Zamknij

Co to takiego "bestseller" i jak go napisać?

14:39, 27.09.2019 materiały partnera Aktualizacja: 13:49, 30.09.2019
Skomentuj

„Worek kości” Stephena Kinga? 

 „Nie mów nikomu” Harlana Cobena?

 Niemal każda osoba, która zajmuje się w swoim życiu mniej lub bardziej profesjonalnym pisaniem, chciałaby wydać bestseller. Co to takiego?

Bestsellerem nazywamy autorów i tytuły książek, które znajdują się na szczycie listy sprzedaży danego czasu. Jednakże, aby stać się autorem najlepiej sprzedających się książek nie wystarczy jedynie pisać teksty. Spójrzcie na bestsellery na litres.pl i przekonajcie się sami, czym wyróżniają się poszczególne pozycje.

Małą podpowiedzią dla was może być przygotowany przez nas poradnik, który zawiera najważniejsze kroki do marzenia każdego pisarza. Warto pamiętać, że droga do tego sukcesu nie kończy się jedynie na procesie pisania, ale wkracza również w organizację wydania i wymaga przemyślenia.

1. Zdecyduj na jakiej liście bestsellerów chciałbyś się znaleźć.

Jest ich cała masa. Wybierz jedną konkretną ścieżkę i staraj się dowiedzieć jak najwięcej na temat jej odbiorców. W oparciu o ten docelowy punkt możesz zacząć tworzyć dzieło!

2. Napisz to. Przydatny może okazać się plan.

Zdecyduj już na początku, które wydarzenie powinieneś umieścić w danej części tekstu, jak zakończy się fabuła, określ charaktery bohaterów. Podczas pisania miej przed oczami ogólny zarys fabuły, który nakreśliłeś, a nie stracisz na jakości i treściwości fabuły. Możesz wzorować się na dzisiejszych bestsellerowych powieściach, takich jak:

„Dziewczyna z Brooklynu”  Guillaume Musso

 

czy „Wróg bez twarzy” Lee Child’a. 

 

  

3. Zadecyduj kto będzie wydawcą.

Do wyboru masz dwie ścieżki. Możesz powierzyć komuś to zadanie lub stać się samo wydawcą, jednak musisz wiedzieć, że nie będzie to proste. Bycie własnym wydawcą będzie cię kosztowało mnóstwo pracy na pełen etat, a czasem i dłużej oraz naprawdę sporej dozy cierpliwości.

Tutaj również ma znaczenie to, na jaką listę bestsellerów chcesz trafić, ponieważ te najbardziej znane, jak The New York Times, wymagają tradycyjnego systemu publikacji. W ostatecznym rozrachunku bycie własnym wydawcą daje Ci to, czego tradycyjna publikacja nie może lub bardzo ogranicza, czyli choćby kontrolę nad sprzedażą książek, nad prawami do niej, nad fabułą, nie ma również deadline’u, zatem daje swobodę twórczą. Jednak przy tradycyjnym wydawnictwie zapewniona jest pomoc edytora i posiadanie czasu wolnego. Decyzja należy do ciebie.

 4. Marketing.

Oczywiście droga do marzenia nie kończy się na tekście i wydawnictwie. Niemniej ważnym punktem jest reklama tego, w co włożyłeś tyle serca i wysiłku. W dzisiejszych czasach natłok informacji i konkurencja są ogromne, dlatego musisz się postarać, aby pozytywna informacja o twoim dziele dotarła do jak największego grona odbiorców. Jak to zrobić? Wykorzystaj nowoczesne techniki jakie daje nam Internet.

Pisz do portali o nowościach książkowych, aktualizuj Facebooka i Instagrama, opowiadaj o procesie pisania i progresach już w trakcie powstawania książki! Możesz utworzyć wydarzenie oparte na odliczaniu do ukończenia pisania czy nawet zorganizować event. Nie bój się rozmachu, jesteś przecież dumny ze swojej ciężkiej pracy. Podstawa do spełnienia marzeń to wiara w to, że się uda. Jeżeli marzysz o byciu autorem bestsellerów - spróbuj swoich sił i daj sobie szansę. Zacznij od pomysłu, a potem przelej go na papier i stwórz coś pięknego.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%