Zamknij

Chcą zrobić to, co nie udało się poprzednikom. Będzie sukces?

15:05, 05.01.2015 Ł.D
Skomentuj fot. Tomasz Kwiatkowski/archiwum DDWloclawek.pl fot. Tomasz Kwiatkowski/archiwum DDWloclawek.pl
reo

Po zmianie władzy we Włocławku powraca sprawa otwarcia przejazdu przy ul. Kaliskiej. Czy tym razem się uda?

Sprawa ma związek z projektem, którym chcą w tej kadencji zająć się władze Włocławka. Chodzi o rewitalizację dworca wraz z przyległym terenem. Marek Wojtkowski wspominał o tym już w kampanii wyborczej. Nie wykluczał wtedy budowy tunelu, który mógłby połączyć Południe ze Śródmieściem. To rozwiązanie miałoby ułatwić życie zmotoryzowanym, którzy dziś muszą objeżdżać osiedle, by dostać się do centrum. Nie wskazał jednak konkretnej lokalizacji.

Tymczasem kilka dni temu w wywiadzie dla DDWloclawek.pl, zastępca prezydenta Włocławka ds. inwestycji i rozwoju, Dorota Grabczyńska, mówiła o pomyśle otwarcia przejazdu przy ul. Kaliskiej. Czy jest on jednak realny? Starania dotychczasowych prezydentów Włocławka w tej sprawie spełzły na niczym.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe od lat stoi na stanowisku, że przejazd, który został zamknięty w latach 70. po udostępnieniu wiaduktu przy ul. Wroniej, nie może zostać otwarty. Przeszkodą jest m.in. bliskie sąsiedztwo dworca, ilość torów w tym miejscu i szeroko rozumiane względy bezpieczeństwa. Sprawy nie udało się załatwić kolejnym prezydentom.

Czy nowym władzom Włocławka uda się przekonać PKP? Prezydent Marek Wojtkowski ma rozmawiać w sprawie rewitalizacji dworca i ewentualnego otwarcia przejazdu przy ul. Kaliskiej z Remigiuszem Paszkiewiczem, prezesem PKP PLK. Spotkanie ma odbyć się w styczniu.

(Ł.D)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(37)

lollol

29 55

ble,ble,ble! nikt żadnego tuneli nie przekopał i nie przekopie. Po pierwsze koszty, po drugie w żadnym z tych miejsc nie ma odpowiedniej ilości miejsca.
Przecież faktycznie kilka set metrów dalej jest wiadukt, który idealnie spełnia swoją rolę. Ten przejazd służyłby tylko wąskiej grupie ludzi. 15:19, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

krzysiek1971krzysiek1971

49 16

według mnie to bardzo dobry pomysł bo ta część miasta wygląda jak wymarła, a gdy będzie połączenie z tą częścią miasta to nie będzie już takich porannych korków i może powstaną tam jakieś nowe sklepy. 15:35, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KolejorzKolejorz

61 8

A przejazd kolejowy w Łowiczu też jest blisko dworca i też jest wielotorowy i tam przejazd działa a tu nagle się nie da. Jak to możliwe?? 15:42, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jegorowjegorow

40 5

14.11.2014r. Pan Kuźniewicz powiedział;
"- Nadal twierdzę, że w obecnej lokalizacji nie może powstać przejazd dla samochodów - mówi Kuźniewicz. - Przejazdu na ul. Kaliskiej nie będzie ze względu na przepisy i zabudowę w tym obszarze. "
A co na to Prezydent Wojtkowski??? A może Pani Dorota Grabczyńska, która mówiła o tym pomyśle skonsultuje go z Kuźniewiczem? 15:44, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

11le11le

31 7

Pamiętacie czasy, kiedy ten przejazd był otwarty? Ja pamiętam. Zamknięty przejazd zakorkuje "jedynkę".

15:58, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kkkkkk

31 5

polowa z tych torow jest postojowa takze jaki problem, pierdola bez sensu. 15:59, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

neronero

38 4

daleko szukac nie trzeba, w Czerniewicach jest obok dworca gdzie przejezdza się przez chyba 6-8 torów i problemów nie ma 16:02, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KokoszkaKokoszka

57 1

Panie Wojtkowski, Panie Prezydencie, jestem tego miasta, okolic przejazdu dawnego Dubois - od urodzenia, od prawie od 70 lat - mieszkańcem. Proszę nie daj się zwodzić ani swoim, ani opozycyjnym , ani pekapowskim podpowiadaczom. Czy wszyscy doradcy stracili poczucie czasu. Obecny przejazd to tylko dwa tory - z Kutna i do Kutna, a nie jak to było kiedyś - w tym miejscu odbywał się ruch, nie wiem czy to poprawnie określam - ruch przetokowy. W tym miejscu w latach 50-tych, 60-tych, 70-tych ub. wieku kolejarze, przepychali wagony, formułowali nowe składy pociągów. Dziś tego nie ma ,kilkanaście pociągów na dobę z Kutna do Torunia komplikuje życie stutysięcznego miasta. 16:23, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nrdnrd

13 25

~Kokoszka~~, Pan Prezydent do nie rosyjski car.
Przepisy Rozporządzenia Min. Transportu z 1996r. określają jakim warunkom tech. powinno odpowiadać skrzyżowanie torów kolejowych z drogą publiczną.
To na ul. Kaliskiej nie spełnia.Koniec,kropka.
Trudno pojąć??? 16:29, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

matmat

10 6

11le ma rację nikt nie zgodzi się aby został otwarty ten odcinek dla ruchu kołowego.
1. Jest zbyt krótki odcinek pomiędzy dk91 a przejazdem kolejowym co wiąże się z przebudową wyremontowanej niedawno dk.
2. Właścicielem przejazdu kolejowego jest w dalszym ciągu PKP. i to władze spółki decydują. (Nie wyrażą zgody)
3. Jedyną opcją jest tunel lecz trzeba się zastanowić czy będą na niego pieniądze i czy jest konieczny na kaliskiej bo pozostaje jeszcze Wieniecka i Hutnicza. 16:41, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

siusiaksiusiak

37 6

przejazd powinien byc otwarty na razie zrobic ruch jedno kierunkowy moze byc z miasta w strone połódnia lub z połódnia w strone centeum!! 16:48, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wójtwójt

10 19

sa ważniejsze inwestycje niż przejsciwe na kaliskiej 16:48, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kkakka

43 2

Nazwisko Kuźniewicza w tym miejscu nie przywołujcie. To największy szkodnik Włocławka. Współczuć czy płakać 17:07, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawdziwa Mała MIPrawdziwa Mała MI

22 5

Zazamcze poproszę o taki tunel na zazamczu 17:18, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

matrioszkamatrioszka

22 0

Trzeba się skoncentrować na Zazamczu, gdzie są trzy przejazdy (Hutnicza, Wieniecka, Szpitalna) przez tory (rogatki). Pomyśleć o przebudowie pobliskich skrzyżowań, tak aby było bezpiecznie. Bo w godzinach szczytu to są jakieś jaja. Auta się ciągną z Okrzei, Toruńskiej, Wyszyńskiego i powstaje gigantyczny korek w momencie, gdy jeszcze zamykany jest przejazd.
Dodatkowo trzeba jednak pomyśleć o przejściu dla pieszych pod torami w okolicach dworca na Zazamczu.
17:24, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

8 31

A co z siedzibą KP PZPR ? 17:51, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BabkaBabka

9 8

Tunel powinien zostac zbudowany na przejazdach do Zazamcza! Dopiero myśleć o Kapitulneij. Zajmijcie sie przejezdnymi trasami! 18:26, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ontywiekontywiek

22 2

DO XXIwiek. Nie KP PZPR tylko KW = Komitet Wojewódzki. Przypominam, Włocławek był kiedyś miastem wojewódzkim. 18:26, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie trzeba nowego PNie trzeba nowego P

8 4

Czy się różni ruch kolejowy na przejazdach ul. Wieniecka, Szpitalna, Promienna, od Kaliskiej??? No czym ?????? 18:35, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

27 8

Wszystkim marzącym o tunelach na Wienieckiej, o przejazdach na Kaliskiej proponuję następujące działania:

1. Wejść na geoportal UM Włocławka ( to informacje jawne - http://geoportal.wloclawek.eu )
2. Znaleźć ten fragment mapy, gdzie jest przejazd kolejowy (Wieniecka czy Kaliska)
3. Włączyć warstwy: budynki, uzbrojenie i działki
4. Wydrukować to co zobaczą
5. Iść z wydrukiem i flaszką do kogokolwiek, kto ma jakikolwiek związek z inżynierią miejską (transport, sieci, media, etc...) i porozmawiać
6. iść z wydrukiem i flaszką do kogokolwiek kto ma związek z prawem (radca, adwokat, aplikant...) i porozmawiać
7. iść z wydrukiem i flaszką do kogokolwiek kto wie cokolwiek o ekonomii (księgowa, rewident, kosztorysant...) i porozmawiać
8. kupić butelkę wody niegazowanej (np. Żywiec), wsadzić na kwadrans do lodówki.

Następnie napić się (ale powoli, żeby się nie zaksztusić ze śmiechu!) przed kolejnym "rewelacyjnym" pomysłem.

Mazel Tov. 18:48, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeslauerLeslauer

2 6

@ Nie trzeba nowego P: Różni się kategorią drogi nieopodal. A to spora różnica. 18:49, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

1 25

~ ontywiek / chyba kolego ,,nie nadążasz'' ... 19:01, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ontywiekontywiek

21 2

~ XXIwiek a taka pierdoła nadąża. 19:07, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KokoszkaKokoszka

6 3

do "nrd" nie bądź śmieszny. Prawdą jest, że jakiś tam car wybudował linie kolejową przebiegającą przez Włocławek, ale to nie znaczy, że jej nie ma.
I że stanowi to problem dla mieszkańców Włocławka.Wymyśl coś nowego. 20:22, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rysiekirysieki

0 4

Lol jesteś w błędzie. 20:44, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

j-23j-23

5 1

no PoPisali ,pomarudzili i by było na tyle,
21:52, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

antybushantybush

7 5

Ciekawe, że urodziłem się w latach 80 a przejazd pamiętam jako działający. Cuda normalnie... 22:11, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

infiniteness84infiniteness84

7 4

do Antybusha: Dokładnie mam to samo. Mieszkałem kiedyś na ul. Dubois prawie przy torach i kojarzy mi się, że przejazd był działający... Chyba, że ktoś mi wszczepił sztuczne wspomnienia... 22:27, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qwqw

3 4

Jakoś otworzą i wszelkie dyskusje na temat tunelu zostaną ucięte (bo przecież jest przejazd - pal licho, że kolizyjny, ale jest - i problemu nie ma). Tunel można by zrobić na linii Kokoszka - Kościuszki, no ale trzeba patrzeć również w kontekście zadłużenia miasta i stale spadającej liczby mieszkańców tj. wpływów z podatków...

A co do kolejnego przejazdu to zdecydowanie przyda się, praktycznie od godziny 10. do 16. Wronia stoi, bo wszyscy "pchają się" do centrum. 22:50, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

abcdabcd

6 1

spekulujcie sobie dalej.jeden chce a drugi nie,a ja żyję spokojnie i się nie ekscytuję, bo nie mam na to wpływu 23:37, 05.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

3 1

Jeszcze w 1979 przejazd był czynny a wtedy były 2-4 pociagi na godzinę a nie jak teraz 10 na dobe+ przetaczania wagonów na bocznych torach 10:36, 06.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dorotetdorotet

3 2

A do czego pociąg ma radny Dębczyński?? 10:52, 06.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pppppp

4 0

Do autorów tej wiadomości: To m.in. wiadukt Wronia był usprawiedliwieniem zamknięcia przejazdu przy Kaliskiej. Dlaczego - dlatego, że ówcześni decydenci uznali ulicę Kaliską jako przyszły włocławski deptak, tak jak. np.ulicę 3 Maja. 11:17, 06.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JJJJ

4 1

A zaryzykujmy i otwórzmy :) 12:27, 06.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obserwatorkaobserwatorka

3 1

A po co kolejny wiadukt?? Poszerzyc wjazd, wypelnic dziury miedzy torami, zrobic lepsze rogatki i tak umozliwic przejazd samochodow (podobnie jak na ul. Wienieckiej). 12:39, 06.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

piechurpiechur

2 0

Jeżeli nie zepsują tego co dotychczas zrobiono, no to niech kontynuują i rozwijają dalej... 20:39, 06.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tuskocweltuskocwel

3 0

prosty przejazd i taniej niż tunel Otworzyć lepiej na ursusie państwowy pchli targ by budżet włocławka zarabiał nie prywatny bo ten właściciel nie wie ile już od tych spredajacych skubać 22:45, 06.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%