Zamknij

Brejza do biskupa Meringa: "Mieszkańcom Włocławka nie musi się podobać składanie aktów poddaństwa"

Daniel WiśniewskiDaniel Wiśniewski 17:00, 27.04.2019 . Aktualizacja: 21:36, 27.04.2019
Skomentuj Krzysztof Brejza mówił o świadomej zgodzie osób duchownych, w tym głowy kościoła włocławskiego, na uczynienie ze zgromadzenia religijnego partyjnego wiecu wyborczego. Fot. Bartosz Nowak/Daniel Wiśniewski Krzysztof Brejza mówił o świadomej zgodzie osób duchownych, w tym głowy kościoła włocławskiego, na uczynienie ze zgromadzenia religijnego partyjnego wiecu wyborczego. Fot. Bartosz Nowak/Daniel Wiśniewski

Słowa biskupa skierowane do prezesa Prawa i Sprawiedliwości podczas wizyty we Włocławku nie obeszły się bez echa. Podczas sobotniego spotkania z dziennikarzami Krzysztof Brejza z Platformy Obywatelskiej powiedział, że tego typy zachowania są niedopuszczalne, a Wiesława Alojzego Meringa porównał do wytrawnego polityka.

Przypomnijmy. Podczas wizyty Jarosława Kaczyńskiego we Włocławku biskup powiedział, że chciałby, aby lider Prawa i Sprawiedliwości był nie tylko akceptowany, ale i wręcz podziwiany. Wiesław Alojzy Mering mówił również, nie tylko w swoim imieniu, że jest wdzięczny za wszystko, co prezes partii, razem ze swoim zmarłym bratem, robi i robił dla Polski. - Pańskie sukcesy są naszymi sukcesami - stwierdził biskup włocławski.

[ZT]33737[/ZT]

Słowa wypowiedziane w Muzeum Diecezjalnym wywołały dużą dyskusję wśród polityków i w mediach ogólnopolskich. W związku z tym, w sobotę (27 kwietnia) do Włocławka przyjechał kandydujący do Europarlamentu poseł PO Krzysztof Brejza, który na placu Wolności poinformował o przekazaniu biskupowi listu otwartego.

Brejza powiedział, że słowa Alojzego Meringa wygłoszone podczas spotkania z prezesem Kaczyńskim wywołały u niego wielki smutek i zażenowanie. Mówił też o świadomej zgodzie osób duchownych, w tym głowy kościoła włocławskiego, na uczynienie ze zgromadzenia religijnego partyjnego wiecu wyborczego.

- Czy nie uważa ksiądz, iż Kościół i jego przedstawiciele nie zasługują na sprowadzenie do takiej roli? Słuchając słów księdza biskupa wygłoszonych podczas tego spotkania wnioskuję, iż wystąpił ksiądz przed Jarosławem Kaczyńskim jak rasowy polityk. Nie widzę więc niestosowności, by zwrócić się do księdza właśnie jak do polityka. Słowa przez księdza wypowiedziane, pewnego rodzaju hołd i panegiryk wygłoszony publicznie na cześć Jarosława Kaczyńskiego, obszernie cytowany w mediach, podlega publicznej ocenie ponieważ tego wymaga przejrzystość życia publicznego i zwyczajna ludzka przyzwoitość - mówił Krzysztof Brejza, poseł Platformy Obywatelskiej i jednocześnie kandydat Koalicji Europejskiej do Parlamentu Europejskiego.

W swoim liście Brejza przywołuje również słowa biskupa, który mówił o sukcesach partii rządzącej. 

- Czym ksiądz biskup jest tak zachwycony? Demontażem konstytucji i instytucji odpowiedzialnych za funkcjonowanie demokratycznego państwa prawa? Zszarganą opinią Polski na arenie międzynarodowej? Szeregiem afer z działaczami PiS w roli głównej? Butą, pychą i arogancją działaczy PiS? Opłacaniem za publiczne miliardy medialnej machiny propagandy, nienawiści i pogardy? - pytał Krzysztof Brejza.

Na zakończenie poseł podał również pod wątpliwość zachowanie przedstawicieli kościoła w Polsce wobec Prawa i Sprawiedliwości. Brejza zwracał między innymi uwagę na to, że rozumie, że część Kościoła "czapkuje" prezesowi Kaczyńskiemu, ale jego zdaniem biskup nie powinien wygłaszać takich opinii publicznie.

- Ksiądz jako ordynariusz diecezji włocławskiej powinien uwzględnić , że jest całkiem spora część mieszkańców Włocławka, której niekoniecznie musi się podobać składanie aktów poddaństwa konkretnemu politykowi z konkretnej partii. Misją Kościoła jest jednoczenie, a nie podział, szukanie w ludziach dobra, a nie kultywowanie nienawiści i pogardy - zakończył polityk PO.

Nie wiadomo, czy Diecezja Włocławka odniesie się do listu posła Krzysztofa Brejzy.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(137)

#brejzofan#brejzofan

110 178

Brejza może być czarnym koniem tych wyborów. Najaktywniejszy i najlepszy poseł. Trzymam kciuki!
17:02, 27.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Tadeusz PanTadeusz Pan

17 10

Brejza toy toy ,czy inna gówno afera
23:32, 27.04.2019


JK JK

6 3

Czarnym ...niedomytym ... 12:44, 28.04.2019


KuńKuń

4 2

Koń by się uśmiał. :-) 17:47, 28.04.2019


reo

KacykKacyk

96 123

Kiedy włocławscy politycy śpią, musi przyjechać ktoś z zewnątrz. Zastanawiam się, co powoduje, że miejscowi się boją biskupa. Strach przed utratą głosów? Nie ma czego się bać. Sama treść listu ? na ocenę celująca.
17:02, 27.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NaiwnyNaiwny

91 164

Głosuję na Brejze. Całe te wybory do europarlamentu to pic i niewiele mnie obchodzi, ale wiem że jak ten facet wygra, to coś dla naszego miasta zrobi.
17:03, 27.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

????????????????

39 24

kogo to obchodzi, na kogo trollu płatny głosujesz? 17:11, 27.04.2019


RE RE

13 9

zrobi , zrobi i ....wytrze ... 21:02, 27.04.2019


Pan TadeuszPan Tadeusz

16 7

Zrobi ,chyba ci nasra w kieszeń. 23:34, 27.04.2019


wielkanocwielkanoc

97 132

widać, że ma jaja... 17:03, 27.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

!!

29 20

wydmuszki - komuszki 17:42, 27.04.2019


Komuch OdwiecznyKomuch Odwieczny

126 70

Gdzie włocławskie SLD? Grządziel, Kukucki, Hupało, wreszcie Zemke? Dlaczego brakuje wam odwagi??? Nie wstyd wam, że musi ktoś z innego miasta robić porządek w naszym Włocławku?
17:03, 27.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

InnyczlowiekInnyczlowiek

22 4

Prawdziwej lewicy już nie ma
Gdzieś w światach równoległych niektórzy ? 20:04, 27.04.2019


jan.ml.jan.ml.

2 0

Twoje komuszki już są dorobieni i Twój Włocławek jest im zbędny,nie wiedziałeś ? 14:14, 29.04.2019


PerfectPerfect

101 96

W końcu jakiś mocny głos z Włocławka! Widzę, że udostępnił go Hołdys, głośno w całej Polsce dzięki Brejzie. Odplamia nasze miasto po wyczynach Tw Lucjana. Nic gorszego dla Włocławka jak kojarzenie nas z takimi gośćmi jak Mering czy Rydzyk.
17:04, 27.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Gall AnonimGall Anonim

16 6

Komuniści odplamia Włocławek. No proszę.... 22:26, 27.04.2019


WyborczyniWyborczyni

82 102

Zastanawiałam się do dzisiaj na kogo głosować ? Nowicą, Zemke, czy Bejze? Pięć lat temu głosowałam na Zemke, teraz skłaniałam się ku Nowickiej z Wiosny. Ale dzisiaj moje serce skradł Brejza. Piękne wystąpienie, list jakiego oczekiwało wielu mieszkańców Włocławka. Już mam swojego kandydata w tych wyborach.
17:05, 27.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

księgowaksięgowa

18 7

Proszę wystawić fakturę. Tak jak się umawialiśmy, 1zł za pozytywny komentarz. 02:21, 28.04.2019


re re

3 0

głosuj na Zarzeczną ... 12:43, 28.04.2019


BabalasBabalas

88 107

Brejza pozamiatał. Nie ma drugiego lepszego wojownika niż on. Peło nie moja bajka, ale jak pójdę na wybory, to krzyżyk postawie przy Brejzie. Zasłużył swoją robotą.
17:06, 27.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

q1q1

19 22

młody i uczciwy facet bo że uczciwy to jasne jak słońce. W innym przypadku już by ciągany był po Sądach Pisowskich. 20:19, 27.04.2019


TelewidzTelewidz

81 85

Trudno się dziwić, że właśnie z Brejzy TVP zrobiło największego wroga i co jakiś czas plują na niego. Słabych nie opluwają.
17:06, 27.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

geograf politykgeograf polityk

84 85

Dobrze, że Brejza kandyduje bo na kogoś z listy trzeba oddać głos a skoro nie ma nikogo z Włocławka z szansami to wolę z Inowrocławia europosła niż z Torunia czy Bydgoszczy 17:06, 27.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FilipFilip

73 95

Panie pośle! Jestem pod wrażeniem! Ma Pan mój głos i mojej rodziny! 17:13, 27.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

żenuażenua

86 60

trzeba być imbecylem, żeby nie zauważyć, że wszystkie posty napisał jeden troll 17:14, 27.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

truetrue

14 20

I ty nim właśnie jesteś ! 18:02, 27.04.2019


setaseta

8 0

Jak zawsze *%#)!& 19:11, 27.04.2019


bączekbączek

80 52

To Brejza we Włocławku też bąki puszcza. 17:16, 27.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PolinaPolina

7 9

Może i puszcza. Ty za to widać, ze z przyjemnością je wąchasz bo uprawiasz chamski bełkot/ 10:01, 28.04.2019


ślązakślązak

0 0

Jak zestrać się to nie ma kto, jak do wąchania to wszyscy. 22:22, 02.05.2019


wekaweka

74 39

Brejza misjonarz, jaką religię teraz reprezentuje? 17:22, 27.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

proste ?proste ?

12 22

On nie należy do żadnej sekty, wierzy w człowieka nie w duchy, figurki i obrazki. 18:04, 27.04.2019


------

15 4

Szanowny proste ?, a zatem neguje również inne "sekty" jak Islam, Judaizm (czytaj żydów), jeśli tak, to nie ładnie, mało postępowo! 19:12, 27.04.2019


Konto usunięteKonto usunięte

40 46

Widzę, że Włocławek nawet za panem sTOI, TO I dobrze! 17:23, 27.04.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

------

6 15

Świetny komentarz! 17:47, 27.04.2019


------

2 14

E tam, *%#)!& jest jak on sam! Mówię ci. 17:48, 27.04.2019


------

3 13

A co znasz go że tak piszes ...o cholera nie przelogowałem się do widzenia 17:51, 27.04.2019


No super !No super !

22 1

BRAWO ! To pogadałeś sobie sam ze sobą. Dobrze że się nie pokłóciliście ! 17:59, 27.04.2019


------

11 8

Ale było blisko, bo nie lubię jego komentarzy i jego samego! 18:03, 27.04.2019


normalni Włocławianinormalni Włocławiani

50 51

Drogi Panie Krzysiu, chociaż list świetny i prawdziwy to pisanie czegokolwiek do tego pana nie ma najmniejszego sensu ! Szkoda czasu i wkładu w długopisie. Ten człowiek tylko jednego osobnika słucha, i nie jest to bynajmniej papież Franciszek... No ale podobno Pan w niebiesiech już nad tym pracuje... Życzymy wytrwałości i kolejnych sukcesów w tropieniu i ujawnianiu przekrętów, hipokryzji i afer Dojnej Zmiany. Niestety, na braki kręgosłupów, arogancję, służalczość, lizusostwo, obłudę nic Pan nie poradzi. Jeszcze raz pozdrawiamy i potwierdzamy poparcie dla pańskiej pracy. 17:26, 27.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Kto normalny?Kto normalny?

2 1

Włocławiani??? Chyba z Bydgoszczu... 17:46, 28.04.2019


Normalni włocławianiNormalni włocławiani

1 1

Brejza przyjechał do Włocławka i stał na placu sam, bez żadnego poparcia. Żaden normalny włocławianin go nie poparł i nie poprze. Jeśli go popierasz to albo z Ciebie żaden włocławianin albo nie jesteś normalny. ;-) 17:57, 28.04.2019


AntybushAntybush

25 46

Głosujcie za Konfederacją, bo słabo widzę ten kraj w kolejnych latach rządu PO-PIS 17:28, 27.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

AntybushAntybush

12 7

Trolle pracują nadal 98 groszy za klik? i 2.50 za komentarz? 17:52, 27.04.2019


nono

15 4

masz racje trolle peowskie, aż w oczy szczypie 20:30, 27.04.2019


TargowicaTargowica

0 0

Głosuję za Konfederacją Targowicką. 22:35, 02.05.2019


Janek z WłocławkaJanek z Włocławka

53 52

Brawo! Nikt nie miał odwagi, żeby to zrobić. Jak na tak młodego polityka, to bardzo dojrzały głos w tej debacie. Masz Pan, Panie Brejza, mój głos i głosy całej mojej rodziny!
Pytanie gdzie jest Zemke, Sikorski i Nowicka? Strach obleciał? 17:39, 27.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TiaaaTiaaa

12 5

Ma odwagę żeby bredzić. Do Wojciecha list napisał. :-D 18:35, 27.04.2019


bolobolo

62 46

Pan Brejza niech zajmie się porządkami u swego ojca prezydenta Inowrocławia ,czy już zniknięcie pieniędzy jest wyjaśnione . Najpierw się sprząta swoje podwórko 17:58, 27.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

boluśboluś

15 23

To ty posprzątaj swoje OK ??? 18:09, 27.04.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


PatoPato

5 8

Św. Słowa 08:22, 28.04.2019


Special eventSpecial event

44 33

Zaszalał - w dzisiejszych czasach polityk żeby zaistnieć gotów stanąć na środku rynku i gacie opuścić. Fuj. 18:30, 27.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

FaktFakt

14 10

Nawet ma problem, żeby przeczytać co ma napisane. Nie wie ani do kogo pisze ani o czym. 18:33, 27.04.2019


nieprawdaż ???nieprawdaż ???

8 11

A twoi bohaterowie by zaistnieć kiece zadzierają i dzieci gwałcą 19:47, 27.04.2019


InowrocławInowrocław

49 38

to żle że ktoś , robi dla kraju coś dobrego...brejza to kretyn... 18:32, 27.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

włocławiakwłocławiak

13 20

Myślę, że nikt ciebie w kretyństwie nie zdystansuje. Jesteś bezkonkurencyjny-a ! 18:41, 27.04.2019


Noo nieee...Noo nieee...

18 11

No, i odezwał się de.bil , głos w dyskusji chciał zabrać poparaniec jeden.
"Inowrocławiem" się tuman nazwał. 19:09, 27.04.2019


Brawo Panie BrejzaBrawo Panie Brejza

31 55

Masz Pan mój głos i całej mojej rodziny! 18:35, 27.04.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

AutowychwalaczAutowychwalacz

18 9

Duża ta rodzina Brejzów??? 18:38, 27.04.2019


duża rodzina ?duża rodzina ?

9 14

Nie wiem jak tam u Lucjana, ale większa od Jarkowej bo Pan poseł Brejza ma trójkę dzieci 20:16, 27.04.2019


,,,,

11 6

ja pi...e jeszcze wiewiórek , świstaków i baranów głos zapomniałeś trolu dopisać, buahahaha 20:35, 27.04.2019


buahahaha ??? buahahaha ???

5 11

tak na ciebie wołają nawet wiewiórki i świstaki ??? Przykro mi i współczuję,to musi być dołujące. 20:42, 27.04.2019


Z netu...Z netu...

30 32

Wojciech Michał Lemański
-0--------------------------
A co ksiądz biskup sądzi o publicznym nazywaniu posłów opozycji "kanaliami" i "mordami zdradzieckimi"?
----------------------------
Dlaczego rozdawanie niektórym Polakom pieniędzy zebranych przez wszystkich Polaków nazywa ta ekipa "piątka Kaczyńskiego"?
---------------------------
A to, co ta ekipa zrobiła dla osób z niepełnosprawnościami i ich opiekunów, też uważa ksiądz biskup za sukces?
--------------------------
A nauczyciele?
-------------------------
A lekarze-rezydenci?
-----------------------------
A Trybunał Konstytucyjny?
-----------------------------
A smoleńskie ekshumacje?
------------------------------
A miesięcznice i pomniki?
========================
Milczenie nie zawsze jest zlotem... 18:38, 27.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GeniuszGeniusz

31 48

Brejza to bardzo odważny polityk. Gdy cała wierchuszka śpi, jemu jednemu chce się pracować. Na posłów PiS nie ma co liczyć w tym temacie.
Ten facet nie zawodzi, ma mój głos. 19:02, 27.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CytatCytat

9 40

Firma Amber Gold swojego czasu była reklamowana w mediach Tadeusza Rydzyka.
Krzysztof Brejza 19:03, 27.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

niemożliwe !niemożliwe !

18 5

Tego samego co stocznie zebranymi pieniędzmi "uratował" ??? 19:49, 27.04.2019


Cała prawda o PISCała prawda o PIS

11 30

https://natemat.pl/212099,bo-w-tym-pis-ie-to-tez-roznie-drugie-trzecie-zony-na-prawice-tez-patrzcie-o-rydzyk-znow-nie-oszczedza-pis-u Prosze przeczytac i obejrzec materiał z Jasnej Gory co o politykach PISU powiedział sam Tadeusz Rydzyk;) 19:16, 27.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Cała prawda o PISCała prawda o PIS

7 29

https://natemat.pl/212099,bo-w-tym-pis-ie-to-tez-roznie-drugie-trzecie-zony-na-prawice-tez-patrzcie-o-rydzyk-znow-nie-oszczedza-pis-u 19:17, 27.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

inoino

49 23

kibel mu pod domem pijak niechcący podpali ... to antyterrorystów żądał że zamach..na niego robią , taki to kretyn ...a barany go popierają
zapraszam do Inowrocławia to posłuchacie o rodzinie brejzów 19:27, 27.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Póki co Póki co

7 22

To ciebie za kretyna wszyscy tutaj uważają, czaisz ??? 19:43, 27.04.2019


do  pojebusa  póki  do pojebusa póki

2 1

póki co to pier............nij się w łeb 13:39, 28.04.2019


do ino do ino

25 35

Won stąd TROLU!Kotowi zamelduj... 19:31, 27.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do inodo ino

15 8

trolliskiem to ty jesteś 26 postów napisałeś 20:32, 27.04.2019


tomasz11tomasz11

42 17

BREJZA to *%#)!& !!!!! tylko tak mozna nazwac TO COS z Inowroclawia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 20:30, 27.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kto to?Kto to?

53 27

Jarosława Kaczyńskiego znam, biskupa Meringa znam, o niejakim Bre coś {od razu z głowy wyleciało} nigdy nie słyszałem i gębę pierwszy raz widzę. I tyle w temacie o tym bohaterze! 20:31, 27.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

??????

10 20

To kto ty jesteś, Rydzyk ??? 20:50, 27.04.2019


Stały czytelnikStały czytelnik

45 12

Szybko się obudzili, tak jakoś przed wyborami do PE. Włocławek naprawdę niema innych problemów tylko jakieś pisma i robienia lansu? 20:40, 27.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HuckHuck

29 5

Nie będę pisał prawdy bo prawda na tym portalu jest zabroniona 20:46, 27.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pffpff

52 19

TEN HIPOKRYTA Z INOWROCŁAWIA, CO ON TU ROBI, NICH TATUSIA POUCZA, MASKARADA PRZED WYBORAMI PRZYPOMNIAŁ SOBIE O NASZEJ MIEŚCINIE, CO ZA OBŁUDA 20:48, 27.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czerwona_GnidaCzerwona_Gnida

51 17

Do jakiego poziomu doszło miasto Włocławek z tysiącletnim dorobkiem? Rządzi miastem człowiek z 3 tyś Lubrańca a włocławskiego 73 letniego Biskupa poucza 35 latek z inowrocławia.. Czy upadniemy jeszcze niżej? 22:06, 27.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AntropolonAntropolon

13 11

Już od dawna inteligenty człowiek wie, że młody wiek nie świadczy o głupocie, a żółta ze starości metryka nie jest dowodem na to, że jej właściciel ma patent na mądrość. 22:40, 27.04.2019


Viki P.Viki P.

8 7

A ten 73 letni biskup pochodzi z kaszubskiego Żukowa.Według danych z 1 stycznia 2018 Żukowo liczyło 6 677 mieszkańców. To wystarczy aby rządzić diecezją włocławską ? 09:18, 28.04.2019


Artur Maksymilian WiArtur Maksymilian Wi

39 11

Panie Pośle Brejza, to niegrzeczne jest Pan Gościem we Włocławku i poucza Pan Gospodarza? Chętnie nawiąże z Panem współpracę w obszarze wsparcia dla Kujaw i Włocławka ponad podziałami. Co Pan powie na merytoryczną pracę w tym zakresie? Zapraszam na fb. 22:11, 27.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TekściarzTekściarz

6 14

Panie Maksiu... Nawet niespodziewanego gościa należy grzecznie przyjąć, a nie robić mu uwagi. W dodatku nie mam przekonania czy słusznie. Mamy w Polsce katolickiej - czyli takiej, jak ją widzi X. Bp - wspaniałe powiedzeni: ''gość dom - Bóg w dom''. Czyżby był pan apostatą p. Maks? 22:37, 27.04.2019


TomasddTomasdd

15 39

Krzysztof masz moj glos!!!! 23:00, 27.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WonWon

35 10

Won! 23:24, 27.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JacJac

40 13

Kto to w ogóle jest ten breja? 06:04, 28.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do prostakaDo prostaka

4 8

To po rodzicach odziedziczyłeś takie prostactwo? Rodzice twoi też są takimi kołkami? I nie chodzi Brejzę, ale kulturalny, rozumny człowiek, do których się na pewno nie zaliczasz nie zniekształca i nie szydzi z czyjegokolwiek nazwiska. Rodzice twoi ukształtowali - jak widać - jednego z synów Noego. 10:27, 28.04.2019


JacccJaccc

3 1

Morda!! Znudziło ci się oddychanie prostym nosem? 13:01, 28.04.2019


qwertqwert

36 12

Nie bardzo kojarzę, kto ten Berejza. Czy to nie ten, który zaistniał w mediach kiedy w brawurowym ataku terrorystycznym podpalono mu sławojkę? 06:18, 28.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JacJac

13 5

No to zmienia postać rzeczy, nawdychal się oparów własnej kupy i chlopinie odbiło. 08:11, 28.04.2019


MelexiarzMelexiarz

6 10

Jedno jest pewne, Brejza to na pewno żaden z tych, którzy szarżowali na Cyprze melexami. 10:19, 28.04.2019


BrexioBrexio

38 11

Typowy lewak, nie ma nic konkretnego do powiedzenia tylko opluwanie kościoła. Widać brak kultury, z takim listem i jego poziomem do biskupa i to listem otwartym. Jeszcze mu się nie podoba ojciec Tadeusz, ktoremu nie jest w stanie z swojego życia pokazać żadnych osiągnięć poza politycznym opluwaniem. Żenada. Taki do europarlamentu się nadaje jak wół do karty. 07:35, 28.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wstydwstyd

33 9

Czy portal DD mógłby opanować ten SPONTANICZNY wysyp komentarzy porównujący Krzysia Brejzę do:
a) męża stanu najwyższego kalibru, czyli Lecha Wałęsy wraz z Danutą
b) Papieża Franciszka do kwadratu
c) mędrca narodu (patrz punkt a)
d) XIII apostoła w wydaniu lewackim
e) Alberta Einsteina polskiej polityki
f) Matki Teresy z Kalkuty w spodniach i wygoloną łepetyną

... dajcie spokój, to nawet w Sydney śmierdzi płatną usługą, porównywalną do świadczonych przy drodze do Płocka. 08:18, 28.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RobRob

33 17

wystarczy popatrzeć na twarz Brejzy- upośledzony,,,,,,,,,,,,,,,,, 08:34, 28.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

FizysnomistacFizysnomistac

5 12

A swojej twarzy boisz się tu pokazać? Może dlatego, że z kopyta prokurator złożyłby wniosek do sądu o natychmiastowy areszt? 10:14, 28.04.2019


do  fizyko.pojebado fizyko.pojeba

5 1

te fantomas ,teraz tęczowe pedały i reszta ..... walnij się w ten pusty łeb 13:44, 28.04.2019


WLWL

38 9

Włocławianie mają dość PO i kolesiostwa z potomkami PZPR.!! 08:37, 28.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

38 9

POLITYCY Z PO I TEJ CAŁEJ KOALICJI TO ZDRAJCY I LUDZIE CO OSZUKALI POLAKÓW I OKRADLI. JESTEŚCIE SZAMBEM KTÓRE TRZEBA WYLAĆ DO RYNSZTOKA, BYŁY WYBORCA TEJ KŁAMLIWEJ PLATFORMY. 08:52, 28.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxlxxl

31 5

precz z komuną 10:05, 28.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IloZ. IloZ.

32 8

Czy on pochodzi z tej samej partii, co startujący obecnie Rostowski, oni wszyscy po jednym nie udało się Vincentowi w Bydgoszczu, to teraz startuje w Wielkiej Brytanii, tak oni kochają nasz kraj, oszuści, hipokryci już wam nie uwierzę kłamcy 10:15, 28.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxxxx

21 10

robicie aferę z tego co powiedział biskup, a sami używacie tak obraźliwych słów, że będąc na jego miejscu, już dawno pisalibyście skargę do Watykanu i wymiaru sprawiedliwości. Zachowujecie się 100 razy gorzej.. sami plujecie jadem, a bolą Was słowa, w których nikt Was nie wyzywa... ja nie wypowiem się za żadną ze stron, ponieważ zapewne każdy ma swoje racje, ale jeśli zarzucacie komuś jednostronność i nie szanowanie poglądów drugiego człowieka, to zastanówcie się ile w Waszej wypowiedzi jest logicznych argumentów, a ile tylko krytyki, wyzywania i nietolerancji. Pozdrawiam!!! 10:20, 28.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

. .

1 2

I vice versa 12:36, 28.04.2019


RobinRobin

27 6

wystarczy zapytać upośledzonego Brejze po ile dziś stoją świadectwa udziałowe kupowane po 20 złotych, a jak nie wie niech spyta się swojego kumpla Lewandowskiego Janusza, to był największy przekręt (złodziejstwo) w historii tak zwanej III RP, 500 firm poszło do programu Powszechnej Prywatyzacji i co gó.................... 13:12, 28.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pamięćpamięć

0 0

A o świadectwa PP należy spytać Ojca Dyrektora, który skwapliwie zbierał je od "moherowych" emerytów.
22:28, 02.05.2019


Konto usunięteKonto usunięte

23 4

dla mnie zasługi tego posła dla kraju są żadne teraz kładzie na szali wszystko aby dostać się do PE, tak samo jak inni kandydaci z koalicji, rządy tego ugrupowania i wcześniejsze rządy liberałów od 90 roku doprowadziły do pauperyzacji społecznej i "prywatyzacji", skutki tego są bardzo odczuwalne, takie zarządzanie nie ma nic wspólnego z tym jakie jest np.w krajach które tworzyły państwa UE czyli na początku wspólnotę węgla i stali, np. w latach 49-63 ub. wieku w Niemczech zachodnich robiono wszystko odwrotnie niż u nas po 90 roku 13:43, 28.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zkzk

21 0

Pan Brejza nie wskazał swoim wielbicielom, kto jest winny ich wiecznych frustracji i spłacanych/niespłacanych kredytów - Mering, Kaczyński, a może (o zgrozo!) sam Tusk. Chętnie bym też się dowiedział... 15:37, 28.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

()()

18 1

Nie ma o kim z PO m?wić takich pochlebstw i dlatego tyle wrzasku Panie B. 16:14, 28.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

świadomyświadomy

26 2

Panie Brejza, trochę pomyślunku ! To była konferencja naukowa Dyskusje o państwie, prawie i moralności - nie zgromadzenie religijne. No cóż nie pojął pan, za trudna treść? 16:43, 28.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

NaukaNauka

0 0

To nie była konferencja naukowa. To było wydarzenie zorganizowane przez Akcję Katolicką stowarzyszenie religijne, kościelne, mające w swych celach wyłącznie osiąganie celów kościelnych, pod patronatem biskupa. Gdzie tu konferencja naukowa? 10:15, 29.04.2019


PomyślPomyśl

0 0

A Akcja Katolicka to nie może organizować konferencji naukowej? Jakaś cenzura czy ograniczenie swobód obywatelskich? 12:10, 29.04.2019


listonoszlistonosz

14 1

Listy ludzie piszą, ale muszą brać uwagę odpowiedzialność za kłamstwa i pomówienia, które w nich publicznie ogłaszają.A później płacz, jak trzeba płacić. 16:46, 28.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PomyślPomyśl

0 2

A Akcja Katolicka nie może organizować konferencji naukowej? ktoś tu chce cenzurę wprowadzić i ograniczyć swobody obywatelskie. 12:08, 29.04.2019


KiErOwCaKiErOwCa

5 19

Dlatego odkąd Alojzy jest biskupem niecierpię kościoła 17:06, 28.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do  lubrańcado lubrańca

16 3

wywalić wojtka posadzić brejze w ratuszu i gitara ,jeden kretyn za drugiego kretyna Włocławek pokochał brejze..... 17:23, 28.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OtenOten

20 5

Przecież ten brejza to jakiś półgłowek! Gęba nie skalana myślą! Jak się odezwie, to sączy jad. Idiota! 17:55, 28.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mnichmnich

6 11

W końcu PiS jest partią, która głównie wyborców szuka w Kościele. 500+ i dobre słowo duszpasterza to chleb powszedni PiS. A Kler jak i Rydzyk ma z tego wielką kasę, z budżet Państwa oczywiście. Taki to PiSowski odruch .... 21:24, 28.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Moraw Moraw

4 1

To pokaz baranie w którym miejscu w ustawie budżetowej są zapisy o których piszesz. 22:58, 28.04.2019


halohalo

0 3

Kasa płynie poprzez konkursy i dotacje...milionowe ... 07:53, 29.04.2019


&&&&&&

5 1

Porównie do polityka ? Przecież to nagorsza obelga w tych czasach ! 07:03, 29.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gośćgość

2 10

To co się dzieje teraz jest przerażające. Co Kościół robi w polityce, to nie jest jego miejsce!
Niech wreszcie przestanie się wtrącać. A jeśli chodzi o wypowiedź Meringa ...to nie skomentuję((((((((((( 09:33, 29.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

vladivladi

4 9

dziwna sytuacja, większość komentarzy za posłem Brejzą, ale same przeważają pod komentarzami łapki w dół. Dziś chyba polecenie z góry i cały PiS łapkuje w dół. Nie damy się Wam zmanipulować!!! 12:05, 29.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PffPff

1 0

O jej jak boli cię trolu, że ludzie was przeswietlili i wcale nie muszą być z PiS bo mają poza popis inny wybór 16:32, 29.04.2019


mijamija

8 2

Berejza pilnuj swojego tatusia złodzieja z Inowrocławia. 12:08, 29.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Emerytura matczynaEmerytura matczyna

4 6

Panie Prezesie Kaczyński, Pani Minister Rafalska, mam do państwa zapytanie odnośnie przyznawania tzw. emerytury "matczynej".

Te matki, które nie zapłaciły ani jednej składki emerytalnej do Zus-u, ani jednego grosza podatku do US, otrzymają emeryturę w wysokości około 1100zł. Natomiast ja urodziłam 5 dzieci i wraz z mężem je wychowałam. Moje dzieci wyrosły na przykładnych obywateli, patriotów. Każde z nich założyło własne rodziny, mają dzieci. Każde z nich pracuje i żyje na własny rachunek nie korzystając z pomocy rodziców czy też państwa. Ponadto 3 dzieci posiada wyższe wykształcenie. Piszę o tym wszystkim, gdyż sukces naszych dzieci jest również sukcesem moim i mojego męża, ponieważ włożyliśmy w ich wychowanie dużo wysiłku, pracy, energii, pieniędzy?

Nikt się nigdy nas nie pytał czy nasz budżet domowy jest wystarczający, nie korzystaliśmy z żadnych świadczeń socjalnych?

Przy tym wszystkim, gdy najmłodszy syn osiągnął wiek 10 lat postanowiłam pójść do pracy, gdyż myśląc o przyszłości chciałam się zabezpieczyć, chciałam mieć własne pieniądze, być samodzielna, mieć poczucie bezpieczeństwa (nawet jeżeli miałby to być emerytura "głodowa"). Przepracowałam 33 lata (doliczając lata przed urodzeniem dzieci), od których opłacałam składki na ZUS oraz płaciłam podatek do US. Obecnie otrzymuję 1280zł emerytury. W związku z czym emerytura "matczyna" mi nie przysługuje.

Przysługuje natomiast wszystkim tym matkom, które po wychowaniu swoich dzieci nie podjęły żadnej pracy, korzystały natomiast z szerokiej pomocy socjalnej państwa. Teraz ponownie ją otrzymają? Pomoc finansową, na którą pracowałam ja, a teraz pracuje 5 moich dzieci?

Absolutnie poza dyskusją są matki dzieci niepełnosprawnych, którym ta emerytura powinna się należeć.

Jeżeli myśli pan, panie Prezesie, że rozdając w tak niesprawiedliwy sposób pieniądze ze Skarbu Państwa "kupi" pan wyborców, to myli się Pan.

Panie Prezesie Kaczyński i Pani Minister Rafalska, czy tak ma wyglądać sprawiedliwe i prawe postępowanie w podziale dochodów państwa? Jak to ma się do emerytury "Matczynej". 12:23, 29.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

NorekNorek

0 0

Czasy się zmieniły, malkontentom co by nie zrobił nic nie pasuje, tamci nić nie dawali, ci dają też nie dogodzi 16:36, 29.04.2019


derterderter

0 0

Kaczyński by chciał, żebyś poparła PiS czynem, czyli umarła przed terminem, bo może nie głosujesz na PiS? A teraz jak nie zagłosujesz na PiS do jeszcze będziesz musiała się z tego wyspowiadać, bo Mering nie dopuści Cię do komunii i zabroni pogrzebu 17:44, 29.04.2019


LolLol

0 0

Tyle pisania a chodzi tylko o zazdrość? Boli cie, ze zmęczona życiem kobieta, która wychowała 5 dzieci dostanie te biedne 1000zl? Jakie to smutne, pokazuje tylko jak małym i zawistnym człowiekiem jestes. Zdrowia życzę! 01:14, 30.04.2019


wacekwacek

4 2

odwazny gosc z tego brejzy, nie boi sie ze znow ktos targnie na zycie przenosnego *%#)!& pod jego domem ? 14:22, 29.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lionlion

6 3

Jakoś nie przypominam sobie świętych słów oburzenia ze strony "obiektywnego" Brejzy po homilii pewnego księdza na pogrzebie Adamowicza. 15:52, 29.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pisz prawdę pisz prawdę

0 0

Manipulujesz , to kazanie nie było personalnie skierowane przeciw komukolwiek, mimo to ksiądz kaznodzieja miał "zgrzyty "od swoich przełożonych. Ciekawe dlaczego? 09:30, 30.04.2019


PreacherPreacher

4 2

Dorn takich jak Brejza dawniej nazywał wykształciuchami. Dzisiejszy Dorn już nie jest tym samym Dornem, ale wykształciuchy pozostali wykształciuchami. 09:26, 30.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stachstach

8 0

A czego pan Brejza się tak boi prezesa Kaczyńskiego to spotkanie było nie dla czerwonego włocławka jak pan to określa ,tylko dla normalnych ludzi. i zachowanie biskupa było jak najbardziej stosowne. Nie mogę zrozumieć czego pan się boi???, ze tak atakuje biskupa jeszcze gości pan mu będzie wybierać ??? 11:22, 02.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObiektywnieObiektywnie

7 0

W rodzinnym Inowrocławiu czekają ten klan już "widły" od mieszkańców, za wszystkie matactwa etc.
Poznałem człowieka, kontaktu odradzam. 07:34, 03.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxxxx

4 0

Widziałem jak bredził a wokół tłum 6 sób 09:46, 03.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pispis

0 0

Tak go uwielbiają ha ha ha !!!??? 20:31, 15.05.2019


0%