Telefony to urządzenia, które zrewolucjonizowały świat – znane są już od lat osiemdziesiątych XIX wieku i korzysta z nich dzisiaj każdy. Podobnie jak z Internetu, który choć młodszy o sto lat, daje również duże, a może nawet większe możliwości związane z komunikacją. A czy pomyślałeś co mogłoby się stać, gdyby tak połączyć jedno z drugim? Okazuje się, że takie połączenie już istnieje, a telefonia internetowa jest coraz popularniejsza – przede wszystkim wśród przedsiębiorców, pragnących komunikować się taniej i w większym komforcie niż do tej pory. W jaki sposób tego typu rozwiązanie pomoże Twojej firmie i jak to właściwie działa? Sprawdźmy!
Telefonia internetowa (albo telefonia VOIP) to spełnienie potrzeb wszystkich tych przedsiębiorców, którzy korzystając z tradycyjnych pakietów biznesowych, płacą wysokie rachunki i chcieliby znacznie ograniczyć koszty, związane z wykonywaniem połączeń. W praktyce dzwonienie przez Internet nie różni się w żadnym stopniu od tego tradycyjnego – posiadasz bowiem swój numer stacjonarny, możesz dzwonić i odbierać połączenia, a ich jakość jest zawsze najwyższa, dzięki czemu nie musisz obawiać się o problemy komunikacyjne – czy to z pracownikami, czy klientami. Różnica polega natomiast na tym, że połączenia te wykonywane są za pośrednictwem łącza internetowego, w związku z tym ich ceny są o wiele niższe.
Telefonia VOIP to dużo szersze możliwości od tych, jakie miałeś do tej pory. Przede wszystkim jeżeli chodzi o mobilność – posiadając tradycyjne telefony stacjonarne w swojej firmie, mogłeś korzystać z nich wyłącznie w swojej siedzibie. Dzisiaj, korzystając z możliwości Internetu, możesz dzwonić skąd chcesz i odbierać połączenia w dowolnym miejscu na świecie. Wynika to z faktu, że do obsługi połączeń mogą być wykorzystywany zarówno nowoczesny telefon VOIP, jak również komputer czy smartfon – daje Ci to niemal nieograniczone możliwości komunikacyjne!
Jak wpłynie to na rozwój Twojej firmy? Praktyka pokazuje, że znacząco, ponieważ zawsze jesteś „po drugiej stronie”, a więc do dyspozycji klienta – niezależnie od miejsca, w którym się znajdujesz. Nie musisz więc obawiać się, że któryś z kontaktów zostanie pominięty, a w konsekwencji – klient nie będzie zadowolony z obsługi.
Jeżeli zainteresowały Cię tanie telefony i chcesz wykonywać połączenia w niższych niż do tej pory cenach, a przy okazji potrzebujesz pełnej mobilności w zakresie obsługi klientów – wystarczy, że znajdziesz odpowiedniego dostawcę tego typu rozwiązań. Będzie on w stanie dopasować do Twoich potrzeb takie usługi, które pozwolą Ci na rozwój przedsiębiorstwa i jeszcze lepszą obsługę klientów. Zyskasz nie tylko możliwość dzwonienia przez Internet i odbierania połączeń z każdego miejsca na świecie, ale również nie będziesz musiał wiązać się długoterminowymi umowami, posiadać linii telefonicznej, a sama instalacja przebiegnie szybko i bezproblemowo.
Warto przy okazji sprawdzić funkcje, jakie posiada nowoczesny telefon internetowy (VOIP), który może okazać się rozwiązaniem idealnym dla Twojej firmy – dzięki rozmaitym możliwościom, jakie daje, obsługa klienta i codzienna praca, może być o wiele bardziej efektywna.