Zapaleni miłośnicy muzyki elektronicznej mogą już zacierać ręce na wielkie świętowanie. Po raz pierwszy w naszym mieście odbędzie się bowiem wyjątkowy festiwal pod znakiem tego właśnie nurtu muzycznego. Dobór miejsca i daty nie jest przypadkowy – nad malowniczą Wisłą zakończy się sezon wakacyjny w muzycznym stylu.
Włocławski Festiwal Muzyki Elektronicznej bazuje na znanej marce Freshland, organizującej imprezy promujące szeroko pojętą muzykę i kulturę klubową. Stworzona została przez włocławskich dj’ów, których serca biją głośno w rytm ulubionych brzmień - pasjonatów, profesjonalistów z masą pomysłów i wielkimi marzeniami.
Włocławski festiwal odbędzie się 31 sierpnia na Przystani przy ulicy Piwnej 1a.
- Ta malownicza okolica otoczona nowoczesną architekturą to fantastyczne miejsce, które idealnie wkomponuje się w klimat, który chcemy Wam przekazać – mówi Jacek Zasadziński, współtwórca marki Freshland.
Celem festiwalu jest urozmaicenie letniej oferty festiwalowo-muzycznej na terenie Włocławka. Dodatkowo, organizatorzy imprezy, wraz ze swoim przedsięwzięciem, pragną wpisać się na stałe w cykl włocławskich imprez plenerowych.
Festiwal poprzedzi Before Festival Freshland, który zaplanowano na 27 lipca w klubie A1.
Organizatorami wydarzenia są Fundacja Ari Ari, Fundacja Ładowarka oraz marka Freshland, projekt jest finansowany ze środków Urzędu Miasta Włocławek oraz Narodowego Centrum Kultury.
???17:20, 23.07.2019
Ja bym chciał wiedzieć kto tam wystąpi. 17:20, 23.07.2019
do ???18:25, 23.07.2019
będzie tam --------
elektro spiro kontra zanzara 18:25, 23.07.2019
dziwny tytuł18:40, 23.07.2019
To chyba źle, że oszaleją? 18:40, 23.07.2019
michu19:39, 23.07.2019
Nareszcie coś innego niż to disco-polo . 19:39, 23.07.2019
Srari srari20:17, 23.07.2019
Fundacja z Torunia z którą dobrze bawią się niektórzy włocławscy radni 20:17, 23.07.2019
Muzyczny20:49, 23.07.2019
Przydałby się jeszcze jakiś festiwal Muzyki reggae.
W końcu coś innego niż disco polo
Bo ostatnie dni Włocławka wyglądały bardziej niż potańcówka wiejska niż obchody święta miasta 20:49, 23.07.2019
To już było21:49, 23.07.2019
Widok był w zeszłym roku i widzę że w tym też się odbędzie. Więc to nie jest pierwsza taka impreza w Wwk ? 21:49, 23.07.2019
Dog22:07, 26.07.2019
Zerknąłem właśnie na to wydarzenie na Widoku, i raczej wątpię, że "to już było" Wystarczy spojrzeć na repertuar muzyczny tego co było na Widoku, prezentację sceny, grafiki itp i porównać do tego co robi Freshland Events. 22:07, 26.07.2019
dejot22:53, 23.07.2019
Czy Dj Lampek zagra? oto jest pytanie... 22:53, 23.07.2019
Fan EDM11:00, 25.07.2019
Życzę aby impreza była udana! np. w Płocku od lat jest organizowany Festival Audioriver a miasto przy tym nieźle zarabia, pokażmy że i my możemy coś podobnego zorganizować ? 11:00, 25.07.2019
Electronique17:37, 25.07.2019
Włocławski Festiwal Muzyki Elektronicznej... dobre sobie ha ha. To tak jakby zorganizować zlot limuzyn z lat 50-60 tych, a udział w takim zlocie brałyby auta sportowe (jak popadnie). Do rzeczy - jeśli na scenie pojawiają się kolesie grający z CD i Pendrive taneczne tematy klubowe, to należy to przedsięwzięcie nazwać Włocławski Festiwal Muzyki Klubowej lub Tanecznej. Ten, kto wie czym jest muzyka elektroniczna zapyta jakie miejsce zajmie na tym festiwalu muzyka bliska klimatom takich Twórców jak: Recoil, Martin Lee Gore (solo), Tangerine Dream, J. M. J., Schiller czy też rodzimy Marek Biliński (to po pierwsze). Po drugie - czy występujące na scenie osoby to artyści tworzący prawdziwą elektronikę na bazie systemów modularnych i instrumentarium analogowego, czy też (jedynie) typowi puszczacze EDM, house, electro ze wspomnianych CD i Pendrive na Pioneer'ach (albo nawet nie). Zobaczymy. Ocenimy. 17:37, 25.07.2019
Zaciekawiony23:08, 25.07.2019
Trafna uwaga, ale chyba jednak coś Pan przeoczył, ponieważ w artykule jest opis o marce Freshland, która bazuje stricte na muzyce klubowej (i nie tylko) a ta jest de facto ciągiem muzyki elektronicznej, ale to Pan zapewne już dobrze wie (to po pierwsze). Po drugie, jeśli jest Pan zwolennikiem jakiegokolwiek gatunku muzycznego wypadałoby mieć trochę szacunku dla jego twórców/artystów/DJów którzy będąc na scenie tworzą swój własny przekaz dla widza/słuchacza, więc trochę nie ładnie nazywać ich "typowymi puszczaczami" gdyż (jak Pan zapewne myśli) nie ograniczają się oni tylko do wciśnięcia jednego guzika o nazwie PLAY ;) Osobiście cieszę się że w ogóle tego typu festiwal odbędzie w naszym mieście bo czegoś podobnego chyba jeszcze nigdy wcześniej nie było, lub nie pamiętam. Pozdrawiam! 23:08, 25.07.2019
Gal Anonim11:24, 26.07.2019
Potwierdzam, nazwa jest przesadzona na wyrost. "Festiwal Muzki Klubowej" było by na miejscu. No chyba że przyjdzie Daft Punk, Deadmau5 albo Moby to w porządku. :) 11:24, 26.07.2019
Haswell_6413:12, 26.07.2019
Zdecydowanie popieram komentarze Electronique i Galla Anonima. Owszem, bardzo fajnie jest dowiedzieć się, że są osoby, które chcą dołożyć od siebie cegiełkę, ożywić nasze miasto, ale po prostu nie wydaje mi się, że będzie to, czego ludzie rzeczywiście oczekują - szczególnie Ci, którzy choć trochę pogłębili swoją wiedzę na temat muzyki elektronicznej z prawdziwego zdarzenia. Zgaduję, że na papierze wydarzenie to wygląda naprawdę dobrze, ale w rzeczywistości jest kompletne przeciwieństwo. Nie jestem doświadczonym, zasłużonym muzykiem czy DJ'em, ale jestem pewien, że nie wypali to tak, jak powinno. Stroniąc od tego, kto będzie tam grał, wciąż mam kilka zastrzeżeń. Pomijając już fakt, że Freshland to supermarket w Kanadzie, szczerze nazwa ta brzmi jak dosłowna próba zaczerpnięcia klimatu z festiwalu Tomorrowland, który rzeczywiście zasługuje na miano festiwalu. I stąd przechodzę do następnej uwagi. Festiwal nie trwa jeden dzień, tylko (w znacznej większości przypadków) co najmniej 3 dni, więc możnaby nazwać to prędzej "Włocławskim Koncertem Muzyki Elektronicznej". Stąd jednak znów nasuwa mi się zasadnicze, chyba kluczowe pytanie. Skoro jest to event opierający się o (w moim rozumieniu całą) muzykę elektroniczną, to czy artyści, którzy tam wystąpią, będą używali rzeczywistych modułów brzmieniowych, syntezatorów na żywo, lub chociaż od biedy instrumentów VST? 13:12, 26.07.2019
Kraftwerk14:13, 26.07.2019
Nie przywłaszczajcie sobie dwóch słów w nazwie Waszego szacownego przedsięwzięcia ("FESTIWAL" i "ELEKTRONICZNEJ"), bo to nie jest festiwal i to nie jest muzyka ELEKTRONICZA.
Tu jest definicja muzyki elektronicznej https://pl.wikipedia.org/wiki/Muzyka_elektroniczna
Tu jest definicja festiwalu muzycznego https://pl.wikipedia.org/wiki/Festiwal_muzyczny
Więc teraz zapytam - JAKIE URZĄDZENIA BĘDĄ ŹRÓDŁEM GENEROWANEGO DŹWIĘKU (syntezatory czu odtwarzacze CD)?
Więc teraz zapytam - ILE DNI BĘDZIE TRWAŁ FESTIWAL 2 CZY 3 (bo jeśli jeden wieczór - to nie festiwal)
To dobrze, że coś robicie. Niech we Włocławku odbywa się dużo imprez, ale czy pan Zasadziński "odtwarzający" do tej pory "pod nóżkę" m.in. w CAMPARI, BRAVO, PIEKARNI (...house ...club ...club...house) zmienił orientację i zaczął komponować muzykę elektroniczną (tak jak MOBY), a co za tym idzie zmienił wyposażenie sceniczne (z odtwarzaczy CD na syntezatory)?
I teraz najważniejsze: nie nazywajcie Waszej imprezy ELEKTRONICZNĄ, bo wtedy jak nazwać i gdzie umiejscowić występy artystów światowej sławy takich jak: Jean Michel Jarre, Klaus Schulze, Vangelis, Brian Eno, Gary Numan albo Deep Forest, Orbital, Aphex Twin, Wendy Carlos albo z naszego rodzimego podwórka: Władysław Komendarek, Marek Bilński, Paweł Starczewski, Tomasz Ostrowski. Nie brońcie się bezzasadnie, że utwory które odtworzycie na przystani brzmią elektronicznie, bo w utworach Michaela Jacksona i Madonny też słyszymy brzmienie elektroniczne (czy Madonna i Michael Jackson to muzyka elektroniczna czy pop?)
UWAGA TERAZ! - o pozostałych, którzy szumnie chcą wystąpić pod szyldem WŁOCŁAWSKI FESTIWAL MUZYKI ELEKTRONICZNEJ - poszperałem trochę w necie i znalazłem na ich profilach TAKIE OTO RZECZY:
pierwszy z Nich "DELEŚ"
(30 września, sobota) Potargana Chałupa zaprasza, Najlepsza Muzyka Minionych Dekad (Disco & Vixa) wystąpią DJ MATEZ, DJ DELEŚ, DJ FRI
(21 maja 2019) Sołtysiada Czerniewice, o 21.30 zabawa z DJ Robo, DJ Deleś, DJ Matez. Gwiazda za Sołtysiadzie SKANER.
(10 sierpnia 2019) Święto Jabłka i Choceńskie Granie, o 21.30 zabawa z DJ Deleś i Matez
drugi z Nich "Woox"
Na swoim profilu https://m.facebook.com/djwooxmusic/?locale2=pl_PL
WPISAŁ, ŻE JEST MUZYKIEM!!!
A oto, co Pan Muzyk pisze o sobie: „Rozpoczął naukę gry na prostym dwukanałowym mixerze i zwykłych playerach, po czym w dość szybkim tempie przerzucił się na czterokanałowe mixery i nowoczesne playery jednej z najlepszych firm co przyczyniło się, że zagrał w końcu swoją pierwszą imprezę w małym klubie u siebie w mieście. Odkrywał coraz więcej tajników muzyki house co przyczyniło się do fascynacji gatunkiem electro, które najczęściej możemy spotykać w jego energicznych setach, na dzień dzisiejszy oprócz house i electro pokochał również minimal i techno, i to właśnie stara się mieszać.”
trzeci z Nich DJ AdamLLuki:
Na swoim profilu https://m.facebook.com/djadamlluki/
wpisał sobie: muzyk/zespół!!!
A oto, co Pan Muzyk pisze o sobie: "Mam 22 lata, pochodzę z Włocławka, od małego zawsze muzyka mnie inspirowała dawała wiele energii i pozostało to do dziś. Preferowany gatunek muzyczny to wszelakie odmiany House, lecz jednak nie mam oporów do żadnego gatunku. Potrafię zagrać wszystko. Zamiłowanie do muzyki daje Mi radość wykonywania zawodu DJ' a. Doskonale umiem dopasować się do potrzeb publiczności. Kiedy gra m wkraczam w inny świat...Jak stoję za konsolą można powiedzieć, że kieruje mną serce i odczuwam wielką swobodę i pewność...
czwarty z Nich - Pan KC daje radę pod wieloma względami, ALE TO NIE MUZYKA ELEKTRONICZNA!!!
piąty z Nich - pisałem o Nim w miejscu słów ...club ...house i PIEKARNIA
Raz jeszcze - to nie jest żaden Festiwal Muzyki Elektronicznej we Włocławku ale klubowe, mechaniczne odtwarzanie muzyki pod gołym niebem!!! 14:13, 26.07.2019
Dog21:59, 26.07.2019
Hola hola przecież festiwale jednodniowe również się odbywają! to odnośnie nazwy, co do której wydaje mi się że uczepił się jeden z drugim jak rzep psiego ogona bo klubowa muzyka to również muzyka elektroniczna. Przecież wiadomo, że dla przeciętnego w miarę ogarniętego słuchacza muzyki elektronicznej czy innego gatunku który posiada rytm, to ta nazwa i tak ma jeden przekaz. Dajmy na to Sunrise Festiwal, który każdy kojarzy, również tytułuje się na swojej stronie jako festiwal muzyki elektronicznej a występują tam sami DJe! Co do opisu artystów to zrobił pan z igły widły, kopiuj/wklej, a jeszcze porównując jednego z DJ-ów do Mobiego!? No Panie kochany :) bez komentarza. Inna sprawa, że tu zawsze chodzi o kasę! czy pomyślał Pan chociaż przez chwilę ile pieniędzy mogą kosztować artyści typu np Kraftwerk?(których zapewne Pan uwielbia) Szczerze wątpię aby Miasto czy kto tam inny, dał tyle kasy, aby zaspokoić potrzeby takich znawców jak Pan bo myślę że w naszym mieście chodzi chyba o co innego, zresztą zawsze tak było, liczyło się zaspokojenie jak największej ilości osób aby "nie gadali" później że miasto się nie starało. Dlatego organizują pitu pitu na Wiśle, i najlepiej dla seniorów (nie ubliżając) aby trochę ludzi przyszło. Gdyby był to typowy festiwal z muzyką elektroniczną zapewne przyszedłby na niego tylko Pan i może kilku pana kolegów, których zdążył Pan zarazić swoimi zainteresowaniami muzycznymi bo we Włocławku jest pewnie tylu znawców muzyki elektronicznej co na palcach mojej dłoni. Co do samego festiwalu jakkolwiek się zwał, to dobrze chłopaki kombinują aby coś w tym temacie się tutaj działo i z drugiej strony ciekawa się tu dyskusja utworzyła, nie wiedziałem że w moim mieście mamy takich zagorzałych fanów muzyki elektronicznej (tej niszowej). Szkoda tylko że wyszli ze swoimi sugestiami dopiero w chwili pojawienia się tego typu eventu. 21:59, 26.07.2019
Electronique06:05, 27.07.2019
Kolego Dog - zgadzam się z twoimi słowami. Pozwolisz, że ciebie zacytuję. Piszesz.... „bo we Włocławku jest pewnie tylu znawców muzyki elektronicznej co na palcach mojej dłoni.” 06:05, 27.07.2019
Kozel22:10, 26.07.2019
Krytyka , krytyka i jeszcze raz krytyka . Do wszystkich wielkich znawców, jeżeli tak bardzo Wam się nie podoba styl i że w ogóle jest takie coś organizowane to po prostu nie przychodzcie i nie zniechecajcie innych którzy chcą być na tej imprezie i się po prostu dobrze bawić. Dla mnie szacun dla tych gości co to organizują bo jak wszyscy wiedzą pilowane jest u Nas w mieście tylko dicho , mieszkam tu 30 lat i wiem jak jest . Organizowalem kiedyś juwenalia u mnie na uczelni i wiem ile to potrzebuje zachodu . Więc Panowie róbcie swoje ! Jednego osobnika tzn. Mnie na tej imprezie już macie i jeszcze raz wielki szacun w zaangażowanie sie w organizację takiej imprezy . 22:10, 26.07.2019
Gall12:21, 27.07.2019
Tutaj chodzi o prawde, o nic więcej. Fajnie że coś się dzieje, fajnie że coś robią. Tego nie można im zabrać i myślę że wszyscy to szanują. Ale żeby potem nikt nie walił beki z Włocławka jak to było z "Lambo" cygana Tobi Kinga. 12:21, 27.07.2019
Alex24516:18, 29.08.2019
To nie będzie muzyka klubowa z prawdziwego zdarzenia tylko wiejskie techno disco polo. Prawdziwa muzyka klubowa to całkiem co innego jest grana w znanych polskich klubach i festiwalach takich jak np audioriver. A we Włocławku nigdzie już takiej muzyki nie grają dlaczego bo większość osób słucha disco polo .kiedys mieliśmy dobrego Dj Sonarsson który grał w słynnych klubach w Polsce a nawet był rezydentem w klubie w Brazylii i nie tylko.Więc przemyślcie sprawę co wy wogule organizujecie odrazu napiszcie że to zwykła dyskoteka a nie impreza klubowa!!!!! 16:18, 29.08.2019
prawda16:22, 29.08.2019
? 16:22, 29.08.2019
Free Space00:03, 01.09.2019
Włocławski Festiwal Muzyki Elektronicznej? A czy zagrał ktoś na instrumentach elektronicznych? 00:03, 01.09.2019
Hshjdjdkd20:11, 23.07.2019
1 1
Obstawiam że Ci sami DJ co na beforze w A1. Jeśli tak to wart uwagi będzie tylko DJ KC ;) 20:11, 23.07.2019