Zamknij

Radni są przeciwni finansowaniu lekcji religii z budżetu miasta

06:31, 04.06.2015 Ł.D
Skomentuj Zdjęcie ilustracyjne. fot. depositphotos.com Zdjęcie ilustracyjne. fot. depositphotos.com

Młodzieżowa Rada Miasta przyjęła uchwałę w sprawie poparcia obywatelskiej inicjatywy ustawodawczej zakazującej finansowania lekcji religii z budżetu. Zdaniem młodych rajców z Włocławka, uzyskane w ten sposób pieniądze można wydać na przykład na ulepszenie systemu opieki zdrowotnej.

"Świecka szkoła" to nazwa inicjatywy propagowanej w całym kraju przez fundację Liberte. Celem pomysłodawców tego przedsięwzięcia są zmiany w ustawie o systemie oświaty, w której miałby znaleźć się zapis o treści: "publiczne przedszkola, szkoły podstawowe i gimnazja organizują naukę religii na życzenie rodziców, publiczne szkoły ponadgimnazjalne na życzenie samych uczniów; Kosztów związanych z organizacją nauki religii nie można w części ani w całości finansować ze środków publicznych w rozumieniu przepisów o finansach publicznych".

Obecnie pod tym obywatelskim wnioskiem zbierane są podpisy. Swoje poparcie dla inicjatywy fundacji "Liberte" wyrażają również różne organizacje i środowiska opowiadające się za rozdziałem państwa i Kościoła. Aby wniosek został złożony w sejmie, potrzeba 100 tys. głosów

Głos w sprawie zabrali także radni Młodzieżowej Rady Miasta z Włocławka, którzy przyjęli uchwałę popierającą tę inicjatywę.

- Projekt złożył wiceprzewodniczący Emil Tybura, uważając, że finansowanie zajęć religii w szkole jest zbyt dużym obciążeniem dla gmin i miast - mówi Kacper Marciniak, przewodniczący MRM. - Rada przychyliła się do tej oceny, uważając, że blisko 1,5 miliona złotych przekazywanych każdego roku szkolnego przez miasto Włocławek na prowadzenie zajęć religii mogłoby zostać spożytkowane w inny sposób, na przykład na ulepszenie systemu opieki zdrowotnej. Nie chcemy, by lekcje religii zniknęły ze szkół. Oczekujemy jedynie, by finansowane były przez zainteresowanych, czyli przez kościoły i związki wyznaniowe lub rodziców. Według mnie udzielenie poparcia obywatelskiej inicjatywie ustawodawczej to nie politykowanie. Jak nazwa wskazuje, jest to inicjatywa obywatelska, a jednym z zadań MRM jest troska o rozwój społeczeństwa obywatelskiego.

Za przyjęciem uchwały zagłosowało 11 radnych, czworo było przeciwnych. Jedna osoba wstrzymała się od głosu.

(Ł.D)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(54)

PrometeuszPrometeusz

52 118

Człowiek to nie tylko ciało-ale i duch.A może przede wszystkim duch!Zlikwidować młodzieżową rade miasta.To oni jeszcze nie poszli ładować ogórów do słoi za 22 grosze (od słoja)?Przecież 250 osób potrzebują! 06:41, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

sierota po Tuskusierota po Tusku

71 110

Zlikwidować młodzieżową wylęgarnie partyjnych karierowiczów, a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na leczenie próchnicy u dzieci szkolnych. 07:02, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MGMG

152 14

Za moich czasów to my chodziliśmy do kościoła na religię.Robiliśmy to z przyjemnością i przekonaniem.Nikt nikomu za to nie płacił,a kościół cieszył się zaufaniem. 07:26, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

karambakaramba

120 27

Taaa, kiedyś kosciołów było mało a dzieciaków mnóstwo, dzisiaj jest odwrotnie, więc na pewno dzieci zmieszczą się w salach katechetycznych. Oczywiście powrót do normalności nie jest na rękę pazernym klechom - tu chodzi o wielką kasę! 07:40, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


mruczekmruczek

47 10

~ STARY OBYWATEL / 07:40, 04.06.2015

no i masz rację! 08:42, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Przemo.Przemo.

78 13

I tak powinno być. Bez przymusu. Krótki przykład lekcji religii sprzed kilku lat w klasie mojej córki. Żeby pokazać bodajże 10 letnim dzieciom co spotka ich, jeśli nie będą chodzić do kościoła i wierzyć w Boga ksiądz puszczał fragmenty horrorów i dokumentów o opętaniu. Dla katechety nie było to nic złego , dla nas rodziców rzeczywiście horror. Więcej takich pomysłów. 08:46, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

katkat

19 53

Nie przewidzieli że trzeba będzie zwolnić katechetów.Jeśli religia ma być finansowana przez zainteresowanych to aborcja in vitro i marksizm /lewactwo tak samo. 08:54, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lucjanlucjan

52 37

Poznałem kiedyś Pana Marciniaka. Sprawiał wrażenie, że kariera polityka bardzo mu się podoba. Młody człowieku gdybyś spojrzał w budżety miast czy państwa dokładnie, zobaczyłbyś ile pieniędzy się marnuje. Na same partie polityczne po zeszłych wyborach poszło ponad 100 mln zł. Na przestrzeganiu 10 przykazań jeszcze nikt źle nie wyszedł. 09:18, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

logiklogik

19 35

tylko ,że kasa na różne homogendery z unii już jest ! 09:19, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dbxdbx

56 14

6letni synek mojej znajomej dostał pracę domową z religii - "pokoloruj kzyż" . Dzieciak starał się bardzo, temperował kredki, dobierał kolory - krzyż wyszedł mu piękny, tęczowy! Pewnie dlatego dostał jedynie "czwórkę". 09:19, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

69 15

O właśnie, za zaoszczędzone na katechetach pieniądze leczyć dzieciom zęby, przywrócić etaty dentystów, pedagogów,pielęgniarek szkolnych. Po co straszyć piekłem dzieci.Nauka religii powinna być fakultatywna, i odbywać się w salkach katechetycznych,teraz częstokroć wynajmowanych,a które z takim zapałem 20 -30 lat temu były wznoszone za pieniądze wiernych parafian. 09:36, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tomek.LTomek.L

62 10

Jest jeszcze nadzieja dla tego Kraju - w młodzieży. Sam chodziłem na lekcje religii do salki katechetycznej, bez oceny na świadectwie ale za to chętnie!! 09:57, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sdasda

25 43

Niebawem zasiedla u Was arabów i będziecie uczyć sie koranu przymusowo. 10:15, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

24 14

Emeryt uważa że lekcje religii POwinny się odbywać tak jak kiedyś -przy kościele w salach katechetycznych i prowadzić je POwinien KSIĄDZ!!!Ale koniecznie przywrócić opiekę medyczną i profilaktykę w szkołach . A nie piepszyć głuPOty o opiece i POprawie warunków w szkołach tak jak to robi od lat POsłanka Gorzałczyńska a robić zupełnie coś innego !!! Przywrócić normalność a nie partyjne ,,genderowate'' chore POmysły plajtformersów POlegające głównie na działaniach POzornych albo okradaniu POdatników nowymi POdatkami !!! 10:21, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dbxdbx

34 10

"Nasi" księża ochoczo udają sie do Afryki i Ameryki łacińskiej na misjonarzy, dlaczego więc nie jeżdżą chrystianizować Arabów, im nieść "słowo boże" ??? 10:23, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

karambakaramba

14 12

JEDYNY SPRAWIEDLIWY i NIEZAKŁAMANY KOŚCIOŁ TO "KOŚCIÓŁ LPS" - on nie wyciągnie od Was kasy, nie będzie Was okłamywał, karmił ciemnotą i strzygł niczym barany! 11:08, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zngwzngw

30 32

Proponowałbym, żeby ten cały Marciniak za naukę się wziął, bo żeby być dobrym politykiem to najpierw należy mieć wiedzę. A tak na marginesie - przecież to jest członek partii Twój Ruch, więc co On robi w Młodzieżowej Radzie Miasta, która nie powinna uprawiać polityki, tylko zajmować się sprawami młodzieży? 11:11, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do ZNGWdo ZNGW

23 7

Pewnie najlepiej za "naukę" religii w szkole państwowej, a potem w seminarium ??? 11:24, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

27 6

W tym wszystkim nie rozumiem jednego. Jezus wysłał swoich uczniów, aby szerzyli "Słowo Boże". Czy w Piśmie Świętym jest choć jedna wzmianka o tym żeby im płacił? Tak samu Chrystus przegonił kupców ze świątyni, więc dlaczego w tych naszych świątyniach księża prowadzą sprzedaż gazetek i nie tylko? A co z ofiarą "co łaska"? tyle w niej łaski, ze na Michelinie jest najdroższy pod względem usług kościół, a księża z kolędy maja dać biskupowi konkretny haracz...

Nie jestem przeciwny religii czy to w szkole, czy to w sali katechetycznej na terenie kościoła. Ale czy faktycznie kiecokom za wszystko musimy płacić? Ktoś wspomniał, że zrezygnowanie z opłat na rzecz religii to zwolnienie katechetów, a moje pytanie to czy kiecole na lekcjach religii to już nie jest zapychanie etatów? 11:42, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IgaIga

21 30

Teraz wyobraźcie sobie, że będziecie prowadzić późnym popołudniem w zimowe ciemnosci dzieci na salki katechetyczne i czekać aż zakończą lekcje religii. Ciekawe czy wówczas dalej będziecie za młodzikowym pomysłem?

Niektórzy pewnie puszczą dzieci samopas na wieczorne zagrożenia a później jeszcze wina księzy obarczą. 11:57, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiotrPiotr

20 26

Wyrwał się "cudowny" pomysł z młodych piersi, młodych aktywistów :P 11:58, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

monikmonik

35 14

czas na zmiany. religia tylko w kościołach. szkoły wolne od pokrętnych niby wyznawców. POPIERAM UCHWAŁĘ MRM. 1,5 miliona zł. z kasy miasta na kościół to już nie tylko przesada ale wydawanie pieniędzy podatników bez ich zgody NIE WYRAŻAM NA TO ZGODY. 12:03, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

psipsiakpsipsiak

14 5

,,pecunia non olet i tyle 12:53, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

polpol

18 16

Dzisiaj przypada 23. rocznica "nocnej zmiany", czyli spisku Bolka, postkomunistów oraz części "liberałów", przeciwko pierwszemu w pełni niepodległemu rządowi Jana Olszewskiego. Przypomnijmy, że w nocy z 3 na 4 czerwca 1992 roku, kiedy w śmiertelnym zagrożeniu znalazły się interesy ludzi aparatu władzy PRL, chronionych do tej pory okrągłostołowym "dealem", zaprzęgnięci do działania zostali ówcześni marionetkowi politykierzy. Skutek tego był taki, że PRL-bis - w kształcie zaproponowanym przez Kiszczaka i Michnika - przetrwał. Młodzi Tusk i Pawlak ze swoich ról wywiązali się wzorowo, za co w kolejnych latach istnienia patologicznej III RP zostali hojnie wynagrodzeni.
13:04, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

katolikkatolik

31 19

Brawo młodzi radni ! Należało by starych radnych wymienić na młodych a czarną stonkę odsunąć od pieniędzy budżetowych . 13:13, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ATEISTAATEISTA

18 14

~ XXIwiek
Zmień nick na XVIIwiek! Te czasy bardziej Tobie odpowiadają. Szerzysz podobną ciemnotę jak katabas na religii!
Może lepiej podpisywać się XIIIwiek? Wróć do czasów Inkwizycji!
Państwo Polskie powinno być ŚWIECKIE! Coś takiego jak "bóg" nie istnieje! 14:24, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiotrPiotr

22 24

Oj dzieciaki, dzieciaki.


Nie chcecie religii to na nią nie chodźcie. Tylko nie liczcie na komunię św., ślub i pogrzeb kościelny, chrzest waszych dzieci itd.

Daj cie jednak wierzącym prawo żyć i oddychać. My też płacimy podatki! 14:53, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

w-wekw-wek

22 8

no wreszcie . kiedys religia była w kosciele i tak powinno byc 14:59, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ATEISTAATEISTA

18 13

~ Piotr
Komunia czy bierzmowanie niech sobie będzie. Dzieci są małe i naiwne więc wiarę można wmówić. Gdy dorosną dowiedzą się jaka to obłuda i zakłamanie z mafijnym przedstawicielem Frankiem na czele.
Kościół mi nie jest potrzebny do życia i szczęścia. Nie masz, panie kolego, pojęcia ile kasy miałoby Państwo z podatków kościelnych. Wystarczy kupić kasę fiskalną i dać pracę Ateistom w kościele. Momentalnie by zapisywali każdy datek. Bezrobocie by też się zmniejszyło! 15:15, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MGMG

11 8

~pol.No gratuluję poczucia humoru skoro uważasz rząd z Antonim Macierewiczem za idealny.Wystarczy prześledzić jego poczynania do dzisiaj włącznie,żeby dojść do wniosku,że wielokrotnie manipuluje faktami i wciska ludziom ciemnotę.~Iga.Skoro dla ciebie to takie trudne to po co ci dzieci.Ja już nie potrzebuję,ale gdyby trzeba było to mogę czekać i 3 godziny,bo po to są rodzice. 15:29, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kolokolokolokolo

17 7

1,5 miliona to jest tylko z kasy miasta. Policzcie ilu jest nauczycieli religii w całym Włocławku przemnóżcie to przez ich dochody brutto plus podatki i wtedy się zrobi z tego ogromna kasa. Za moich czasów nikt za to nie płacił. Religia była w salkach i dzieciaki chodziły tam z przyjemnością. Dzisiaj tak nie jest . Dzieciaki chodzą na religię z niechęcią i mało z niej "wynoszą". Proponuję każdemu niedowiarkowi aby zapytał młodych ludzi co znaczy dla nich religia w szkole ,to mu się włos na głowie zjeży. Nie wspomnę tu również o tym jak się czują ludzie wyznający inne wiary. Ja też jestem za rozdzieleniem państwa od kościoła. I może nawet nie chodzi tu tylko o pieniądze, ale o to żeby do tej wiary się przekonać w sposób niewymuszony. 15:42, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiotrPiotr

21 7

ATEISTA - rozumiem, że Owsiaka też trzeba opodatkować. Do tego wszelkie fundacje i stowarzyszenia. Każdy datek.

Owszem dochody bezpośrednie księży powinny i są opodatkowane. Każdy ksiądz płaci składki zdrowotne, emerytalne i rentowe do ZUS. 15:45, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wojna5wojna5

15 13

Brawo jestem za. To złodzieje największe jakich znam nie dam nawet złotówki dla pederastów!!! 15:54, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ateista-człowiek myśAteista-człowiek myś

17 13

Do Piotr!
A na cholerę mi do życia potrzebne te pseudo sakramenty wymyślone do zarabiania pieniędzy przez pazerny KK,a co do prawa oddychania i życia przez wierzących,to samo mogą powiedzieć osoby niewierzące do was. 15:57, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rumcajs nr1.rumcajs nr1.

11 11

Pomarzyć dobra rzecz....świeckie państwo? to jest fantastyka bo pisiory tuż tuż przy władzy absolutnej za pomocą nóg i rąk nieodpowiedzialnego społeczeństwa łasego tylko na obietnice, Kto da więcej ten wygrywa a potem pyskowanie w necie i tyle. 16:16, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiotrPiotr

23 7

Ateista nikt nikogo nie zmusza do sakramentów. To raczej niewierzący zmuszają księży do dawania im chrztów, komunii dla dzieci, ślubów i pogrzebów - bo tak wypada w ich mniemaniu.

A ksiądz powinien w takich wypadkach odmawiać. Nie chodził do kościoła nie powinien mieć pogrzebu katolickiego! Nie powinien dostać ślubu etc. 16:48, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

amonamon

15 14

~Piotr
Biedni ci polscy księża. Jak nie dzieci rozwodników molestują ich seksualnie, to ateiści zmuszają do dawania chrztów i komunii. Sami wepchali religie do szkół i instytucji publicznych, więc ludzie boją się nie brać udziału w tych religijnych szopkach. Boją się, że dziecko nie zapisane na katechezę w przedszkolu czy szkole będzie wyzywane i marginalizowane. Sprywatyzować religię, wprowadzić podatek na utrzymanie swoich kościołów jak w Niemczech i skończy sie problem ksieży zmuszanych do dawania komunii dzieciom ateistów. 17:36, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

11 3

~ Obserwator / - akurat na Michelinie mieszkają tacy których stać by wykupić sobie lepsze miejsce w raju ...np na Sarniej ...inna sprawa że ich stać dlatego bo łupią złodziejskimi umowami tuskośmieciowymi tych ktorzy POdobno raj mają za darmo , ale o tym grzechu plebani milczą -ciekawe dlaczego ? 17:45, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XXIwiekXXIwiek

4 2

~ pol /bardzo dobrze że to przyPOmniałeś bo partyjne ,,misyjne'' media na pejsatej POdbudowie milczą o tym jak zaklęte . Gdyby wtedy zamknieto POmagdalenkowy parasol to wielu POlityków również miejscowych zamiast w Knessecie'' na Wiejskiej może siedziałoby na Rakowieckiej . I byc może były działacz PZPR(na żołdzie Sachsa) który teraz spiskuje nad założeniem parii pejsatych oszustów byłby również unieszkodliwiony ...albo razem z Baksikiem i Gąsiorowskim całował ściane płaczu ? Tak ci pejsaci przestępcy POgnani z Islandii !!! 17:57, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sierota po Tuskusierota po Tusku

24 10

Święty Piotr - Panie Boże, przy bramie stoją ateiści i chcą wejść do Nieba. Proszą, abyś ich przyjął.
Bóg - powiedz im, że mnie nie ma.


Pamiętajcie kochani ateiści i antyklerykały, aby w chwilach bolesnych i trudnych nie jęczeć do Boga. 19:00, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dbxdbx

9 13

Sieroto po Tusku
A po co ateiści chcą wejść do nieba, bo nie wiem ??? By klepać całą wieczność zdrowaśkina klęczkach i "podziwiać" bezpłciowe, obojnackie aniołki ??? Ja chyba bym już wolał do piekiełka, gdzie wśród płomieni wieczna impreza, orgie i rozpusta!!! Druga sprawa, że z pewnością spotkałbym tam wielu klechów i to mnie smuci...
20:02, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sierota po Tuskusierota po Tusku

5 2

Dbx, szkoda, że nie możesz zadać tego pytania ojcu Pani Magdy Środy, czyli prof. Edwardowi Ciupiakowi.
Poczytaj sobie w necie o tym panu i nadal filozofuj. 20:32, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dbxdbx

4 5

Sieroto po Tusku!
Jakoś nie widzę tu wpisów Pana profesora Ciupiaka tylko wypociny jakiejś sieroty po Tusku. a wnecie to ja sobie czytam co chcę nawet bez twojej rekomendacji. 20:41, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

8 3

Bardzo dużo księży , w tym nawet biskupów aprobuje powrót nauki religii do salek. Problem tkwi w tym ,że wszystko musi być uregulowane w stosownych dokumentach na linii Rząd -Episkopat. Świeckość szkoły powinna stać się zapisem prawnym.Księża to są ludzie świadomi sytuacji i wielu z nich bardzo się stresuje przebywaniem tam, gdzie nie wszyscy ich pragną. Nie chcą być postrzegani,że im aż tak zależy na tej pensji od szkoły, chociaż w biednej parafii to naprawdę coś. Tak to wygląda. 20:50, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

0 0

Ciekawy artykuł o biznesie.
http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/modlitwa-o-zysk-to-nie-grzech-boga-mozna,205,0,1818573.html 21:26, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pikpik

10 6

Tam gdzie Pan Bog jest na pierwszym miejscu wszystko wokol jest na swoim miejscu.Jesli przybyszom nie odpowiada nasza polska kultura niech sie wyprawia najlepiej za ocean...bo bramy piekielne naszego KOSCIOLA nie zniszcza nigdy.Tylko slepy nie widzi jak szatan juz jest w konwulsjach. 21:36, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EwaEwa

13 6

Proponuję aby młodzież która rzuca bezzasadne propozycje sprawdziła budżet wydawany przez radnych naszego miasta i go kontrolowała. Swoją drogą ciekawe czy wiceprzewodniczący p.Emil pełni swoją funkcję całkowicie darmo????? A może zazdrość go zżera??. Myślę, że nie o takich ludzi z takimi głupimi pomysłami nam chodziło.. Proponuję mądrzejsze pomysły np. o tym czego brakuje na naszych osiedlach, mieście. 21:45, 04.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ProrokProrok

13 5

O komentarz poprosić, poseł Kopaczewska, posła zbonikowskiego, radną Borowiak, radną Szczepańska, radnego Chmielewski, młodzi od Palikota to sobie mogą co najwyżej dodatkowy tunel w uchu zafundować, i nic sie nie zmieni dopuki wybieracie tych powyżej. To oni zafundowali wam ten grajdol, bo w nim się czują najlepiej, większość to pedagodzy od siedmiu boleści według Nowego testamentu. 08:03, 05.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KatolKatol

6 5

Bądźcie pozdrowieni bracia w Chrystusie

Witam p. Przewodniczącego MRM i radę.

Z uwagą obserwuję coraz głębszy upadek moralny społeczeństwa oraz jego usilne dążenie do zachodnich "standardów". Upadek pokoleń obrażonych na Kościół uzewnętrznia się w postawach dzisiejszej młodzieży, która wystawia świadectwo swoim rodzinom. Ciesze się, że wreszcie ojcowie ustami swoich dzieci, doświadczyli wolności i nie muszą już okazywać udawanej pobożności. Jednocześnie mam nadzieję, że dzięki tej wolności młodzi zrozumieją istotę życia i wychowają swoje dzieci w prawdzie, ku chwale Pana.

Zastanowić się również należy, czy tak naprawdę ten atak jest skierowany w Kościół czy w katechetów (nauczycieli katechez)? Na pewno jest swojego rodzaju działaniem politycznym, czysto propagandowym. Mając zasadne uwagi co do ich pracy proszę rozważnie stosować dostępne środki nacisku. Panie Przewodniczący, mimo wszystko proszę zapytać starszych kolegów, jakie skutki wywoła wyprowadzenie katechez ze szkół (obecnie możliwości mają wszelakie a mimo to nic w tym kierunku nie robią?).

Kościołowi nie jest w stanie nic zaszkodzić, a tylko umysł zamknięty na Jego nauki, może oceniać w taki sposób jednostkowe przypadki zachowań przeciwko godności ludzkiej (negatywne zachowania duchownych, mało delikatne poczynania świeckich nauczycieli).

Osobiście jestem za możliwością wyboru, gdzie dzieci mają uczyć się religii, a czym bliżej Kościoła tym lepiej. Katechizacja na przymus przynosi odwrotne skutki (przypominam o prawie do uczęszczania na zajęcia z etyki). Proszę zrozumieć również, że nauka religii to Misja, koszty której (w wymiarze również osobistym) ponoszą również dzieci, które z przyjemnością chodzą na religię. Wiemy przecież jak zachowuje się dziecko, które uczęszcza na przymus (przymus ze strony rodziców).

My Katole jesteśmy zawsze w gotowości by iść z pomocą.
(miałem napisać bardziej dosadnie, by nieść światło/walczyć z ciemnością(tą) :)

Pozdrawiam i polecam się na przyszłość
nauczyciel świecki, nie katecheta 13:59, 05.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkMk

3 3

I jakie wrażenia po wczorajszym koncercie w Parku Sienkiewicza?, ponoć były fajerwerki? 17:55, 05.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BetiBeti

8 5

Nareście ktoś się za to wzioł niech nauczają na plebani i to za darmo a nie kasa kasa kasa 18:39, 05.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ATEISTAATEISTA

7 3

PIOTR!
Dlatego wziąłem ślub cywilny!
Katabas odmówił chrztu dziecku. Tylko czemu winne jest dziecko?
Powiedziałem mu "nie to nie, idę do konkurencji"!
Konkurencja problemu nie robiła.
Mnie wystarczy ceremonia świecka. Katabas do szczęścia nie jest potrzebny.
Dwa tysiące lat w branży, a interes się kręci!
Owszem, płacą podatki ale gdy uczą w szkole. Taca, czy sakramenty - jak to wierzący nazywają - nie są opodatkowane, a powinny być!
Kto się za czarnych weźmie zdobędzie rzeszę wyborców, a Ateistów jest co raz więcej! 19:50, 05.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aniaania

5 3

do sieroty po Tusku.Ty rzeczywiście jesteś sierotą,ale umysłową,wypaczoną przez kler.Poczytaj sobie o "grzechu w sutannie",albo "Kościół katolicki prawda czy fałsz"Znajdziesz tam informacje o obłudzie i zakłamaniu Papierzy również naszego rodaka,który jako katolik powinien powinien chronić dzieci,ale tuszował "wybryki"albo nazwę to po imieniu gwałt na chłopcach.Dopiero Franciszek dla mnie jest normalnym Papierzem.Skromnym,ale pewnie szybko Go wyślą na emeryturę,bo czarne kruki muszą ratować swoje tyłki. 21:43, 05.06.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%