Zamknij

Content marketing - czym jest, jak działa i jakie daje korzyści?

10:37, 03.06.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 10:38, 03.06.2019
Skomentuj

O ile jeszcze kilkanaście lat temu wiodącą rolę w szeroko pojętym marketingu odgrywały reklamy ATL (reklamy w TV, radiu czy prasie), to dzisiaj liczy się coś zupełnie innego. Promocja usług i produktów, budowanie świadomości marki i jej komunikacja z otoczeniem osiągnęły zupełnie inny wymiar. Teraz liczy się zadbana, długofalowa relacja marki z klientem, oparta na atrakcyjnych i wartościowych dla konsumenta treściach.

I to właśnie wszystkie te działania zawierają się w tym, co określamy jako content marketing. Stanowi on dzisiaj podstawę realizowania strategii marketingowej marek w budowaniu pozytywnego wizerunku, tworzeniu kampanii reklamowych oraz dystrybuowaniu istotnych treści, zarówno z punktu widzenia klienta, jak i marki.

Content marketing, czyli wartościowe treści

Czym jednak są te wartościowe treści w content marketingu? To przede wszystkim informacje o produktach, usługach i samej marce oraz jej otoczeniu (branży), a także istotne dla obu stron komunikaty, które są podawane w atrakcyjnej i łatwo przyswajalnej dla odbiorców formie.

Sprawnie zorganizowany content jest w stanie rozprzestrzenić się na zasadzie marketingu wirusowego, za sprawą samych odbiorców. Tym samym content marketing należy do jednych z najskuteczniejszych strategii marketingowych, jakie obecnie istnieją.

Mając na myśli content, odnosimy się nie tylko do treści zamieszczanych w Internecie, ale także do wszystkich publikacji związanych z działaniem firmy czy organizacji, takich jak książki, foldery, poradniki czy ulotki. Treściami są nie tylko teksty, ale także grafiki, materiały wideo i audio. Szczególne znaczenie odgrywają tutaj:

  • opisy produktów lub usług
  • treści na firmowych stronach internetowych
  • artykuły eksperckie i teksty sponsorowane
  • e-booki (poradniki, katalogi produktów itd.)
  • wideoprezentacje
  • infografiki
  • branżowe podcasty.

Najważniejszą zasadą w kształtowaniu contentu marketingowego, niezależnie od branży, jest:

  • sprawne dopasowanie treści, do grupy docelowej
  • wysoka jakość oferowanych treści – zarówno pod względem formy, jak i wartości merytorycznej
  • unikalność
  • wiarygodność
  • spójność przekazu
  • ciągłość w realizacji strategii.

Kanały dotarcia do klientów

Kanałów do komunikacji z klientem jest dzisiaj wiele i przy profesjonalnym zaangażowaniu w content marketing, każdy z nich wymaga uwagi. Sukces tego typu strategii opiera się w dużej mierze na umiejętnym korzystaniu z każdej możliwej ścieżki dystrybucji treści. Wykorzystanie wszystkich istniejących kanałów nie tylko przekłada się na pozyskanie większej liczby odbiorców, ale także świadczy o zaangażowaniu firmy w działanie. Co kształtuje solidny i godny zaufania wizerunek.

Kanałami, za pomocą których marki mogą szerzyć treści przydatne dla odbiorców, są:

  • blogi firmowe
  • social media, youtube itp.
  • branżowe serwisy
  • newslettery i mailingi
  • sieci afiliacyjne.

Optymalizacja treści pod wyszukiwarki internetowe – SEO copywriting

W tym wszystkim trzeba pamiętać, aby przygotowywane treści były zoptymalizowane pod wyszukiwarki internetowe. Podstawowym wyznacznikiem jest wysoka jakość treści, które muszą być podane w atrakcyjnej dla użytkownika formie. Atrakcyjnej nie znaczy tylko ładnej wizualnie, ale również użytecznej i przede wszystkim łatwej w odbiorze.

W wyniku zmian działania wyszukiwarek, system pozycjonowania stron w ostatnich latach uległ całkowitej metamorfozie. Tak zwane strony preclowe, które miały za zadanie bazować na słowach kluczowych i prymitywnym link buldingu, zostały wykluczone. Dzisiaj pozycjonowanie stron polega na oferowaniu atrakcyjnych, unikalnych i czytelnych dla użytkownika treściach, które doskonale współgrają z zasadami content marketingu i są podane w odpowiedniej formie.

Co daje dobry content marketing?

Content marketing pozwala na szerokie spektrum działań, obejmujące kształtowanie różnego rodzaju treści, dedykowanych dla poszczególnych zastosowań, takich jak zainteresowanie klienta ofertą, wzbudzenie jego zaufania, dostarczenie ważnych i przede wszystkim przydatnych informacji oraz trwałego przywiązania go do marki.

Tym samym dobry content marketing daje dzisiaj wszystko. Powiedzenie, że jeśli nie ma Cię w Internecie, brzmi obecnie: jeśli nie oferujesz wysokiej jakości contentu, to przegrasz z tym, kto taki content oferuje. Konkurencja jest olbrzymia i tylko umiejętnie realizowana strategia marketingu treści jest w stanie pozyskać klientów, a tym samym wygenerować zyski.

Współczesny Internauta doskonale wie, jak dużo może wymagać od marki i nie ma co liczyć na jego pobłażliwość. Każda firma, która chce zwiększyć świadomość marki, pozyskać klientów i zbudować długofalowe relacje, musi oprzeć swoje działania na content marketingu – i to dobrze przemyślanym i wykonanym – innej drogi po prostu nie ma!

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%