Egzamin gimnazjalny we Włocławku przebiegł bez zakłóceń, podobnie jest z rozpoczętym dziś (15.04.) egzaminem ósmoklasistów. Związkowcy zaczynają jednak głośno mówić o tym, że zagrożone są matury.
Organizacja matur, jeśli strajk będzie kontynuowany, na razie nie jest we włocławskim ratuszu rozważana.
- Matury są dopiero w maju, mamy nadzieję, że akcja strajkowa do tego czasu się zakończy – mówi Agnieszka Białopiotrowicz, dyrektor Wydziału Edukacji.
W tej chwili większym problemem jest klasyfikacja uczniów z ostatnich klas szkół ponadgimnazjalnych. Bez niej o egzaminach nie może być mowy. Tymczasem, żeby rada pedagogiczna podjęła uchwałę klasyfikacyjną, potrzebne jest kworum. Osiągnięcie go w czasie strajku stanowi dla dyrektorów szkół spore wyzwanie. Na radzie musiałaby pojawić się przynajmniej połowa jej członków.
- Dziś, na godz. 15:00 wyznaczyłam zebranie rady pedagogicznej. Ogłosiłam tę datę, natomiast trudno mi powiedzieć, czy nauczyciele przyjdą – przyznaje Aneta Jaworska, dyrektor III LO we Włocławku. – Z tego, co się orientuję, strajkujący nie przyjdą. Przyjdą ci, którzy nie strajkują, a ich jest teraz pięciu.
Z naszych informacji wynika, że w niektórych szkołach rady pedagogiczne już się zebrały i kworum nie osiągnęły. W większości szkół nauczyciele będą się jednak zbierać dziś lub jutro. Co ważne, jeśli nie sklasyfikują uczniów teraz, będą mogli to zrobić w późniejszym terminie. Przepisy mówią jedynie, iż oceny końcowe muszą być wystawione nie później niż tydzień przed klasyfikacją, a nauczyciele wystawili je przed rozpoczęciem strajku. Nie ma żadnego innego ograniczenia dotyczącego terminu samej klasyfikacji, a rok szkolny maturzystów kończy się 26 kwietnia, czyli za niemal dwa tygodnie.
Sytuacja strajkowa jest bardzo dynamiczna. Związkowcy oficjalnie mówią, że matury są zagrożone. Jednocześnie cały czas deklarują, że są gotowi do ponownego podjęcia rozmów z rządem.
- Na razie trudno powiedzieć, czy matury odbędą się normalnie. To będzie autonomiczna decyzja każdej placówki. Druga sprawa to dobra wola rządu. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby matury odbyły się w normalnym terminie. Wiem, że w wielu miastach nauczyciele nie klasyfikują uczniów. To jest ostatni dzwonek, żeby premier spotkał się wcześniej, porozmawiał z naszymi przedstawicielami. Wszystko leży po stronie rządu– mówi Krzysztof Buszka, prezes włocławskiego oddziału ZNP.
W miniony weekend premier Mateusz Morawiecki zaprosił przedstawicieli związków zawodowych do „okrągłego stołu”. Rozmowy mają odbyć się zaraz po świętach wielkanocnych. Wtedy też ma zapaść ostateczna decyzja w sprawie ewentualnego zawieszenia strajku na czas egzaminów maturalnych. Związek Nauczycielstwa Polskiego wciąż liczy jednak, że dojdzie do wcześniejszego spotkania z premierem i sprawa zostanie rozstrzygnięta jeszcze przed Wielkanocą. Podtrzymuje również propozycję, by mediatorem w czasie tych rozmów był rzecznik praw obywatelskich, Adam Bodnar.
Zalosneprzedstawieni15:59, 15.04.2019
I tacy ludzie pełnią funkcje publiczne? Niech sobie strajkują, ale to czysta złośliwość robić to w okresie egzaminów i matur, kosztem uczniów. 15:59, 15.04.2019
Ela16:20, 15.04.2019
Śmieszne roszczenia inne grupy zawodowe też mało zarabiają a pracują na cały etat a nie na pół jak nauczyciele. Poza tym korepetycji w czasie strajku nie odmawiają więc co to za podejście. 16:20, 15.04.2019
Grra16:30, 15.04.2019
Byś się zdziwiła, ile się pracuje w szkole...przyjdź, zobaczysz i się wyrzekniesz. Dam Ci wychowawstwo, samorząd, parę projektów do przygotowania, apeli do zorganizowania, wycieczek do zaplanowania, ( to tylko 5 ze 100 funkcji) i się wyrzekniesz, gwarantuję. Żeby pozostać w szkole, trzeba naprawdę to lubić i mieć pedagogiczne podejście. W każdej szkole było wielu z takim podejściem jak Twoje, ale nie mogli zagrzać miejsca. Poszli do łatwiejszej pracy. 16:30, 15.04.2019
do grra16:36, 15.04.2019
ja tak ciężko to się zwolnić 16:36, 15.04.2019
do Graa czy jak to t20:49, 15.04.2019
Pełno etatów w innych dziedzinach, nie ma tyle funkcji, idziesz na 8h pracy, wracasz do domu i odpoczywasz. 20:49, 15.04.2019
korekta10:43, 16.04.2019
nie pół, a cały, w zasadzie nawet trochę ponad cały. W 2012-2013 roku były dania ile pracują nayciele. W jednym wyszło około 40h, w drugim, że średnio 46h tygodniowo. I to by się zgadzało patrząc ile czasu pracują nauczyciele których znam, gdzie masę przygotowań i papierkowej roboty mają w domu, poświęcając często weekendy.
I tylko mała część z nich prowadzi korki, więc to dość
pusty argument. 10:43, 16.04.2019
ty11:12, 16.04.2019
tylko mała część prowadzi korki, to skoro są tacu uczciwi w tym jak mało zarabiają to niech wykażą ile na nich zarabiają, albo niech rachunki wystawiają.
znam kilku nauczycieli i wiem że to nie są małe kwoty
11:12, 16.04.2019
Jak to16:21, 15.04.2019
Podatki od korepetycji niech płacą.... 16:21, 15.04.2019
do jak to:11:28, 16.04.2019
księża od tacy, zaświadczeń, opłat za chrzty, śluby itp. też nie płacą 11:28, 16.04.2019
Raj16:23, 15.04.2019
Zlikwidować kartę nauczyciela. Przestarzały twór. 16:23, 15.04.2019
Ddd16:25, 15.04.2019
Jak ciężko sprawdzać im pracę domowe klasowki w domu to niech w sz kole posiedza 8 godz i się też przygotują do lekcji.... 16:25, 15.04.2019
d3w4d23:20, 15.04.2019
Wszystko w temacie. Po 8 godzin w szkole i miesiąc urlopu to można rozmawiać o podwyżce........ 23:20, 15.04.2019
ty10:42, 16.04.2019
i taki ,,biedny"nauczyciel będzie pracował na 2 etatach i pobierał 2 pensje i pracował 4godziny dziennie, jak to się ma do zwykłego Kowalskiego który pracuje minimum 8g i zarabia połowę tego co oni.
10:42, 16.04.2019
korkta10:45, 16.04.2019
Super, a sądzisz że dla każdego nauczyciela jest przygotowane miejsce i sprzęt pod całą tą ,,papierkową" robotę? Odpowiedź brzmi, że niestety nie. 10:45, 16.04.2019
ty11:15, 16.04.2019
jakby nauczyciele chcieli zostawać w szkole na sprawdzanie klasówek itp. to podejrzewam że miejsca też by się znalazło, ale skoro nie ma takiego zapotrzebowania to szkoła się o to nie martwi 11:15, 16.04.2019
Konto usunięte16:26, 15.04.2019
Szkoda że to nie strajk głodowy, naturalna selekcja zrobiłaby porządek z bałaganem. Dlatego zachęcam nauczycieli do większej odwagi i poświęcenia się! 16:26, 15.04.2019
Rodzic ucznia SP11:15, 17.04.2019
dokładnie. ja wchodzę ostatnio do szkoły a tam ławeczki a na nich kawka ciasteczka i cukiereczki... Panie nauczycielki siedzą i dyskutują bynajmniej nie o strajku czy o nowych systemach edukacji...... byle do 13- 14tej i wtedy do domku.. no tak strajkować to można do czerwca.. taksówkarze wyszli na ulice, rodzice z niepełnosprawnymi dziećmi koczowali w sejmie śpiąc na podłogach na materacach, pielęgniarki rozbijały pod sejmem namioty i koczowały w białym miasteczku...a nauczyciele? oni nie muszą, korona by im spadała... jako kartę przetargową mają dzieci.... wstyd... 11:15, 17.04.2019
maturzysta16:28, 15.04.2019
myślą że upiepszą PIS a oni upiepszą własne dzieci, matury nie kupisz 16:28, 15.04.2019
Two16:30, 15.04.2019
Wszystkich strajkujących powinni zwolnić. Na czas świat odwołali strajk. Szydercy 16:30, 15.04.2019
pap16:36, 15.04.2019
Strajk trwa..w wielki czwartek, piątek oraz we wtorek..nikt go nie odwołał. W święta nikt nas nie wpuści to nie jest strajk okupacyjny. 16:36, 15.04.2019
matura16:33, 15.04.2019
a w święta gdzie strajk? w domu przy stolę , czy kościele ze święconką
jaka to wielka obłuda... 16:33, 15.04.2019
Schetyna i Broniarz17:02, 15.04.2019
https://www.youtube.com/watch?v=rAZ1qtzktkg fajny teledysk nauczycieli na eurowizje :) 17:02, 15.04.2019
Wk..... Y ojciec17:13, 15.04.2019
Skończcie tę farse, Broniarz że Schetyną bawią się przed wyborami, czy jesteście tacy tępi, że tego nie widzicie? Jako ojciec maturzystki, informuję, że jeśli nie dopuścicie dziecka do egzaminu spotkamy się w sądzie 17:13, 15.04.2019
taki tam17:27, 15.04.2019
nie strasz nie strasz bo się z....asz 17:27, 15.04.2019
Guru17:45, 15.04.2019
Trzeba się zebrać i zrobimy im pozew zbiorowy 17:45, 15.04.2019
Do taki tam19:17, 15.04.2019
Patologia nic więcej 19:17, 15.04.2019
??????? 17:18, 15.04.2019
Dlaczego hrabiostwo nauczycielstwo nie okupije szkół dzień i noc, dlaczego nie ma grupy pod Sejmem, co to jest za strajk śmiech na sali 17:18, 15.04.2019
Stały czytelnik17:40, 15.04.2019
Rozumie, to ze walczą ludzie o swoje dobro ale dzieci nie powinny być brane jako zakładnicy. Nie chcę ale będę zmuszony wytoczyć wszystkim nauczycielom oraz dyrekcji nie dopełnienia obowiązków z art. 231 par. 1kk 17:40, 15.04.2019
..//.13:16, 17.04.2019
dla mnie również jest to po prostu zaniechanie obowiązków służbowych.. siedzą w szkole- w pracy- odmawiając wykonania obowiązków, jeszcze piszą do rodziców żeby zorganizowali dzieciom opiekę bo mimo iż szkoła jest otwarta (bo teoretycznie jest) to oni opieki nad dziećmi w godzinach lekcyjnych nie świadczą.. taki strajki gdzie strajkuje się tylko w określonych godzinach i w dogodnych dla nich terminach to co to jest za strajk... 13:16, 17.04.2019
xxl18:14, 15.04.2019
Broniarz nie strasz bo się zes.asz 18:14, 15.04.2019
Maturzysta18:17, 15.04.2019
Walczycie o swoje tylko dlaczego kosztem swoich uczniów?
Narażacie nas na dodatkowy stres, czy będziemy klasyfikowani, czy matury się odbędą,, jęsli tak to czy w terminie. Brak możliwości konsultacji z Wami i pomocy w przygotowaniu do matury?
Jestem Waszym uczniem, ale nie jestem pewien czy tak powinien postępować wychowawca? Walczcie o swoje, ale proszę nie naszym kosztem. 18:17, 15.04.2019
Maturzystka19:31, 15.04.2019
Ja popieram swoich nauczycieli. Do matury przygotowywali mnie cały rok szkolny. Te kilka dni nic nie zmienia. Jak chciałeś się nauczyć, to się do tej pory nauczyłeś. Pytasz, czy tak powinien postępować wychowawca - a zastanowiłeś się, czy tak powinien postępować rząd? Nikt nie walczy moim, ani twoim kosztem. Ucz się sam, może docenisz ile dla ciebie zrobili Ci, których teraz tak podsumowałeś . 19:31, 15.04.2019
Mariusz8318:17, 15.04.2019
Szczerze to jak bym miał dzieci w klasie maturalnej i nauczyciele by strajkowali i nie przeprowadzili egzaminów to bym się się nieźle wkurzył. Mam dzieci w przedszkolu id przeszło tygodnia muszę załatwiać im opiekę !!!! po przewracało się w głowach nauczycielom!!! Jestem za wyższymi pensjami ale praca na cały etat 40 godz. tyg w szkole ( tam się przygotowywać, spr. klasówki itd) a i sprawdzać kiedy udzielają korepetycji i czy płaca podatek. 18:17, 15.04.2019
belfer18:35, 15.04.2019
Też za tym jestem tylko niestety to nie odel nas zależy. Też mam dzieci w wieku przedszkolnym i muszę sobie poradzić z opieką. Przecież przedszkola nie są zamknięte więc można tam dzieci zaprowadzić ewentualnie dyrektor pokieruje do innej placówki opiekunczej. 18:35, 15.04.2019
Angie123420:10, 15.04.2019
Zachęcam do skorzystania ze słownika ortograficznego tudzież nadrobienia braków we własnej edukacji na poziomie szkoły podstawowej. 20:10, 15.04.2019
No22:47, 15.04.2019
I takie uczą, szok jak nisko upadł ten zawód 22:47, 15.04.2019
Stolarz18:30, 15.04.2019
Jak oni się zachowują ,wymyślają jakieś piosenki , jeden przebrał się za krowę i ryczał - błazenada 18:30, 15.04.2019
Stały czytelnik19:12, 15.04.2019
O krowie pisałem dla nich się nikt nie liczy, aby po trupach do celu. Oni nawet nie chcę pracować więcej bo stracą na tym. Mają korki, wielu są radnymi, a co z z tymi co zarabiają najniższą lub średnią krajową i muszą wszystkie opłaty zrobić? Nie liczą z tym i znikim. 19:12, 15.04.2019
Rob18:40, 15.04.2019
rodzice , ja proponuje szykować taczki na nauczycieli szkół średnich zobaczymy co wtedy,,,,,,,,, 18:40, 15.04.2019
Obiektyw19:24, 15.04.2019
Zazwyczaj najlepsi nauczyciele z dobrym wykształceniem, nie strajkują, tylko jak zwykle najwięksi ślizgacze, zwolnić to towarzycho, zatrudnić nowych, nie po Wshe i poziom nauczania się poprawi 19:24, 15.04.2019
Maturzystka 19:36, 15.04.2019
Zgadzam się ze zdaniem innego maturzysty wypowiadającego się w komentarzach! Jak można walczyć o polepszenie warunków edukacji i swoich pensji kosztem maturzystów, którzy pracowali ciężko przez 3 lata, żeby ukończyć szkołę, a dowiadują się, że mogą nie uzyskać świadectwa co wiąże się z nieprzystąpieniem do matury! Kpina! Przez takie zachowanie tracicie drodzy nauczyciele w oczach uczniów i rodziców! To niby szkoła ma uczyć kultury, etyki i sumiennego zachowania, jak sami nauczyciele postępują zupełnie odwrotnie! ŻENADA! Nie wymagajcie szacunku od uczniów skoro sami im go nie okazujecie! Dodatkowo irytuje mnie fakt, że ani wychowawcy, ani nauczyciele maturalnych przedmiotów nie zainteresowali się naszym losem i przygotowaniami do matury! Czyli wniosek jest taki, że ważniejsze dla Was są zarobki, a nie dalsza przyszłość absolwentów szkół średnich! 19:36, 15.04.2019
Maturzystka219:48, 15.04.2019
Współczuję Twoim nauczycielom. Ty ciężko pracowałaś, a nauczyciele... No tak - nic nie robili!
Żenada - to Twój komentarz. W mojej szkole popieramy nauczycieli. Jesteśmy już(!) przygotowani do matury. 19:48, 15.04.2019
Do Maturzystka220:49, 15.04.2019
Nie sciemniaj żadna z ciebie maturzystka tylko nauczyciel żenada 20:49, 15.04.2019
Maturzystka08:42, 16.04.2019
Mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że do matury nie zostałam przygotowana! Sama siedziałam i teraz na czas strajku siedzę w repetytoriach i patrzę ile rzeczy jest niezrobione! Za co nauczyciele chcą podwyżek?! Przez 3 lata muszę chodzić na korepetycje, za które nikt moim rodzicom nie odda, a to szkoła powinna zapewnić zajęcia dodatkowe z kompetentnym nauczycielem! 08:42, 16.04.2019
Maturzystka 19:47, 15.04.2019
Zgadzam się ze zdaniem innego maturzysty wypowiadającego się w komentarzach! Jak można walczyć o polepszenie warunków edukacji i swoich pensji kosztem maturzystów, którzy pracowali ciężko przez 3 lata, żeby ukończyć szkołę, a dowiadują się, że mogą nie uzyskać świadectwa co wiąże się z nieprzystąpieniem do matury! Kpina! Przez takie zachowanie tracicie drodzy nauczyciele w oczach uczniów i rodziców! To niby szkoła ma uczyć kultury, etyki i sumiennego zachowania, jak sami nauczyciele postępują zupełnie odwrotnie! ŻENADA! Nie wymagajcie szacunku od uczniów skoro sami im go nie okazujecie! Dodatkowo irytuje mnie fakt, że ani wychowawcy, ani nauczyciele maturalnych przedmiotów nie zainteresowali się naszym losem i przygotowaniami do matury! Czyli wniosek jest taki, że ważniejsze dla Was są zarobki, a nie dalsza przyszłość absolwentów szkół średnich! 19:47, 15.04.2019
Rodzic_maturzysty19:58, 15.04.2019
Polecam maturzystom, ich rodzicom
http://www.hoffmanowa.pl/blog/2019/04/15/list-otwarty-nauczycieli-15-04-2019/ 19:58, 15.04.2019
Aaaaaaaaa20:16, 15.04.2019
Panie Buszka weź pan weź się w końcu za porządną robotę!!! A co pan robił do tej pory!!! Gdzie pan był jak za po-PSL pieniędzy nie ma dla nauczycieli i jak zmuszano nauczycieli pracować w tygodniu za darmo 2 godz. Najwyższy czas wybrać kogoć kto się zna na robocie a nie tylko machać szabelką.... 20:16, 15.04.2019
absolwent20:17, 15.04.2019
to pedagodzy? to zwykłe bydło, nie ubliżając rogaciznie.....to przykład nauczania i wychowania, jakim kosztem? i co dalej? przerwa na święta, i cyrk od nowa... 20:17, 15.04.2019
Ramona20:27, 15.04.2019
Co ten wąsaty pijaczyna pozbawiony prawa jazdy za pijaństwo jeszcze robi przy Oświacie. 20:27, 15.04.2019
Rodzic20:57, 15.04.2019
Jakim prawem, nie wpuszczacie naszych dzieci do szkół, które są utrzymywane z naszych podatków, robicie sobie piknik rozwaleni na kanapach 20:57, 15.04.2019
Matyldaa21:45, 15.04.2019
To nieprawda. Wszystkie dzieci są wpuszczane do szkoły, to nie jest strajk okupacyjny. Moje dziecko codziennie chodzi do szkoły na zajęcia wychowawczo - opiekuńcze. Nie ma żadnego problemu. Codziennie jest około 20 dzieciaków, którym rodzice nie mogą zapewnić innej opieki. 21:45, 15.04.2019
Rodzic 22:10, 15.04.2019
Moje dziecko chodzi do liceum, chciało oddać książki do biblioteki szkolnej i nie zostało wpuszczone 22:10, 15.04.2019
Mamunia00:29, 16.04.2019
Moje również!!! Przy samych drzwiach stoja i nie wpuszczają! Dzieci maja prawo do edukacji jest na to paragraf a nauczyciele im to uniemozliwiaja!! 00:29, 16.04.2019
xxl20:59, 15.04.2019
precz z komuną 20:59, 15.04.2019
Fan21:09, 15.04.2019
...leniwe belfry trzęsą portkami... 21:09, 15.04.2019
##21:16, 15.04.2019
Obleśny Buszka, jak można nosić takie wąsy, obrzydliwe. Jak nie stać Pana na golibrodę, to sam je sobie og?l. A Broniarz stary komuszek, taki jak Wałęsa, ten poziom. 21:16, 15.04.2019
AB21:25, 15.04.2019
Jak nie odbędą się matury, to wrzód pęknie. Nauczycieli rodzice wywiozą na taczkach. 21:25, 15.04.2019
16321:29, 15.04.2019
W lll LO byli wspaniali nauczyciele, np.Pani Gawrysiak od j.polskiego - kultura i klasa wymagająca, ale do dziś moja c?rka mile te lata wspomina. Natomiast matematyczka, nie podam nazwiska porażka - oczywiście dziecko korzystało z korepetycji i pewnie do dziś uczy i buczy, że nędznie zarabia. 21:29, 15.04.2019
Rodzic08:33, 16.04.2019
Zgadzam się! Kiedyś ta szkoła faktycznie miała wspaniałych nauczycieli, którzy się przykładają! Nie ma co się dziwić, że poziom spada! Do utrzymania renomy poprzednich dyrektorów trzeba osoby stanowczej, zaangażowanej! Nie będę kontynuował dalej,każdy rodzic którego dzieci chodzą,bądź chodziły to tej szkoły wiem co mam na myśli! 08:33, 16.04.2019
Ojciec maturzysty20:50, 16.04.2019
Szkoła Lmk to już nie to co było. Nauczyciele też nie Ci z moich czasów. Super historyk,super Pani od wf i Dyrektor i co pustka dziś lansowanie pseudo ,,profesorow".Po jakiś seminariach nauczycielski itd...ludzie gdzie są uczniowie w tym wszystkim. Bo na parkingu nie widać ubóstwa. Uczniowie są dla was czy odwrotnie?.Znam trochę nie ,,profesorów "ale nauczycieli oddanych sprawie w tym budynku też znam.Nie wszyscy tam odpoczywają a po 15.00 do roboty.pa
20:50, 16.04.2019
???21:34, 15.04.2019
Jak państwu źle, niech idą i uczą się pracy w niepublicznych szkołach. Ja podziwiam nauczycieli właśnie z niepublicznych szk?ł to im należałaby się podwyżka, bo oni pracują za połowę mniejsze pieniądze. 21:34, 15.04.2019
Prawda21:51, 15.04.2019
Otóż to i te szkoły maja swietne wyniki 21:51, 15.04.2019
Idzi21:40, 15.04.2019
Czy Pan te wąsiska po każdym posiłku pierze? bo chyba zostają na nich resztki. 21:40, 15.04.2019
Matka matu22:07, 15.04.2019
DRODZY RODZICE MATURZYSTÓW, NIE POZWÓLMY, ŻEBY KOSZTEM NASZYCH DZIECI UPRAWIANO POLITYKĘ, WSZYSTKO ZMIERZA KU TEMU, ŻEBY MATURY SIĘ NIE ODBYŁY, A NASZE DZIECI POWTARZAŁY ROK 22:07, 15.04.2019
Stały czytelnik22:17, 15.04.2019
Niestety, ale szkoły są przesiąknięte idologią oraz ukierunkowaniem. W szkole od myślenia jest nauczyciel, a uczeń to tylko uczeń niema żadnych praw. Szkoła została już dawno upolityczniona i to w najgorszy sposób, bo już dawno przyzwolono im na to teraz są efekty tego że maturzyści nie otrzymają promocji. 22:17, 15.04.2019
!!! 22:43, 15.04.2019
Jakby PO rządziła to Broniarz siedziałby cicho, bo to jego kolesie, hipokryci!!! Pamiętajcie kij ma dwa końce 22:43, 15.04.2019
Sprawdźcie pit 22:56, 15.04.2019
Broniarz to zarabia 12 tysi i ma na was wywalone, tylko potrzebuje was do swojej rozgrywki 22:56, 15.04.2019
Bob23:21, 15.04.2019
Strajkują stare dewoty. A młodzi boją się im postawić. W końcu pokażcie gdzie jest ich miejsce, obudzcie się młodzi nauczyciele i nie dajcie się manipulować komuchą. To jest właśnie ten czas, wykorzystajcie go przerywając ten polityczny strajk a my patrioci o Was nie zapomnimy. Pokażcie klasę !!! 23:21, 15.04.2019
Mieszkaniec106:34, 16.04.2019
Moim zdaniem jeżeli nauczyciele nie wystawią uczniom świadectw co będz.ie skutkowało nie dopuszczeniem do egzaminu maturalnego , powinno się złożyć pozew zbiorowy wobec winnych tego zaniedbania. Są odpowiedzialni za to. 06:34, 16.04.2019
Uczeń08:30, 16.04.2019
Co ten gość opowiada za bzdury? Co ma premier do matur , to nauczyciel odpowiada za swoje obowiązki , a jednym z nich jest wystawienie świadectw. 08:30, 16.04.2019
xxxxxxxxxxxx08:40, 16.04.2019
HAŃBA WAM NAUCZYCIELE!!!! 08:40, 16.04.2019
Obiektywnie09:07, 16.04.2019
Państwowe posady są zbyt wygodne, zapraszam do pracy na wolnym rynku pracy. 09:07, 16.04.2019
Pigułka09:07, 16.04.2019
Nauczyciele to wygodne towarzystwo, wymieniają się co kilka godzin zamiast warować świątek piątek i niedziela, dzień i noc, to jest Spa nie strajk, pielęgniarki były pod Sejmem w namiotach koczowały,
a wy siedzicie z dopami, plotujecie i tyle. Wielki szacunek do tych, którzy nie biorą udziału w tym cyrku, jesteście państwo nauczycielami przez duże N. 09:07, 16.04.2019
Rodzic08:15, 17.04.2019
Zgadzam się! Co to za strajk?Zastraszanie swoich kolegów, którzy nie chcieli przystąpić do strajku! Straszenie maturzystów, że nie zostaną sklasyfikowani! Wstyd! Jak widać materializm przemawia do tej grupy zawodowej! Takich się czasów doczekaliśmy! Rozumiem gdyby naprawdę było tragicznie, ale nie jest! Przez 25lat Pan Broniarz nic nie zrobił! Teraz się obudził i robi wielki zamęt! Boże widzisz, a nie grzmisz! 08:15, 17.04.2019
Muody109:08, 16.04.2019
Wy błazny Korczakowi do pięt nie dorastacie! 09:08, 16.04.2019
a propos 09:15, 16.04.2019
Podobno lubił dzieci momentami aż za bardzo.;/ 09:15, 16.04.2019
do apropos10:02, 16.04.2019
Wiesz to z autopsji? Buraczku :) 10:02, 16.04.2019
gość09:46, 16.04.2019
Walczą tylko o podwyżki dla siebie. A coś dla szkoły? Ja już nie zapłacę ani złotówki dobrowolnie na jakiś twór pod nazwą Rada Rodziców. 09:46, 16.04.2019
Konformiści09:51, 16.04.2019
Nie strasznie nauczycieli taczkami, raczej trzymajcie kciuki, żeby sami się nie pozwalało. O ile chętnych do pracy jako nauczyciel w-f nie brakuje, to znajdźcie fizyków, chemików, nauczycieli przedmiotów zawodowych zwyczajnie w Polsce nie ma... Sami dajecie się rolować, tyracie za dwa tysiące i boicie się odezwać, żeby się szef nie wkurzył i nie podziękował za współpracę. I nie rozumiecie, że dodatki za wysługę lat, urlopy w dogodnym dla was terminie, zwyczajnie wam się należą. Takie jest prawo pracy. Walczcie o podwyżki dla siebie, nie krytykujecie innych, ambitniejszych, drożej wyceniajacych swoją pracę. Życie mamy jedno. 09:51, 16.04.2019
Korekta09:52, 16.04.2019
Nie pozwalniali 09:52, 16.04.2019
Won10:42, 16.04.2019
Mój syn chciał pracować u nas jako nauczyciel matematyki, niestety tutaj po układach się przyjmuje, znalazł pracę w Bydgoszczy, także przestań głupoty wypisywać, jest dużo ludzi po dobrych dziennych uczelniach, jak nie pasuje to won 10:42, 16.04.2019
Antykomformista00:24, 17.04.2019
@@@ Konformiści:
''Takie jest prawo pracy''.
Chłopie/kobieto - ty nie masz fioletowego pojęcia o prawie pracy! Uwarunkowania płacowo - pracowe, to nie tylko prawa w Kodeksie Pracy, ale to także współczynniki społeczne podaży i popytu siły roboczej i przekroju fachowości! O koneksjach personalnych nawet nie wspominam.
Miałeś/-aś nader kiepskich nauczycieli ...albo kiepski był z ciebie słuchać na lekcjach. :) 00:24, 17.04.2019
Do Won13:24, 17.04.2019
Święta racja. jest wiele osób z kwalifikacjami, które nie pracują w zawodzie bo nie miały szansy albo nikt nie chciał puścić stołka... dostać etat w szkole to trzeba na prawdę mieć znajomości albo wielkie szczęście,,oni za pewne nawet za te pieniądze poszli by do pracy w zawodzie, rynek jest wolny. jak nie podoba się to prace można zmienić, każdy ma wybór, znajomy nauczyciel przekwalifikował się i jest elektrykiem w dużej firmie i zarabia tyle ile chciał.. co za problem.. że mają wyższe wykształcenie?? teraz w różnych branżach pracują osoby z wyższym wykształceniem. pracują tam, gdzie jest miejsce.. skoro w lidlu zarabiają więcej, no cóż- droga otwarta, nie jeden po studiach pracuje w handlu.. że Pani kasjerka pójdzie dzieci uczyć?? może i by się zdziwili ile pań kasjerek ma do tego kwalifikacje tak samo w innych zawodach. kierunki pedagogiczne są nadal oblegane więc nauczycieli nie braknie..niektóry trzeba by tylko zwolnić etat i dać szanse 13:24, 17.04.2019
Matur15:19, 16.04.2019
To do nich wróci, karma wraca. Młodzież im tego nie daruje, rodzice też. Prosimy o imienne publiczne ogłoszenie list nauczycieli którzy nie dopuścili dzieci do matur. Pozew sądowy jest już szykowany. 15:19, 16.04.2019
pap17:02, 16.04.2019
Czytam i nie wierzę. Czy naprawdę tak sądzicie o ludziach, którzy zajmują się Waszymi dziećmi? Czemu skoro tak źle o nich myślicie to nie macie odwagi im to powiedzieć. Po tych obelgach musicie posłać ich do szkoły? Czy naprawdę uważacie że oni nie podejdą do rad? Rady muszą odbyć sobie do 25 kwietnia. Nie ma podstaw prawnych aby wytoczyć nauczycielom sprawę. Sprawdzone. Ja uważam że rady i matury się odbędą. 17:02, 16.04.2019
Ju ju17:33, 16.04.2019
Trzeba będzie zapłacić i to dużo. Zajmuje się tym już nawet zagraniczna kancelaria. 17:33, 16.04.2019
Ex-uczeń00:17, 17.04.2019
ad pap17:02, 16.04.2019
'' Czemu skoro tak źle o nich myślicie to nie macie odwagi im to powiedzieć''.
-------
A ja przypuszczałem, że skoroś adwokat ciała ...pedagogicznego - to przynajmniej ustrzeżesz się w komentarzu takich ''wytrychowych'' banałów. To nie jest przecież kwestia odwagi ''sokole'', lecz docenianie inteligencji nauczycieli. Na jakiej podstawie ubliżasz nauczycielom, sugerując w swym komentarzu, że oni nie są w stanie samodzielnie - bez mówienia rodziców - dostrzec, że wiele osób ma negatywną ocenę ich postępowania? I tego nie potrzeba im chyba bezpośrednio mówić, ponieważ - kto, jak kto - ale nauczyciele potrafią (tak mniemam) myśleć samodzielnie! 00:17, 17.04.2019
xxl22:16, 16.04.2019
BroniaŻ nie strasz bo się zes...racz 22:16, 16.04.2019
Rodzic ucznia SP11:16, 17.04.2019
ja wchodzę ostatnio do szkoły a tam ławeczki a na nich kawka ciasteczka i cukiereczki... Panie nauczycielki siedzą i dyskutują bynajmniej nie o strajku czy o nowych systemach edukacji...... byle do 13- 14tej i wtedy do domku.. no tak strajkować to można do czerwca.. taksówkarze wyszli na ulice, rodzice z niepełnosprawnymi dziećmi koczowali w sejmie śpiąc na podłogach na materacach, pielęgniarki rozbijały pod sejmem namioty i koczowały w białym miasteczku...a nauczyciele? oni nie muszą, korona by im spadała... jako kartę przetargową mają dzieci.... wstyd... 11:16, 17.04.2019
grażyna11:47, 17.04.2019
Szkoda, że w Polsce nauczyciele tylko korzystają z ochrony przysługującej funkcjonariuszom publicznym a tak naprawdę nie pełnią tej funkcji. Musieliby się zochowywać godnie z pełnioną funkcją i nie mogliby strajkować. 11:47, 17.04.2019
stefan21:21, 16.04.2019
10 2
Proszę zauważyć, że ani nauczyciele ani pan Broniarz nie wysuwają żadnych propozycji jak odbudować prestiż zawodu, jak zmienić system oświaty czy programy.
Tylko dawać kasę. To przykre, bo kiedyś nauczyciel to był Ktoś. 21:21, 16.04.2019