzie przy azbescie na wysokosci robia u prywaciarzy za polowe tego co wty a ty kurlo rurke dokrecisz I robisz wielki strajk bo ci dadza tylko 150 zl wiecej. Leczta sie 01:31, 17.02.2019


zaważciie zaważciie

2 19


Co z tym Ivanem Almeidą , chłop ma nogę zabandażowaną od kostki do pachwiny , to nie wygląda ciekawie 23:48, 15.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jarosław Ch.Jarosław Ch.

4 6

Oświadczenie w tej sprawie będzie na https://www.jaroslawchmielewski.pl/ 00:27, 16.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

h2h2

7 0

Idź pajacuj gdzie indziej nierobie 15:13, 16.02.2019


MadkaMadka

5 10

Pytam bo nie wiecie kiedy 500'+ bedzie bo coś ostatnio cicho a ja mam 5 00:37, 16.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Panie JarosławiePanie Jarosławie

10 1

czekamy na oswiadczenie na Pana stronie. 00:41, 16.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnwilowiecAnwilowiec

11 1

A na której stronie będzie to oświadczenie członka z. Jarosława?
00:45, 16.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do AnwilowiecDo Anwilowiec

6 2

to chyba ta strona https://www.jaroslawchmielewski.pl/ ma też coś na fejsie ale nie mam dostępu.... 00:47, 16.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SerwisowiecSerwisowiec

7 1

Tak to ta strona. 01:29, 16.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tu też ciekawie...Tu też ciekawie...

4 2

https://wyborysamorzadowewloclawek2018.pl/ 01:40, 16.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KttooKttoo

43 1

Nie zgadzam sie ze podwyzek nie ma od kilku lat. Podwyzki w orlen serwis sa co roku, inna sprawa ze niewielkie 150 brutto. Przestancie gadac ze w zarzadzie siedza lewacy. Od kilku lat zarzad tworza osoby zwiazane z pis. Najnowszy prezes, jego rodzina to klika pis z okolic Plocka. Przyjmowanie niewykwalifikowanej kadry od prezesa, z wyzsza stawka niz pozostali, z umowa na stale, donoszacych o wszystkim co sie dzieje na wydzialach to standard. Prezes kazdego z 1800 pracownikow traktuje jak potencjalnego zlodzieja. 06:10, 16.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PłockPłock

38 2

Jak ma Cię jaja to wychodzimy i strajkujemy bo tak to nic nie ugramy,a te jego nagroda za ciezkie remonty to 500brutto,niech ten wieśniak lepiej się nie wypowiada,podwyżki jakie te podwyżki śmiech na sali ,wyznaniowe to przydupasy dostają kierowników i managerów więc o czym tu mowa ,wyjdzmy i pokażmy że mamy jaja 06:38, 16.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mechanomechano

23 1

Co to za premia za remonty jak bardzo dużo ludzi biorących udział w pracach NIE OTRZYMAŁO żadnej premii. Jak myślicie? Leśne dziadki rozdzielały pieniążki na dyżurki a ten kto palca w d. nie trzyma mówi się trudno. Odpowiedzialność i wymagania z kosmosu TO DOCEŃCIE WKOŃCU NAS !! 13:28, 16.02.2019


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

55 1

Za PRL-u Azotami (Anwilem) rządził jeden dyrektor i mał 3 zastępców a teraz !!!!! 50 spółek i 50 prezesów i wiceprezesów po 20 tysiecy miesięcznie każdy i każdy ma srkretarkę -KTO NA NICH MA ZAROBIĆ ? 07:58, 16.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AdiAdi

35 3

Chorobowe, chorobowe, chorobowe Panowie!
Jak zakład stanie to sami się nauczą was doceniać!!! 08:21, 16.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

..............

8 24

To na co czekacie ? . Zewnętrzne firmy tylko na to czekają,a pracę przez was odrzucaną wykonują solidnie i terminowo za 1/3 tego co żąda wasza spółka. A i pracują przynajmniej 7 na 8 godzin, a nie tak jak w waszym przypadku max 3 godz. na 8 należnych Roboczogodziny ich firmy mają w granicach 30/40 złotych , przy waszych 60/90 złotych. Jedyne z czym muszę się zgodzić pracownicy bezpośrednio obsługujący remonty instalacji podobnie jak w Anwilu powinni mieć zaliczaną pracę w warunkach szkodliwych .



13:27, 16.02.2019


Solidarnosc walczacaSolidarnosc walczaca

23 6

Jednocześnie nawołuje do strajku generalnego obsługę instalacji czeba ich pszycisnac do muru bo jak będziemy się lękać to im o to chodzi i maja asa w ręku Nie lękajcie się idźmy na protest pod zakładowa ścianę płaczu. Czyli główny biurowiec albo do plocka walczmy o swoje mamy do tego prawo i oczekujemy pszedstawicii obecnego rzadu pana Kaczyńskiego pokażmy ze jeszcze nie jest wszędzie dobrze jeszcze komuna zalatuje tu i wszędzie ktoś się Moskwy czyma kurczowo czeba to wyplenić nasłać CBA. I wyczyścić korupcję Anwilu bo tu tez zalatuje lewactwem Napszod młodzieży świata walczmy o swoje nam się tez należy mamy takie same zapoczebowania jak w Płocku czy Warszawa i inne Bogu Rodzica napszud 12:15, 16.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Witaj z powrotem POWitaj z powrotem PO

4 29

Bo tak będzie a w tedy Tusk na białym koniu pszyjdzie i będzie super Gazprom pszejma zakłady Orlen Anwil i będzie sprawiedliwiej ja Putin będzie miał za dużo kasy a my wszyscy po równo po 6000 tys zł wolał bym do takich układów mafijnych należeć wiec wybieram PO może znajdę w Niemczech coś ciekawego i wielu takich będzie a Polacy lubią się sprzedawać Polak to jak taka chorągiewka w końcu pszekomaliscie się pszy wyborach na prezydentów miast polskich Szanujcie dalej tak polskich obywateli to zobaczycie jak bedziecie kwiczec 12:52, 16.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pracownik83pracownik83

61 0

Należy zacząć od początku. Związki zawodowe kompletnie nie spełniają postulatów pracowników.. ale czemu tu się dziwić skoro są wynagradzani przez prezesów , są na ich usługach. Godzą się na podwyżki takie, jakie zaproponuje pracodawca, tak być nie powinno , to patologia. Związki powinny reprezentować stronę pracowników i walczyć o jak najszybsze zrównianie płac Anwilu i Orlenu we Włocławku z płacami w Płocku. Tłumaczenie że Włocławek leży w innym województwie jest co najmniej śmieszne. Czy w Płocku są inne standardy życia? Nie sądzę. Wielu ludzi z Włocławka jeździ do galerii handlowych do Płocka na wyprzedaże bo jest po prostu taniej. Drugą kwestią jest to, że Orlen ma Włocławek za "dojną krowę" a pracowników za "murzynów", którzy wypracowują zyski, które z kolei lądują w Orlenie. To jest NIESPRAWIEDLIWE ! Wszyscy powinni być doceniani tak samo i w taki sam sposób wynagradzani, niezależnie od miasta w którym pracują ! Kierownicy i specjaliści nie potrafią zatroszczyć się o instalacje im podległe , które sypią się na potęgę. Brakuje poważnych modernizacji i napraw, instalacje zagrażają życiu i zdrowiu pracowników! Nikt nie potrafi się o to zatroszczyć ! Gdzie są ludzie za to odpowiedzialni i za co biorą horrendalne wynagrodzenia i premie kwartalne? To jest KPINA ! Niech odpowiednie władze w końcu się zainteresują zaistniałą sytuacją na zakładach we Włocławku bo w końcu wydarzy się naprawdę jakaś tragedia ! EC które jest sercem Anwilu sypie się na potęgę, brakuje pary technologicznej niezbędnej do produkcji ! Powinny powstać nowe kotły które zabezpieczyłyby zapotrzebowanie na parę technologiczną. Niestety ktoś za te kwestie odpowiedzialny chyba nie ma pojęcia ile tej pary jest potrzebne na zakład, że stare kotły ledwo zipią, że podczas postojów elektrowni Orlenu tej pary będzie brakować a zapotrzebowanie na parę w najbliższych latach jeszcze bardziej wzrośnie ze względu na zwiększenie produkcji i powstanie nowych zakładów choćby produkcja pianki z fosgenu. Czas się obudzić i poczynić odpowiednie kroki aby zapewnić bezpieczeństwo pracowników a także odpowiednio ich wynagradzać za pracę o tak dużym ryzyku ! Nie dziwię się że ludzie zaczynają odwracać się od związków zawodowych jeżeli widać jak na dłoni że związki 'tańczą' jak im zagra zarząd ! 14:10, 16.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do pracownika 83Do pracownika 83

15 0

Świetna wypowiedź, widać że mówi fachowiec, dużo masz racji, a kto ma o nas walczyć-przecież nie te zasiedziałe związki które są w spółce, ale to też nasza wina że nie wymagamy od nich aby nas reprezentowały, a jak negocjacje płącowe obecnie to już wszystkie oprócz jednego związku, zeszły z podwyżkami do propozycji pracodawcy, takie k.... związki mamy od lat, które siebie produkują a nie walczą o nas, a w tamtym roku też uciekli z żądań płacowych, jeden chyba tylko związek nie uciekł, tak się wystraszyli pracodawcy , ale teraz wyjdziemy na ulice nawet bez poparcia związków bo ludzie są porządnie *%#)!& a ty koleś masz dużo racji popieram 20:54, 17.02.2019


Oświadczenie...Oświadczenie...

4 4

https://jaroslawchmielewski.pl ? 14:19, 16.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kukis15Kukis15

8 14

Jo przewódniczuncy Marek J. popierum Wosz protest. Bijta się ło wasze bo warto. 14:23, 16.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ropuchabcropuchabc

44 2

JAK FIRMA ODWDZIĘCZYŁA SIĘ PRACOWNIKOM ZA REMONTY? A NO TAK ŻE DOSTALI JE 'WYBRAŃCY'. MIELIŚMY DOSTAĆ WSZYSCY PREMIĘ A ZWIĄZKI ZAWODOWE NIE POTRAFIŁY O TO ZADBAĆ. POPYTAJCIE PRACOWNIKÓW NA WYDZIAŁACH O STAWKI ZA JAKIE PRACUJĄ. 14:29, 16.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kukis PietnościeKukis Pietnoście

6 15

Zapiszta sie wszystkie do Solidarnuśći Walczuncej jezdeśmy rozem w bióże na Traugutta nad sporzywczokim. My zrobim z nimi porzudek... Zobaczyta... 14:56, 16.02.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

MM

9 3

spier.dalaj 17:26, 16.02.2019


Kukis Pietnoscie Kukis Pietnoscie

2 8

A co ty yM mosz do nos? Cuś ci się nie podóbo? My jezdyma solóm ty zimi. I waro od nos bo psym pożczójem. 20:19, 16.02.2019


M?M?

4 4

M ktoś TY? 20:24, 16.02.2019


MM

5 3

Masz coś konkretnego do powiedzenia czy tylko potrafisz pajacować? 21:05, 16.02.2019


M?M?

1 8

O co ci chodzi cieniasie? 21:53, 16.02.2019


Jaroslaw Ch.Jaroslaw Ch.

4 3

Czytaliście już oświadczenie na https://jaroslawchmielewski.pl? 16:32, 16.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiętaszekPiętaszek

36 3

ORLEN Serwis to współczesne zalegalizowane niewolnictwo. 22:01, 16.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DinoDino

40 3

Zapomnijcie o strajku.
Do tego to trzeba mieć jaja.
A związkowcy to bezjajowcy.
22:02, 16.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KubsterekKubsterek

11 50

Kuzwa zarabiacie ponad 5000 kola I jeszcze wam malo :) smieszni jestescie, social macie taki ze my u prywaciarzy musimy dupe im podcierac a wy kurla narzekacie a macie wszystko na tacy. Wstydu nieroby nie macie. Za robote trole a nie glupoty wypisywac. 01:27, 17.02.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

mm

13 1

Składaj papiery i zarabiaj 5k skoro wszyscy to nieroby. Co chwilę kogoś przyjmują. 16:03, 17.02.2019


KkkKkk

6 0

Po 5 tys zarabiają, ale w Orlenie, nie w serwisie 19:08, 19.02.2019


Anwil OrlenAnwil Orlen

11 5

Orlen wnon pod gasprom głównie Plock Jego wysokosc pan WPutin by lepszy porzadek zaprowadzil. Ten czlowiek umie latatac pieknie tanczyc. Fruwac ssmolotami wojskowymi wszechstronnie utalentowany a nie ten ksrtofel Kaczynski. Nic nie umie tylko o tym smolensku. A anwil by sie moze uwolnil z plocka złodziejskiego wiec do parlamentow wybieram Pana fon Tuska na bialym koniu do rzadow w reszcie porzadek jakis by tu byl bo pis nie daje sobie rady yo go zdjac bo bedzie kleska nawoluje do eyborow PO a cozes cie sie spodziewalipo pisiezr inny oj polaszki duraki duraki nawoluje platformu 07:52, 17.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaserwisantJaserwisant

24 1

Lepiej być bezdomnym w Warszawie niż pracować w ORLEN Serwisie. W Warszawie bezdomni to damochody rozdają. Pamiętacie, Rydzyk nawet dwa dostał. Mnie po 30 latach pracy stać conajwyżej na 20letnie auto. 08:15, 17.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jeszcze pracownikJeszcze pracownik

31 1

Bardzo dobry artykuł,w pełnie odzwierciedla nastroje i obecną sytuacje w orlen serwis
Podziwiam pana anonimowego za odwagę
Płaca jest rzeczywiście bardzo niska odpowiedzialnosc duża , jest źle
Orlen serwis ma niewolników do pracy
Odnośnie wypowiedzi biura prasowego: zero wysiłku ta sama regułka za każdym razem, może czas obudzić ażdyi zrozumieć tych ludzi dlaczego się skarżą i mają dość
W Płocku w orlen serwis mamy to samo jest bardzo źle
Czy normalna podwyżka to tak wiele a z warunkami szczególnymi w zakładzie dużego ryzyka
Z tego co wiem na szczęście jest jeden związek walczący o nasze prawa
Jesteśmy z wami 13:05, 17.02.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

mm

11 1

Szkoda tylko że we Włocławku płacą 2x mniej niż w Płocku. 16:05, 17.02.2019


elektrykelektryk

21 0

Przykre,ale to prawda,że jest jeden związek Pana Pietrzaka,który walczy o sprawy zwykłych
pracowników.Chciałbym żeby przedstawiciele tego związku dotarli do wszystkich wydziałów-dyżurek to pozyskają nowych członków,być może i z tych pseudo związków z terenu Anwilu,a wtedy przewodniczący tych zw.obudzą się i przejrzą na oczy,że nie są dyrektorami...a tylko zwykłymi elektrykami,automatykami itd.Jesteśmy z Wami i czekamy na efekty p. Pietrzak. 18:13, 17.02.2019


roboolrobool

34 2

W końcu pojawił się odważny pracownik który w artykule przedstawił realną sytuację w orlen serwis
Nastoje są faktycznie złe, ludzie mają dosyć takiego traktowania
Biuro prasowe jak zawsze pisze te same bajki, trochę wysiłku macie tam sztab ludzi
Podwyżki w orlen serwis w 2018 ledwie zniwelowały inflację generalnie na zero minus
Jednorazówki szkoda że tylko dla wybranych, kierownicy, przydupasy i donosiciele
I wy to nazywacie podwyżkami, czym się chwalicie
wiadro zimnej wody dla ochłody, zacznijcie myśleć o ludziach
Chcemy dobrej podwyżki do podstawy a nie uznaniowej tylko dla swoich bo też mamy rodziny do utrzymania
I wy macie czelność chwalić się podwyżkami ŻENADA
Może ktoś wreszcie pójdzie po rozum do głowy a nie zarzucać kłamstwa w artykule
Wszyscy mają dość i nie boimy się o tym mówić
BĄDŹMY RAZEM DOŚĆ WYZYSKU ! 18:03, 17.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

balcerekbalcerek

9 1

BĄDZMY RAZEM. 18:20, 17.02.2019


radiowęzeł radiowęzeł

34 2

Nikt nie zapyta , dlaczego w Anwilu został już jakiś czas temu zlikwidowany radiowęzeł , czyżby ktoś obawiał się za dużego obiegu informacji ? 18:34, 17.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GordonGordon

13 0

Słyszałem, że od kiedy Remwil został przejęty przez OSSĘ, to stawka za roboczogodzinę, jaką Anwil płacił za naprawy wzrosła dwukrotnie. To ile zatem zarabiali ludzie w Remwilu? 20:09, 17.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AaaAaa

9 0

W remwilu najniższa stawka. Jak pracowałem to prawie każdy młody na minimum był. Ale co jak co, przynajmniej była nagroda roczna. W serwisie tego nie ma. 20:38, 17.02.2019


Byly zwiazkowiecByly zwiazkowiec

20 5

Ludzie jest źle. Narzekacie że jest źle. Narzekacie na związku. A coś z tym zrobiliscie.? Nie !! Wypisać się z związków i sami walczmy!!! Niech zobaczę że ludzie mają dosyć. 21:54, 17.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lidilidi

7 12

zlikwidować ANWIL , i po problemie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 08:20, 18.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bajka o pracowitej mBajka o pracowitej m

24 1

Bajka o pracowitej mrówce (autor nieznany)

Codziennie wcześnie rano, mała mrówka przybywała do pracy i natychmiast rozpoczynała wykonywanie swoich obowiązków. Produkowała dużo, a to co robiła dawało jej satysfakcję.
Szef lew był zdumiony widząc, że mrówka pracuje bez nadzoru. Pomyślał więc, że jeśli mrówka może wytwarzać tak dużo bez nadzoru, to czyż nie wytwarzałaby jeszcze więcej, gdyby miała nadzorcę?!
Zatrudnił więc karalucha, który posiadał szerokie doświadczenie jako nadzorca i znany był z pisania znakomitych raportów.
Pierwszą decyzją karalucha było wprowadzenie systemu kart zegarowych. Potrzebował także sekretarki, by pomagała mu pisać i drukować raporty oraz pająka do zarządzania archiwami i monitorowania wszystkich rozmów telefonicznych.
Lew był zachwycony raportami karalucha i poprosił go o sporządzenie dodatkowych wykresów, w celu opisania tempa produkcji i przeanalizowania trendów tak, by mógł je wykorzystać w prezentacji na zebraniach Zarządu.
Tak więc karaluch musiał kupić nowy komputer, drukarkę laserową i zatrudnić muchę do prowadzenia działu informatyki.
Mrówka, kiedyś tak produktywna i zrelaksowana, nienawidziła nadmiaru nowej papierkowej roboty i spotkań, które zabierały jej większość czasu.
Lew doszedł zatem do wniosku, że nadszedł czas mianowania osoby kierującej działem, w którym pracowała mrówka.
Stanowisko dał więc cykadzie, której pierwszą decyzją był zakup do biura nowego dywanu i ergonomicznego krzesła. Nowy kierownik cykada, również potrzebowała komputera i osobistego asystenta, którego wzięła ze sobą z poprzedniego działu po to, by pomógł jej przygotować Strategiczny Plan Optymalizacji Kontroli Pracy i Budżetu.
Dział w którym pracowała mrówka stał się smutnym miejscem, gdzie nikt się już nie śmiał, za to wszyscy byli nerwowi. W tym samym czasie cykada przekonała szefa lwa, co do absolutnej konieczności przeprowadzenia badania środowiska pracy.
Po przeglądzie kosztów funkcjonowania działu mrówki lew stwierdził, że efektywność uległa znacznemu zmniejszeniu. Zatrudnił więc sowę, prestiżowego i znanego konsultanta, by ta przeprowadziła audyt i zaproponowała rozwiązania.
Sowa spędziła w dziale trzy miesiące i przygotowała ogromny, wielotomowy raport, kończący się następującym wnioskiem: ?W dziale jest przerost zatrudnienia?.
Zgadnijcie, kogo lew zwolnił jako pierwszego?
Oczywiście mrówkę, gdyż wykazywała ?brak motywacji i negatywną postawę?. 08:56, 18.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoloBolo

2 0

W bajce brakuje jeszcze nawiązania do aparatu urzędniczego i kłód, jakie rzuca pod nogi przedsiębiorcom oraz podatków, jakie trzeba łożyć na jego utrzymanie.
A i dodatkowi pracownicy do spełniania wymagań aparatu.
Poza tym, wszystko się zgadza. 11:51, 19.02.2019


Orlen serwisantOrlen serwisant

28 0

Po pierwsze do tego co napisał że w serwisie zarabia się po 5000 na rękę. Nie znam takich. Fakt pakiet socjalny jest naprawdę dobry i nie ma co narzekać. Jednak większość pracowników zarabia pewnie nie więcej niż 2500 na rękę. A najlepsze jest to że jak ktoś cię zapyta gdzie pracujesz a ty odpowiesz że w PKN Orlen serwis czy to sam Orlen to słyszysz "eee to ty masz dużo pieniędzy". Ta jasne. 09:16, 18.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PxPx

21 2

I w Anwilu znieść 12godzin system pracy bo ludzie nie ktozi juz maja dość żołądki wątroby bolą to jest chemia a nie pessa czy wedel 12:46, 18.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ParanormalParanormal

11 2

Jest złe związki są bez radne bo maja usta zakneblowanwe wieksze pensje 12:49, 18.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GawronGawron

2 1

Treść niezrozumiała. Jeżeli z taką samą dbałością pracujesz, jak piszesz posty, to nie wróżę kariery. 11:53, 19.02.2019


obywatelobywatel

23 0

TE WIELKIE ZYSKI TO Z PRACY SŁUŻB UTRZYMANIA RUCHU GŁÓWNIE APARATOWYCH PRACUJĄCYCH W WARUNKACH CIĘŻKIEJ CHEMII ZAGRAŻAJĄCEJ ZDROWIU I ŻYCIU ZA ŚMIESZNIE NISKIE W PORÓWNANIU Z BIUROWYMI STANOWISKAMI WYNAGRODZENIA. PRACUJĄCYCH PO 12 GODZIN W CIĘŻKICH WARUNKACH BO DLA OSZCZĘDNOŚCI FIRMA ZLIKWIDOWAŁA 5CIO i 4RO BRYGADÓWKĘ !!! TAK JEST W ANWILU OD LAT !!! A gdzie Inspekcja Pracy, gdzie kontrole z urzędu????NIEWOLNICTWO W NAJCZYSTSZEJ POSTACI W SAMYM CENTRUM POLSKI W ZAKŁADZIE PAŃSTWOWYM!!!!!! 22:09, 18.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jarosław Ch.Jarosław Ch.

1 0

czy jest oświadczenie na https://www.jaroslawchmielewski.pl ??? 22:39, 18.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PająkPająk

20 1

Pracuje w tej firmie wystarczająco długo , żeby powiedzieć coś na temat związków . Związki to fikcja !!!
Dopóki funkcja przewodniczącego związku nie będzie funkcją społeczną a przewodniczący oraz zarząd,czy komisja będą czerpać jakiekolwiek profity ze swoich stanowisk ,nic się nie zmieni !!! Patrząc wstecz na podwyżki ,czy nagrody jakie były w ubiegłych latach ,to związki i tak nie miały na ich wysokość żadnego wpływu. 22:53, 18.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PracownikPracownik

10 10

Pisać o strajku to każdy może, trzesiecie portkami ze strachu na widok jakiegoś tam prezesa a wy strajkować chcecie. Żaden sie nie odezwie a tu prosze wielce strajkujący. Ha ha ha 01:37, 19.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kicia MiauKicia Miau

2 0

Sensacyjne doniesienie, chcesz wiedzieć jak wygląda najpopularniejszy kot w Wieńcu?https://www.jaroslawchmielewski.pl/ bo głupotami typu protest nikt poważny włącznie z członkiem zarządu nie będzie się przejmował... 20:50, 19.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BezUprzedzeńBezUprzedzeń

2 15

PRL się skończył (przynajmniej formalnie). Nie będę oceniał czy podwyżka się należy, czy nie, czy to sprawiedliwe czy nie wiec nie obrażajcie się.

Nikt pistoletu do głowy nie przykładał, czy to lekarz, nauczyciel, policjant, piekarz, czy automatyk w orlenie...nie odpowiadają Ci warunki pracy/płacy to się zwolnij i znajdź inne zajęcie a nie jakieś strajki, związki porozumienia. co to ma być?

uważasz się za fachowca że coś Ci się należy bo jesteś wybitny mamy wolny rynek, zmień pracodawcę, otwórz firmę, co tam chcesz ale nie opowiadaj że ktoś coś Ci musi dać. to że ORLEN ma dochody jakie ma to ani Twoja zasługa ani zarządu tej firmy tylko wielu różnych czynników - i nie tylko rynkowych.

pracujesz na umowie/kontrakcie na warunkach które zaakceptowałeś, nie jesteś z nich zadowolony negocjuj, nie ma akceptacji pracodawcy do zmiany to się zwolnij i szukaj szczęścia gdzie indziej a nie jakieś pomysły strajków czy innych związkowych farmazonów. Nic tak nie wpływa na chęć pracodawcy do poprawy warunków pracy i płacy jak duża rotacja, odejścia braki kadrowe i problemy ze znalezieniem pracowników - normalna wolnorynkowa rzeczywistość
22:21, 19.02.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

BezBez

9 1

No nie, ty chyba siedzisz pani prezes na kolanach. 00:15, 20.02.2019


BezUprzedzenBezUprzedzen

1 7

Pani Prezes? nawet nie mam pojecia kto nia jest jaka jest struktura w anwilu/orlenie...nie pracuje w tej branzy ani w powiazanej poprostu wkur.... mnie to malkontenctwo....nie podobaja sie warunki to sie zwolnij i po problemie. nikt nie zmusza do pracy w anwilu..

mieszkam w tym miescie 40lat. pracuje 20....dawno temu po kryminalnej prywatyzacji tpsa zostalem zrestrukturyzowany a "moje" akcje pracownicze tpsa dostali pracownicy i emeryci poczty polskiej ale to nie ich france telekom zwalnial...
i czy mam z tym jakis bol du.y? nie pracowalem za wyplate nie za akcje...chcial pracodawca/wlasciciel restrukturyzacje jego prawo...ja od 16lat realizuje sie zawodowo w innej branzy u prywatnego gieldowego wlasciciela i na wyplate nie narzekam..chociaz o socialu jaki jest w anwilu moge pomarzyc to na wyplate nie moge narzekac czyli mozna...nie podoba sie praca to sie zwolnij a nie jakies zwiazkowe dyrdymaly...zwiazki zawodowe w formie jakiej sa w PL powinny byc zlikwidowane 20lat temu bo korzysc znich maja tylko wysokopostawieni dzialacze zwiazkowi a nie pracownicy i jest to abusrdalny i nie wytlumaczalny koszt dla pracodawcy 10:02, 20.02.2019


greggreg

9 0

troche nie rozumiem twojego toku myslenia.Wedlug ciebie kazdy odpowiada za swoja kariere zawodowa no ok, ale myslisz ze np lekarz, nauczyciel ,inzynier powinni lepiej pracowac na kasie w Lidlu lub Biedronce bo tam sa wieksze pieniadze to bylaby paranoja.Wsrod pracownikow ORLEN SERWIS rowniez sa ludzie z odpowiednimi kwalifikacjami i wyksztalceniem ktorzy do tej pory mysleli ze za ich wiedze i umiejetnosci nalezy sie dobra pensja zwlaszcza ze na swoich ubraniach nosimy znak orla niestety z dopiskiem SERWIS 11:02, 20.02.2019


WieslawWieslaw

16 0

Niestety miedzy ORLEN a ORLEN SERWIS roznica jest taka jak miedzy Paryzem a Paryzewem miasta podobnie sie pisze i wymawia jednak standard zycia w tych miastach jest bardzo rozny 11:09, 20.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jantar61Jantar61

29 1

W pełni popieram protest w Orlen Serwis . Jestem wieloletnim (40 letnim) pracownikiem Anwilu i wiem jaka jest to praca i jaka niebezpieczna którą oni wykonują . Muszą wejść w przysłowiowy każdy zakątek instalacji aby naprawić ,zespawać , wymienić część żle funkcjonującej armatury . A tam nie płynie czekolada czy woda żródlana - narażeni są na wszystkie trujące media jakie występują na instalacjach Anwilu (od ,,zasad po kwasy,,)całe spektrum tablicy ,,Mendelejewa,, nie wspomnę o bardzo wysokich temperaturach i ciśnieniach . Taką samą pracę wykonują pracownicy Orlen Serwisu w Orlenie a różnica w płacach jest kolosalna . Podobna jest sytuacja w samym Anwilu . Gdy do władzy doszła ,, dobra zmiana ,, miało być inaczej , miało być normalnie . Dziś z perspektywy kilku lat to mrzonka . Niczym się nie różnią od niechlubnej PO a raczej ich przewyższają . Nowy prezes Obajtek - cytuję ,, Teraz to nożyce będą się zwierać w całej grupie kapitałowej Orlen,,i mamy w kilku 3/4 latach stanowić jedną całość a płace mają być porównywalne . Jak widać to mało że się rozwierają to są nożycami dwóch prędkości . Dla Orlenu, Anwil jest tylko i wyłącznie ,, dojną krową ,, . W Polsce jednym z lepszych a kto wie czy nie najlepszym zakładem ,, ciężkiej chemii ,, . Coroczny czysty zysk opiewa o sumę około pół miliarda złotych . Pokażcie mi podobny zakład o podobnej liczbie pracowników ,podobnym potencjale który przynosi takie zyski. Gdzie są dużo większe zakłady jak choćby Police , osławiony Tarnów czy trzy razy większe Puławy. Jak się mają ich płace do Anwilu . Gdzie jest ,, nasz,, system 5 brygadowy - właśnie u nich, w Lotosie i jeszcze w wielu innych . A u nas 12 godzinny . Jest to najgorszy system w jakim może człowiek pracować w zakładzie chemicznym na zmianach . Gdzie życie rodzinne , żona , dzieci, czy wnuki . Cały cywilizowany,, zachód ,, już dawno odszedł od tego rodzaju szkodliwego systemu pracy .Stres ,załamany system nerwowy ,comiesięczne wizyty u lekarzy różnych specjalistów - od psychologa diabetologa po kardiologa . I to w imię czego - po 40 latach pracy na instalacji za 3500 zł polskich. Przedmówca wspomniał że jak się nie podoba to zmień pracodawcę . A kto dziś przyjmie 60 latka , chyba że na budowę do wożenia betonu w taczkach za 1200 zł i to jeszcze na czarno bez umowy. Jeżeli przepracowałeś tyle lat , oddałeś firmie swoje serce , byłeś dumny że tu pracujesz , utożsamiasz się z nią , jesteś na dobre i złe to teraz masz odejść na ostatnie 5 lat przed emeryturą ??? Tak ,tak Anwil to największy pracodawca we Włocławku ale ten ,, Wielki Anwil,, To się skończył wraz że śmiercią ŚP -Benedykta Michewicza i odejściem dyrektora Kaczorowskiego , teraz Anwil to dno . Wyścig szczurów , spadochroniarzy i pseudo menadżerów nie mających nic wspólnego z chemią -dla nich liczą się tylko liczby , słupki i surowa matematyka a nie ,, pracownicy,, . Ostatnie negocjacje dotyczące podwyżek i propozycja zarządu 50 zł brutto i to uznaniowo już chyba przelało czarę goryczy . Przecież to jest policzek wymierzony w załogę Anwilu . Gdybym był związkowcem i brał udział w tych negocjacjach to bez chwili zastanowienia opuścił bym ten burdel i zatrzaskując drzwi już nie przystąpił do jakichkolwiek rozmów z tymi nieudacznikami i wstąpił w spór zbiorowy a następnie w całą procedurę które mają związki zawodowe do strajku włącznie i to natychmiast . Żadnych więcej rozmów z tą ,, kastą dobrej zmiany,, . Pieniądze wypracowane przez załogę są inwestowane w 100 -ki kamer instalowane na całym zakładzie , dziesiątki kamer na każdym wydziale i do czego ma to służyć - inwigilacji pracowników , szkoda tylko że jeszcze bez kamer pozostają WC - tam tez powinny się znajdować -czy przypadkiem za długo nie korzystamy z potrzeby . Koszty ekonomiczne każą Pani prezes zlikwidować dyżurnego lekarza który udziela pomocy pracownikom zmianowym . Przecież to fabryka czekolady a do umieralni we włocławskim szpitalu 15 minut jazdy , gdy przejazd na Wienieckiej lub Hutniczej jest zamknięty to sam już kilkanaście razy czekałem po 20 minut . W trakcie budowy jet tzw. brygada ,, RR,, szybkiego reagowania z bronią , która w ciągu minuty ma si ę znajdować w każdej części zakładu . I na to są pieniądze . Mówiąc szczerze idąc po zakładzie nie przejdziesz spokojnie nie zostając wyligitymowanym lub przedmuchanym alkomatem a już na bramach wejściowych nie wspomnę . I to jest budowanie zaufania . Kim my jesteśmy dla tych pseudo zarządzających- potęcjalnymi złodziejami , pijakami . Kierowcy którzy przyjeżdżają z całej Polski po produkty do Anwilu to nadziwić się nie mogą gdzie my pracujemy , że to chyba jakiś obóz pracy - ogrodzenie z drutu kolczastego ,setki kamer ,co chwile kontrole , tylko wam esesmanów z psami brakuje i napisu na każdej bramie ,, Arbeit macht frei ,, Taki to w małej tylko pigułce jest ten nasz dzisiejszy Anwil . Pozdrawiam oponentów 09:38, 21.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

XX

5 0

Cała prawda. Dodam jeszcze czujniki ruchu i kamery obrotowe co kilkanaście metrów, reagujące na ruch wzdłuż całego zakładu. 14:04, 22.02.2019


LoloLolo

18 0

No właśnie w Anwilu padła propozycja ze strony zarządu 50,00 zł na osobę na czysto (34,00 zł).
Kpina z pracowników ,co na to prezes Obajtek ?Grupa Orlen sponsoruje Kubice,kupuje nowe
samochody hybrydowe na wyposażenie floty, doradcy prezesów po 30 tysięcy na miesiąc (a nie wiedzą, gdzie znajduje się Anwil)
To jest ta zmiana. 12:06, 21.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obudźcie się obudźcie się

6 5

Nic się nie zmieni dopóki w Polsce będzie rządzić banda POPIS
Dokonania PiS
1) Brak reakcji na podpisanie przez USA aktu 447 (żydzi domagają się 350 mld dolarów, za tzw mienie bez spadkowe)
2) Przymusowe szczepienia pod groźbą kary
3) Wodociągi Polskie oddane spółce Tahal z Izraela
4) Wspomaganie banderowskiej Ukrainy : 4mld zł bezzwrotnej pożyczki, sponsorowanie gazu za free, przyzwalanie na banderyzm i jawne antypolskie działania, ukrainizacja Polski i rynku pracy
5) Polityka zagraniczna na kolanach, ustawa IPN do kosza
6) 100mln na cmentarz żydowski, muzeum Polin ( 400mln) budowa muzeum getta warszawskiego, w kolejce kolejne chasydów polskich, przepraszanie za marzec 1968 to skandal i farsa.
7) Ustawa 1066 o "bratniej pomocy''
8) Ustawa o wydawaniu polskiej broni i amunicji obcym wojskom to skandal i jawna antypolska ustawa
9) Sprowadzenie JP MORGAN i dotowanie ich kwotą 20mln zł
10) Brak repolonizacji mediów
11) Brak rozliczeń złodziei i zdrajców
12) Brak opodatkowania obcych kapitałów
13) Podwyżki podatków i ciągłe wprowadzanie nowych
14) Ustawa prawo wodne to farsa i skandal
15) Brak rozliczeń za reprywatyzacje i nie chodzi tu tylko o Warszawę
16) Kara za zabicie własnej świni której się nie zgłosi, 3lata więzienia = jak za okupacji
17) Próba likwidacji branży futerkowej, branża przynosi mld zł zysku (pewnie po wyborach temat znowu wróci)
18) Nadmierne zadłużenie państwa między innymi przez 500+, zamiast tego należy obniżyć podatki VAT , zlikwidować pit i cit oraz wiele innych chorych antyludzkich podatków.
19) Obecność wojsk amerykańskich, to okupacja
20) Brak reformy sądownictwa lub niedołężne działanie, komunistyczni sędziowie i prokuratorzy jak byli tak są
21) Brak polityki historycznej ! Cały czas za coś przepraszają, jak nie Żydów to Ukraińców, niedługo Turków będą przepraszać za Wiedeń
22) Brak reformy górnictwa oraz dalszy drenaż kopalni węgla, brak innowacji w tym dziale, węgiel polski należy zgazować a wtedy staniemy się samowystarczalni w gaz i staniemy na nogi gospodarczo
23) Brak reakcji na bezprawne roszczenia żydowkie
24) Przyjmowanie imigrantów z Nepalu , Uzbekistanu, Filipin w bardzo dużych ilościach
25) CETA I GMO przegłosowane
26) Zakłamywanie rzeczywistości i bajdurzenie w TVP o samych sukcesach
27) Cały czas odwlekanie ustawy w obronie najmłodszych
28) Robienie wszystkiego z podkulonym ogonem co tylko powie Usrael
29) Zakup obligacji USA w sumie na kwotę 100 miliardów zł !! Co ciekawe , te obligacje są oprocentowane na 1.5% !! A Polska sprzedaje swoje obligacje na 5-6% !!! To naprawdę trzeba być idiotą żeby z całą premedytacją prowadzić politykę obligacji mając na starcie 3.5-4% straty !
30) Sprawa aneksu do raportu o likwidacji WSI !
31) Ustawa "Mieszkanie na Start" która pozwala cudzoziemcom otrzymywać dopłaty do czynszu z polskiego budżetu przez okres 15 lat
32) Finansowanie obcokrajowcom studiów (dopłata z budżetu wynosi 13 tys. zł na zagranicznego studenta)
33) Trwają prace nad ustawą która zrefunduje pracodawcom część kosztów zatrudnienia obcokrajowca
34) Niektórzy cudzoziemcy mogą ubiegać się o emeryturę w Polsce po miesiącu pracy. Emerytura wyniesie 1000 zł.Jeżeli obcokrajowiec wypracował w swoim kraju 200 zł emerytury to Polska dopłaci mu 800 zł aby uzyskać minimalną emeryturę 1000 zł i wystarczy do tego miesiąc pracy w Polsce.
35) Ponad 2 mln ukrainców w Polsce, przez co blokowany jest wzrost pensji polskich pracowników
36) Za sprawą kolejnych podatków wyjazd polaków z Polski za chlebem
37) Dziwne konszachty z ludźmi typu Jonny Daniels , Leib Fogelman, Stambler oraz sekta Chabad-Lubawicz
38) Podpisanie Traktau Lizbonskiego
39) Wzrost opłaty za przegląd techniczny samochodu z 99 zł do 126 zł
40) "Podatek od deszczu"
41) "Podatek denny"
42) Wycofanie się i uległość przed UE w sprawie Sadu Najwyższego
43) Walka z Polonią
44) Afera KNF
45) USA zabiera polskie emerytury Polonii Amerykańskiej za przyzwoleniem PiSu
46) Rośnie liczba regulacji prawnych, które utrudniają prowadzenie działalności gospodarczej
47) Agenta Mossadu, zatrudnia się w LOT za 15 tys. Euro miesięcznie i sponsoruje pieniędzmi podatników jego spotkania czyt Daniels z sekty Chabad Lubawicz
48) Wprowadza się szereg ustaw, które mają za zadanie inwigilować obywateli
49) Zamiata się pod dywan sprawę ekshumacji w Jedwabnem
50) Próbuje się zaostrzyć jedną z najbardziej restrykcyjnych ustaw o broni palnej na świecie (całkowicie rozbrojony naród polski)
51) Wysyłanie Polskich Wojsk oraz mieszanie ich w brudne gierki usraela (Polskie wojsko będzie patrolować granice izraela)
52) Próba przejęcia Marszu Niepodległości
53) Niszczenie polskiego łowiectwa
54) Przyjęcie wytycznych do realizacji Porozumienia paryskiego tzn chore wymysły na temat globalnego ocieplenia itp
55) Sprzedaż za bezcen firmy Ursus Bus (produkującej polskie autobusy) byłemu żydowskiemu prezesowi banku JP Morgan
56) Zakusy PiSu w kierunku prywatyzacji Lasów Państwowych
57) Systematyczne niszczenie polskiego rolnictwa i sadownictwa. (Afera ASF, wybijanie z premedytacją polskich hodowli świń, gdy zaledwie kilka kilometrów dalej fermy zagranicznych firm były nie ruszane. Dotowanie rolnictwa ukraińskiego, import ziemniaków z izraela. Skandalicznie niskie ceny skupu polskich płodów rolnych)

A za PO:
1) Afera taśmowa
2) Afera hazardowa
3) Afera wyciągowa
4) Afera stadionowa
5) Afera autostradowa
6) Afera stoczniowa
7) Afera AmberGold
8) Afera Elewarru
9) Afera z informatyzacją MSW
10) Afera z budową gazoportu w Świnoujściu/dostawami gazu z Kataru
11) Afera z budową elektrowni atomowej (od 5 lat trwa "wybieranie" lokalizacji, a zarząd specjalnych spółek bierze kasę)
12) Afera z opóźnieniem publikacji przez Rządowe Centrum Legislacji ustawy o rajach podatkowych
13) Grabież Polakom połowy oszczędności emerytalnych zgromadzonych w OFE (153 mld zł)
14) Wydłużenie obowiązku pracy (wieku emerytalnego) o 7 lat u kobiet i 2 lata u mężczyzn
15) Rozrost biurokracji (sto tysięcy nowych etatów)
16) Drastyczny wzrost zadłużenia kraju (z 530 mld zł do blisko 1 bln zł)
17) Podniesienie VAT-u na wszystko
18) Podwyższenie o 1/3 składki rentowej (ZUS) dla przedsiębiorców
19) Zamrożenie na 8 lat kwoty wolnej od podatku, kwot uzyskania przychodu oraz progów podatkowych
20) Podniesienie akcyzy na paliwo
21) Likwidacja ulg podatkowych (budowlana, internetowa)
22) Wprowadzenie nowego podatku paliwowego - tzw. opłaty zapasowej
23) Nałożenie na Lasy Państwowe haraczu w postaci podatku od przychodu (a nie dochodu!)
24) Prace nad wprowadzeniem podatku smartfonowego i tabletowego
25) Prace nad wprowadzeniem podatku audiowizualnego
26) Przyjęcie zabójczego dla polskiej gospodarki pakietu klimatycznego
27) Zgoda na wprowadzenie do Polski GMO
28) Przyjęcie ustawy o ograniczeniu dostępu obywateli do informacji publicznej
29) Przyjęcie ustawy o ograniczeniu wolności zgromadzeń
30) Przyjęcie ustawy o "bratniej pomocy" (tzw. ustawa 1066)
31) Spuszczenie w sejmowym klozecie kilku milionów podpisów złożonych pod obywatelskimi inicjatywami referendalno-ustawodawczymi
32) Utajnienie raportu o nieprawidłowościach w ZUS do jakich doszło w latach 2008 - 2013
33) Próba nocnej zmiany Konstytucji RP, która umożliwiłaby sprzedaż Lasów Państwowych
34) Podpisanie z Rosją niekorzystnej umowy gazowej (najdroższy gaz w Europie)
35) Drenaż Funduszu Rezerwy Demograficznej
36) Wyprzedaż majątku narodowego za ponad 65 mld zł (w tym spółek strategicznych takich jak Azoty Tarnów);
37) Ograniczenie potencjału militarnego
38) Brak przemyślanej i suwerennej polityki zagranicznej
39) Wszechobecny nepotyzm i kolesiostwo (tysiące stanowisk opłacanych z publicznej kasy dla kolesi z Platformy "Obywatelskiej")

(proszę kopiować i wklejać gdzie chcecie)? 14:21, 21.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

obudźcie sięobudźcie się

1 0

zapomniałem jeszcze dodać
58) Niszczenie polskiego grafenu (nowy zarząd zwolnił "ojca" polskiego grafenu po 34 latach pracy, a majątek ITME jest wyprzedawany) 14:42, 21.02.2019


obudźcie się obudźcie się

5 4

Nic się nie zmieni dopóki w Polsce będzie rządzić banda POPIS
Dokonania PiS
1) Brak reakcji na podpisanie przez USA aktu 447 (żydzi domagają się 350 mld dolarów, za tzw mienie bez spadkowe)
2) Przymusowe szczepienia pod groźbą kary
3) Wodociągi Polskie oddane spółce Tahal z Izraela
4) Wspomaganie banderowskiej Ukrainy : 4mld zł bezzwrotnej pożyczki, sponsorowanie gazu za free, przyzwalanie na banderyzm i jawne antypolskie działania, ukrainizacja Polski i rynku pracy
5) Polityka zagraniczna na kolanach, ustawa IPN do kosza
6) 100mln na cmentarz żydowski, muzeum Polin ( 400mln) budowa muzeum getta warszawskiego, w kolejce kolejne chasydów polskich, przepraszanie za marzec 1968 to skandal i farsa.
7) Ustawa 1066 o "bratniej pomocy''
8) Ustawa o wydawaniu polskiej broni i amunicji obcym wojskom to skandal i jawna antypolska ustawa
9) Sprowadzenie JP MORGAN i dotowanie ich kwotą 20mln zł
10) Brak repolonizacji mediów
11) Brak rozliczeń złodziei i zdrajców
12) Brak opodatkowania obcych kapitałów
13) Podwyżki podatków i ciągłe wprowadzanie nowych
14) Ustawa prawo wodne to farsa i skandal
15) Brak rozliczeń za reprywatyzacje i nie chodzi tu tylko o Warszawę
16) Kara za zabicie własnej świni której się nie zgłosi, 3lata więzienia = jak za okupacji
17) Próba likwidacji branży futerkowej, branża przynosi mld zł zysku (pewnie po wyborach temat znowu wróci)
18) Nadmierne zadłużenie państwa między innymi przez 500+, zamiast tego należy obniżyć podatki VAT , zlikwidować pit i cit oraz wiele innych chorych antyludzkich podatków.
19) Obecność wojsk amerykańskich, to okupacja
20) Brak reformy sądownictwa lub niedołężne działanie, komunistyczni sędziowie i prokuratorzy jak byli tak są
21) Brak polityki historycznej ! Cały czas za coś przepraszają, jak nie Żydów to Ukraińców, niedługo Turków będą przepraszać za Wiedeń
22) Brak reformy górnictwa oraz dalszy drenaż kopalni węgla, brak innowacji w tym dziale, węgiel polski należy zgazować a wtedy staniemy się samowystarczalni w gaz i staniemy na nogi gospodarczo
23) Brak reakcji na bezprawne roszczenia żydowkie
24) Przyjmowanie imigrantów z Nepalu , Uzbekistanu, Filipin w bardzo dużych ilościach
25) CETA I GMO przegłosowane
26) Zakłamywanie rzeczywistości i bajdurzenie w TVP o samych sukcesach
27) Cały czas odwlekanie ustawy w obronie najmłodszych
28) Robienie wszystkiego z podkulonym ogonem co tylko powie Usrael
29) Zakup obligacji USA w sumie na kwotę 100 miliardów zł !! Co ciekawe , te obligacje są oprocentowane na 1.5% !! A Polska sprzedaje swoje obligacje na 5-6% !!! To naprawdę trzeba być idiotą żeby z całą premedytacją prowadzić politykę obligacji mając na starcie 3.5-4% straty !
30) Sprawa aneksu do raportu o likwidacji WSI !
31) Ustawa "Mieszkanie na Start" która pozwala cudzoziemcom otrzymywać dopłaty do czynszu z polskiego budżetu przez okres 15 lat
32) Finansowanie obcokrajowcom studiów (dopłata z budżetu wynosi 13 tys. zł na zagranicznego studenta)
33) Trwają prace nad ustawą która zrefunduje pracodawcom część kosztów zatrudnienia obcokrajowca
34) Niektórzy cudzoziemcy mogą ubiegać się o emeryturę w Polsce po miesiącu pracy. Emerytura wyniesie 1000 zł.Jeżeli obcokrajowiec wypracował w swoim kraju 200 zł emerytury to Polska dopłaci mu 800 zł aby uzyskać minimalną emeryturę 1000 zł i wystarczy do tego miesiąc pracy w Polsce.
35) Ponad 2 mln ukrainców w Polsce, przez co blokowany jest wzrost pensji polskich pracowników
36) Za sprawą kolejnych podatków wyjazd polaków z Polski za chlebem
37) Dziwne konszachty z ludźmi typu Jonny Daniels , Leib Fogelman, Stambler oraz sekta Chabad-Lubawicz
38) Podpisanie Traktau Lizbonskiego
39) Wzrost opłaty za przegląd techniczny samochodu z 99 zł do 126 zł
40) "Podatek od deszczu"
41) "Podatek denny"
42) Wycofanie się i uległość przed UE w sprawie Sadu Najwyższego
43) Walka z Polonią
44) Afera KNF
45) USA zabiera polskie emerytury Polonii Amerykańskiej za przyzwoleniem PiSu
46) Rośnie liczba regulacji prawnych, które utrudniają prowadzenie działalności gospodarczej
47) Agenta Mossadu, zatrudnia się w LOT za 15 tys. Euro miesięcznie i sponsoruje pieniędzmi podatników jego spotkania czyt Daniels z sekty Chabad Lubawicz
48) Wprowadza się szereg ustaw, które mają za zadanie inwigilować obywateli
49) Zamiata się pod dywan sprawę ekshumacji w Jedwabnem
50) Próbuje się zaostrzyć jedną z najbardziej restrykcyjnych ustaw o broni palnej na świecie (całkowicie rozbrojony naród polski)
51) Wysyłanie Polskich Wojsk oraz mieszanie ich w brudne gierki usraela (Polskie wojsko będzie patrolować granice izraela)
52) Próba przejęcia Marszu Niepodległości
53) Niszczenie polskiego łowiectwa
54) Przyjęcie wytycznych do realizacji Porozumienia paryskiego tzn chore wymysły na temat globalnego ocieplenia itp
55) Sprzedaż za bezcen firmy Ursus Bus (produkującej polskie autobusy) byłemu żydowskiemu prezesowi banku JP Morgan
56) Zakusy PiSu w kierunku prywatyzacji Lasów Państwowych
57) Systematyczne niszczenie polskiego rolnictwa i sadownictwa. (Afera ASF, wybijanie z premedytacją polskich hodowli świń, gdy zaledwie kilka kilometrów dalej fermy zagranicznych firm były nie ruszane. Dotowanie rolnictwa ukraińskiego, import ziemniaków z izraela. Skandalicznie niskie ceny skupu polskich płodów rolnych)

A za PO:
1) Afera taśmowa
2) Afera hazardowa
3) Afera wyciągowa
4) Afera stadionowa
5) Afera autostradowa
6) Afera stoczniowa
7) Afera AmberGold
8) Afera Elewarru
9) Afera z informatyzacją MSW
10) Afera z budową gazoportu w Świnoujściu/dostawami gazu z Kataru
11) Afera z budową elektrowni atomowej (od 5 lat trwa "wybieranie" lokalizacji, a zarząd specjalnych spółek bierze kasę)
12) Afera z opóźnieniem publikacji przez Rządowe Centrum Legislacji ustawy o rajach podatkowych
13) Grabież Polakom połowy oszczędności emerytalnych zgromadzonych w OFE (153 mld zł)
14) Wydłużenie obowiązku pracy (wieku emerytalnego) o 7 lat u kobiet i 2 lata u mężczyzn
15) Rozrost biurokracji (sto tysięcy nowych etatów)
16) Drastyczny wzrost zadłużenia kraju (z 530 mld zł do blisko 1 bln zł)
17) Podniesienie VAT-u na wszystko
18) Podwyższenie o 1/3 składki rentowej (ZUS) dla przedsiębiorców
19) Zamrożenie na 8 lat kwoty wolnej od podatku, kwot uzyskania przychodu oraz progów podatkowych
20) Podniesienie akcyzy na paliwo
21) Likwidacja ulg podatkowych (budowlana, internetowa)
22) Wprowadzenie nowego podatku paliwowego - tzw. opłaty zapasowej
23) Nałożenie na Lasy Państwowe haraczu w postaci podatku od przychodu (a nie dochodu!)
24) Prace nad wprowadzeniem podatku smartfonowego i tabletowego
25) Prace nad wprowadzeniem podatku audiowizualnego
26) Przyjęcie zabójczego dla polskiej gospodarki pakietu klimatycznego
27) Zgoda na wprowadzenie do Polski GMO
28) Przyjęcie ustawy o ograniczeniu dostępu obywateli do informacji publicznej
29) Przyjęcie ustawy o ograniczeniu wolności zgromadzeń
30) Przyjęcie ustawy o "bratniej pomocy" (tzw. ustawa 1066)
31) Spuszczenie w sejmowym klozecie kilku milionów podpisów złożonych pod obywatelskimi inicjatywami referendalno-ustawodawczymi
32) Utajnienie raportu o nieprawidłowościach w ZUS do jakich doszło w latach 2008 - 2013
33) Próba nocnej zmiany Konstytucji RP, która umożliwiłaby sprzedaż Lasów Państwowych
34) Podpisanie z Rosją niekorzystnej umowy gazowej (najdroższy gaz w Europie)
35) Drenaż Funduszu Rezerwy Demograficznej
36) Wyprzedaż majątku narodowego za ponad 65 mld zł (w tym spółek strategicznych takich jak Azoty Tarnów);
37) Ograniczenie potencjału militarnego
38) Brak przemyślanej i suwerennej polityki zagranicznej
39) Wszechobecny nepotyzm i kolesiostwo (tysiące stanowisk opłacanych z publicznej kasy dla kolesi z Platformy "Obywatelskiej")

(proszę kopiować i wklejać gdzie chcecie)? 14:22, 21.02.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Limonka77Limonka77

0 0

To są fakty , Narodzie Polski. Przekażcie tę wiedzę swoim dzieciom 23:31, 04.05.2019


ObiektywnieObiektywnie

10 0

Nie zastanowiło Was nigdy czemu w centrum Polski-Włocławku są niskie pensje a życie takie kosztowne? 00:50, 22.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gośćgość

14 0

Anwil po tym co się dzieje z ZUZP i podwyżkami powinien cały stanąć
09:05, 22.02.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

elektryk elektryk

9 0

Pogonić tych nierobów związkowców (mam na myśli zarząd S ), czy kos z pracowników OS we Włocławku widział ostatnio przewodniczącego , na warsztacie ,albo na jakiejś dyżurce ? Podejrzewa , że nie , pewnie przygotowuje wyjazd w góry dla wybranych (zarząd plus wybrańcy ) . 21:44, 07.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tak IItak II

8 0

Przewodniczący w ostatnich dniach nie miał czasu, by chodzić po dyżurkach lub warsztatach.Walczył w Warszawie i Płocku o podwyżki(robił sobie selfie z prezesem Orlenu).Tak był zaabsorbowany negocjacjami.że zapomniał o kwotach z jakimi wystąpił.No i wyszło jak wyszło, dostał więcej niż chciał.I tak trzymać, nie ma to jak dobra współpraca Zw. Zaw. z pracodawcą:))) 21:41, 22.03.2019


Yogi babuYogi babu

6 0

Jaka cisza w komentarzach po podpisaniu porozumienia płacowego z Albertem, czyżby wszyscy zadowoleni?
Prezes nie mógł dać więcej bo musiałby zwolnić część załogi uczciwie pracującej?
Może czas ograniczyć biurokrację bo ta bardzo szybko się rozrasta. 22:49, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Al... i 8 rozbójnikóAl... i 8 rozbójnikó

8 0

Masz rację Yogi babu. Cisza, bo pewno co niektórzy są częściowo zadowoleni, bo się już bali, że nic nie dostaną, a co niektórzy os..., bo mogą być zwolnieni. A do tego przecież na stronie Orlen Serwisu, przewodniczący Solidarności Dorsz napisał, że "podpisane przez nas porozumienie o wzroście wynagrodzeń zabezpiecza prawa i interesy naszej spółki". Jak widać, tylko przyklaskiwać tym związkom co to wywalczyły. Stoją za swoimi związkowcami jak matka za synem czy córką. Zapomniał Dorsz dodać, że dostał więcej, niż chciał. Tu pracodawca okazał się bardzo hojny, za co trzeba dziękować. Czego tu chcieć, czego żądać, ściskać pośladki i pracować. Na pewno za rok pracodawca to zauważy i może da więcej niż będą chciały związki. Ooo, nawet Układ Zbiorowy Pracy będziemy mieli. Może znów pracodawca da więcej niż chcą związkowcy. 22:13, 21.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GórolGórol

4 0

"podpisane przez nas porozumienie o wzroście wynagrodzeń zabezpiecza prawa i interesy naszej spółki" Czyli spółki prezesa z kolesiami trzymającymi palec z wazeliną tam gdzie należy.Własnie ta spółkę miał na myśli .Związkom zawodowym to najlepiej się udają biesiady piwne i wycieczki finansowane z funduszu firmowego . 23:47, 04.05.2019


GośćGość

8 0

Obajtek obiecał zwierać nożyce płacowe pomiędzy Orlenem a spółkami- jakoś tego nie widać, za to widać dynamiczny rozwój biurokracji w Orlen serwis w Płocku 22:23, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DelfinaDelfina

3 0

Biuro Prasowe PKN Orlen odpowiedziało, że obecnie trwają rozmowy dotyczące Zakładowego Układu Zborowego Pracy ze związkami zawodowymi w tej spółce. Rozpoczęły się również negocjacje dotyczące wzrostu wynagrodzeń pracowników Serwisu w 2019 roku (ostatnie wczoraj). ????Trwa bezsensowny bełkot a nie rozmowy , panoczkowie. Bezsensowna papierologia produkowane co tydzień zarządzenia do zarządzeń to dzień powszedni w tej firmie.Spychanie problemów odgórnych na pracowników to "świetlana strategia "rozwoju tej firmy.Pewnie inni mają gorzej ale to w mniej zamożnych firmach .Tutaj natomiast propaganda sukcesu jak za czasów Lenina , Stalina i Gomółki a pracownik jest tylko wówczas wspomniany gdy są problemy . Gdyż winę za nie trzeba na kogoś tradycyjnie "zwalić " 23:24, 04.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Aparatowy anwilAparatowy anwil

3 0

Przyglądam się temu nowemu związkowi Pana Pietrzaka i chciałbym żeby u nas w Anwilu również taki związek działał. W serwisie osiągnęli większe podwyżki niż u nas w Anwilu. Mam nadzieję, że u nas paczki i wycieczki zmienią się na podwyżki. 14:13, 01.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnwilowiecAnwilowiec

3 0

Czy ktoś wie jak się zapisać do tego nowego związku Pietrzaka? Bo nasi związkowcy tylko wycieczki, talony i salony. A też myślę, że potrzebny jest związek, który będzie walczył o nasze płace 15:24, 01.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%