Zamknij

Jak skutecznie przyciągnąć klientów - marketing szeptany vs link building

07:49, 24.02.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 07:50, 24.02.2020
Skomentuj

Marketing szeptany oraz link building to jedne z najpopularniejszych sposobów marketingu internetowego, który ma na celu przyciągnięcie potencjalnych klientów. Z reguły do promocji strony wykorzystywany jest jeden z tych sposobów, jednak są firmy korzystające z obu tych usług. Działania związane z marketingiem szeptanym czy link buildingiem nie są trudną rzeczą. Teoretycznie możemy wykonywać je samemu, jednak na rynku znajdują się oczywiście agencje marketingowe zajmujące się właśnie tym.

Czym jest więc marketing szeptany i link building? Czy warto stosować któreś z nich? Jakie korzyści przynoszą i na którą formę promowania naszej strony się zdecydować? Odpowiedzi na te pytania udziela agencja SEO/SEM KoboSystem. Poniższy tekst ma za zadanie wytłumaczyć działanie marketing szeptanego oraz link buildingu.

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany jest bardzo prostą i popularną formą promocji naszej strony w Internecie. Polega on na dodawaniu pozytywnych wpisów, recenzji czy opinii na temat naszej firmy i polecaniu naszej usługi na różnych forach, stronach branżowych, blogach czy serwisach o tematyce z naszej branży w komentarzach pod tekstem. Jak wykazują badania ludzie częściej korzystają z usług wcześniej poleconych firm - nawet jeśli zostały polecone im przez nieznajomych. Marketing szeptany jest więc idealnym rozwiązaniem w promowaniu usług firmy i zwiększeniu zasięgu. Oczywiście jednym z najważniejszych miejsc, w których możemy przeprowadzić marketing szeptany są media społecznościowe. Wiemy jak popularne są w naszych czasach, dlatego warto też dużo uwagi zwrócić właśnie w tamte obszary Internetu. Na tego typu serwisach znajdują się miliony użytkowników, którzy mogą być zainteresowani naszą branżą.

Dzięki działaniom wykonanym poprzez marketing szeptany możemy zbudować pozytywny wizerunek naszej firmy, a co za tym idzie zyskamy większą ilość klientów i momentalnie odnotujemy wzrost sprzedaży. Takim sposobem nazwa firmy na pewno zapadnie w pamięci klienta i za każdym razem kiedy ktoś będzie szukał pomocy w zakresie działań naszej firmy na pewno ją poleci i nie wykluczone, że w przyszłości sam ponownie skorzysta z naszej oferty. Marketing szeptany ma na celu budowanie popularności marki oraz polecanie jej produktów czy usług osobom trzecim, by Ci korzystali z oferty naszej firmy.

Czym jest link building?

Link building to sposób na poprawienie pozycji naszej firmy w wyszukiwarce internetowej. Im nasza strona jest wyżej w wynikach wyszukiwania, tym więcej zainteresowanych osób ją zauważa i staje się naszymi potencjalnymi klientami. Link building od samego początku powstania wyszukiwarki Google był podstawowym elementem określającym renomę i przydatność strony. Google na podstawie zamieszczanych linków prowadzących do naszej witryny na innych stronach określa jak bardzo przydatna i polecana jest nasza witryna. Im więcej linków prowadzących do naszej strony znajduje się w Internecie, tym wyżej umieszczona jest ona na liście wyników wyszukiwania. Oczywiście na pozycję naszej strony wpływa również jakość witryn na jakich umieszczane są linki. Czasami lepiej umieścić kilka linków w popularnych serwisach, niż kilkaset na niedziałających już forach internetowych.

Jak więc odbywa się proces link buildingu? Nie jest on skomplikowany, ponieważ wykonanie go odbywa się poprzez dodanie odpowiedzi na wpis umieszczając przy tym link do naszej strony internetowej. Najlepszym sposobem na link building i zdobywanie pozycji w wyszukiwaniu jest umieszczanie wpisów z linkami na stronach branżowych lub w artykułach opisujących produkty/usługi oferowane przez naszą firmę.

Głównym celem link buildingu jest wpływ na pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google.

Marketing szeptany czy link building - co więc wybrać?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ zarówno marketing szeptany jak i link building to skuteczne sposoby na promowanie usług naszej firmy w Internecie. Link building jest o wiele lepszym rozwiązaniem jeśli zależy nam na podniesieniu pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwania Google. Sprawdza się on w momencie kiedy jesteśmy nastawieni na uzyskiwanie potencjalnych klientów poprzez wyszukiwarkę i chcemy, aby trafiali oni na naszą stronę internetową przez Google. Link building sprawdza się w przypadku, gdy dopiero rozpoczynamy działalność, ale również w momencie, kiedy nasza marka jest znana i ceniona, a my po prostu chcemy utrzymać naszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Z kolei Marketing szeptany to idealna opcja w momencie kiedy startujemy z naszymi biznesem. Taki sposób promowania naszych usług pozwala na poinformowanie większej grupy odbiorców o istnieniu naszych usług. W ten sposób budujemy nie tylko wizerunek naszej firmy, ale co za tym idzie dajemy sobie szansę na zdobycie potencjalnych klientów.

Na całe szczęście obie te metody nie wykluczają się, więc możemy korzystać zarówno z marketingu szeptanego oraz link buildingu. Na rynku znajdziemy wiele agencji marketingowych podobnych do naszej firmy KoboSystem czy freelancerów, którzy zajmują się tego typu promowaniem naszych usług. Ceny za takie działania są różne, bo potrafią zaczynać się np. od złotówki za wpis (w przypadku marketingu szeptanego).

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%