Zamknij

Chcą przechodzić na czerwonym. Czy słusznie?

06:07, 24.02.2015 N.CH
Skomentuj fot. Natalia Chylińska fot. Natalia Chylińska

Piesi domagają się złagodzenia prawa. Chcą mieć możliwość przechodzenia przez przejście dla pieszych na czerwonym świetle na własną odpowiedzialność, gdy nie jedzie żaden samochód. 

Trwa zbieranie podpisów pod petycją, która ma być złożona w Sejmie wraz z projektem zmian w prawie. Jak podaje TVN 24 inicjatywę podjął biznesmen z Warszawy po tym, jak policjant zmusił go do czekania na zmianę światła na przejściu dla pieszych na zamkniętej dla ruchu samochodowego ulicy.

- Popieram ten pomysł. Byłoby to pomocne zwłaszcza we wczesnych godzinach rannych czy wieczornych, gdy nie ma dużego ruchu. Myślę, że taka możliwość przydałaby się pieszym zwłaszcza na ul. Toruńskiej i Michelinie – mówi Jacek Wilk, taksówkarz.

Pojawiają się jednak głosy, że wprowadzenie takiego przyzwolenia może przyczynić się do większej ilości wypadków z udziałem pieszych.

- To jest właściwie legalizacja stanu faktycznego. Popieram pomysł, ale jednocześnie boję się, że piesi nie będą przy tym zachowywać szczególnej ostrożności – uważa Dawid Malinowski, instruktor w Wyższej Szkole Jazdy.

Obecnie, gdy pieszy postanowi przejść przez jezdnię w niedozwolonym miejscu lub na czerwonym świetle może dostać mandat w wysokości 50 lub 100 zł. Mimo to często można zobaczyć osoby, które nielegalnie przechodzą przez jezdnię mimo zakazu.

Czy piesi powinni mieć mozliwość przechodzenia na czerwonym świetle na własną odpowiedzialność?

Ankieta zakończona, dziękujemy za oddane głosy. Wyniki głosowania są widoczne poniżej:
Tak 46%
Nie 51%
Nie wiem 3%
(N.CH)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(38)

XXIwiekXXIwiek

22 40

Takiemu instruktorowi POwinno się natychmiast zabrać uprawnienia do nauki jazdy KOGOKOLWIEK !!! A wszystkim POdobnie myślacym POlecam fiolmiki o nocnych piratach drogowych -może głuPOta im przejdzie i zaczna zbierać POdpisy do wprowadzenia w POLSCE unijnego minimum socjalnego albo płacy minimalnej tak jak w Niemczech !!! 07:03, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

kerikeri

32 20

na czerwonym powinni przechodzić tylko emeryci i renciści,oraz politycy 07:16, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ckm44ckm44

27 9

keri, ja też jestem emerytem, ale popieram Twój pomysł, bo to najtańsza forma samobójstwa 07:43, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

`ww``ww`

25 12

~ XXIwiek / 07:03, 24.02.2015
0 3
Takiemu instruktorowi POwinno się natychmiast zabrać uprawnienia do nauki jazdy KOGOKOLWIEK !!! A wszystkim POdobnie myślacym POlecam fiolmiki o nocnych piratach drogowych -może głuPOta im przejdzie i zaczna zbierać POdpisy do wprowadzenia w POLSCE unijnego minimum socjalnego albo płacy minimalnej tak jak w Niemczech !!!

rozumiem, ze ty masz takie objawy po lekach!
Wypisujesz na forach dd ten swój bełkot będąc chyba niezbyt świadom, ze śmieci to się wyrzuca do pojemników. Zmień wreszcie gościu gadkę bo robisz sie nudny i zabierasz tylko przestrzeń innym. 07:45, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qwertyqwerty

40 9

Żądam w imieniu wszystkich zmotoryzowanych zgody na przejeżdżanie przy czerwonym świetle !!!
A co, - jak równość to równość! 07:45, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

granatgranat

23 5

Czy ten biznesmen z Wawy to kot który pali? Bo jego to można o takie genialne pomysły posądzić. Chyba w tym roku nie słyszałem głupszej propozycji zmian w przepisach. Jasne zalegalizujmy przechodzenie na czerwonym to dopiero będzie pięknie na drogach. Już teraz piesi mając nad głową karę włażą gdzie i kiedy się da, a jak wszedłby taki przepis to wtedy mielibyśmy w zasadzie dziki zachód. Pieszy nawet potrącony przez samochód zawsze by się tłumaczył, że jak wchodził to go jeszcze nie było. Może raczej powinniśmy jako kierowcy złożyć inną propozycję, mianowicie surowych kar, powiedzmy 5000zł za przechodzenie w niedozwolonym miejscu, do którego często dołącza wyskakiwanie zza innego pojazdu (np. autobus) oraz wymuszenie pierwszeństwa. 07:52, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anonim anonim

32 9

Ja się pod tym nie podpisuje , nie chce by moje dziecko idąc bądź wracając ze szkoły i widząc osoby przechodzące przez pasy na czerwonym świetle brał z przykład i sam tak postępował , a wiadomo jakie są dzieci . 08:30, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

siusiaksiusiak

16 8

jestem za a nawet przeciw,,to słynne powiedzonko wąsatego----podobno psychiatryka przenoszą do włocławka,,jestem zaaaaa... 08:43, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jarojaro

28 9

Jestem za wprowadzeniem przepisu o możliwości jazdy po pijanemu w soboty i niedziele. W tygodniu ludzie pracują ale w soboty i niedziele niech się bawią, a jakoś trzeba się przemieszczać. Dobry pomysł? Może zebrać podpisy pod petycja? 08:54, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kubuś fatalistakubuś fatalista

22 4

Ten pomysł jest chyba rodem z ZUS i tych co chcą dodatkowej eliminacji z życia części społeczeństwa. Skoro tak to wprowadźmy również możliwość jazdy na czerwonym świetle lub zlikwidujmy w ogóle znaki drogowe.
Jak siać demagogię i patologię to do końca, a co Ci co nie wyjechali niech będą porozjeżdżani. I za chwilę okaże się, że Polska się wyludniła dzięki świetnym pomysłom "omnibusów z ław sejmowych" z takim pomyślunkiem jak obecni.
09:07, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

asfghjasfghj

19 7

To jest bezsens, to tak jakby kierowcy samochodów mogli przejechać na czerwonym "bo nic nie jedzie", w razie wypadku tłumaczyłby się "nic nie jechało". Ten pomysł to bzdura ! 09:16, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kyselakkyselak

3 16

kubuś fatalista jakbyś miał prawo jazdy, albo chociaż kartę rowerową, to byś wiedział, że jest możliwość jazdy na czerwonym - zielona strzałka w prawo. Z takim podejściem lepiej stój sobie 5 minut na czerwonym na pustej ulicy. 09:18, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gall AnonimGall Anonim

8 12

Między innymi w Wielkiej Brytanii jakoś działa taki przepis.
Nie trzeba bezsensownie stać na czerwonym świetle gdy nie ma żadnego samochodu. (oczywiście wchodzą na własną odpowiedzialność)
Byłem nie raz w Londynie i nie spotkałem się by doszło do jakiejś niebezpiecznej sytuacji. Ludzie porostu wiedzą kiedy mogą wejść a kiedy nie. Nie miejmy wszystkich ludzi za samobójców.

We Włocławku jeszcze jest drugi problem bo światła na dla pieszych na wyremontowanym odcinku Okrzei są tragicznie zsynchronizowane. 09:19, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

super pomyslsuper pomysl

17 3

ludzie w tym kraju postradali rozumy na dobre.juz dzis spaceruja ulicami jak alejkami parkowymi i jeszcze im malo.juz wyzej ktos to napisal,a ja powtorze,ze jako kierowca zadam mozliwosci jazdy na czerwonym swietle na moja odpowiedzialnosc,oraz jazdy po chodniku gdy nie ma na nim pieszych rownierz na swoja odpowiedzialnosc.wogole zadam zlikwidowania wszelakich zakazow i nakazow,chce miec mozliwosc podjechania samochodem pod same schody sklepu,wjechac do parku,na bulwary,a nawet do urzedu bo dlaczego nie? przeciez pieszy wchodzi do budynku dlaczego ja nie moge wjechac.wszyscy uzytkownicy drog i chodnikow powinni miec rowne prawa.zniesc przepisy ruchu drogowego i wolna amerykanka. 09:24, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do XXI wiekdo XXI wiek

12 5

Za co zabrac w/w instruktorowi uprawnienia?za to,ze nie chciałby żeby piesi ginęli?oj,w tej twojej pejsatej głowie,od pejsatych euro przysyłanych przez pejsatą uzdolniona wnuczke to ci sie już mózg rozwodnił. 09:44, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

irolirol

14 3

~ Gall Anonim /w dublinie tez tak jest i co z tego?czy my wszystko musimy papugowac.poza tym tam spoleczenstwa sa zdyscyplinowane,u nas natomiast zyje dziki i niemyslacy narod,ktory nawet istniejace przepisy nagina do maximum.czerwone stoj,pomaranczowe przygotuj sie,zielone idz,a jak piesi chca na czerwonym przechodzic to niech placa oc. 09:46, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

12 1

@ super pomysl / 09:24, 24.02.2015 Na ul. Kościuszki chociażby to codzienność. Postępująca dezurbanizacja Włocławka skutkuje niemiejskimi zwyczajami. 09:49, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

uchoucho

13 3

Za przyzwoleniem dla pieszych, mogą pójść kierowcy i wtedy może być tragedia. 10:04, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxx

12 1

własnie a jak samochod stoi na swiatłach jak jest pusto i nie raz stoi z 1 min to co ??? a piesi mogą? 10:11, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Aga3Aga3

11 2

~ irol zgadzam się z Tobą. Jestem kierowcą i wracam z pracy o różnych porach ale dla mnie to nie problem poczekać mimo że nic nie jedzie. A jak w dzień taki wlezie na czerwonym i mi auto zniszczy to niech płaci za mój stres bo to w końcu uszczerbek na zdrowiu i za zniszczenia samochodu wynikające z jego nieuwagi. 10:19, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

7 16

~ `ww` / POcałuj swojego kundla w d....ę i nie czytaj moich wpisów jak ci nie pasują !!! 10:33, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zuzazuza

13 1

Właśnie to jest Polska.Zbierze się grupa "mądrych" i ustala., jak można złagodzić prawo , które im nie pasuje.
Bez konkretnych badań, ot tak , bo komuś coś się wydaje.Bo ludzie się spieszą, po co mają czekać?
A gdzie się spieszą? Na cmentarz?
A dysjusje o tym są przed wyborami, może znajdzie się popleczników.
Jeden obiecuje finansowanie Anwilu, inny zrobi chodnik, a jeszcze inny ścieżkę rowerową.
Gdyby wybory były co 6m-cy, wszystko byłoby obiecane. 10:37, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

11 7

~ Gall Anonim / Masz rację , ale czy tam sPOtkałeś się z sytuacja żeby kierowca nie ustąpił pierwszeństwa DOCHODZĄCEMU DO PASÓW PIESZEMU ? Bo ja byłem zaszokowany takim własnie traktowaniem pieszych a nie jak w POlsce najeżdżaniem przez łysych buraków na palce pieszym na pasach !!! Mysle ze jeszcze POLAKOM brakuje sPOro do POziomu Anglików albo Niemców a z góry przykład idzie raczej rynsztokowy więc to jeszcze może długo POtrwać . A państwo POlicyjne tego nie załatwi !! 10:38, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po=wsi sld=kgbpo=wsi sld=kgb

4 4

my tu gadugadu,a wynikow wyborow w wolnym demokratycznym kraju jak nie bylo tak nie ma.

http://niezalezna.pl/64500-100-dni-kompromitacji-pkw-wciaz-nie-znamy-wynikow-wyborow

taka to demokratyczna zielona wyspa,jaka stworzyla nam jedynie sluszna partia milosci+zielona qrwa.by zylo sie lepiej...

11:02, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DonDon

7 10

Na czerwonym świetle można przechodzić na własną odpowiedzialność np. w Paryżu co też czyniłem .Człowiek czuje się wolny(a nie:to możesz ,tego nie rób). Poza tym miałem poczucie że nie myśli się o mnie jak o głupku który pcha się pod samochód. 12:03, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WiesikWiesik

12 4

Absolutnie nie zgadzam się na to aby dzieciom robić wodę z mózgu.Całe życie wpajaliśmy aby przechodziły na zielonym świetle,a tu grupka debilnych cymbałów wymyśla przechodzenie na czerwonym świetle.Co na to Panowie policjanci , którzy w przedszkolach i szkolach propagowali bezpieczeństwo na drogach .Czy naprawdę nasi parlamentarzyści nie mają innych zajęć.Zrobią wszystkoaby nabić sobie kabzy,nawet kosztem zdrowia a nawet życia dzieci . 12:26, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kiwikiwi

3 8

w Irlandii Polnocnej przepis dziala i nadal jest bezpiecznie,treba myslec przy przechodzeniu a nie jak bezmozg czekac na kolorek 13:43, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PimpolPimpol

4 7

Jestem za ! Pracuję we Francji i tam jest to zastosowane i bardzo praktyczne. 13:51, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kierowcakierowca

10 1

Składam wniosek do sejmu o możliwość przejazdu samochodem na czerwonym świetle, gdy nie ma pieszych na przejściu 15:01, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SadisticSadistic

13 2

Dobijają mnie komentarze ludzi typu "a we Francji a w Irlandii a w Londynie to to to to". Tu jest Polska i gówno mnie interesują inne kraje. We Francji można mieć 0,5% alko we krwi prowadząc auto a w Wielkiej Brytanii 0,8%. To co też zmienimy w PL na 0,8% bo tam jest tyle ?
A co do tego przepisu debilny ci którzy go bronią i mówią, że jest to dobry pomysł. Życzę wam żeby przez taką sytuacje potrącił was samochód albo kogoś wam bliskiego zmienicie wtedy gadkę. 16:12, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WitoldoWitoldo

4 5

Niech XXI tylko przechodzi,może ktoś debila przejedzie i będzie spokój. 16:41, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

 znalazlem tarebke znalazlem tarebke

5 0

co za DEBILNY pomysł............... 20:41, 24.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tumszczaktumszczak

5 1

Znowu jakiś debil chciał błysnąć w mediach z jeszcze głupszym pomysłem. Od dziecka małego wpaja się dzieciom, że w nie należy wchodzić na czerwonym świetle na przejście dla pieszych. 07:21, 25.02.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LipenLipen

0 0

Kiedy jedziemy ostrożniej? Gdy przejeżdżamy przez skrzyżowanie na zielonym świetle, czy wtedy gdy na skrzyżowaniu nie ma sygnalizacji i zmusza to nas do większej ostrożności?Akurat praktyka wskazuje na to,że najwięcej wypadków jest właśnie na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną. Podobnie gdy mamy zielone światło dla pieszych to większość ludzi bez zastanowienia wchodzi na jezdnię. I właśnie na "zielonym" jest najwięcej potrąceń pieszych. Gdy przechodzimy przez jezdnię w nieoznakowanym miejscu lub łamiąc przepisy na czerwonym to zachowujemy dużo większą ostrożność. Jasne i logiczne. Tak jest w Wielkiej Brytanii, czy też Szwecji. I zgodnie z tą logiką w tych krajach jest mniej potrąceń pieszych. Więc taki przepis jest jak najbardziej pozytywnym rozwiązaniem w przeciwieństwie do jazdy w dzień na światłach, która jak się okazało kompletnie nic nie dała jeśli chodzi o bezpieczeństwo, ale za to skutecznie nabija kasę koncernom paliwowym i "żarówkarskim". Ale w Polsce oczywiście zawsze musi być inaczej niż w cywilizowanych krajach. Bo jak pokazuje historia Polacy to bardzo mądry naród. Dlatego jest u nas jak jest. 15:38, 03.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xzxz

0 0

nie powinni przechodzić na czerwonym świetle bo jeszcze się przyzwyczają do tego i przed maska będą przeskakiwać na czerwonym świetle,a wtedy kto będzie za to odpowiadał oczywiście ze kierowca a nie pieszy, co za chory przepis chcą wprowadzić mózgi pewnie co nie którym się chyba za mocno grzeją ciekawe co jeszcze wymyśla może to że będzie trzeba bedzie miec na chodniku czyste buty bo jak brudne to będzie mandat 03:48, 13.03.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ss

0 0

Przecież piesi i tak przechodzą na czerwonym. Poza tym ktoś wymyślił sygnalizację po to żeby pieszy czuł się bezpiecznie. No, ale niektórzy zwłaszcza Ci co przechodzą na czerwonym to myślą, że auto to w miejscu stanie. Głupki. Grzechem pieszych jest to, że Ci miast patrzeć na światła po drugiej stronie pasów patrzą na te, które są nad jezdnią i mają za nic to, że po drugiej stronie pasów też jeszcze jest czerwone. 13:40, 18.10.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MTLMTL

0 0

Wiele komentarzy to glupota spójrzcie w Wielkiej Brytani mozna przechodzic na czerwonym swietle jesli nie zbliza sie zaden samochód wiec gdzie wy widzicie w tym problem w polsce... Jazda angielkiej populacji do polskiej rózni sie i to bardzo w Anglii wiele osób jezdzi brawórowo i jakos nie slychac o ciaglych wypadkach... 14:28, 20.10.2015

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

głupotagłupota

0 0

Dlatego nie słychać bo dd Włocławek o nich nie informuje,a powinien. 21:56, 09.10.2016


0%