Graficy i projektanci na zlecenie urzędu marszałkowskiego pracują nad nową identyfikacją wizualną dla regionu. Efekty ich prac poznamy najwcześniej na początku przyszłego roku. Wiadomo jednak, że pracują nad tym zagadnieniem najlepsi specjaliści, którzy w portfolio mają znaki graficzne takich firm jak PKO BP, PZU, Alior Bank czy Netii.
Już w piątek sejmik województwa ma podjąć uchwałę w sprawie przyjęcia nowego logo województwa. To, które dziś funkcjonuje, przyjęto ponad 10 lat temu i ...zdążyło się zestarzeć. W uchwale jako powód władze województwa podają:
- Przyjęty 10 lat temu wzór logo województwa nie spełnia już kryteriów funkcjonalności w zakresie wykorzystywania we współczesnych nośnikach promocji. W ciągu 10 lat Internet stał się najpowszechniejszym i najefektywniejszym kanałem komunikacji promocyjnej. Formy promocji w Internecie wymagają zupełnie innej konstrukcji znaku logo. Większość użytkowników Internetu wykorzystuje urządzenia mobilne o małych ekranach. Konstrukcja obecnego logo uniemożliwia jego dostosowanie do promocji w nowych mediach internetowych, gdzie często konieczne jest prezentowanie znaku promocyjnego w pomniejszeniu. Z tych względów obecny wzór logo nie jest wykorzystywany w takim zakresie jakiego wymagają bieżące potrzeby promocyjne regionu, stąd uchylenie aktu o ustanowieniu logo jest zasadne.
Jak ustaliliśmy, prace nad logo, ale i całą identyfikacją trwają już od dawna. Podstawą do opracowania systemu identyfikacji wizualnej jest dokument „Wyniki badań nad tożsamością marki województwa kujawsko-pomorskiego”.
- Jego założenia prezentowaliśmy pod koniec ubiegłego roku – informuje Edyta Macieja-Morzuch, dyrektorka departamentu promocji w urzędzie marszałkowskim. - W tym dokumencie została zdefiniowana koncepcja tożsamości marki województwa. Zlecenie było realizowane w 2015 roku przez konsorcjum trzech podmiotów (LIDER KONSORCJUM - Fundacja Best Place - Europejski Instytut Marketingu Miejsc z siedzibą w Warszawie, Bluehill Sp. z o. o. I Quality Watch Sp. z o. o.). Prace były realizowane przez ponad trzy miesiące, przez czteroosobowy zespół pracowników naukowych, ekspertów w dziedzinie marketingu miejsc: dr hab. Magdalena Florek, dr Jarosław Górski, dr Karolina Janiszewska, Adam Mikołajczyk.
Chcecie zobaczyć wyniki tych badań? Można o nich przeczytać tutaj
Jak podkreśla urząd marszałkowski zadanie dotyczyło kilku obszarów:
- realizacji cyklu sześciu badań, prowadzonych w Kujawsko-Pomorskiem i na terenie całego kraju oraz opracowanie wyników tych badań;
- usług doradztwa dla Urzędu Marszałkowskiego w procesie przygotowania założeń programu promocji i systemu identyfikacji wizualnego, w tym logo;
- organizacji i przeprowadzenia sześciu warsztatów/szkoleń organizowanych w regionie dla środowisk turystycznych, mediów, przedstawicieli samorządów, środowisk artystycznych, kulturalnych, i przedsiębiorców;
- przeprowadzenia 13. wywiadów pogłębionych z liderami opinii z regionu, w tym np.: z Markiem Żydowiczem, Maciejem Figasem, Tomaszem Zaboklickim czy prof. Tomaszem Szlendakiem.
Koszt wszystkich prac, które trwały ponad trzy miesiące, wynosi 118 tysięcy złotych netto, w tym około 100 tysięcy zł pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
- W wyniku powyższego powstał dokument będący wytycznymi do opracowania systemu identyfikacji wizualnej województwa kujawsko-pomorskiego . W dalszej kolejności wybraliśmy firmę, która podjęła się jej opracowania. Jest to polska agencja brandingowa White Cat Studio. Firma jest autorem m. in. logo PZU, Alior Banku, Netii oraz odnowienia logotypu BKO BP. Jej zadaniem jest pokazanie, opracowanej wcześniej, koncepcji tożsamości marki województwa w formie logotypu i całego systemu identyfikacji wizualnej.
Za swoją pracę White Cat Studio otrzyma 125 tysięcy złotych. Na tę kwotę składa się nie tylko opracowanie logotypu, ale też księgi znaku, animacji graficznych, przygotowanie prototypów gadżetów promocyjnych, prezentacje w grupach oraz stałe doradztwo tematyczne.
Ostateczne efekty prac poznamy na początku 2017 roku. Przyszłoroczne działania promocyjne będą uwzględniały stosowanie nowej identyfikacji wizualnej, planowana jest również kampania wdrożeniowa, która jest w fazie projektowej.
125 tysięcy !!!! 13:51, 30.10.2016
Za napacykowanie jakiegoś bohomaza ? A czy ktoś płatników-podatników pytał czy chcą zmarnować 125 tysięcy złotych swoich podatków ?
z regionu13:52, 30.10.2016
Te działania Urzędu Marszałkowskiego to wydawanie publicznych pieniędzy na zbędne kosztowne prace.
Najtrafniejszą wizualizacją identyfikującą region byłaby gęś na talerzu. Marszałek Całbecki od lat promuje gęsinę.
Tę ekspertyzę przekazuję gratis.
Ja113:58, 30.10.2016
Tylko Pągowskiego nie proscie o prace bo zrobi takie badziewie jak w woj.pomorskim czyli slad biegunkii i plama miesiaczki w formie wykrzyknika
do z regionu14:08, 30.10.2016
masz rację promuje gęsinę i to koszerną , tak nauczyli go na szkoleniach Banku Światowego .
w.ek14:12, 30.10.2016
i znowu pieniądze ktoś sobie z urzędu pieniądze przytuli !!! fontanna nad Wisłą POtrzebna była ??!
robson7714:12, 30.10.2016
Dlaczego nie firma z Włocławka, Torunia czy Bydgoszczy ? Jakiś żart ? 125 tysi ???, to komedia za nasze pieniądze. Pracuje jako grafik 20 lat i wiem co piszę, p i e r d o l n ą jakiegoś bohomaza i poszło 125 tyś., a my będziemy się wstydzić następną dekadę.
(nawiasem, pko i pzu to powala na plecy - mega wyczyn)
KIMDZONGTUSK14:44, 30.10.2016
Moja córka ładnie maluje, zrobi to za stówę :-)))
Aloha13:58, 31.10.2016
I niech maluj dalej, bedzie mniej wstydu :-)
anty15:08, 30.10.2016
Dlaczego PiS jeszcze nie wyrzucił Całbeckiego ?. Sprawdzić należy firmę White Cat Studio ,czy nie zaszły możliwości wzajemnych powiązań marszałek , pracownicy, mający dni policzone a firma jest kolejną zagadką nieznany przetarg , jeżeli się odbył , którego zlecenie otrzymała i " było realizowane w 2015 roku przez konsorcjum trzech podmiotów (LIDER KONSORCJUM - Fundacja Best Place - Europejski Instytut Marketingu Miejsc z siedzibą w Warszawie, Bluehill Sp. z o. o. I Quality Watch Sp. z o. o.)." należy dokonać weryfikacji. Identyfikację wizualną województwa kujawsko-pomorskiego niech pozostanie bez zmian ponieważ są dużo ważniejsze problemy mieszkańców regionu. Wydanie 118 tyś. i 125 tyś . netto , wydatek zbędny .
amon21:06, 30.10.2016
Póki co jeszcze demokracji nie znieśli całkiem, więc demokratycznie wybranych władz samorządowych nie mogą odwołać. Rozumiem, że już całe zastępy pisiewiczów przebierają nóżkami do stołków i rad nadzorczych. A logotyp najchętniej zrobiliby z krzyży.
KIMDZONGTUSK15:37, 30.10.2016
Za 120k ile było by np. kompletów podręczników dla dzieciaków? a ile można by za to obiadów w szkole opłacić? a może obozy sportowe współfinansować, żeby młodzież zamiast piwkowac w klatkach schodowych uprawiała sport ? no tak, ale wtedy "śfagier" nie zarobi.
do df20:52, 30.10.2016
A sepleniący ideolog opłacany przez Makrelę nadal usiłuje udowodnić ze klamstwo to najlepsza forma rządzenia Polakami .
gość20:54, 30.10.2016
A WDROŻENIE TO TEŻ ŁADNA KASA, ALE WAŻNE ABY BYŁO WESOŁO I KOSZTOWNIE, A RESZTA TO SAMA SIĘ POUKŁADA I BEZROBOCIE SPADNIE I W RANKINGACH WOJEWÓDZTWO SKOCZY NA SZCZYTY.
grafik21:01, 30.10.2016
Logotypy wycenia się bardzo często w zależności od zamawiającego. Firma projektowa wyceniła pewnie jak dla logotypu Warszawy. Profesjonalne logo z projektem dla "normalnej" firmy z księgą znaku itd. to koszt rzędu 5 - 10 tys. zł. Oczywiście nie piszę tu o kolosach takich jak duże firmy produkujące samochody czy znane napoje gazowane :) tylko o małych firmach zatrudniających do 50 osób.Wystarczyło by poszukać firmy w rodzimym mieście zrobić, konkurs, może nawet zaangażować studentów jednej z włocławskich uczelni gdzie kształcą grafików komputerowych, swego czasu mieliśmy we Włocławku również liceum plastyczne. Włocławek to nie PKO ani prywatna firma aby trwonić pieniądze podatników. Dać ogłoszenie o konkursie i wyjdzie trochę taniej niż 125 tysięcy. Niejedna firma, z chęcią wpisała by sobie taki logotyp w portfolio.
Creatika 12:07, 31.10.2016
Tak daj zrobić to logo studentom albo firmie żeby miała do portfolio a wtedy b będziesz miał takie kwiaty jak logo dzień dobry Włocławek: zamek, słonko, woda, itp...
Andre13:39, 31.10.2016
Naprawdę?
A pani w sklepie też daje Ci zakupy za wpis do portfolio czy jednak jej płacisz gotówką?
elka12:43, 31.10.2016
ciekawe kto te pieniążki przytuli, bo tyle kasy wydać na logo aż dziwne?
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ddwloclawek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
0 0
To niezlym grafikiem musisz byc. Robisz zlecenia za friko? Dla znajomych za przyslowiowe piwo? Czy "identyfikacje wizualna" za 5 dyszek? Wyjdz poza Wloclawek, to zobaczysz ile wynosi wynagrodzenie dla grafika i koszta takich zlecen.