Szykuje się duża zmiana dla kierowców korzystających z ronda Falbanka. Na początku sierpnia drogowcy wprowadzą tam nową, eksperymentalną organizację ruchu.
Zamiast dwóch dotychczas funkcjonujących pasów, pozostanie jeden. Miejski Zarząd Usług Komunalnych i Dróg chce w ten sposób sprawdzić, czy taka organizacja ruchu przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa na rondzie.
Wcześniej dochodziło tam bowiem do kolizji i innych zdarzeń mających wpływ na płynność ruchu.
- Na rondzie Falbanka występują krótkie odcinki przeplatania ruchu, stąd dochodzi do wielu niebezpiecznych sytuacji - mówi Jolanta Wujkowska, rzeczniczka MZUKiD. - W celu ich wyeliminowania, wyznaczymy za pomocą barier drogowych z tworzywa sztucznego jeden pas ruchu.
Jak dodaje, będzie to tymczasowe rozwiązanie. Drogowcy chcą sprawdzić zachowanie kierowców i jeśli to rozwiązanie sprawdzi się, nowa organizacja ruchu zostanie wprowadzona na stałe.
Niezależnie od zaplanowanej na sierpień zmiany na rondzie, w MZKUiD opracowano już plan jego przebudowy. Realizacja inwestycji uzależniona będzie jednak od możliwości finansowych miasta.
kulpiotr12:47, 14.07.2015
92 14
To nie z organizacją ruchu jest problem, a z kierowcami. Prostszego ronda chyba już nie ma. Jak ktoś nie umie się na nim poruszać to nie powinien mieć prawka. 12:47, 14.07.2015
vooko13:02, 14.07.2015
64 3
Jeżdżę tamtędy codziennie i mam wrażenie, że jeździć nie potrafi większość kierowców. Inna sprawa, że rondo jest trochę za małe na dwa pasy. 13:02, 14.07.2015
Aligator13:02, 14.07.2015
45 8
Zobaczycie jak zapcha się wjazd na rondo od ul. Kruszyńskiej w godzinach szczytu. Kierowcy którzy umieją poruszać się na takich skrzyżowaniach korzystali z lewego pasa aby dostać się na Michelin a teraz to będzie masakra. 13:02, 14.07.2015
zk13:04, 14.07.2015
45 4
Zgadzam sie z -kulpiotr- rondo proste jest w ruchu tylko kierowcy nie umieją sie poruszać na nim.W innych miastach są i nikomu to nie przeszkadza. 13:04, 14.07.2015
qw13:19, 14.07.2015
18 1
Aby poprawić bezpieczeństwo, powinien być oddzielny pas dla każdej ulicy na wylocie i drogowskazy 100x100m, by KAŻDY mógł to zobaczyć.
Na debili za kółkiem tylko jedno rozwiązanie będzie skuteczne - teoria ewolucji. 13:19, 14.07.2015
wiesław wojnar13:29, 14.07.2015
19 8
Okropnie durny pomysł, jak celnie zauważył ~Aligator spowoduje to absurdalne zapchanie Kruszyńskiej. Myślę że lepszym rozwiązaniem byłoby obowiązkowe przejechanie tego ronda podczas egzaminu na prawo jazdy... tylko co z tymi co mają uprawnienia a nie potrafią jeździć? Btw. najlepsi są ci którzy nie ogarniają tej ogromnej liczby dwóch pasów, a po zatrąbieniu pukają się w czoło :D 13:29, 14.07.2015
szofer13:53, 14.07.2015
14 9
Dwa pasy na tym rondzie to o jeden za duzo. Szosy zjazdowenie sa dwupasmowe np.Kaliska czy Fredry wiec wpychanie sie ze srodkowego pasa w te ulice jest niebezpieczne i to powoduje kolizje. I tu trzeba popukac sie w glowe widzac takich kierowcow,ktorzy tak jezdza. 13:53, 14.07.2015
MG13:57, 14.07.2015
14 3
Dodam,że to rondo jest po środku za wysokie.Osobiście wolę widzieć co się dzieje na całym rondzie.A w mieście są jeszcze wyższe. 13:57, 14.07.2015
wiesław wojnar14:21, 14.07.2015
16 7
@szofer - jeżeli zjeżdżasz z ronda ze środkowego pasa we Fredry albo Kaliską to jesteś zdecydowanie typem który nie powinien jeździć w ogóle. 14:21, 14.07.2015
oki14:33, 14.07.2015
15 1
Kierowcy zjezdzajac z ronda powinni włączać kierunkowskazy wtedy by sie tak nie korkowało przy wjezdzie na każde rondo nie wazne czy sa 2 pasy czy 1 14:33, 14.07.2015
Do pracy przez to ro14:43, 14.07.2015
13 4
Nie w rondzie problem, a w ludziach. Nie umiesz jeździć, nie siadaj za kierownicą. 14:43, 14.07.2015
spekulant14:48, 14.07.2015
5 1
Wilki nie ludzie. Rondo pachołkami zapchają i się zacznie. 14:48, 14.07.2015
Asai14:58, 14.07.2015
5 1
Dla naszych kierowców powinno nie byc rond. Jeden pas szeroki na tyle zeby autobusy i tiry sie mieściły bo to wylotowka z miasta 14:58, 14.07.2015
kierownik ruchu15:06, 14.07.2015
6 1
niech się przedstawi z imienia i nazwiska pomysłodawca tego projektu a później odda swoją kasę za koszt ryzykownego eksperymentu (korki na 62 krajówce od strony BRZEŚCIA I KRUSZYŃSKIEJ) 15:06, 14.07.2015
rademenes15:08, 14.07.2015
9 5
a czy mogę poprosić Znawców o wyjaśnienie jak się jeździ po rondzie? Głównie interesuje mnie temat zjazdu z ronda z lewego pasa... jak to zrobić, jak ktoś jest tym "umiejącym jeździć" ? 15:08, 14.07.2015
Kierowca115:14, 14.07.2015
7 1
To jest jak robienie idiotow z włocławskich kierowców :) czyli jak ktoś pojedzie do Poznania czy też Warszawy, to ma tam zostawić samochód przed rondem, bo tam już w ogóle Sobie nie poradzi... 15:14, 14.07.2015
kapna1615:22, 14.07.2015
6 2
Osobiście uważam, że powinny zostać 2 pasy to trochę rozładuje korki. Kiedy powstanie tylko 1 pas korki będą większe, a aut na rondzie mniej niż obecnie. Szkoły nauki jazdy uczą, jak korzystać z tego ronda. Często egzamin praktyczny w WORDzie jest z przejazdem przez rondo Falbanka środkowym pasem. W naszym mieście są tylko 2 pasy, a w takiej Warszawie ośmiopasmowe są i sobie ludzie radzą. Posiadam prawo jazdy 2 lata, a korzystać potrafię z lewego pasa również. Jak ktoś nie potrafi korzystać z lewo pasa to niech spróbuje się nauczyć,kiedy jest mniejszy ruch, np. po 21. 15:22, 14.07.2015
vector15:23, 14.07.2015
10 7
90% kierowców powinno zostać wyslanych na ponowny kurs nauki jazdy i na egzamin . Większość nie potrafi jezdzic Malo tego zdecydowana wiekszość nie zna,przepisów ruchu drgowego jeżdżę tamtędy i to co obserwuję przyprawia o ciarki z lewego pasa jadą w kaliską w stronę brześcia i michelina a juz nie wspomnę o KIERUJĄCYCH NA REJESTRACJACH CWL CLI CRA MASAKRA 15:23, 14.07.2015
koko15:26, 14.07.2015
9 2
~rademenes
lewy pas nie sluży do,zjazdu z ronda 15:26, 14.07.2015
kapna1615:35, 14.07.2015
7 2
~vector
jeżdzę na CWL i potrafię stamtąd korzystać ;) dla tych co nie wiedzą, w skrócie- z lewego pasa korzysta się kiedy wyjeżdzamy 3,4,5 zjazdem... będąc zjazd wczesniej przed tym,ktorym wyjedziemy nalezy zmienic pas prawy a potem zjechać ;) 15:35, 14.07.2015
Romek15:37, 14.07.2015
3 2
Co to za debilny pomysł i tak sa tam duże korki chca by były jeszcze większe 15:37, 14.07.2015
mnb15:40, 14.07.2015
3 5
redemenes - a do czego niby służy lewy pas ronda - do jazdy wokół niego??? 15:40, 14.07.2015
rademenes15:47, 14.07.2015
3 0
@mnb - pytam jak się zachować. Dotychczas tylko jedna odpowiedź się pojawiła. Powiedz, jak Ty jeździsz po rondzie (albo nawet po tym rondzie), wykorzystując lewy pas. 15:47, 14.07.2015
marek15:52, 14.07.2015
8 0
Wprowadzić zasadę ronda turbinowego z linia ciągłą i z prawego pasa będzie można zjechać tylko w pierwszy zjazd proste. 15:52, 14.07.2015
malin15:55, 14.07.2015
6 0
Dwa pasy na rondzie wynikają z dwu pasów przy wjeździe od strony ul. Kruszyńskiej. Chcąc zrealizować opisany tymczasowy eksperyment, należy pamiętać o konieczności zlikwidowania tuż przed rondem dwu pasów doprowadzając tylko jeden pas do wjazdu na rondo. W przeciwnym razie do wypadków będzie dochodzić na końcu ul. Kruszyńskiej. Zamierzany eksperyment uważam za bezcelowy. Proponuję jednak rozważyć obniżenie wnętrza ronda w celu poprawienia widoczności wszystkich znajdujących się na nim użytkowników drogi. To jest przyczyna większości zdarzeń i kolizji. 15:55, 14.07.2015
amon15:57, 14.07.2015
10 7
Skoro większość kierowców nie porusza sie prawidłowo na tym rondzie i jest mnóstwo kolizji, to znaczy że rozwiązanie jest do d. Dobre rozwiązania są intuicyjne i nie sprawiają kierowcom problemów. Zarządca drogi w końcu podjął mądrą decyzję o ograniczeniu ronda do jednego pasa. Szkoda, że zajęło to tyle czasu i kosztowało tyle kolizji. 15:57, 14.07.2015
mnb16:05, 14.07.2015
3 1
redemenes - polecam onet.szukaj jazda po rondzie.
Miłej lektury. 16:05, 14.07.2015
rademenes16:14, 14.07.2015
3 4
@mnb - wpisałem "jak mnb jeździ po rondzie" i nic nie ma.... musisz napisać. Może to Ty zawsze wymuszasz tam pierwszeństwo ścinając z wewnętrznego pasa w zjazd? Dlatego tak się bronisz przed odpowiedzią? 16:14, 14.07.2015
Inny aspekt16:16, 14.07.2015
4 2
Tu jest jeszcze inny problem: z przepustowością. To małe rondo. Z trudem 'obsługiwało' ruch do i z centrum miasta. Sytuacja pogorszyła się, kiedy droga na Brześć stała się drogą dojazdową do autostrady. Kruszyńską przemieszczają się teraz pociągi ciężarówek. W cywilizowanych krajach taki ruch odbywa się obwodnicami, omija miasto. U nas tylko pomarzyć... 16:16, 14.07.2015
d16:31, 14.07.2015
9 0
mysle ze wystarczyloby narysowac strzalki by auta jadace prosto mogly korzystac tylko z pasa skrajnego. Tak jest w Gostyniu i funkcjonuje 16:31, 14.07.2015
LPA16:40, 14.07.2015
7 2
rozwiązaniem jest rondo turbinowe, takie jak przy Mc'D 16:40, 14.07.2015
ZenekBMW17:34, 14.07.2015
5 3
ten artykuł to potwarz w kierunku kierowców BMW 17:34, 14.07.2015
ds18:10, 14.07.2015
8 1
Wystarczy prawidłowe oznakowanie pionowe i poziome z określeniem pasów ruchu z którego w jakim kierunku można się poruszać. Wszystko w tym kraju od innej strony. 18:10, 14.07.2015
w18:51, 14.07.2015
8 1
kapna 16- które rondo w Warszawie jest 8-pasmowe, i powiedz jeszcze, że wjeżdżasz na nie wewnętrznym pasem i póżniej "przecinasz", żeby się z niego wydostać, na dużych i dobrze zbudowanych rodach przed wjazdem masz zaznaczone jaki pas masz zająć jadąc w określonym kierunku i póżniej masz do tego zjazdy a nie tak jak u nas- Rondo Falbanka to bubel, błąd polega na tym, że z dwupasmowego ronda powinny być dwupasmowe jezdnie do zjazdu lub rondo powinno być większe. Czy pomyślał ktoś o kierowcach tirów, którzy muszą zmieniać pasy ruchu na tak krótkich odcinkach dzielących poszczególne zjazdy 18:51, 14.07.2015
michelinczyk18:58, 14.07.2015
4 2
wystarczy tylko od kruszyńskiej wymalować strzałki kierunkowe> w prawo z prawego pasa, ze srodkowego pasa TYLKO na wprost, z lewego w lewo.Problemem jest tylko wbijanie się kierowców na siłę z ulicy fredry.Bez sensu jest też zwężenie al. jana pawła dla kierowców opusczających rondo w kierynku michelina. jeżeli są n lewym pasie stają nagle przed wyłaczenym pasem. lepiej by było zrobić lewy pas dłuższy tzw rozbiegowy. 18:58, 14.07.2015
p.19:47, 14.07.2015
3 4
ds~ dokładnie !! Tak informacyjnie jedziemy od Kruszyńskiej , powinny być wymalowane pasy kierunkowe na jezdni i znaki!!! prawy pas w Kaliską (oczywiste) środkowy pas strzałka na w prost i w prawo we Fredry wtedy kierowcy tak jadący mają pierwszeństwo , lewy pas tylko w lewo w Michelin i uwaga zjezdżając z ronda w lewo mają pierwszeństwo!!!! Tak analogicznie z kazdego wjazdu!!! Teraz jest tak : "nie czający" jadący w lewo na Michelin objeżdżają rondo środkowym pasem i uwaga!! przy zjeździe mają pierwszeństwo . "Czający" jadący w lewo jadą lewym pasem muszą przed zjazdem na Michelin ustąpić pierwszeństwa jadącym (tym nie czającym)gdyż zjeżdżamy z ronda z prawego pasa (zresztą lewy jest wyłączony z ruchu) Także podstawa to oznakowania kierunkowe poziome i pionowe . Pozdrawiam Link do sytuacji obecnej http://mojafirma.infor.pl/moto/prawo-na-drodze/manewry/314969,Ronda-dwupasmowe-male-i-srednie-jak-sie-poruszac.html
19:47, 14.07.2015
kuba20:02, 14.07.2015
4 2
A może w MZKUiD znają ronda turbinowe, warto by wprowadzić bo naprawdę dobrze się po nich jeżdzi. 20:02, 14.07.2015
Koni20:17, 14.07.2015
4 10
Pomysł totalnego debila, który ułatwi życie tylko innym debilom niepotrafiącym jeździć. Rondo jet wystarczająco dobrze zorganizowane. Jeśli ktoś sobie nie radzą z dwoma pasami, to co by zrobił w większym mieście, gdzie jest więcej pasów. Proponuję zrobić tam monitoring i każdego kto nie potrafi korzystać z wewnętrznego pasa wysłałbym na przymusowe, PŁATNE dzoszkolenie. 20:17, 14.07.2015
daniel20:58, 14.07.2015
8 2
Podejrzewam że 80% hejtujacych artykuł popełniłoby na tym rondzie błędy przy zjazdach i wjezdzie i popełnia.Każdy jest mocny w pisaniu i obrażaniu. A to rondo to rondko a nie rondo. Kierowcy nasi miastowi nie mają gdzie się uczyć poruszać na rondach. Nie ich wina. Bo tych rond u nas nie ma. Przecież nie beda egzaminowac w Bydgoszczy,Gdańsku czy w Warszawie. Druga sprawa to znaki!! Tylko czytać i się do nich dostosowywać. Nie jeździć na pamięć albo jestem na rondzie to mam zawsze pierwszeństwo zmiany pasa. A co byłoby gdyby na rondzie byly tory i jeździły tramwaje jak w niektórych miastach. I kto wjezdza a kto zjeżdża pierwszy? Policja musiałaby stac tam caly czas i przejsc na reczne kierowanie ruchem. Pozabijaliby się. A zamknięcie pasa spowoduje jeszcze większy chaos i nerwy przy zajmowaniu prawego pasa. Ale chociaż coś w wakacje będzie się we Włocławku działo... 20:58, 14.07.2015
etwart ącki21:01, 14.07.2015
4 0
wystarczyło by postawić tam na miesiąc patrol policji i ludzie nauczyli by sie poprawnie jezdzić , zjeżdzac i wjezdzać
p.s
wyłączenie pasów ruchu poprzez wymalowanie pasów (droga wyłączona z ruchu)nic nie da "mistrzowie" kierownicy i tak śmigaja po nich aż miło.... 21:01, 14.07.2015
makary21:32, 14.07.2015
5 2
Rondo jak rondo
ilu ludzi tyle komentarzy , ja widzę
dwa problemy:
-przed wjazdem na rondo od ul Kruszyńskiej na lewym pasie jest namalowana strzałka ,informująca że pas służy do jazdy w lewo ,a na samym rondzie brak podziału jezdni na pasy .(kiedyś było ,ale się zmyło i niema kto pomalować)
-drugi moim zdanie ważniejszy problem to to że CI LEPSI I CWAŃSI kierowcy wjeżdżają na rondo od ul Kruszyńskiej pasem do jazdy w lewo i WALĄ PROSTO NA BRZEŚĆ 21:32, 14.07.2015
falbankowicz 21:43, 14.07.2015
1 3
Kiepski pomysł w innych miastach na rundach jest dużo więcej pasów inkubator sobie radzą. A tu z Włocławka robi się wioskę na której kierowcy jeździć nie potrafią i dla ośmieszenia pas się likwiduje żeby tłumoki jeździli bezpiecznie. Wypadki i tak będą. ... 21:43, 14.07.2015
Urq22:18, 14.07.2015
1 3
Przecież to się zakorkuje. Wiem, że teraz za drogi w tym mieście odpowiada sekretarka, ale chyba umie myśleć logicznie?
Problemem nie jest rondo tylko umiejętności pseudo kierowców. Jedyna opcja to rondo turbinowe takie jak przy macu. Ale auta z trzema literkami i tak się pogubia 22:18, 14.07.2015
Kc22:42, 14.07.2015
3 1
-p, i jadący lewym pasem ustępują pierwszeństwa tym , którzy w międzyczasie wjechali od Fredry i jadą do Michelina a nie na siłę się wpychają, po tym RONDZIE (o matko i córko) nie poruszsją się tylko samochody wjeżdżające od Kruszyńskiej!!! 22:42, 14.07.2015
CW22:48, 14.07.2015
3 2
Urg ty w nicku masz trzy litery i się gubisz, myśle, że nick 4 literowy byłby właściwszy. Skąd w mieszkańcach tak "wielkiego" miasta jakim jest Włocławek tyle pogardy dla innych? 22:48, 14.07.2015
koko22:57, 14.07.2015
1 2
jeżeli ktoś wjedzie z Kruszyńskiej prawym pasem to powinien zjechać pierwszym zjazdem czyli do Fredry 22:57, 14.07.2015
kierowca23:29, 14.07.2015
1 5
to nie problem ronda tylko kierowców i braku elementarnej wiedzy z ich strony, dotyczacej:
a) tego na którym pasie ustawić się przed wjazdem na rondo w zależności od tego którym zjazdem będziemy rodno opuszczać;
b) jak zachować się na rondzie zmieniając na nim pas ruchu i który pas na rondzie ma pierwszeństwo.
c) jak używać kierunkowskazów na rondzie
zamiast zmina ruchu postawić na miesiac patrol drogówki który mandatami nauczy kierówców poruszania się po rondzie. Przy okazji mandaty poprawią budżet RP :-) 23:29, 14.07.2015
miłośnik rond23:48, 14.07.2015
5 1
Problem polega na tym , że po wjeździe na lewy pas, ciąg samochodów na prawym pasie uniemożliwia zjazd na prawy pas. Trzebaby jeździć w kółko i czekać, aż ktoś z litości wpuści albo wymusić pierwszeństwo. To mniejsze zło i wygoda , a nie brak znajomości przepisów. 23:48, 14.07.2015
wald06:16, 15.07.2015
5 1
miłośnik rond świetnie ujął temat
zjeżdżanie na wewnętrzny pas, by za 5 metrów kombinować żeby zjechać na prawy jest po prostu bez sensu i do tego niebezpieczne, jazda po łuku ogranicza widoczność w prawym lusterku i nie widać dobrze, czy ktoś nadjeżdza po prawym pasie 06:16, 15.07.2015
p.08:57, 15.07.2015
0 0
~Kz oczywiste jest że teraz tak jest wjezdzjąc z Fredry ale jakby były znaki kierunkowe pionowe i poziome to wtedy jadacy w lewo z Kruszyńskiej lewym pasem przy jezdzie w lewo w michelin miałby pierwszeństwo zjazdu z ronda przed autami wjezdżającymi z Fredry np wyłączonym obecnie lewym pasem ruchu a jadący z Fredry i Kaliskiej mogliby na michelin wjeżdżać w obecny prawy 08:57, 15.07.2015
kc09:08, 15.07.2015
2 0
-p, gdyby otworzyli lewy pas w stronę Michelina, to lewy pas nie miałby pierwszeństwa, tylko mogliby zjeżdżać równolegle:) 09:08, 15.07.2015
p.09:22, 15.07.2015
0 1
~kz tak ale miałby pierwszeństwo zjezdżajac w lewo w michelin przed pojazdami jadacymi na wprost z fredry znaczy się w kruszyńską i dalej w lewo oczywiscie przy znakach kierunkowych 09:22, 15.07.2015
MG09:23, 15.07.2015
1 2
Główną przyczyną korkowania się tego ronda jest to,że kierujący chcący skręcić w lewo np. z Kruszyńskiej w Jana Pawła trzymają się prawej krawędzi jezdni,uniemożliwiają wjazd na rondo tym co chcą wjechać np. z Kaliskiej w stronę Brześcia. I tak z każdej strony. 09:23, 15.07.2015
szlachta 09:30, 15.07.2015
2 1
chłopstwu to i jeden pas nie pomoże 09:30, 15.07.2015
mario11:06, 15.07.2015
2 0
JEŻELI KIEROWCY NIE POTRAFIĄ JEŹDZIĆ PO RONDZIE Z DWOMA PASAMI ------ TO MOŻE WIADUKT IM TAM ZROBIĆ ---- TRAGEDIA ------- NIECH DYREKTOR WORD LEPIEJ UCZY KIEROWCÓW NA KURSACH -------------------- 11:06, 15.07.2015
kz12:00, 15.07.2015
3 0
-p - jadąc wewnętrznym pasem miałby pierwszeństwo przed tymi jadącymi zewnętrznym wjeżdżającymi z Fredry, zakładając, że oba pojazdy jadą w kierunku Michelina? W/g jakich zasad? 12:00, 15.07.2015
ja16:21, 15.07.2015
0 2
czyli krok w tył,bo ktoś jakimś cudem zdobył prawo jazdy i nie potrafi poruszać się po rondzie to teraz pozostali będą stać w korkach.Wielkie brawa dla zarządu dróg miejskich...chyba mineliście sie z powołaniem albo brak Wam kompetencji i wyobraźni 16:21, 15.07.2015
bilbo 18:28, 16.07.2015
2 0
Polecam wszystkim film: https://www.youtube.com/watch?v=E7FXXWqYm5k
Dwa pasy nie oznaczają wcale pierwszeństwa dla wewnętrznego. Przecież to logiczne. 18:28, 16.07.2015
opel22:38, 16.07.2015
1 0
żeby takie skrzyżowanie o ruchu okrężnym jak Falbanka mogło sprawnie funkcjonować jako dwupasmowe powinno po pierwsze być większe, a po drugie odpowiednio oznaczone. Wszystkim "znawcom" polecam:
http://www.prawko-kwartnik.info/ronda.html 22:38, 16.07.2015
buczo21:19, 17.07.2015
0 0
Rondo to skrzyżowanie a przed wjechaniem na nie trzeba włączyć kierunek i tak:w prawo prawy, na wprost bez kierunku a w lewo lewy kierunek i podczas zjazdu kierunek zjazdy i wtedy będzie się wygodniej jeździło. A nie jak to starzy kierowcy,objeżdżają rondo najpierw na prawym kierunku bo przecież wjeżdżają na rondo a potem to juz nie wiedza jaki włączyć 21:19, 17.07.2015
INSTR22:28, 19.07.2015
0 0
Jestem instruktorem nauki jazdy i jeżdżę po tym rondzie kilkadziesiąt razy dziennie. To rondo jest banalne zarówno dla mnie jak i moich kursantów, którzy jak się okazuje wiedzą znacznie więcej od STARYCH KIEROWCÓW. Ostatnio pożarłem się z gościem, który na mnie nawrzeszczał, że stoję z lewym kierunkowskazem przed rondem od strony Kaliskiej ( oczywiście chciałem zawrócić ). " naucz się jeździć a potem ucz innych" to było najdelikatniejsze co usłyszałem :P. NO COMMENT... 2 PASY JAK NAJBARDZIEJ! A "FACHOWCY" NIECH SIĘ DOUCZĄ :D 22:28, 19.07.2015
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz