Zamknij

Włocławianie komentują film Sekielskiego. "Szok i niedowierzanie". W ankiecie większość...

18:00, 14.05.2019 N.S Aktualizacja: 12:32, 15.05.2019
Skomentuj Fot. depositphotos/Facebook DDWloclawek.pl Fot. depositphotos/Facebook DDWloclawek.pl

Włocławianie nie mają wątpliwości. Zdecydowana większość z nich na pytanie z naszej ankiety o film „Tylko nie mówi nikomu” odpowiedziała „Dobrze, że powstał”. Na redakcyjnym Facebooku wywiązała się gorąca dyskusja na temat wydarzeń pokazanych przez braci Sekielskich.

Film „Tylko nie mów nikomu” wywołał ogromne emocje również we Włocławku. Właśnie dlatego postanowiliśmy zapytać naszych Czytelników o opinię na jego temat. Aż 93% uczestników naszej ankiety (ponad 1,8 tys. osób) wybrało odpowiedź „Dobrze, że powstał”. Pozostałe 7% (133 osoby) stwierdziło natomiast, że dokument jest atakiem na Kościół.

- Takie były kiedyś czasy ksiądz był traktowany jak "Bóg". Smutne to, ale dobrze, że te historie wyszły na jaw, może w ten sposób zmieni się system w naszym kraju, by karać takich zwyrodnialców – pisze jeden z uczestników ankiety.

Pod ankietą wywiązała się zacięta dyskusja na temat pedofilii w Kościele. Wiele osób uważało, że wynika ona z celibatu i postulowała o zniesienie go.

- Dobry film, szok i niedowierzanie, winni powinni ponieść karę, w Kościele powinny być zmiany, znieść celibat i księża powinni mieć swoje rodziny, żonę i dzieci – napisała jedna z komentujących.

- Gdyby znieśli celibat, może by nie dochodziło do takich tragedii. Ksiądz to też zawód, więc niech będą traktowani jak normalni sprzedawcy, lekarze itd. – dodała inna.

Niektórzy zwracali uwagę na to, iż pedofilia wśród księży nie jest zjawiskiem nowym, ale przez wiele lat ją ukrywano.

- Jaki atak na Kościół?? To jest obraz pokazania tego, co dawno miało miejsce i nikt z tym nic nie robił i ukrywanie zbrodni – stwierdził jeden z naszych Czytelników.

- Może gdyby reszta księży nie broniła kolegów po fachu i nie ukrywali tego, co ich koledzy robią, to ludzie mieli by inne podejście, a tak póki co mamy biało na czarnym że w kościele CAŁYM dobrze się nie dzieje i w końcu zaczynamy dostrzegać ten problem i z nim walczyć, no sorry, ale taka jest prawda i rzeczywistość, zresztą ten film również reakcje innych księży pokazuje i nie widziałam ani jednej odpowiedniej, to chyba jednak o czymś świadczy... co do wiernych nic mi do tego, kto w co wierzy i jak postępuje, ale wszystko trzeba robić z głową i przede wszystkim sercem... – czytamy w innym komentarzu.

- Ksiądz jest tylko człowiekiem... Kościół nie może chronić takich zwyrodnialców – dodaje kolejna osoba.

Pojawiły się także głosy przypominające, że film jest ważny, ale nie wszyscy księża mają skłonności pedofilskie.

- Jestem gdzieś pomiędzy, bo z jednej strony cieszę się, że może uświadomić żyjących w jakiejś bańce, że nie ma co idealizować ludzi, a z drugiej martwi mnie, że zamiast wzniecić chęć tylko do walki z pedofilią/gwałtami/wykorzystywaniem kobiet i dzieci, to część osób uznała to za impuls do walki z całym Kościołem (wliczając w to wiernych i dobrych księży) – napisał jeden z uczestników dyskusji.

- Jest mi wstyd jako katolikowi i osobie wierzącej. Takie świństwa trzeba surowo karać. Ale z drugiej strony jest wielu wspaniałych księży z powołania, z drugiej strony nie należy odwracać się od wiary, wręcz przeciwnie my jako wspólnota Kościoła powinniśmy również nie zamykać oczu na to świństwo i jak walczyć z pedofilią, to we wszystkich grupach społecznych, bo Polański też do tej pory nie odpowiedział za swój czyn. Obejrzałem film do 41 minuty, potem wyłączyłem, bo nie dało się tego oglądać, ogarnął mnie wstyd, złość i smutek – dodał inny.

Kilka osób zwróciło natomiast uwagę na to, że nie wszyscy księża wiedzą o tym, iż inni kapłani krzywdzą dzieci.

- Nie wszyscy o wszystkim wiedzą (może Pani przyrównać to do wielkiej korporacji, gdzie dół często nie wie, co dzieje się na górze), dlatego jestem daleki od oskarżania wszystkich, bo jestem świadom tego, że brak reakcji może wynikać z tego, że "u nich na parafii nic złego się nie działo" – czytamy w jednym z komentarzy.

Niektórzy z komentujących zwrócili natomiast uwagę na to, że pedofilami są nie tylko księża.

- Pedofilia nie tylko jest w Kościele. W innych zawodach nie ma celibatu, a i tak takie rzeczy się dzieją – stwierdziła jedna z osób.

Zachęcamy do udziału w ankietach na facebookowym profilu DDWloclawek.pl.

(N.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(110)

?????? ??????

63 8

Bo my katolicy jesteśmy ciemni, przecież te wszystkie celibaty, spowiedzi, ustanowili papieże, więc pytanie takie czy my wierzymy w Boga i w to co nakazał w Piśmie, czy w człowieka papieża, dlaczego tyle tysięcy lat dajemy się oszukiwać 18:08, 14.05.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

RafałekRafałek

12 7

"czy my wierzymy w Boga i w to co nakazał w Piśmie"

A to Pismo z nakazami kto napisał? Też człowiek.
22:05, 14.05.2019


BoloBolo

6 12

Wy katolicy wierzycie tylko w papieża. Ilu z was spotkało się bogiem osobiście? Ilu z was bóg przekazał swoje wymagania, co do waszego postępowania? Nie znam nikogo, kto odpowiedziałby twierdząco.
Wiedzę o bogu, a raczej bogach (bo jest ich w katolicyzmie sporo), czerpiecie od księży - tych samych, który wystąpili u Sekielskiego, od Arcyflaszki Głódzia, który podobno w ogóle nie trzeźwieje i od innych im podobnych.
Zasady w Piśmie Świętym? Nie rozśmieszajcie mnie. Przecież to zlepek stworzony przez papieży na swoje potrzeby. Nawet Kościelny dekalog nie jest tym samym, który Abraham otrzymał rzekomo od samego boga na jakiejś tam górze. :)
07:25, 15.05.2019


wierząc i praktykująwierząc i praktykują

12 9

Jezus Chrystus na dzień przed swoją męką ustanowił Świętą Eucharystię. Jedynie żyjąc eucharystycznie, wierząc w Boże Miłosierdzie poprzez swoje nawrócenie możemy osiągnąć zbawienie. Przeistocznie Ciała Chrystusa dokonuje się w Kościele poprzez ręce kapłana. Więc jest to nieodłączny element naszych praktyk i obrządków religijnych, ustanowionych przez Boga Jezusa Chrystusa. Syn Boży Jezus Chrystus ustanowił Kościół. Wszyscy jesteśmy Kościołem. 08:19, 15.05.2019


reo

KreonKreon

46 10

Celibat znieść, w Biblii nic nie ma o celibacie, wtedy zboczu how nie będzie 18:11, 14.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

małe szanse...małe szanse...

24 6

A bo oni się celibatem akurat przejmują ! Ja to ich dzielę na 4 kategorie:
pedofili, homoseksualistów, posiadających konkubiny i dzieci, oraz tych co udają że tego nie widzą i koleżków kryją. 20:00, 14.05.2019


erasmuserasmus

55 12

Nie bądźmy naiwni. Pedofile są w każdej grupie . Uważacie że wśród polityków, lekarzy, nauczycieli, sędziów, prokuratorów itd. też ich nie ma ? Są tylko ich ujawnienie to kwestia czasu albo i nie. 18:24, 14.05.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

do   pedrylido pedryli

16 14

a afera na dworcu głównym? ucichło co ,aktorzy , celebranci same elity ,zamietli pod dywan ,a dzisiaj nagonka na kościół..... 19:10, 14.05.2019


uiouio

20 19

Zapomniałeś wymienić osoby LGBT. Tam podobno od pedofilów się roi. 19:18, 14.05.2019


BoloBolo

10 6

Tyle, że w innych zawodach nie ma zmowy milczenia i zorganizowanej ochrony dla zboczeńców. 07:27, 15.05.2019


jolka11jolka11

4 2

Tak samo jak z sędziami jeden kradł coś, a PIS wmówił że wszyscy :) Nie popieram mataczenia i ukrywania winnych. 09:28, 15.05.2019


zezzez

49 18

I tak 'ciemnogród' będzie ich całował po rękach , tak jak robią to od wieków. 18:27, 14.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LicheńLicheń

36 6

Kustosz Lichenia Eugeniusz M.akulski był nie tylko pedofilem ale również gejem o czym można przeczytać w Tygodniku Fakty i Mity Nr44/2004 oraz Nr49/2004. Według Tygodnika Fakty i Mity właśnie za gejostwo a nie za pedofilię został odsunięty od wpływów w zakonie Marianów. 18:28, 14.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JajoJajo

8 15

Faktami i mitami to sobie podetrzyj d.... baranie 22:05, 14.05.2019


BoloBolo

7 4

Bzdura. Gdyby za gejostwo wyrzucali z Kościoła, to nie byłoby komu owieczek doić. :) 07:29, 15.05.2019


Konto usunięteKonto usunięte

20 4

istotne jest aby wprowadzić odpowiednie procedury środowisku kościelnym ujawnić i ujawniać tego typu przypadki, ten proceder trwa długo, należałby się bacznie przyglądać duchownym i pisać donosy, duchowni powinni sami też przedstawić społeczeństwu konkretne propozycję i to jak najszybciej gdyż na religię chodzą dzieci, ponadto nie wiadomo jaka jest skala tego zjawiska w kościele, nerwy i emocje nic nie dadzą ale z inicjatywą powinni wyjść duchowni 18:35, 14.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

magmag

0 0

oni już latami wychodzą z incjatywami , tyle ,że pózniej dzieci na tym cierpią wiec tylko komisja mieszana i niezalezna moze coz z tym zrobic. 21:35, 15.05.2019


JakubJakub

52 7

Gdyby to zrobił zwykły obywatel natychmiast trafiłby do aresztu. A księża są niczym ŚWIĘTE KROWY.
Czyżby byli przekonani, że są bezkarni??? 18:41, 14.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

operatoroperator

19 25

A może o pani młynarskiej portal napisze jak pan wajda znany reżyser i jego ekipa molestowali w czasie kręcenia filmu. 19:02, 14.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

??????

15 6

A co ona księdzem została ? Ani jednego filmu z nią nie widziałem by się nie "rozbierała". 19:46, 14.05.2019


@ ???@ ???

10 3

Ten reżyser ukształtował ją na komediantkę charakterystyczną do ról rozbieranych. 21:01, 14.05.2019


wierniwierni

44 7

A my, wierni tej diecezji wciąż nie możemy się doczekać by poznać stanowisko naszego biskupa. Sekielski zapowiedział kontynuację filmu, w której skupi się właśnie na roli biskupów w tuszowaniu pedofilii. 19:23, 14.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

xxxx

2 3

Jest sukces!!! TW Lucjan nieobecny na liście tuszujących pedofilię. 08:24, 15.05.2019


LEWAKLEWAK

2 0

ma być wypuszczony film dzień przed wyborami xD 10:33, 15.05.2019


OświeconyOświecony

15 11

Co za WSTYD. 19:40, 14.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stały czytelnikStały czytelnik

15 47

Ciekawe komu służy ten film, a tak sobie pewnie powstał przed wyborami do PE. Manipulacja i tylko tyle, wiele nic nowego nie pokazano, szkoda mi ofiar bo prawie padłem ofiarą pedofila przy szkole jak był łącznik między elektrykiem, a Elektrykiem. 19:57, 14.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoloBolo

14 2

Mi służy. Wzbogaciłem swoją wiedzę, upewniłem się w swoich poglądach. Dziękuję Sekielskiemu za film. 07:45, 15.05.2019


do Stały czytelnikdo Stały czytelnik

41 9

Film służy chociażby mądrym rodzicom i ich dzieciom. Co mają do tego wybory -zawsze będą jakieś wybory... A poza tym to nic mi nie wiadomo by do PE startowali jacyś księża . 20:04, 14.05.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Stały czytelnikStały czytelnik

7 9

Jakoś w lartach 90-tych wiedziano o tym SLD było u władzy, nic z tym nie zrobiło, ciekawe czemu. Afera robiono tak samo z aborcją, a przechodziły liczne ustawki. Oglądałem film i o tym wiedziano wcześniej, nic nie zrobiono. 20:24, 14.05.2019


do Stały czytelnikdo Stały czytelnik

10 4

Powiem Ci więcej - NIGDY z tym nic nie robiono ! A wiesz kto nic nie robił - hierarchowie kościelni i papieże. Jeden z papieży to nawet wydał tajna instrukcję by takie sprawy tuszować i pod dywan zamiatać, dzisiaj na świecie jest on nazywany Patronem Pedofili - poszukaj w Googlach to się dowiesz. Poza tym kto miał jeszcze z tym "coś zrobić" przecież nie było wtedy jeszcze Prawa i Sprawiedliwości ! 21:07, 14.05.2019


Stały czytelnikStały czytelnik

3 8

Ja, akurat takiego aktu doznałem i bym o mało został zgwałcony nie powiedziałem tego rodzicą bo byłem pijany, a raczej ten facet by się wywinoł z tego. Od kogoś się dowiedziałem że kolegi córkę by skrzywdził, a co ważne ten znajomy chciał mu pomóc zapewnił by mu schoronienie o tych przypadkach było głośno i wiedziano o nich od 76 r. Nawet jak ofiara nie żyję powinien koleś za to beknąć, mnie zastanawia co się za tym kryje głębiej zapewne chodzi o ustawę 477. Magę mieć bo na tym straci POKO, SLD i PSL oraz PIS, a zyska Wiosna oni tak mają, wiem i się obawiam jednego że Polska i Polacy są coraz bardziej podzielni, też wiem że mieszanie w konstytucji, może doprowadzić do bardzo wielkiego kryzysu takim że znowu stracimy niepodległość. Niemcy teraz będą przewodzić w ONZ, a obecnie UE. Nie może się mieszać we wojny oraz konflikt, dlatego nie wyślą wojsk aby znowu narozrabiać tam gdzie znajdą interes, a po wyborach się to się zmieni. 22:17, 14.05.2019


zzzzzz

19 13

Większość z nich to osoby homoseksualne które dopuszczają się takich czynów aby zaspokoić swoje żądze. I w tym jest prawdziwy problem że obalamy prawa naturalne a przyswajamy do życia takie zboczenia. Tylko patrzeć gdy pedofilia jak islamie będzie czymś normalnym! 20:05, 14.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IV departament IV departament

24 3

Jeśli chodzi o pedofilie w kościele znowu mamy do czynienia z grzechami komunizmu. Można było temu zapobiec gdyby dokonano dekomunizacji tego środowiska! A tak mamy kolejnych towarzyszy-księży Kiszczaka zarządzany za pomocą metody WORKA $, KORKA% i ROZPORKA... 20:12, 14.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaznodziejakaznodzieja

5 20

Seks jest przekleństwem ludzkości. 20:17, 14.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoloBolo

8 4

Prawda. Ludzkość będzie rozwijała się znacznie lepiej bez seksu. 07:46, 15.05.2019


traftraf

20 4

na tolerowanie tego zjawiska było przyzwolenie odgórne na zasadzie zmowy milczenia, zresztą zmowa milczenia nie jest zjawiskiem cechującym tylko Kościół, występuje powszechnie jako zjawisko psychologiczno-instytucjonalne dotyczące określonej grupy interesów w celu zakamuflowania określonych poczynań członka tej grupy 20:47, 14.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AvaAva

25 2

Pedofil Ksiadz czy pedowil zwykly obywatel to i tak pedofil i kara powinna byc taka sama tz obciecie jaj i do *%#)!& 20:50, 14.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GdańskGdańsk

26 6

Na gdańskiej uczelni ASP zakazano wstępu Głódziowi pod hasłami: "Jeśli masz na dzieci chuć, wesprze cię w tym biskup Głódź" oraz "Byle kogo nie zapraszamy" 20:51, 14.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

koniec świata !koniec świata !

9 7

A ja wpisałem w Google - patron pedofili i się za głowę złapałem !!!! 21:25, 14.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do koniec swiata!do koniec swiata!

13 16

Jan DIABEL II 21:29, 14.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cczzzcczzz

19 0

Ksiądz to powinno być na zasadzie "czucia powołania" do pełnienia posługi,być wzorem itd.
A jak mamy księży proboszczy jak ten z p.łokietka.....to brak słów!! 21:38, 14.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoloBolo

0 8

Jak ci brak słów i nie potrafisz uzasadnić swojej opinii, to najlepiej nie zabieraj głosu. 07:47, 15.05.2019


obiektywnie_obiektywnie_

13 11

Jeżeli już Redakcja DDW zajęła się tym problemem, to należało zadać ankietowanym kolejne pytania, mianowicie: Czy osobiście doświadczyli czynów pedofilskich? Jeżeli tak, to czy pedofilem był ksiądz? To dałoby pełny obraz tego zjawiska, a tak wpisuje się w nagonkę na jedną grupę zawodową księży. 21:47, 14.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xxxx

2 0

Zwróć uwagę, że tematem filmu nie jest pedofilia (bo że istnieje to było wiadomo), ale systemowe UKRYWANIE SPRAWCÓW. Systemowe w tak olbrzymiej skali,że to samo działo się w USA, Irlandii, Chile i wielu innych państwach oraz w Polsce. Pal sześć zbrodniarzy pedofilów, ale dostojnicy, podkreślam DOSTOJNICY kościelni działali jak najpodlejsi paserzy współpracując z przestępcami. I to jest atak na Kościół. Mój Kościół. 11:10, 15.05.2019


Mecenas Mecenas

9 19

To jest kpina z państwa prawa. Dlaczego tych spraw pokazanych w tym śmiesznym filmiku nie poda się do zbadania organom ścigania. To już wyroki zasądza się ma Yu tubie, skandal. Niech ofiary idą z tym do sądu niech policja, prokurator zdobędą dowody winy, a sąd niech skaże.Żekomi sprawcy nie żyją jak mają się bronić, dlaczego władze kościoła poddają się medialnej nagonce dlaczego nie uruchomią prawników żeby wyjaśnić te sprawy,dlaczego nas katolików wystawiają na taką próbę. W sprawie ks. Machulskiego oskarża jakiś ksiądz, który chce być anonimowy to jedyna ofiara rzekomego pedofilstwa kustosza niespotykana na skalę światową. Niech idzie z tym do sądu niech pokaże dowody, niech wygra, a nie z ukrycia opluwa i niszczy. Film miał być apolityczny a już Wiosna lata po całej Polsce z projektorami, co w tym filmie robi postać Świętego Jana Pawła II co on ma wspólnego z tymi sprawami. Jak można takie obrzydliwe nagrania dokonane z ukrytej kamery więc bezprawnie łączyć z Janem Pawłem II. 21:59, 14.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

magmag

0 0

kpiną to jestes TY i Twoj mozg o ile go masz , a teraz idz zapytaj kogoś madrzejszego niech ci wytłumaczy co tam zostało pokazane. 21:58, 15.05.2019


POLAK1POLAK1

33 1

Zwykły pedofil idzie do więzienia i zostaje gnębiony przez więźniów. Pedofil ksiądz zostaje przeniesiony do innej parafii. Ksiądz modli się za pieniądze, nie masz nie otrzymasz sakramentów. Sędzia kradnie, policjant bierze łapówki, ten sam lekarz inaczej przyjmie cię za kasę a inaczej na nfz, biznesmeni powodujący wypadki nie są karani zwykły obywatel tak, więzień je lepiej od pacjentów w szpitalu. Co się w tej Polsce dzieje... 22:00, 14.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sennysenny

18 6

W końcu widzę postępowy i racjonalny Włocławek !!!! Nareszcie !!! Przykre tylko, że w takich sprawach mówimy jednym głosem. 22:21, 14.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PRAWICAPRAWICA

2 2

jednym głosem lewacy na wszystkich portalach w Polsce gdzie rządzi PO jak we Włocławku zgadza się masz rację 10:18, 15.05.2019


wierzącawierząca

30 10

Teraz sama nie wiem czy Jan Paweł II, powinien być świętym jak wiedział i tuszował pedofilii, nic z tym nie robił szok 22:36, 14.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

tropicieltropiciel

8 5

Nie udawaj wierzącej celowo 05:07, 15.05.2019


BoloBolo

2 8

A św. Henryk Barbarossa, który zasłużył się tym, że w średniowieczu prowadził wojny powodując śmierć i kalectwo niewinnych ludzi? W Polsce nie jest zbyt popularny, bo prowadził wojny z Polską właśnie, ale w Niemczech, to co innego. :) 07:31, 15.05.2019


!!!!!!

15 6

Dla mnie osoby wierzącej to jest bolesne, nie zmieni jednak podejścia do wiary, bo nie wszyscy kapłani to pedofile. Winnych należy osądzić, tych dobrych należy bronić od obelg. 22:45, 14.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do!!! Do!!!

4 3

Wierzacej w hipokryzję, bałwochwalstwo, herezje, takiej ciemnoty mało inteligentnej jak ty im trzeba 07:40, 15.05.2019


BoloBolo

6 2

Najlepiej będzie, jak spytasz swojego wielebnego, co masz myśleć o filmie. On na pewno ci to wyklaruje i poda jakieś gotowe slogany, którymi będziesz się mógł/mogła posługiwać podczas dyskusji.
Aha. Nie zapomnij tylko uiścić stosownej opłaty (ofiary) za poradę. 07:50, 15.05.2019


Nawrócony Nawrócony

20 12

Przez tych zboczeńców i zakłamanych hipokrytów przestałem uczęszczać do kościoła naście lat temu , wyspowiadać i pomodlił mogę się w domu ........ 22:45, 14.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PRAWDAPRAWDA

9 4

Nie kłam.... 05:12, 15.05.2019


KOCHAJMY SIĘKOCHAJMY SIĘ

13 4

To pomódl się za zmarłych w rodzinie chociaż raz w życiu żebyśmy się wszyscy spotkali po śmierci i nie pluli na siebie jadem RODACY W NASZEJ UKOCHANEJ OJCZYŹNIE Z BOGIEM POZDRAWIAM. 05:16, 15.05.2019


kokossskokosss

12 6

do roboty , jak każdy z nas, a wieczorem odprawić msze 22:55, 14.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RavRav

27 13

Co robi dyrektor kiedy oskarżą jego pracownika o pedofilię? Zwalnia go z pracy. A jego koledzy nie chcą znać człowieka. Co robi kościół? Udaje że nie ma sprawy.... To patologia. Głódź, Gądecki, Rydzyk... Muszą mieć sporo za kołnierzem w tym temacie. Żaden niewinny człowiek nie będzie tak bronił pedofila jak oni to robią. Natomiast bronił będzie winny. Sami wyciągnijcie wnioski.. 03:47, 15.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

,, ,,

9 1

Nie zawsze, generalnie w każdym środowisku ktoś kogoś broni, mimo, że ten robi źle, ludzie są obrzydliwii, zakłamani, materialisci hipokryci, niektórzy z diabłem by się zadali dla swoich profitów, znam takich, którzy tolerują zdrady i inne dziadostwo, ale ci ludzie są na stanowiskach, dlatego udają, że tego nie widzą, bo są od nich zależni popisują się, że mają znajomości, tacy są najgorsi, pracuje z takimi prostakami niestety 07:53, 15.05.2019


:(:(

10 2

myślałam że ateiści z Polski po Notre Dame i zamachach w Sri Lance staną w obronie Chrześcijan :( 08:46, 15.05.2019


RekinRekin

15 12

Jak ktoś porównuje mi duchowieństwo do innych grup zawodowych to aż mi się scyzoryk w kieszeni otwiera. Jak jest wina to jest i kara. Skoro karamy za pedofilię wszystkich to wszystkich bez wyjątku czy to mundurowy, duchowny , robotnik. Skoro można podać oficjalnie dane , że ......Roman Polański skazany za gwałt na nieletniej .....to tego samego oczekuję od pozostałych grup społecznych.
Imię, nazwisko a jeżeli jest to osoba duchowna to tym bardziej gdyż mają styczność z dziećmi. Kolejna rzecz to chyba czas najwyższy zastosować się do KONKORDATU i lekcje religii usunąć ze szkół."W porównaniu z innymi środowiskami liczba księży skazanych za wykorzystywanie seksualne nieletnich jest mikroskopijna"
przekonuje w publikacji Sebastian Karczewski z fundacji Tadeusza Rydzyka.
"Takie twierdzenie opiera się na opisywanych już w mediach statystykach Ministerstwa Sprawiedliwości. Z tych najbardziej aktualnych wynika, że wśród 808 skazanych, odsiadujących wyroki za gwałty i molestowanie seksualne nieletnich, jest tylko dwóch księży i jeden zakonnik."
dlaczego ?
Ponieważ ciągle obowiązuje instrukcja wydana przez papieża jana XXIII ?Crimen sollicitationis? z 1962 roku: ?W sprawach dotyczących przestępstw seksualnych osób duchownych należy bardziej niż zazwyczaj dbać o to, by postępowano w nich z zachowaniem najściślejszej tajemnicy, kiedy zostaną już rozstrzygnięte, pozostaną pod zobowiązaniem wiecznego milczenia. Wszyscy, którzy uczestniczyli w jakikolwiek sposób w ich osądzaniu lub dowiedzieli się o tych sprawach z racji swojego urzędu, są zobowiązani do zachowania nienaruszalnego i najściślejszego sekretu, nazywanego sekretem Świętego Oficjum, pod karą automatycznej ekskomuniki?.Skala przestępstw seksualnych wśród duchownych na tle innych grup zawodowych w Polsce jest gigantyczna. Tylko 99% tych spraw zostało skutecznie zamiecione pod dywan. 03:59, 15.05.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Europa KatolickaEuropa Katolicka

12 4

Spokojnie Pan Jezus oczyści KOŚCIÓŁ i nawet ateiści lewacy i inni będą w Kościołach AMEN 05:10, 15.05.2019


BoloBolo

5 10

Ponadto wykorzystywanie i ogłupianie ludzi jest niejako wpisane w zakres obowiązków księdza.
Nieuczciwego murarza pracodawca lub inwestor wykopie na zbity pysk. Nieuczciwy ksiądz awansuje w strukturach. 07:44, 15.05.2019


xDxD

6 3

znów kopiujecie z lewackich antypolskich portali tacy z was patrioci :( 10:20, 15.05.2019


masakra:(masakra:(

14 7

Pan Sekielski mówił że księża z filmu to współpracownicy bezpieki zwerbowani, przyznaje że się w 89r dobrze komuchy przygotowały do niby oddania władzy a teraz sami oddają papiery na swoich szpicli dobre dobre :( księdza Popiełuszke też chcieli zwerbować miał posłuch u Polaków i niezłą wtyczką by był w Watykanie ale pewnie się nie zgodził to go zakatowali Patriotę !!!! 05:35, 15.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

5 9

Wiesz o co chodziło Sekielskiemu w mówieniu o współpracy z SB? Pomyśl, jak bezpieka miała KWITY na pedofila w koloratce, to co mogła od niego uzyskać? WSZYSTKO z konfesjonału itp. SB szantażowała takimi materiałami przestępców..... 06:52, 15.05.2019


:(:(:(:(

13 7

myślałam że ateiści z Polski po Notre Dame i zamachach w Sri Lance staną w obronie Chrześcijan :( 06:18, 15.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

GmerGmer

6 9

Nie. Nie staniemy. Po prostu jeszcze bardziej rozpalimy "kaganek oświaty". 07:51, 15.05.2019


MYŚLAŁAŚ ????MYŚLAŁAŚ ????

0 1

A to dopiero nowina - gratulacje ! 16:55, 15.05.2019


tacataca

16 13

Teraz owieczki zbierają na tacę i zaniosą księdzu w niedziele... 06:44, 15.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

//

4 4

a co cię obchodzi co robię ze swoimi pieniędzmi, a ty pod sklep wino spijać 10:29, 15.05.2019


taak, taak taak, taak

1 1

a za twoją "ofiarę" ksiądz kupi sobie koniaczek... 16:57, 15.05.2019


14 7

Chcę i ja dołożyć kilka słów na ten temat. Film> Wstrząs, ale spodziewałem się tego, wszak interesuję się koloratkowymi od lat. Szokują mnie natomiast reakcje...polityków PiS. Tak, nie biskupów, księży, bo ci od lat trwają w swojej pysze i pogardzie do swoich parafian. Jeśli Joachim, o! przewrotności losu, niegdyś ścigany przez policję i to
za działania kryminalne, dzisiaj stojący na czele policji, odpisuje dziennikarzom, że polska policja, zawsze działa w obronie przestrzegania prawa i to bez zależności, czy łamie je ksiądz, czy REŻYSER. Oczywiści Polański. Każda ich wypowiedź jest ogólnikiem, bez zobowiązań i konkretów. Wczoraj, jeden z polityków partii Kaczyńskiego, poszedł dalej i stwierdził, że kościół to my,a że katolików jest tak wielu, to film Sekielskiego, jest..atakiem nie na sam kościół, ale naród! Ja, myślałem, że Ziobro i Brudziński, już w niedzielę wyślą oddziały uzbrojonych, zakominiarkowanych policjantów, którzy nie tylko zatrzymają jawnie pokazanych przestępców, tych krzywdzących dzieci, jak i tych, którzy ukrywali, przenosili, dopuszczali do dzieciaków, sprawców, że zabezpieczą ich komputery, nośniki danych, bez zdejmowania co prawda biustonoszy i rajstop, bo zapewne ich nie noszą, ale chociażby nakazujący zdjąć im sznurówki i paski od spodni! Niestety, nie doczekamy się tego, bo mamy kolejna zasłonę dymną. Większe wyroki, nieprzedawnianie przestępstw związanych z dzieciakami. Nie tego oczekiwałem. Jeśli, w pierwotnej wersji, za tęczę na głowie MB, zatrzymano w ten sposób autorkę, a w drugiej, już nie za tęczę, ale za miejsca rozwieszania plakatów, to jak powinni postąpić z tego typu bandziorami, zboczeńcami i ich obrońcami?
Teraz dużo zależy od nas samych. Nie bądźmy stadem *%#)!& naiwnych, bezrozumnych owieczek, czy baranów, ale stańmy się myślącymi LUDŹMI, otwórzmy oczy na powiązania, na SYMBIOZĘ kościoła z PiS, które wzajemnie się wspomagają i ochraniają! I, jeszcze jeden wniosek, smutny dla tzw. pokolenia JPII, ale On, niestety, wiedział i kazał ukrywać pedofilię w tej instytucji. Nie obchodzi mnie odsetek sprawców wśród księży, nauczycieli, murarzy etc etc. Interesuje mnie skrywanie, przenoszenie, brak kontroli nad ujawnionymi przez górę episkopatu pedofilii w koloratkach. Nie pozwólmy PiS wygrać wyborów, bo sprawa się rozmyje, bo zbyt często widzimy ich na kolanach przed biskupami, bo to dwa, oderwane od rzeczywistości, wspierające się środowiska. W imię sprawiedliwości, ale i w imię prawa karnego, ludzie typu Głódź, powinni nie tylko odejść ze stanu kapłańskiego, ale i osądzeni przez niezależne sądy RP. Dzisiaj Polska na krzywdzie dzieci stoi, tylko MY możemy to zmienić! 06:49, 15.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

?? ??

0 1

Kto te wypociny będzie czytał przerost formy nad trescią 20:56, 15.05.2019


polecampolecam

7 5

taka ciekawostka, może jeszcze ktoś nie wie.....
https://oko.press/papiez-franciszek-jan-pawel-ii-nakazal-ratzingerowi-zataic-sprawe-pedofila-degollado/ 07:13, 15.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WIPI1979WIPI1979

12 6

Witam.
Dobrze, że taki film powstał. Brawo!!! Powinno być więcej takich filmów i reportaży na różne tematy.
Film ciężko oglądało się.
Fakt, że nie wszyscy księża są pedofilami. Część z nich nie chce znać tematu, mimo, że wiedzą o nim. Ale nie zgadzam się, że nie wiedzą o tym.
Zasadniczo obowiązek celibatu ugruntował Sobór Trydencki. W kanonie IX z 24 sesji soboru, z 11 listopada 1563, w dekrecie o sakramencie małżeństwa. Choć w latach 300-ych naszego wieku już były pierwsze zapiski o tym.
Na początkach chrześcijaństwa, pierwsze celibaty były na zasadzie dobrowolności i woli chcącego przystąpić do danej wspólnoty - niejako wymuszenie takiej woli.
Jednak trzeba zaznaczyć co Jezus o tym mówił. Proszę poczytać prawo Jezus-a, który mówił, że przyszedł uzupełnić prawo Boskie, a nie je uchylać. Jan Chrzciciel był samotnikiem z wyboru. Jezus przyjął od Jana Chrzciciel chrzest. Nie potępił Jezus Jana Chrzciciela. Apostołowie mieli swoje rodziny. Jezus nawoływał o pozostawienie rodzin swoich apostołów i pójście za Nim, gdyż WSZYSCY jesteśmy braćmi i siostrami w królestwie niebieskim. Nie pochwalał rozwodów Jezus -> Określił iż Mojżesz zezwolił na napisanie listu oddalającego żonę, na zatwardziałość serc.
Jezus uczył MIŁOŚCI, a nie tolerancji!!!
Mówię stanowcze NIE!!! dla tolerancji pedofilstwa w Kościele Chrześcijańskim.
Papież JP II - święty? Za jego pontyfikatu istniał tajny dokument w kręgach przywódców kościoła (nie tylko polskiego) do 2001r, o utajnianiu pedofilstwa wśród księży. Dopiero po 2001r. odwrotnie - Watykan kazał potępiać ten preceder. Tak więc JP II wiedział o tym co dzieje się w tym temacie. Święty, a taki smaczek na nadaniu tego tytułu.
Chcę oznajmić, iż mnie od wiary w 3-cę Przenajświętszą i w NMP MB Królową Polski nie odwiodą takie tematy. Wiara jest moja wobec Boga, Jezus-a i Ducha Św. oraz w NMP MB Królową Polski bezgraniczna.
Księża powinni mieć żony i dzieci. Tak jak jest w USA (i/lub innych krajach). Watykan powinien znieść celibat dla księży i nie powinien wymuszać takiego kroku na wstępujących do wspólnot księży i klasztorów.
Co do tych co dopuścili się takiego kroku wobec dzieci w minionych i obecnych latach dopuszczają się nadal i kryją się z tym. Złapać, osądzić (w Sądzie CYWILNYM Polskim, a nie TYLKO w kościelnym lub w sądzie w danym kraju), wydać wyrok PRAWOMOCNY, wyrzucić ze wspólnoty (aby stracił prawa księdza), ograniczyć prawa obywatelskie (nadzór kuratorski - DOŻYWOTNI), aby znaleźli normalną pracę, aby płacili ze swoich odszkodowania, a nie z pieniędzy naszych dawanych na tacę (dlatego na tacę nie daję w ostatnich latach). Bo po wydaleniu z kleru przestają być Watykanami z centralą w Watykanie. Wracają na obywatelstwo w jakim urodzili się lub jakie przyjęli (np. przyjezdni z Globu do kraju na posługę i zostający). Powinny w kościele być skarbonki przy wyjściu, aby po całym dniu lub po każdej mszy księża mogli wyciągać pieniążki, a nie podchodzili z tacą do każdego PODCZAS MSZY!!! Nikt nie powinien przeszkadzać podczas mszy/modlenia się.
Posądzony księża powinni być odsunięci od posługi WŚRÓD LUDZI. Jeśli chcą posługę dalej pełnić, ale nie jest im udowodnione, to niech odprawiają msze i spowiadają swoich braci/księży w zamkniętych kościołach/klasztorach lub w miejscach przygotowawczych do misji. Ale nie zwykłych ludzi i nie dzieci. Aby nie prowadzili rekolekcji, spowiedzi.
A tych biskupów i głowy kleru powinno się również osądzić za utajnianie takich rzeczy do 2001r. oraz utajniających obecne sytuacje.
Podkreślam, niech płacą sami za siebie pedofile ze swoich pieniędzy, które zarobią po wydaleniu z kleru - po zrzuceniu sutanny. Nie mogą być odszkodowania z pieniędzy wiernych. One są na dobrych księży, na budynki kościołów i na budynki przykościelne. Na studia na księży i na misyjne placówki. Na pomoc biednym i na infrastrukturę dla ludzi potrzebujących. Nikt mi nie zabroni wierzyć i nie zabroni się modlić do Boga, Jezusa i Ducha Św. oraz do NMP MB Królowej Polski. Ale chorych ludzi powinno się wydalać ze wspólnot i po odzyskaniu przez nich obywatelstw i praw normalnego obywatela powinni zacząć spłacać z własnych pieniędzy - przez siebie zarobionych. A jak potrzebne leczenie psychiatryczne, to Sąd aby taki nakaz zasądził na przypadki zwyrodniałe.
Ci pedofile księża co umarli, a ich wina jest udowodniona lub przyznali się przed śmiercią, to już wola Sądów niezawisłych. Jednak trybunały sądów na świecie powinny zebrać się i postanowić po kilku spotkaniach co powinny zasądzać w takich sprawach, by wyroki były zbliżone do wytycznych i/lub jednolite w tego typu przypadkach. Są poszkodowani, powinno być odszkodowanie. Nie może być odszkodowanie z pieniędzy na tacę od wiernych. Jeśli są majątki kościelne, to pod młotek i z nich spłacić odszkodowania. Ale nieruchomości licytować, a nie kościoły/budynki kościołów.
Temat mocny i bardzo obszerny.
Cieszę się, że został poruszony i przedstawiony w filmie..., ale uważam, że te 2h to i tak było za mało.
Teraz temat o szpitalach i lekarzach w Polsce. O nieudanych operacjach i nieudanych zabiegach. O pawulonie i innych środach uśmiercających "w niewidzialny sposób".
Pozdrawiam.
07:17, 15.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

xxxbxxxb

6 2

Zgadzam się z Toba, też dla mnie Pan Bóg i to co mówi Jezus poprzez Słowo Boże jest dla mnie najważniejsze i nikt mnie od tego nie odwiedźcie, jestem mocnej wiary ale instytucja kościoła powinna ulec zmianie, kosciol się rozpadła i Pan Bóg też to widzi i nic co teraz się dzieje nie jest bez przyczyny. Niech to będą małe wspolnoty ale ludzi prawdziwie wierzących. Jeden z ksiezy podczas niedzielnego kazania powiedział ,że wielu wśród swieckich jest wierzących ale jak mówią niepraktykujacych szukających Boga w lesie ale gorszym jest , że wśród ksiezy większość jest praktykujący ale niestety przykre niewierzący. Ja wierzę ,że nadszedł czas i Kościół się zmieni. 07:54, 15.05.2019


KATOLIKKATOLIK

4 1

do xxb tez jestem mocnej wiary dlatego dzis razem pomodlimy się Koronką do Miłosierdzia Bożego za Kościół i Ojczyzne żeby była zgoda w Narodzie . pozdrawiam 08:42, 15.05.2019


Obserwator.Obserwator.

20 10

To są sexocholicy,to są pedały,dobrze ze prawda wychodzi na jaw.Czas z tym skończyć!Czas skońcyć by pieszo chodzili,Pan Jezus samochodem nie jeździł za 40 tysięcy! 07:43, 15.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

!!!!!!!!

10 2

dlatego Jezus naprawi to wszystko i wszyscy pójdziemy do Kościoła bez wyjątku AMEN 08:40, 15.05.2019


ciekawostka...ciekawostka...

6 8

WIEDZIELIŚCIE ???
1410 r. Po bitwie pod Grunwaldem papież Marcin V obłożył klątwą króla polskiego i wszystkich Polaków do ENTEGO POKOLENIA. Klątwa ta do dziś nie została zdjęta z POLSKI I POLAKÓW obowiązuje ona nadal i w myśl prawa kanonicznego wszyscy Polacy są przeklętymi Antychrystami. 08:14, 15.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

EGZORCYSTAEGZORCYSTA

7 7

Jezus zdejme klątwe zwłaszcza z POLAKÓW którzy walczą z własnym narodem i chrześcijaństwem bo putin tak chce!! 08:37, 15.05.2019


egzorcystoegzorcysto

5 7

Rozumiem że słyszysz głosy... Ufff, no to mnie uspokoiłeś. Opowiedz co jeszcze mówił ci Jezus ? Ale może najpierw sprawdż czy leków nie pomyliłeś. 09:09, 15.05.2019


Marecki1Marecki1

15 8

Ciekawe jakie były przyczyny niedawnego samobójstwa młodego księdza we Włocławku, czy nie był to też związane z pedofilią lub molestowaniem seksualnym???? 09:05, 15.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KATOLICZKAKATOLICZKA

12 3

niech się Kościół naprawi i wszyscy na świecie niech przyjdą do Jezusa Życzę wszystkim Zbawienia i życia wiecznego KOCHAM WAS wszystkich bez wyjątku ateistów islamistów oraz resztę narodowości bo PAN Jezus UMARŁ na krzyżu za wszystkie duszyczki na świecie i wszystkich kocha bez wyjątku dosłownie bez wyjątku a najbardziej zagubionych a nie tych co już chodzą do Kościoła , naszym zadaniem jest to przekazywać i to czynię AMEN 09:08, 15.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KATOLICZKA KATOLICZKA

8 2

i nie wierzyć tym co podają się za Katolików a diabła mają za skórą to są Ci co chcą zniszczyć Kościół Święty pozdrawiam 09:14, 15.05.2019


????

5 5

A co to jest to "zbawienie" i na czym polega ? Czy ateista i wegetrianin żyjący w zgodzie z dekalogiem, nie chodzący do spowiedzi i nie jedzący żadnego ciała musi się nawrócić wbrew własnemu sumieniu by dostąpić tego zbawienia i czy może liczyć na zmartwychwstanie ? 09:26, 15.05.2019


do   pedrylido pedryli

4 10

ciemny naród to kupił, ta się manipuluje społeczeństwem . jest nasz pedryl i ich pedryl,jednych się chroni drugich trzeba ukamienować, wszystkich pedryli trzeba eliminować z społeczeństwa..... 09:10, 15.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tak to leci nie inactak to leci nie inac

3 9

ja rozumie tego duchownego jak by nie patrzec to tez człowiek tylko i m,eżczyzna cieszy oko piekno kobiety uro normalne ale zeby do dzieci sie dobierac to jakbym jad niedojrzałe np czeresnie porzeczki nic poza ładnym wygladem lekko zaczerwiniałym, ale w miaszu jeden kwas i cierpkie słodyczy tej własciwej brak dopiero ten owoc sie rozwija dojrzewa sporoczasu potrzebuje 09:48, 15.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Antychryst Antychryst

2 3

Dla Bola i innych pantofelkow pozdrowienia . 09:50, 15.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bobbob

12 12

Tendencyjny film, tylko po to żeby takimi baranami kierować jak Ci co piszą źle o Kościele.
Film opowiada o agentach SB, wcielonych do kościoła żeby go sponiewierać. Nikt jeszcze nie wygrał z prawdziwą wiarą i nie wygra - Chrystus jest wielki !!!. 10:03, 15.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

magmag

0 0

nic nie zrozumiałeś, idz zapytaj kogoś madrzejszego , nich Ci wytłumaczy o co w tym filmie chodzi... 21:56, 15.05.2019


xDxD

6 9

można prosić video z wypowiedzi tych osób które sie wypowiadały w nagłówku że jest im wstyd i są wierzący lub chociaż z której są parafii ??? buahahaha DDW i wszystko jasne xD wszystkie portale polskojęzyczne czyli antypolskie nadają to samo xD 10:22, 15.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

oj baranku ....oj baranku ....

3 1

I co jeszcze ??? Może numery PESEL i NIP ??? Masz pytania, idż do księdza on ci wszystko wyjaśni. A to " buahahahahaha" to co to ma być ? Może nie wiesz, ale takie "buahaha, hehehe, hihihi " to synonimy obecności id.ioty w necie. 15:44, 15.05.2019


wierząca i praktykujwierząca i praktykuj

9 3

czytam te komentarze i tak sobie myślę jak wielu ludzi wyłączyło logiczne myślenie.
1. Jeżeli dla kogoś ksiądz jest celem wiary to nie jest człowiekiem wierzącym. Zły ksiądz nie przekreśla całego Kościoła. tak jak zły lekarz nie przekreśla całej medycyny a zły nauczyciel całego systemu edukacyjnego. Dojrzały katolik poszukuje dobra, dobrych pasterzy, sposobów uzdrowienia Kościoła, poucza i nawraca. Chcesz zbawić świat to idź do domu i kochaj swoją rodzinę. To działa. Polecam
2. Zniesienie celibatu nic tu nie pomoże. Ci zwyrodnialcy nie chcieli tworzyć związków tylko szukali możliwości spełnienia swoich fantazji na słabszych. Prawdopodobnie nie byliby właściwymi partnerami, mężami dla żadnej kobiety, bo nie o to chodzi w wykorzystywaniu seksualnym. Doszłyby jeszcze zdrady i inne kłopoty, problemy, które występują w źle funkcjonujących związkach, rodzinach.
3. Bez kapłanów /dobrych kapłanów/ my katolicy nie otrzymamy zbawiania. Jezus Chrystus na dzień przed swoją męką ustanowił Świętą Eucharystię. Jedynie żyjąc eucharystycznie, wierząc w Boże Miłosierdzie poprzez swoje nawrócenie możemy osiągnąć zbawienie. Przeistoczenie Ciała Chrystusa dokonuje się w Kościele poprzez ręce kapłana. Więc jest to nieodłączny element naszych praktyk i obrządków religijnych, ustanowionych przez Boga Jezusa Chrystusa. Syn Boży Jezus Chrystus ustanowił Kościół. Wszyscy jesteśmy Kościołem.

4. To na nas dorosłych ciąży obowiązek ochrony dzieci przed przemocą. Podstawa to zaufanie i poczucie bezpieczeństwa w rodzinach i dobra komunikacja. W ten sposób można zapobiec wielu nieszczęściom jak pedofilia, seksualizacja dzieci, przemoc domowa czy narkomania.
10:52, 15.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......................

3 7

nie rozumiem ateistów w Polsce przecież nie ma nic po śmierci dla nich to po co te przyklaskiwanie rotszyldom sorosowi i bankierom żydowskim którzy nienawidzą chrześcijan kościoła itd bo im przeszkadza w chapaniu mamony , tym w mediach się nie dziwię bo kasa i sztuczna sława ale np tutaj na forach nikt wam nie zapłaci ludzie :(:( 11:04, 15.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kacperekkacperek

4 2

Film Sekielskiego porusza szalenie ważny problem od wieków "hodowany" w kościele instytucjonalnym.
Warto również zapoznać się z treścią książki Frederica Martela pt.Sodoma, Hipokryzja i władza w Watykanie . Wiem, że nie wszyscy sięgną po tę książkę , bowiem czytać płynnie trzeba umieć.
12:43, 15.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lewackilewacki

12 1

Instruktaż dla aktywu pisosko-parafialnego, jak mówić o zbrodni pedofilii w Kościele:
1. Przypomnij, że nauczyciele też molestują.
2. Unikaj słowa "gwałt na dziecku". Lepiej brzmi: "wczesna inicjacja seksualna".
3. Pochwal się, że nie oglądałeś i nie obejrzysz.
4. Nazwij pedofilię wobec dzieci "tematem zastępczym".
5. Oskarż twórców filmu o to, że specjalnie wypuścili go przed wyborami, żeby wpłynąć na wyniki. Zapomnij, że Kościół katolicki nie startuje w wyborach.
6. Posiłkując się danymi z "Wiadomości" TVP wykaż, że wśród murarzy jest więcej pedofilów.
7. Przypomnij, że edukacja seksualna w szkołach = więcej pedofilii.
8. Wykaż, że to tylko nagonka z powodu wartości, które głosi Kościół i których stara się nauczać.
9. Zapytaj, czemu w filmie nie ma nic o homolobby. Jeśli bracia Sekielscy nie odpowiedzą, będziesz mógł triumfować, że twórcy unikają niewygodnych pytań.
10. Bez użycia słów "biskup", "ksiądz" i "kościół" napisz na Twitterze, że z pedofilią musimy walczyć wszędzie.
11. Zwróć uwagę na to, że Kościół od zawsze był opoką narodu polskiego.
12. Powiedz, że byle czego nie oglądasz.
13. Poradź, krytykom Kościoła, że jak nie znają prawa kanonicznego, to morda w kubeł, a nie szkalować biskupów.
14. Zapłacz. Nad losem atakowanego Kościoła.
15. Postrasz, że Polska, w której Kościół zostanie zniszczony, będzie piekłem na ziemi. Lajk od Ziemkewicza za brak wzmianki o piekle, którego doświadczyły molestowane dzieci.
16. Opowiedz ludziom, z jaką plagą pedofilii zmagają się Niemcy.
17. Zadawaj ważne pytania: dlaczego film Sekielskiego ukazuje się AKURAT przed wyborami?
18. Poznaj jednostki miary, którymi opiszesz skalę pedofilii w Kościele: promil, mikro, mini, nano.
19. Uznaj fiasko filmu, bo przecież PO ignorowała problem, więc atak Sekielskiego na PiS się nie powiódł
20. Przekonaj, że trauma księży pedofilów jest taka jak dzieci, które molestowali seksualnie.
21. Ogłoś, że jak ktoś chce zniszczyć Kościół, to znaczy, że chce zniszczyć naród i że trzeba pozostać Polakami.
22. Broń tezy, że źródło pedofilii wśród księży tkwi w PRL-owskiej bezpiece lub karcie LGBT.
23. Napisz, że to wszystko to tylko polityczne awanturnictwo Biedronia.
24. Powiąż w ramach jednej teorii spisku "Tylko nie mów nikomu" ze sprawą Matki Boskiej z tęczową aureolą.
25. Powiedz, że film Sekielskich dziwnie zbiega się z różnymi prowokacjami i wystąpieniami i nie chcesz sugerować, że to jest zmasowana antykościelna kampania, ale to jest zmasowana antykościelna kampania.
26. Przypomnij, że przed poprzednimi wyborami był "Kler".
27. Nazwij pedofilię "wydumanym problemem", bo totalna opozycja nie ma pomysłu na eurowybory.
28. Przypomnij, że "nie rozwiążemy problemu pedofilii w Kościele bez dotknięcia problemu "lawendowej mafii", czyli bez rozwiązania problemu osób LGBT.
29. Powiedz, że za PO też byli pedofile i gdzie był wtedy Sekielski
30. Nie rozmawiaj o pedofilii w Kościele i trzymaj kciuki, żeby temat jakoś ucichł. 13:07, 15.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WykWyk

0 2

30. Nie wierz że lewacki to pomiot czerwony najgorsze robactwo na Ziemi. 15:05, 15.05.2019


i dobrze...i dobrze...

4 0

Robi się szum na świecie
https://wiadomosci.wp.pl/szef-zespolu-spotlight-mechanizmy-kosciola-wszedzie-dzialaly-tak-samo-pedofilia-musi-zajac-sie-prokuratura-6380930293340289a 13:49, 15.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXXXXXXX

3 5

Szok i niedowierzanie to slowa pasujace ale do pracy strazakow... Szok bo pracuja srednio 1 dzien w tygodniu! Niedowierzanie bo trudno w to uwierzyc, ze ktos to wszystko zatwierdzil i wprowadzil w zycie. Dodatkowo maja 45 dni urlopu czyli o 15 wiecej od ludzi ktorzy CODZIENNIE chodza do pracy! Dodatkowo ta grupa to 90% alkoholicy z nierobstwa oczywiscie, bo nie maja co robic z czasem... Radze o tym nakrecic jakis film, bo ludzie sa tego nieswiadomi! 15:40, 15.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do XXXXXDo XXXXX

2 0

Koniec z wypisuwaniem bzdur o strażakach, którzy pełnią służbę w systemie zmianowym 24h/na 48h, trzeba było się uczyć, zawistny, zazdrosny trollu myślisz, że możesz oczerniać, bo jesteś anonimowy, mylisz się 21:05, 15.05.2019


SzokSzok

1 5

Po za kościołem nie ma celibatu i ile zwyrodnień mamy ! 15:57, 15.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tak tylkotak tylko

3 0

"Po za" piszemy razem - poza ! Nie lepiej było chodzić do szkoły niż do "kościółka" ??? PS. w kościele celibat jest, ale tylko "na papierze" - pic na wodę fotomontaż dla naiwnych. 16:23, 15.05.2019


Wieżący nie praktykuWieżący nie praktyku

2 1

Bardzo dobrze że powstał ten film, sprawa się nagłaśnia już nawet za granicą w wiadomościach mówią o tym filmie. Trzeba tępić to kur...wo. A kościół nie ma nic wspólnego z bogiem to jest zwykła instytucja państwowa opłacana przez ten *%#)!& PIS. Nie może tak być żeby pedofile żyli za nasze podatki. 19:51, 15.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HeheHehe

1 2

Nie może być tak, żeby podatki szły na takich tłuków i analfabetów jak ty 20:58, 15.05.2019


PrzypominalskiPrzypominalski

1 3

W lutym 2015 r sejm głosami arlukowicza, muchy, kerwinskiego, budki, Schetyny, Sikorskiego i wielu innych z PO skrócili za gwalt na moletnim okres przedawnienia z 10 lat do 5. Dlaczego. A teraz to co wyprawiaja i krzyczą to chamska Ekstaza hiokrytow którzy poczuli ciąg do Brukseli na dzieciach. I trzeba kary w drugą stronę. 22:00, 15.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do przypominalskido przypominalski

2 1

Zacznij sie leczyć na nogi bo na twój pusty łeb już jest za póżno PISia-kupo! 01:26, 16.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%