Zamknij
REKLAMA

Miasta nie stać na wozokilometry

10:38, 21.11.2011 |
REKLAMA
Skomentuj

Wszelkie apele o zmiany w rozkładach jazdy miejskich autobusów pozostają bez pozytywnej odpowiedzi. Miasta nie stać na kolejne wozokilometry!

Coraz częściej słychać głosy włocławian niezadowolonych z funkcjonowania miejskiej komunikacji. Krytykowane są likwidacje linii autobusowych, ograniczanie liczby kursów czy częste zmienianie tras.

Tylko podczas październikowej sesji Rady Miasta dwukrotnie rajcowie zabierali głos w tej sprawie. - Mieszkańcy Rybnickiej proszą o przywrócenie poprzedniej lokalizacji pętli linii 14, by mogli korzystać z komunikacji i dojeżdzać do pracy, szkoły, centrum miasta - interpelowała radna Joanna Borowiak.

O zmiany w niedostosowanym do potrzeb mieszkańców rozkładzie "trzynastki" apelowała Monika Osińska. - Są godziny, w których autobus wogóle nie kursuje - podkreślała radna. - Mieszkańcy alarmują, że autobus w rejonie ulicy Letniej, jest już tak przepełniony, że ma możliwości do niego wsiąść.

W myśl nowych unormowań prawnych dotyczących publicznego transportu jego organizatorem we Włocławku jest Urząd Miasta, który na świadczenie usług przewozowych zawarł umowę z MPK, określając w niej warunki finansowe. I tu zaczynają się problemy.

- Zwiększenie częstotliwości kursów spowoduje zwiększenie ilości wykonanych wozokilometrów przez MPK - tłumaczy zastępca prezydenta Jacek Kuźniewicz. - Tym samym zwiększy się zapotrzebowanie na środki z budżetu.

A tych na dodatkowe kilometry nie ma. - W najbliższym czasie nie możemy dokonać żadnych zmian w zakresie funkcjonowania komunikacji miejskiej - dodaje Kuźniewicz.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (22)

albanoalbano

0 0

popieram. Kto korzysta ? buńczuczni emeryci i renciści szukający promocji w Lidlach i Biedronkach. Mniej zamożni korzystają z wędrówek pieszych i rowerków. Do pracy ? już niedługo nie będzie ani jednego zakładu pracy we Włocławku. Tylko ZUS, KRUS i z tych że itp. pracujące lafiryndy nie korzystają z MPK tylko korkują ten syf po 15 dzień w dzień. 10:48, 21.11.2011

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

janjan

0 0

Ja już wole na pieszo iść 30 min niż czekać 20 min na autobus i 10 min jechać nim. Nie dość, że za wąchanie babć trzeba płacić ponad 2 złote to jeszcze doczekać się autobusu.... Moim zdaniem kadra w MPK jest już za stara żeby myśleć przyszłościowo. Ważne punkty w mieście się poprzemieszczały dlatego uważam, że już najwyższy czas usiąść do stołu i zmienić dokładnie wszystkie linie autobusowe. Michelin się rozrasta a ma coraz to mniej autobusów. Szkoły się likwidują a inne zmieniają lokalizację (samochodówka) i nie ma czym dojechać. Urzędy też zmieniają swoje siedzimy: ZUS, delegatura urzędu województwa na Behiego i wiele innych. 11:40, 21.11.2011

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

6767

0 0

Ale na zasilki dla lumpów, kórzy nie kalają się nawet szukaniem pracy jest kasa. 12:03, 21.11.2011

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ewaewa

0 0

Naprawdę trzeba zastanowić się nad wprowadzeniem opłaty 1,- zł dla emerytów i rencistów do 70 roku życia. Potem niech sobie jadą za darmo. Teraz ta masa młodych rencistów po prostu blokuje dochody MPK 12:37, 21.11.2011

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

malkontentmalkontent

0 0

Słyszłaś ~ewo, że dzwonią, ale nie wieszk czy w katedrze czy na Południu. Bezpłatnie nie jeżdżą emeryci i renciści, ale ludzie, którzy ukończyli 65 rok życia! Jazda nieodpłatna nie zalezy od emerytury czy renty i nie ma nic wspolnego z tym faktem! Pewnie nie jest ci głupio? :))))))))))))) 16:50, 21.11.2011

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jerzyjerzy

0 0

Popieram wprowadzenie zryczałtowanej opłaty dla emerytów i rencistów. Niech to nie będzie bilet strefowy, niech jadą od pętli do pętli jak potrzebują, ale nie jeden przystanek, tylko dlatego że za darmo 16:55, 21.11.2011

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ikarus280Ikarus280

0 0

Przepraszam, ale renciści płacą za przejazdy... ;) Tylko emeryci od 65 lat nie płacą. Renciści są zwolnieni mają zniżkę, za darmo podróżuje wówczas opiekun i jest to ustalone ustawowo. Ja mam wyjście z tej sytuacji. Może w obecnej sytuacji czas na powrót pojemnych autobusów przegubowych? Te autobusy są pojemniejsze, palą porównywalne ilości paliwa i generują niewielkie względem pojemności koszty. Szkoda, że w naszym mieście jednak nie szuka się wyjścia z sytuacji, tylko głupich tłumaczeń... 18:05, 21.11.2011

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wlocek369Wlocek369

0 0

Owszem we włocławku darmowe przejazdy powinni mieć tylko bezrobotni i osoby które się zasłużyły (oddawanie krwi itp.)
reszta powinna płacić niezależnnie od wieku z tą różnicą że osoby w wieku 60-65 zachowały by prawo do ulgi 40% (jak jest teraz) natomiast osoby które ukończą 65 lat powinny nie jak teraz mieć za darmo ale dostać ulgę 90% czyli aby płaciły 10% ceny biletu. a nie za darmo !! 18:07, 21.11.2011

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jamaljamal

0 0

Renciści, jak i emeryci w zasadzie nie są potrzebni. Najwygodniej dla wszystkich, tak tu na forum przeszkadzających , byłoby wyeliminować zgraję staruchów i chorych życiowych nieudaczników lub eksterminować. Najlepiej byłoby tych staruchów wyeliminować w czasach , gdy byli młodzi. Byli byście teraz zadowolenie.
Mam nadzieję, że zrozumieliście, co chciałem napisać. Jeśli macie z tym kłopot, napiszę prościej - ZWAŻCIE, ŻE I WY BĘDZIECIE KIEDYŚ STARZY! I BYĆ MOŻE NAWET CHORZY!! 19:33, 21.11.2011

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jamaljamal

0 0

Do poprzedniej wypowiedzi dodam jeszcze, że ktoś kiedyś też o Was napisze, że jesteście starzy i w zasadzie już nie jesteście potrzebni. Jakie to uczucie? Piszecie o swoich Babciach, Dziadkach, Rodzicach - nie wstyd Wam? 19:35, 21.11.2011

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

Wlocek369Wlocek369

0 0

Pewnie niedługo dojedzie do takiej sytuacji że linie podmiejskie zostaną zlikwidowane (skoro Miasta nie stać na kursy linii miejskich to poco tymbardziej oferuje linie podmiejskie ?)
Natomiast średnia częstotliwość kursów linii miejskich będzie wynosiła 60-120 min w ciagu dnia i 40-90 min w szczycie
Bo Niestety po ostatnich zdarzeniach jakie się dzieją z kursami MPK, moja wizja (nie chcę tego) ale zapewne się spełni.


Albo Niech UM zrobi jeszcze prościej:
Z racji że nie stać UM na dodatkowe kursy to może pójdźmy na całość ? Zlikwidujmy odrazu całe MPK i wszystkie linie jakie kursują!!!

Żeby móc się pochwalić w kraju że jesteśmy jedynym miastem pow 100 tyś mieszkańców którego nie stać na komunikację miejską 19:57, 21.11.2011

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ikarus280Ikarus280

0 0

@jamal: ale w obliczu kryzysu i zapaści powinniśmy nieco odstąpić od sentymentów i "zamrozić" przywileje. Bo komunikacja miejska to nasze dobro wspólne, wszyscy powinniśmy łożyć na jej utrzymanie, bez względu na wiek. Tym bardziej, że Włocławek w skutek absurdalnych decyzji wiek uprawnienia do bezpłatnych przejazdów jest najniższy w kraju. Jako przykład podam Ci to, co się dzieje w Grecji. Nie pracują, na emeryturę idą w wieku 55 lat - mimo potężnej turystyki jako koła napędowego dla gospodarki, mają kryzys i nie wiadomo, czy dociągną do końca roku. Z drugiej strony Norwegia, państwo z przepotężnym socjalem, gdzie wciąż trzeba rąk do pracy a wiek emerytalny to 67 lat. Tam nie ma aż takiej recesji (bo wiadomym jest to, że ona jest wszędzie). Tak więc czysta ekonomia, a na tym opiera się komunikacja miejska i sposoby jej zarządzania mówi wyraźnie.

Jeżeli chcemy zachować normalnie funkcjonującą komunikację miejską, musimy zabrać (niestety) przywileje emerytom i osobom starszym, tak by Oni również łożyli na utrzymanie dobra, jakimi w naszym przypadku są autobusy. Powinniśmy powrócić do tego, co było kiedyś. Czyli od 65 roku życia bezwzględnie każdy ma prawo do ulgowych przejazdów, natomiast całkowicie za darmo dopiero od 75. roku życia ta opłata całkowicie znika. Zapewne dla wielu osób to ból i nie jest to zrozumiałe, ale proszę Państwa. Albo chcemy jeździć autobusami, albo je sprzedajmy i za te pieniądze wyremontujmy chodniki i WSZYSCY chodźmy piechotą. 21:03, 21.11.2011

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wozy konneWozy konne

0 0

Zlikwidować MPK, a utworzyć Miejskie Przedsiębiorstwo Konne. Będzie ochrona środowiska, na paliwo przekazać lasy komunalne. Problem załatwiony. 21:14, 21.11.2011

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Koń jak nawali to jeKoń jak nawali to je

0 0

jestem za Miejskim Przedsiębiorstwem Konnym, tyle się mówi o ekologii, więc należy zlikwidować te trujące środowisko autobusy. 23:14, 21.11.2011

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dzonny_killerdzonny_killer

0 0

to już można nazwać śmiało okradaniem mieszkańców!!! A ciekaw jestem jak beznadziejny zastępca beznadziejnego prezydenta wytłumaczy poniższą sytuację:

pewien niedoszły poseł zwany potocznie kukuckim jest zatrudniony w pewnej spółce miejskiej na stanowisku tzw. marketingowca... Niby wszystko normalnie prawda? jednak nie trzeba głębokiej analizy, aby stwierdzić kompletny bezsens posiadania takowegoż stanowiska w firmie, która jest MONOPOLISTĄ na włocławskim rynku... Zatem ciekawi mnie w jakie sposób pan marketingowiec POZYSKUJE nowych klientów? w jaki sposób NAKŁANIA klientów, aby częściej i więcej jego firmy produktów kupowali... W jaki sposób ten koleś zwiększa zyski firmy, w ktorej pracuje? Jak on AKTYWNIE sprzedaje CIEPŁO??? co on tam tak naprawdę robi? To pytania retoryczne, a odpowiedź jest jednak i nad wyraz krótka... NIC!!!

Czy ktokolwiek stanie w obronie biednego niedoszłego posła??? :p Przecież on zarówno w spółce miejskiej, jak i dal miasta generuje spore, niczym niewytłumaczalne koszty!!! 13:10, 22.11.2011

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WiechuWiechu

0 0

Gdzie jest linia nr 18,która miała być niby zawieszona na czas remontu jedynki?Mieszkańców przybywa w michelinie a wy cofacie się wstecz ponownie do czasów kiedy linia nr 13 tylko kursowała 18:21, 22.11.2011

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wlocek369Wlocek369

0 0

@wiechu jest nawet gorzej bo za czasów gdy była tylko 13 (17 nie było albo kursowała gdzieś indziej) 13 kursowała po 5-8 razy na godzinę a nie jak teraz 0-3 na godzinę 10:12, 23.11.2011

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzxyz

0 0

Michelin juz sie nie rozwija, tam nikt nie chce sie przeprowadzac, bo jest za duzy tlok, kazdy madrzejszy ucieka z tego osiedla 13:13, 23.11.2011

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

emerytkaemerytka

0 0

W Michelinie płacimy bardzo duże podatki za dom i działkę - kilkakrotnie więcej jak na wsi, a 13 chodzi gorzej jak inne autobusy.Gdzie tu logika, do lekarza brak dojazdu, do Kościoła....Prosimy o nas pamiętać - nie tylko przy podwyżkach 17:25, 23.11.2011

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pasagerpasager

0 0

Naprawcie WIATY PRZYSTANKOWE !!!!!!!!! 18:27, 23.11.2011

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

jaja

0 0

malkontencie,ludzie po 65 r.ż.to już przedewszystkim emeryci.Z 1 się zgadzam.Nie powinno być darmowych przejazdów dla tych co nie kalają sie pracą bo opieka ich utrzymuje.W całej Polsce(z małymi wyjątkami)za darmo jeżdżą ludzie po 75 r.ż.a na Śląsku nie ma w ogóle darmowych przejazdów,nawet dla tych po 75(tylko dla nich ulgowe). 09:41, 17.12.2011

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MAŁAMAŁA

0 0

Reaktywujmy wąskotorówkę z centrum do Michelina(i dalej),którą kiedyś jeździło się szybciej i częściej(sic!)niż teraz busami.Dopuśćmy prywatnych busiarzy do obsługi mieszkańców,którzy jeździliby zgodnie z oczekiwaniem pasażerów(jak jest np.na Podhalu).Dlaczego radni,ich rodziny,posłowie i senatorowie mają darmowe przejazdy? seniorzy,wzorem innych miast niech jeżdżą za darmo powyżej 75 roku życia.Zabrać darmowe przejazdy podopiecznym MOPS,bo dla większości to sposób na życie być trwale na garnuszku opieki(nie mówię o osobach,które spotkało nieszczęście w życiu ale takim opieka zawsze odmawia pomocy)bo po co pracować za najniższą krajową skoro państwo da na wódę i dzieciorobienie.Kolejna sprawa,już wielokrotnie zgłaszana do mpk i UM.Skoro to UM włada komunikacją to dlaczego kas biletowych nie przeniesie do siedziby UM tylko jest na końcu miasta i na dodatek są otworzone od pn do pt od 9 do 16 a nie jak kiedyś od pn do pt od 8 do 18 a w soboty od 8 do 14.Teraz trzeba albo zwalniać się z pracy czy szkoły albo się spóźniać zeby kupić miesięczny 10:09, 17.12.2011

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
© ddwloclawek.pl | Prawa zastrzeżone