W czwartek na drodze krajowej nr 62 w wypadku drogowym zginęła 21-letnia kobieta. Według wstępnych ustaleń policji do zdarzenia doszło z jej winy.
W czwartek (21 lutego) po godzinie 14 na trasie z Włocławka do węzła autostradowego w Pikutkowie i Brześcia Kujawskiego (DK62)w miejscowości Józefowo (gm. Brześć Kujawski) samochód osobowy zderzył się z ciężarówką. Zginęła 21-latka kierująca tym pierwszym autem. 60-letni kierowca ciężarówki nie ucierpiał. Był trzeźwy.
[ZT]32853[/ZT]
- Z wstępnych ustaleń wynika, że kierująca pojazdem vw jadąc od strony Pikutkowa na łuku drogi straciła panowanie nad pojazdem i zjechała na przeciwległy pas ruchu, którym poruszał się z Włocławka pojazd ciężarowy. Po zderzeniu z ciężarówką auto osobowe powróciło na swój pas ruchu i uderzyło jeszcze w barierę energochłonną oddzielającą jezdnię od skarpy - opisuje przebieg wypadku sierż Tomasz Tomaszewski z policji we Włocławku.
Droga pomiędzy Włocławkiem a Pikutkowem na czas prowadzonych czynności była zablokowana przez około cztery godziny i w tym czasie wyznaczono objazdy. W sprawie tragicznego w skutkach wypadku drogowego prowadzone jest postępowanie pod nadzorem prokuratora, które wyjaśni dokładne okoliczności i przyczyny zdarzenia.
Z naszych ustaleń wynika, że ofiara wypadku pochodziła ze wsi pod Bobrownikami w powiecie lipnowskim.
wik08:49, 22.02.2019
Może czas najwyższy powiedzieć otwarcie że ta droga nie jest dostosowana do ruch który się na niej odbywa ze względu na dojazd do autostrady, a nieszczęsny zakręt zabrał już wiele ludzi i zniszczył wiele samochodów. Dziwne że po raz kolejny winy upatruje się w kierowcy a nie w zarządcy drogi. 08:49, 22.02.2019
Kierowca08:57, 22.02.2019
Na tym łuku zawsze był problem! Ile razy może i przez niedostosowanie się do warunków ale i ostry kąt ludzie wyskakiwali samochodami ze skarpy? Kąt nachylenia też jest ważny a tam jest płasko. 08:57, 22.02.2019
lol09:02, 22.02.2019
Wszystko ok. Droga nie jest może idealna, ale pierwsze co trzeba zrobić to włączyć wyobraźnie.
Szkoda dziewczyny. 09:02, 22.02.2019
Kierowca09:17, 22.02.2019
Tak jak napisał "lol", droga idealna zdecydowanie nie jest, ale to kierowcy powodują wypadki, a nie drogi. Szkoda tej kobiety, na pewno miała jakieś plany na życie, ale prawdopodobnie to tylko ona jest winna (nie mówię, że na 100% bo nie było mnie tam). Do tych wszystkich obwiniajacych drogę: jak droga jest licha to już nie trzeba myśleć? Mam nadzieję, że nie macie prawa jazdy i nie jeździcie bo jak jest odwrotnie to ja przestaję jeździć bo życie jest mi miłe. Nie słyszeliście o czymś takim jak dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze? Zwłaszcza w zimę kiedy norma jest, że pada deszcz i marznie, i robi się "szklanka". 09:17, 22.02.2019
Spekulant09:22, 22.02.2019
Nie drogi, nie drzewa a ludzie są sprawcami wypadków. Zawsze. Gdy jedzie pijany, gdy jedzie za szybko, gdy jedzie niesprawnym autem. Za każdym wypadkiem stoi człowiek.
A tragedia dla mnie niewyobrażalna. 09:22, 22.02.2019
Pewu8709:25, 22.02.2019
Winę zwalac na drogę? To droga prowadzi, czy kierowca, który powinien dostosować prędkość do warunków jazdy. Szkoda dziewczyny... młoda, niedoświadczona jako kierowca, może niewprawiona w jeździe... droga do Wieńca tez ma pełno podobnych zakrętów i wiele innych dróg jest naprawdę gorszych, jeżdżę również ta i nawet nie zwróciłem uwagi, zeby ona jakas wyjątkowo niebezpieczna była. Jak się jeździ ?normalnie? bez szarżowania, to nie zwala się winy na ostre zakręty i jakieś nadzwyczajne drogi z dziwnymi skosami, katami nachylenia? Co wy tu wypisujecie... 09:25, 22.02.2019
vladi09:39, 22.02.2019
Jeżdżę tamtędy codziennie, zakręt jest źle sprofilowany, powinno być ograniczenie do 50 km/h. Wystarczy jechać przepisowo to nie wyrzuci samochodu. Ile razy na tym zakręcie idioci mnie wyprzedzali po ja "frajer" zwolniłem. 09:39, 22.02.2019
przykro mi10:38, 22.02.2019
Przykre to, niestety trzeba włączyć wyobraźnie żadne ograniczenia czy tam by było 50 czy 60 czy 20 km/h trzeba włączyć wyobraźnie!!!! i trzeba dostwoswywać jazdę do warunków atmosferycznych! Wyraz współczucia dla rodziny! niewyobrażalna tragedia! :( 10:38, 22.02.2019
FUSI10:46, 22.02.2019
Właśnie dlatego, że droga nie jest idealna trzeba podwójnie uważać ! 10:46, 22.02.2019
Jantar6111:01, 22.02.2019
W każdym porządnym mieście zjazdy i dojazdy do autostrad to drogi czteropasmowe , nic nie stoi na przeszkodzie aby właśnie tą drogę poszerzyć . Oba pobocza to las więc nie ma problemu z wykupem gruntów . Ruch na tym odcinku wzrósł o 400% od kiedy droga ta stała się drogą dojazdową do autostrady . Wystarczy popatrzeć co dzieje się na ulicy Kruszyńskiej i Królowej Jadwigi. W większości takich wypadków to wina kierowców ale Włocławek nie był i nie jest przygotowany na taki ruch samochodowy . Nie jestem pewien ale to najwęższa droga dojazdowa do miasta i na autostradę , przede wszystkim brak jakiegokolwiek pobocza . 11:01, 22.02.2019
777711:31, 22.02.2019
Nie w większości tylko wszystkie wypadki powodują kierowcy. Nieważne jaka jest droga, czy szeroka i prosta czy kreta i wąska, czy jest odśnieżona czy sucha, czy są przy niej drzewa czy nie. Jakikolwiek by nie był wypadek, zawsze winny jest przynajmniej jeden kierowca lub pieszy. Zawsze przyczyną może być nadmierna prędkość, zbyt mały odstęp od samochodu z przodu, brak wyobraźni, nieuwaga, niepatrzenie na znaki lub niestosowanie się do nich, pijaństwo, głupota, niesprawny samochód. To właśnie przez takie rzeczy dzieją się wypadki i tragedie. Tutaj też przyczyną prawdopodobnie było zbyt małe doświadczenie i nie należyta ostrożność. Szkoda kobiety, zasłużyła co najwyżej na mandat, ewentualnie na utratę prawa jazdy, ale na pewno nie na śmierć. Więcej rozwagi kierowcy, proponuję włączyć myślenie i zastanowić się nad sobą, a nie zwalac winę na prezydenta, drogowców i wszystkich innych wokół siebie. 11:31, 22.02.2019
WPPW11:17, 22.02.2019
Wszyscy macie rację. To ludzie są winni. Zarówno kierowcy niedostosowujący prędkości do warunków drogowych w najszerszym rozumieniu, jak i projektanci drogowi oraz sami drogowcy, dopuszczający do ruchu niedostosowaną, za wąską drogę do tak dużego obciążenia ruchem, gdzie ledwo mijają się dwa tiry, dosłownie na centymetry. To wszystko skutkuje licznymi wypadkami. No, ale teoretycznie w dokumentacji drogowej wszystko jest w porządku. Bo teoria i praktyka rzadko ze sobą coś wspólnego. Taki nasz kraj i ludzie. 11:17, 22.02.2019
pakero 11:18, 22.02.2019
Kto z was nie raz wpadł w poślizg albo nie raz komuś zabrakło wyobraźni to ja tez miałem zginać na starym fajansie jak za małolata się chodziło bo nie miałem wyobraźni ludzie zginęła osoba szkoda jej rodziny szacunku trochę i pokory mądrusie nie pozdrawiam 11:18, 22.02.2019
juk2318:04, 22.02.2019
Co byś powiedział gdyby ktoś przez brak wyobraźni wjechał w Ciebie lub kogoś tobie bliskiego i go zabił lub zrobił z niego kalekę ? Jaką wtedy wykazałbyś pokorę i szacunek.Oczywiście nie życzę Ci tego a tej dziewczyny też jest mi żal, ale życie to nie gra komputerowa pewne wybory i zachowania są ostateczne i nie dają możliwości naprawy 18:04, 22.02.2019
lol13:08, 22.02.2019
pakero, rzecz polega na tym że każdy z nas popełnia błędy, to prawda i czasem puszcza wodzę fantazji, tylko że........ niestety co tysięcznemu się nie udaje. Tu nikt nie wini tej młodej dziewczyny, po prostu, stało się.
A wypadków jest najwięcej przy zmiennych warunkach pogodowych, a wczoraj takie były. 13:08, 22.02.2019
Lol213:14, 22.02.2019
Mylisz się. Tzn. chyba się mylisz bo nie mam pełnego dostępu do danych na temat wypadków. Ale chyba wielu z nas zauważyło, że najwięcej, a przynajmniej bardzo dużo jest wypadków w lato i to na autostradach w ciepłe i suche dni. W jesień i zimę zdarzy mi się może z 2 razy "utknąc" w korku na autostradzie, w lato jest to średnio kilka razy w tygodniu. Pewnie wiele osób się ze mną zgodzi, z czego ciężko mi czuć satysfakcję. 13:14, 22.02.2019
lol13:10, 22.02.2019
WPPW, jeżeli jak piszesz że powodem wypadków są za wąskie drogi, to wytłumacz wszystkim dlaczego w takim razie są wypadki na autostradach? 13:10, 22.02.2019
WPPW13:41, 22.02.2019
Bo tam są za duże prędkości, dochodzące do 200km/h i za małe odstępy miedzy samochodami. to proste. 13:41, 22.02.2019
+++14:21, 22.02.2019
Bo niektórym kierowcom wydaje się że mają trzy życia a ich auto to pacerna kapsuła ...jak w grze komputerowej . 14:21, 22.02.2019
mis13:13, 22.02.2019
kto to był ?
13:13, 22.02.2019
Opr15:18, 22.02.2019
Człowiek 15:18, 22.02.2019
Colorado16:46, 22.02.2019
Szkoda młodej dziewczyny ,wyrazy współczucia dla rodziny, czytam niektóre komentarze typu droga nie ta itp to ręce opadają ,wystarczy przestrzegać ograniczenia jakie jest na tym łuku a będzie ok,dz?ś jechałem rano do Poznania i plant CWL ....... beemka wyprzedził w tym miejscu ,miał głupek więcej szczęścia jak rozumu 16:46, 22.02.2019
iwona.mich17:14, 22.02.2019
To niebezpieczne miejsce . W zeszłym roku z mężem byliśmy świadkami jak kierowca potrącił pracownika służby drogowej.Sprzątali po wypadku . 17:14, 22.02.2019
Karolinaaaa18:31, 22.02.2019
Trzeba uważać! Ten odcinek drogi ma tak ślizga nawierzchnie, że często dochodzi do wypadków nawet gdy są delikatne opady deszczu. 18:31, 22.02.2019
k10:44, 24.02.2019
śliską.....piszę się śliską. Nawierzchnia jest śliska, nie ślizga. 10:44, 24.02.2019
bicykiel22:56, 22.02.2019
niech zgadnę rejestracja CWL ?? pisała esemeska czy malowła się ? Może na FB pykała fotki z nową poranną tapetą . Typowe na tej drodze 22:56, 22.02.2019
bellaa23:11, 22.02.2019
Wysłać Ci filmiki jak jeżdżą na cw czy inna rejestracja? Może siebie tam znajdziesz! 23:11, 22.02.2019
Do kolesia bi14:01, 23.02.2019
Nie, pajacu, nie malowała się, nie pisała smska i nie cwl. Wracała z pracy, którą skończyła o 14ej. Ułatwię ci obliczenia, bo coś mało bystry jesteś - to znaczy, że o 4-4.30 musiała wstać, potem praca i może po prostu chciała już być w domu.
Nie wiesz, to nie oskarżaj kogoś, kto sam nie może się obronić, nie pisz głupot, nie rób przykrości rodzinie. Dasz radę przyswoić czy dużymi literami musi być? 14:01, 23.02.2019
Kierowca c+e09:37, 25.02.2019
Masz rację .Mogło być że pisała smsa.Jezdze dużo zestawem po Polsce.Patrze z góry i dużo widzę.Bardzo dużo. CO czwarty mniej więcej szczęśliwy posiadacz prawka kat b podczas jazdy dłubie coś w komórce. 09:37, 25.02.2019
Bibianna 07:42, 28.02.2019
To była Angelika krazinska 07:42, 28.02.2019
gość 10:56, 23.02.2019
Ludzie! Nie zwalajcie winy na drogę. W drodze do Włocławka przez Wieniec też są zakręty i tamtędy ostatnio jadąc autobusem widziałem wypadek, ale jak ktoś nie umie się dostosować do prędkości, to niech na drogę nie wyjeżdża. Po coś te wszystkie znaki stoją. Tym bardziej że ostatnio znowu robi się ślisko. 10:56, 23.02.2019
Don Vito19:30, 23.02.2019
Jeśli chodzi o drogę/dojazd do autostrady/to na pewno nie jest to co powinno być.Mam nadzieję ,że w końcu miasto doczeka się "normalnej"drogi dojazdowej do A1 w okolicy Kruszyna przez Michelin.Ten VW to chyba musiał być "klejony"bo takie przeważnie "okazyjne auta" jeżdżą po naszych drogach.Gdyby poduszki zadziałały i nieszczęsna pasażerka miała zapięte pasy -to by przeżyła wypadek. 19:30, 23.02.2019
pływająca scena13:44, 24.02.2019
ta droga wymaga przebudowy: ruchliwy dojazd do autostrady, dużo ciężarówek, strasznie wąsko, brak poboczy, często pojawiają się rowerzystki, za którymi ciągnie się powoli długi korek, bo nie ma jak ich ominąć przy natężonym ruchu z naprzeciwka. Ale są ważniejsze inwestycje 13:44, 24.02.2019
Jacek09:27, 25.02.2019
A wy wszyscy byście chcieli cisnąć ile fabryka dała.Niezależnie czy autostrada , droga krajowa czy gminna.Cholery można dostać z tymi durnymi komentarzami.Jak jest ograniczenie i znak ostrzegawczy to się jedzie z dozwoloną prędkością.Inna sprawa o której znikoma ilość pseudokierowcow wie jest taka:Jeśli masz 50 km/h i pada deszcz lub śnieg to jedź wolniej.W złych warunkach hamulcem gazem i kierownicą operuj delikatnie żeby nie stracić przyczepności.I do cholery jasnej zostaw KOMÓRKĘ w spokoju!!! 09:27, 25.02.2019
Koni12:42, 22.02.2019
22 11
Bzdura. Ta droga jest dostosowana do jazdy w obu kierunkach jednocześnie, a ten konkretny zakręt bardzo łatwo pokonać z prędkością jaka jest tam przewidziana. 12:42, 22.02.2019
as117:07, 24.02.2019
3 0
Wina jest kierowcy i kropka. To ze ruch jest tam spory i juz dawno powinny byc dwie jezdnie po dwa pasy a do tego sciezka rowerowa to juz inna sprawa
(tym bardziej ze jest tam duzo miejsca wystarczy wyciac drzewa). Mozna zrobic bardzo duzo aby poprawic bezpieczenstwo ale wpadniecie w poslizg lub zjechanie na przeciwny pas to zawsze wina kierowcy 17:07, 24.02.2019